Vlakobazar ČD Cargo. Dopravce nabídl desítky starších lokomotiv a přes tisíc vozů k prodeji
Lokomotiva řady 122. Foto: ČD Cargo

Pokud se lokomotivy neprodají, zamíří do šrotu.
Pokud se lokomotivy neprodají, zamíří do šrotu.
V době krize slabí prodávají a silní kupují. Po každé krizi následuje konjunktúra. Jestli nikdo vozidla nekoupí (hlavně vagony) a skončí ve šrotě, po skončení krize nebude čím vozit a kamiony zase vyhrajou další důležitou bitvu.
Tyhle lokomotivy jsou podle webu a tabulky co přiložili CDC v nepojízdném stavu. Od chybějících převodovek po trakčních motorů.
Takže buď koupit tři a postavit z nich jednu, nebo do tavby.
Tak 181, 182, Brejle a další jezdí i u soukromníků, tam třeba někdo o díly bude mít zájem.
ETCS a (někdy časem) konverze, k tomu pokles výkonů, jasně.
Ale právě ty bobinovité mašiny by jinak vydržely snad nekonečně dlouho (resp. podle koroze, kus od kusu) a pro segment low-cost přeprav, lehčích vlaků, nějakých kratších přetahů apod. by smysl rozhodně měly.
A když stát vysoce dotuje ETCS do kredenců, tak tady by to bylo asi padesátkrát smysluplnější. Zejména, kdyby se pro 121-123 povedlo prosadit, že postačí je jeden prototyp (nebo dokonce půjde využít ten ř. 130). Ono totiž vypadá, že konverze napětí jim zas tak rychle vítr z plachet nevezme (v tomto bohužel).
tyto mašiny neměly smysl ani jako nové
A v čem ta jejich nepraktičnost a nadbytečnost v době výroby spočívala?
A proto odvezly 1/4 Krušných hor přes půl světa.
Nemělo smysl zavádět 3kv DC
Stejnosměrná trakce tu byla mnohem dříve. Střídavý proud se dlouho neumělo regulovat. To až teprve vyspělá elektronika umožnila regulovat otáčky a s tím výkon asynchronních motorů.
Co to plácáte, kdyby to byly špatné lokomotivy, nejezdily by téměř šedesát let od své výroby.
Vlaky Ústí/L-Kolín s dálkovou dopravou nic společného nemají.
A obávám se, že ani všudezastávkové vlaky an této trati perspektivu nemají, bo nákladní vlaky.
SŽ upřednustnuje osobní před nákladními vlaky.
Že si dá do podmínky, že to nesmí komerčně jezdit v ČR, takhle už v minulosti prodával.
Nijak, protože za to můžou skončit i hůř než převelením k postbusu.
Má se mohutně a za velké peníze zbrojit a státní dopravce šrotuje lokomotivy.
Čím se bude vozit uhlí do hutí? A ocel do zbrojovek?
Čím se budou vozit vojska na východ až bude zbrojení hotové?
🤣
Tak určitě ne lokomotivami řady 122…
Proč ne?
ETCS, bez kterého to nesmí mimo koridor.
Už máme nové mašinky 🙂
protože to jsou staré krámy
Tanky po tisících tu asi vyrábět nebudem, takže u nás ta ocel nebude tolik potřeba. Spíš drony, moderní elektroniku, ruční zbraně. Součástky a polotovary se budou vozit kontejnerama. Často po silnici.
Jste se ted probudil z komatu, v kterym jste od 50. let? to jste se naucil s pocitacem a internetem docela rychle na ten vek!
Válka je mimo jiné logistika. Na jednoho bojovníka na frontě je dnes na Ukrajině třeba dopravit na frontu cca 100 kg materiálu denně (na obou stranách). Jídlo, palivo, technika, zbraně, munice, rakety, bomby … Z Berlína (Němci dnes prohlašují, že chtějí být v případném tažení NATO logistickou základnou) je to do Charkova cca 2000 km. A to je jen doprava hotových věci na frontu. K tomu je potřeba započítat dopravu pro výrobu. Pokud někde jsou nějací plánovači pro tyto případy, měli by mít představu kolik vlaků by na to byla potřeba a případné staré vozy a vlaky by pak někde… Číst vice »
Ach tak, vy byste rád táhl na Rusa vlakem! Tak to jo. Akorát nevím, jestli teda my předěláme rozchod na sovětský, nebo slušně poprosíme Vladimira, aby nám u nich zavedl normální (dtto dva státy mezi).
Tak do hutí se budou vozit ty 122/3.
to je ale kravina, a nebo oprášíme staré párovky a budeme to vozit i jima. Ne vážně od řady 130 níž to jsou lokomotivy do šrotu , už maj své odsloužíno. nastupují nové.
Nestačí chystaná montáž ETCS do Plecháčů?
Tak zrovna toto dává z muzea asi největší smysl. Odbočky na trafu z principu nevytváření žádné „neekonomické stupně“. Ekonomicky to potopí až cena servisu…
A ztráty v TV z důvodu nízkého účiníku.
