Vlakobazar ČD Cargo. Dopravce nabídl desítky starších lokomotiv a přes tisíc vozů k prodeji

Lokomotiva řady 122. Foto: ČD CargoLokomotiva řady 122. Foto: ČD Cargo

Pokud se lokomotivy neprodají, zamíří do šrotu.

65 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Herbrik

V době krize slabí prodávají a silní kupují. Po každé krizi následuje konjunktúra. Jestli nikdo vozidla nekoupí (hlavně vagony) a skončí ve šrotě, po skončení krize nebude čím vozit a kamiony zase vyhrajou další důležitou bitvu.

Špalek

Tyhle lokomotivy jsou podle webu a tabulky co přiložili CDC v nepojízdném stavu. Od chybějících převodovek po trakčních motorů.

hroch.obojzivelny

Takže buď koupit tři a postavit z nich jednu, nebo do tavby.

Flek

Tak 181, 182, Brejle a další jezdí i u soukromníků, tam třeba někdo o díly bude mít zájem.

Tomáš Záruba

ETCS a (někdy časem) konverze, k tomu pokles výkonů, jasně.
Ale právě ty bobinovité mašiny by jinak vydržely snad nekonečně dlouho (resp. podle koroze, kus od kusu) a pro segment low-cost přeprav, lehčích vlaků, nějakých kratších přetahů apod. by smysl rozhodně měly.
A když stát vysoce dotuje ETCS do kredenců, tak tady by to bylo asi padesátkrát smysluplnější. Zejména, kdyby se pro 121-123 povedlo prosadit, že postačí je jeden prototyp (nebo dokonce půjde využít ten ř. 130). Ono totiž vypadá, že konverze napětí jim zas tak rychle vítr z plachet nevezme (v tomto bohužel).

jzms

tyto mašiny neměly smysl ani jako nové

Ra

A v čem ta jejich nepraktičnost a nadbytečnost v době výroby spočívala?

David Peca

A proto odvezly 1/4 Krušných hor přes půl světa.

banán

Nemělo smysl zavádět 3kv DC

Jirka

Stejnosměrná trakce tu byla mnohem dříve. Střídavý proud se dlouho neumělo regulovat. To až teprve vyspělá elektronika umožnila regulovat otáčky a s tím výkon asynchronních motorů.

Jirka

Co to plácáte, kdyby to byly špatné lokomotivy, nejezdily by téměř šedesát let od své výroby.

Marián

Vlaky Ústí/L-Kolín s dálkovou dopravou nic společného nemají.

A obávám se, že ani všudezastávkové vlaky an této trati perspektivu nemají, bo nákladní vlaky.

Flek

SŽ upřednustnuje osobní před nákladními vlaky.

Flek

Že si dá do podmínky, že to nesmí komerčně jezdit v ČR, takhle už v minulosti prodával.

Michal M

Nijak, protože za to můžou skončit i hůř než převelením k postbusu.

fpul

Má se mohutně a za velké peníze zbrojit a státní dopravce šrotuje lokomotivy.

Čím se bude vozit uhlí do hutí? A ocel do zbrojovek?

Čím se budou vozit vojska na východ až bude zbrojení hotové?

celtic1985

🤣

Daniel Jablonecký

Tak určitě ne lokomotivami řady 122…

Vašek

Proč ne?

Beny

ETCS, bez kterého to nesmí mimo koridor.
Už máme nové mašinky 🙂

jira.h

protože to jsou staré krámy

Jan Tichavský

Tanky po tisících tu asi vyrábět nebudem, takže u nás ta ocel nebude tolik potřeba. Spíš drony, moderní elektroniku, ruční zbraně. Součástky a polotovary se budou vozit kontejnerama. Často po silnici.

Frantisek

Jste se ted probudil z komatu, v kterym jste od 50. let? to jste se naucil s pocitacem a internetem docela rychle na ten vek!

fpul

Válka je mimo jiné logistika. Na jednoho bojovníka na frontě je dnes na Ukrajině třeba dopravit na frontu cca 100 kg materiálu denně (na obou stranách). Jídlo, palivo, technika, zbraně, munice, rakety, bomby … Z Berlína (Němci dnes prohlašují, že chtějí být v případném tažení NATO logistickou základnou) je to do Charkova cca 2000 km. A to je jen doprava hotových věci na frontu. K tomu je potřeba započítat dopravu pro výrobu. Pokud někde jsou nějací plánovači pro tyto případy, měli by mít představu kolik vlaků by na to byla potřeba a případné staré vozy a vlaky by pak někde… Číst vice »

hroch.obojzivelny

Ach tak, vy byste rád táhl na Rusa vlakem! Tak to jo. Akorát nevím, jestli teda my předěláme rozchod na sovětský, nebo slušně poprosíme Vladimira, aby nám u nich zavedl normální (dtto dva státy mezi).

martin749

Tak do hutí se budou vozit ty 122/3.

jira.h

to je ale kravina, a nebo oprášíme staré párovky a budeme to vozit i jima. Ne vážně od řady 130 níž to jsou lokomotivy do šrotu , už maj své odsloužíno. nastupují nové.

Jerry

Nestačí chystaná montáž ETCS do Plecháčů?

M.Z.

Tak zrovna toto dává z muzea asi největší smysl. Odbočky na trafu z principu nevytváření žádné „neekonomické stupně“. Ekonomicky to potopí až cena servisu…

Petr Šimral

A ztráty v TV z důvodu nízkého účiníku.

