Vlakem z Bratislavy do Košic pod pět hodin. ZSSK představila nový grafikon
Vlak ZSSK s lokomotivou Vectron pod Tatrami. Zdroj: ZSSK

Dopravce se zaměřil na zlepšení návaznosti spojů.

Dopravce se zaměřil na zlepšení návaznosti spojů.
V4 sa mení na 4V (štyria vyšinutý / mentálne retardovaní) diktátori: Bureš, Hranol, Viktor Veľkouhorský a Vučić. 🤮🤮🤮
Vlaky EC „Metropolitan“ budú premenované na „Diktátor“ a budú jazdiť na trase Praha – Bratislava – Budapešť – Belehrad.
Keď z EÚ a Schengenu vyhodia nekompatibilné krajiny (HU + SK + CZ), tak bude znova železná opona, víza, colníci lezúci (doslova) až do zadku a hodinu (podľa potreby i viac) trvajúca colná a pasová kontrola za asistencie vrahov so samopalmi.
Dúfam, že ZSSK neurobí nič s vlakmi Os a REX v okolí Bratislavy, ktoré denne meškajú aj 30 – 40 min. alebo ich bez náhrady rušia. 😡🤮👎
Čoraz viac to pripomína Bangladéš: „Vlak dnes nepôjde – Alimu sa nechcelo.“ (Ali bolo meno rušňovodiča)
„Cestujúci musia počítať s plánovanými rekonštrukčnými prácami na úsekoch Bratislava-Rača – Nové Mesto nad Váhom, Cífer – Trnava, …“ – úsek Cífer – Trnava nie je na trati Bratislava-Rača – Nové Mesto nad Váhom ? 🤔🤔🤔
Prečo má ZSSK v zozname EC vlakov vlaky 140-145 povinne miestenkové v medzinárodnej preprave? Rm vo štvorčeku. Nie len v úseku Ostrava-Svinov – Praha hl.n., ale celkovo. Naopak v KCP 127 je pri vlakoch R bez ohraničenia, teda vlaky s možnosťou rezervácie. Dve protichodné informácie.
To aby človek čakal doslova na odchod vlaku v novom grafikone, aby sa vlastne dozvedel, že ako a najmä za akých prepravných podmienok bude cestovať
Možna to je špatně otisknuté, ale jinač ČD o tom nic neví.
Chtělo by to více Kriváňů nebo navrát IC. Tatrani jsou nespolehliví vymetáci
IC (bez dotácií) = Kriváň / Tatran (s dotáciami).
Oprava: IC (bez dotácií) = Kriváň (s dotáciami).
Vrátí se někdy spojení Ostrava Svinov – Banská Bystrica?
Už né, ZSSK to zamtlo.
Pry jak to jezdilo tak ty vlaky mívali zpoždeni a to jim vadilo.
Dyť to je fyzikální zákon že vlak na slovensku má zpoždění
Netvrdím, že to třeba jednotky lidí nevyužívaly, ale oproti přípoji v Žilině to nemělo žádnou přidanou hodnotu – tam se vlak prakticky vždy vyprázdnil a nastoupila nová skupina lidí. Zároveň se mění mašina, takže pobyt tak jako tak. A jako bonus se ještě přenáší zpoždění.
Koukám na aktuální spojení, je tam 15 zastávek. To je strašně moc. Ty nej expresy by to měly dát na 3 zastávky a čas 4h 30min a méně, to je výzva.
Keď si to niekto objedná a zaplatí…
Nerobí sa to, lebo expresy by potom vozili vzduch.
Highlights:
– Od léta Bratislava-Trenčín-Žilina sdružený interval 30 min po celý den, to už je celkem hezké. Bohužel to nejspíš znamená, že Valašské expresy budou už nadobro jezdit jen Praha-Púchov, protože další vlak už v úseku do Žiliny nikdo nezaplatí.
– V létě osekaná část regionálky na 2h interval celodenně. Není to úplný konec světa, ale dojíždějící pracující to zasáhne.
– Obnovení linky Žilina-BB(-Zvolen) bez nutnosti extra přestupu.
– Obnovení spojení Bratislava-BB po velké rekonstrukci, ovšem jízdní doby se zatím vrací na původní (papírové) hodnoty. Snad se to aspoň nebude rozpadat.
Tim padem můžeme Ex2 ponížit na rychlík. Není důvod dělat EC z něčeho co končí v poli na hranici
Tak on se původní význam EC už tak docela ztratil, pokud tak nazýváme vlak, který stojí průměrně každých 20 minut.
Ono už to zastavování Mohelnice – Červenka – Olomouc – Lipník hodně vypovídá o skutečné roli toho vlaku v dopravním modelu.
Jak jsou na tom další stavby mezi Žilinou a Košicemi. Na OpenRailway map je docela dost přeložek, ale to neberu jako jisté stavby.
Pokud se nepletu, v provozu je přeložka u Lučivné a staví se Gánovce – Vydrník. Nějaké další plány?
Na buduci rok asi len Vydrnik. Plus reko jednej kolaje na useku Kysak – Mala Lodina.