To bude vždycky… …třeba DB 143 je nämlich to samé a v provozu jich je pořád přes 600ks… …na 16,7Hz…
Vidíte – to mne nikdy nenapadlo. Domnívám se z vašeho příspěvku správně že dopravce platí na AC trakci i za jalový výkon?
Přímo za jalový výkon se neplatí, nicméně přelévající se jalovina protopená na vedení mezi lokomotivou a FKZ samozřejmě zvyšuje (placenou) činnou spotřebu na vstupu do lokomotivy.
Servis mají vlastní.
Takže expanze s 230 na Balkán se nakonec nestane? I ty 340 jsou zajímavé, to jsou v tak špatném stavu, oproti 240? Bych naopak čekal, že v mnohem lepším.
Spíš jdou pryč stroje, u kterých se nevyplatí, nebo je nemožná instalace ETCS.
No, však právě, proto říkali, že s těmi 230 půjdou na Balkán.
Možná s těmi, co zbydou, v lepším technickém stavu. Ostatní přijdou odprodat, možná na díly, zbytek nejspíš do šrotu.
Tak to jich moc nebude, když jich Cargo má 50 a část půjde prodat a část do šrotu…
Ty šestikoláky jsou pěkná historie, rok výroby 1962, nedávno opravené. Jeden bych si koupil, ale nemám s tím kde jezdit 🙂
Nechystá se nějaká historická 3kV drážka bez ETCS?
Až skončí těžba uhlí, mohla by být volná kadaňsko-tušimická dráha.
No jo, ale jak dlouho tam ten drát budou udržovat.
To nejsou šestikoláky ale takzvané uhelky z roku 1967, řada 122 a 1971, řada 123. Jinak je vše stejné i když jsou některé po větších opravách, využití pro ně nebude. ČD Cargo navíc od sestry ČD získalo lokomotivy 163, 363. Tak je čeká asi šrotace, možná jedna do Lužné.
Do Lužné nejspíš půjde 122.001
Asi ano, je v původním retro nátěru, ale nákladní vlaky ještě tahá.
Jsou tam i šestikola.
Máte pravdu, šestikola už tam jsou a v několika řadách, 180, 181
Vy už nevozíte náklady? Ne!
Nově máme Vlakobazar.
SZ prej potřebuje nádraží se spoustou kolejí, protože má vývar i z odstavenych vozidel. Jestli ten business založený na odstavenych vozidlech nemůže mít nějaký trhliny… dlouhodobě třeba.
A že naopak všude možně koleje rušili a vlečky odpojovali (i k tomu vlečkaře tlačili), aby bylo na kolejích zrovna co nejméně nákladů, to nic? Mimo to, tranzit zatím moc neutuchá…
Co je špatného na tom, aby logistika ve firmě mě jednu partu na nákládku/výkladku se sloty pro pro kamiony podle jejich pracovní doby a kapacity? Navíc často ty sloty jsou přes API k dispozici pro aplikace těch řidičů.
Doba, kdy se celej den čekalo na vlak a pak se jako hned muselo vyložit x vagónů je pryč a nikomu to nechybí!
A budou prohlídky v noci? 🙂
Jeden velký bazar.
tak je spousta nových,tak co se starýma?
Jenže s novýma zase nemají co vozit.
Jsem zvědavý kdy přijdou na řadu Vectrony a Traxxy…
Nechápu.
Ačkoliv…. nemám potřebu chápat všechno
Pán si asi myslí, že ČD Cargo je na tom tak špatně a „nemají co vozit“ (samozřejmě to mimo ČR se nepočítá, protože to není v ČR), že budou muset prodat to, co nedávno koupili.
Asi ironický špílec na možnou budoucí situaci, kdy by ekonomická situace Carga byla tak špatná, že by prodalo i moderní stroje nějakému poolu/leasingovce a od něj by si je pak pronajalo. Třeba belgické cargo svou jedinou motorovou posunovací řadu 77 prodalo komplet Beaconu a větší část si pronajalo zpět. Podobně DB Cargo prodalo řadu 155 a následně si jich pár (na pár let) pronajalo. Ostatně 753.7 ČD Cargo taky byly majetkem ING Lease, ale tam to samozřejmě bylo spojené s financováním rekonstrukce, takže je to jiná situace.
Ekonomická situace dopravce ČD Cargo není vůbec špatná, je velice stabilní. Ale výrazně tomu napomáhá expanze ČDC do zahraničí.
Jo!?? A proč mě vyhodili pro nadbytečnost.Fira,43 let za kontrolerem.
Tak kolem roku 2070.
No, kéž by. Aby jim nechtěli nakonec montovat gumová kola…
Už jsou. Pokud vám tedy nevadí měřítko 1:87
Třeba taky nikdy, pokud se budou nabízet přestavby, modernizace stavajících lokomotiv.