M.Z.

To bude vždycky… …třeba DB 143 je nämlich to samé a v provozu jich je pořád přes 600ks… …na 16,7Hz…

Swarrior

Vidíte – to mne nikdy nenapadlo. Domnívám se z vašeho příspěvku správně že dopravce platí na AC trakci i za jalový výkon?

vjkm

Přímo za jalový výkon se neplatí, nicméně přelévající se jalovina protopená na vedení mezi lokomotivou a FKZ samozřejmě zvyšuje (placenou) činnou spotřebu na vstupu do lokomotivy.

Jerry

Servis mají vlastní.

Flek

Takže expanze s 230 na Balkán se nakonec nestane? I ty 340 jsou zajímavé, to jsou v tak špatném stavu, oproti 240? Bych naopak čekal, že v mnohem lepším.

Jerry

Spíš jdou pryč stroje, u kterých se nevyplatí, nebo je nemožná instalace ETCS.

Flek

No, však právě, proto říkali, že s těmi 230 půjdou na Balkán.

Jerry

Možná s těmi, co zbydou, v lepším technickém stavu. Ostatní přijdou odprodat, možná na díly, zbytek nejspíš do šrotu.

Flek

Tak to jich moc nebude, když jich Cargo má 50 a část půjde prodat a část do šrotu…

Jan Tichavský

Ty šestikoláky jsou pěkná historie, rok výroby 1962, nedávno opravené. Jeden bych si koupil, ale nemám s tím kde jezdit 🙂
Nechystá se nějaká historická 3kV drážka bez ETCS?

Joe

Až skončí těžba uhlí, mohla by být volná kadaňsko-tušimická dráha.

Flek

No jo, ale jak dlouho tam ten drát budou udržovat.

Jirka

To nejsou šestikoláky ale takzvané uhelky z roku 1967, řada 122 a 1971, řada 123. Jinak je vše stejné i když jsou některé po větších opravách, využití pro ně nebude. ČD Cargo navíc od sestry ČD získalo lokomotivy 163, 363. Tak je čeká asi šrotace, možná jedna do Lužné.

Lubomir

Do Lužné nejspíš půjde 122.001

Jirka

Asi ano, je v původním retro nátěru, ale nákladní vlaky ještě tahá.

Kubrt

Jsou tam i šestikola.

Jirka

Máte pravdu, šestikola už tam jsou a v několika řadách, 180, 181

Kolejový doktor

Vy už nevozíte náklady? Ne!
Nově máme Vlakobazar.

František

SZ prej potřebuje nádraží se spoustou kolejí, protože má vývar i z odstavenych vozidel. Jestli ten business založený na odstavenych vozidlech nemůže mít nějaký trhliny… dlouhodobě třeba.

Frantisek X

A že naopak všude možně koleje rušili a vlečky odpojovali (i k tomu vlečkaře tlačili), aby bylo na kolejích zrovna co nejméně nákladů, to nic? Mimo to, tranzit zatím moc neutuchá…

František

Co je špatného na tom, aby logistika ve firmě mě jednu partu na nákládku/výkladku se sloty pro pro kamiony podle jejich pracovní doby a kapacity? Navíc často ty sloty jsou přes API k dispozici pro aplikace těch řidičů.

Doba, kdy se celej den čekalo na vlak a pak se jako hned muselo vyložit x vagónů je pryč a nikomu to nechybí!

Václav Petrů

A budou prohlídky v noci? 🙂

Tomáš Fuk

Jeden velký bazar.

petr

tak je spousta nových,tak co se starýma?

Kolejový doktor

Jenže s novýma zase nemají co vozit.

Vokurka

Jsem zvědavý kdy přijdou na řadu Vectrony a Traxxy…

Marek Janík

Nechápu.
Ačkoliv…. nemám potřebu chápat všechno

XP3

Pán si asi myslí, že ČD Cargo je na tom tak špatně a „nemají co vozit“ (samozřejmě to mimo ČR se nepočítá, protože to není v ČR), že budou muset prodat to, co nedávno koupili.

Kubrt

Asi ironický špílec na možnou budoucí situaci, kdy by ekonomická situace Carga byla tak špatná, že by prodalo i moderní stroje nějakému poolu/leasingovce a od něj by si je pak pronajalo. Třeba belgické cargo svou jedinou motorovou posunovací řadu 77 prodalo komplet Beaconu a větší část si pronajalo zpět. Podobně DB Cargo prodalo řadu 155 a následně si jich pár (na pár let) pronajalo. Ostatně 753.7 ČD Cargo taky byly majetkem ING Lease, ale tam to samozřejmě bylo spojené s financováním rekonstrukce, takže je to jiná situace.

Petr Šimral

Ekonomická situace dopravce ČD Cargo není vůbec špatná, je velice stabilní. Ale výrazně tomu napomáhá expanze ČDC do zahraničí.

Tyle

Jo!?? A proč mě vyhodili pro nadbytečnost.Fira,43 let za kontrolerem.

Plecháč

Tak kolem roku 2070.

Frantisek X

No, kéž by. Aby jim nechtěli nakonec montovat gumová kola…

Tom

Už jsou. Pokud vám tedy nevadí měřítko 1:87

Flek

Třeba taky nikdy, pokud se budou nabízet přestavby, modernizace stavajících lokomotiv.