Chýbajú peniaze. Poprad – Vydrník minul všetky dostupné eurofondy. Vydrnik – SNV – Markušovce sa tendruje. Odhadované náklady sú cez 600 miliónov eur. ŽSR získali necelých 100 miliónov z CEF. Aj to až na tretí pokus. Chýba niekoľko stoviek miliónov a nikto nevie odkiaľ ich vziať. Palúdza – Liptovský Hrádok beží tender. ŽSR boli v CEF neúspešné. Odhadované náklady sú cez 800 miliónov eur. Zatiaľ projekt nie je finančne krytý. MF SR to nechce platiť. Markušovce – Krompachy vraj sa má vyhlásiť tender. Odhadované náklady z dokumentácie pre územné rozhodnutie sú 900 miliónov eur. Ani na tento projekt nie je… Číst vice »
Nespochybňujem, len sa pýtam: čo na tom preboha stojí 800-900 miliónov?!
Chápem, že v oboch prípadoch je náročný terén a veľké preložky, ale za túto cenu by to hádam muselo byť komplet tunelom.
Aj uzol Žilina bol lacnejší, a to tam prekopali úplne všetko a ešte postavili kvantum vedľajších stavieb.
Neviem. Sú tam dva tunely. Cca kilometer dlhé. Podrobnosti o projekte neviem.
Všetko sú to šialené sumy.
Z CEF dostali cca 95 miliónov eur na 4.5 kilometra trate Spišské Tomášovce – SNV, mimo. Aj to nie je plná suma iba na trať, lebo čosi pôjde na zriadenie Centra riadenia dopravy v Poprade.
Nechápem kde má ísť zvyšných 500 miliónov v rámci projektu Vydrník – Markušovce.
ZSSK má nejaký grafikon!
A načo im to je??
A možno bude aj dynamický prestup z RExa do Exa, už to testovali pri Pezinku, ešte to treba jemne vyladiť a ušetria čas na pobytoch pri peróne.
Niekto zabudol, že DMU 861 má Scharfenbergera, ale Vetroň iba skrutkovku. Nevedia v tom Siemense urobiť niečo vyhovujúce pre ZSSK ? 😃
Ako mohli zabudnúť do tlačovej správy zahrnúť obmedzenia na koridore Bratislava-Kúty asi nepochopím.
To by neznelo pekne.
Ide o PR, nie realitu.
Tam je to tedy solidní masakr… 45 minut zpoždění nic divného. A pokud to staví od roku 2020 a mají hotové celé tři kilometry… tak to bude ještě na hodně dlouho.
Nestavajú to od 2020. ŽSR úplne zbytočne tam výluky pchali už niekoľko rokov, hoci vedeli že zhotoviteľ nemá všetky papiere. Stavebné povolenie na úsek Devínska Nová Ves -Zohor bolo tuším vydané tento rok. Preto začali práce až tento rok a budúci budú pokračovať. Do toho by mal budúci rok zhotoviteľ začať práce aj v ZSt Malacky, avšak na tento UČS nemá ešte stavebné povolenie. Úsek Zohor – Malacky je na Tom stále rovnako. Čo viem, nemajú ani rozhodnutie o umiestnení stavby, lebo vybraný stavebný úrad nie je schopný vydať toto rozhodnutie, aby nebolo v odvolacom konaní zrušené. Toto Zhotoviteľ ťažko… Číst vice »
Podle textu pod 5h to jezdí už teď (teoreticky).
Už se v minulosti jezdilo i za 4h35, ovšem jen a pouze díky malému počtu zastavení. Teď se systémově všechny vlaky na lince zrychlí zhruba o pět minut díky dokončení velké rekonstrukce v Žilině.
Pořád mají co dohánět, stejná vzdálenost v ČR je Praha-Těšín za 3:40
Ono by to chtělo více zrychlených vlaků které nebudou stát u každé vrby. 16 zástavek je na „expres“ příliš
Popravde som dúfal, že už so zmenou grafikonu príde to kúzlo s priamymi vlakmi Košice – Bratislava – Marchegg – Wien Hbf. Pre cesty na západ by to ubralo o jeden prestup a pri dlhých cestách by sa človek nespoliehal na vlak triedy REx.. neviete kedy to pribudne? Alebo je to naviazané na KISSy?
Rakúšania odmietli vozne ZSSK, takže je to otázne kedy to príde.
odmietli provozovať to čo jazdí na Tatranoch s čatami OeBB? z dôvodu technického stavu či že ich čaty s tým nevedia? alebo čo je problém, veď predtým už jazdili IC vlaky tam isto a vtedy problém nebol..
Když ti bylo IC tak jim to nevadilo, fakt zajímavé.
Tak slovenské IC byly super vlaky na úrovni. Tatranům je lépe se vyhnout
Nie, vozne ZSSK majú nefunkčné niečo, čo na papieroch je uvedené, že by malo byť funkčné.
ZSSK to nevadí, OBB vadí.
A vraj majú problémy aj Vectrony. ZSSK aj CD.
Ak som to pochopil správne, tak v sekcii AT3 na strane 34 je vidiet priamy vlak z KE až do Viedne.
Nebude to biednou dochvíľnosťou Ex BA – KE už v súčasnosti?
ÖBB chce Cmofortjet vlaky a né klasicke vlaky.
Autovlak z Prahy EN 443/442 taky bude zrusen?
Nebude, autovozy budou do Humenného, Košic i Popradu