Vlakem na lyže. Šest skiareálů nabízí cestujícím ČD slevu, jeden ve Švýcarsku
Cestující na zastávce Desná - Riedlova vila. Foto: České dráhy
Ve švýcarském skiresortu Davos Klosters získají cestující ČD v rámci projektu ČD Ski slevu 20 %.
Jenom ČD? Jiný dopravce zakázán?
Co na to antimonopolní úřad?
Žádnému dopravci nikdo nic opravdu nezakazuje. To záleží jen na těch dopravcích, co si kde domluví.
Toto je projekt ČD, jak lze poznat už z názvu.
😀
Před několika lety vypracoval jeden dopravce autobusy z Českých Budějovic na Lipno a po předložení jízdenky dostal cestující 20 % slevu na skipas.
Mimochodem pokud si koupíte skipas online, je tam obvykle podobná sleva.
Jako dítě jsem si dal v sobotu v sedm hodin ráno přeskáče do batohu, lyže a hůlky do futrálu a vyrazil jsem na zastávku autobusu MHD. V centru města přestup na tramvaj narvanou do posledního místa podobně vypadajícími jedinci. Čekalo nás půl hodiny více či méně nepravidelného kývání ze strany na stranu, než vůz tramvaje dojel před osmou do Horního Hanychova. Ano, dnes už je to bez házení ze strany na strany na každém druhém metru kolejí. Jízda je klidná a komfortní. A ani ve frontě u lanovky už se nečeká dvě hodiny, jako kdysi na kotvový vlek. Přesto si… Číst vice »
Kdysi nebyl problém vidět stádo lyžařů jdoucích i 4 km do kopce lesem k sjezdovce a večer sjíždějících zpět na nádraží.
Dnes je to nemožné, to nikdo dělat nebude.
On není až tak problém zajít půl km od vlaku, ale s vybavením ještě z domu na nádraží tramvají, busem atd.
Před pár lety jsem také využil slevu na CD Ski v Tanvaldském Špičáku. Je to opravdu pěkné místo s dobře upravenými sjezdovkami a velmi blízko vlakového nádraží. Díky slevě to bylo dokonce levnější než jízda na Ještědu. Jediným nedostatkem byla chybějící úschovna zavazadel u pokladen, která v Liberci existuje již delší dobu.
No potěš koště. Natahat všechno vybavení na nádraží, pak tajně doufat že to tam dojede a jak z nádraží na svah? Zase všechno předělávat do busu nebo Bůh ví kam kde. Toto využijí max jednotky cestujících. Doma to do auta naložím a dojedu v pohodě až na parkoviště na svah a odjedu kdykoliv se mi bude chtít. pokud vlak nestaví uprostřed lyžařského střediska kde má to mají vybudovanou infrastrukturu, tak mě v tom vlaku neuvidí.
Můžu jež letem, koupit si jízdenku vyšší Brod Lipno a dostanu slevu?
Bohužel, tak to je. Na fotce rozesmátí lyžaři-ale kde mají boty ,přilbu?
Snowboard se ještě dá .
Tahat se někam dál s veškerým dnešním vybavením
je opruz.
Ale v případě, že by byl skibus od nádraží, se to dá.
Paradox je, že nejlíp přístupný areál od nádraží, 200-300m k lanovce, Ramzová, to nemá.
Kdysi dávno měli Slováci něco podobného v provedení vlak a lyžování třeba na Skalnatém plese, přičemž cena byla stejná jako celodenka jen na lanovky. Tzn. vlak tam a zpět byl ze st.hr. vlastně zdarma.
Z Ostravy se to Excelsiorem dalo krásně stihnout za den.
Ano, Ramzová je blízko vlaku, ale nenabízí příliš atraktivní sjezdovky. Od zastávky Tanvaldský špičák je lyžařský vlek vzdálený pouhých 500 metrů. V Ramzové jich máte asi 350. V Ramzové jsem viděl vystupovat snowboardisty z vlaku z Brna. Nebyly to davy, ale asi tucet lidí.
Kouty nad Desnou jsou také velmi blízko vlaku, ale tam jsem jel pouze autem, protože z Polska je to cesta kolem světa.
Ramzová neatraktivní? To je jako lepší Ostružná s vleky většinou 300m dlouhými? : – )
Kouty – tam se něco plánovalo s prodloužením tratě k lanovce, ale to nespíš nikdy nebude.
V Polsku a zároveň i použitelné vlakem z ČR, mají asi nejlepší přístup z vlaku na lyže v Ustroni.
https://mapy.cz/zakladni?x=18.8303011&y=49.6954608&z=17
Tak zrovna na šumavském Špičáku to nejsou jednotky cestujících, nádraží je blíž než parkoviště, které může být hned ráno dost plné a samozřejmě je placené. Ostatní uvedené areály mají také nádraží podobně daleko jako parkoviště, nepatrně dál je to na Tanvaldském Špičáku. Plus teda na Lipně se musí tím skibusem. Samozřejmě obecně je pravda že jet na sjezdové lyžování vlakem bývá nepraktické, proto je těch vybraných areálů tak málo a nikdo nečeká že po té slevě skočí tisíce lidí.
Může to být nepraktické, ale vždy existuje alternativa. Pokud by slevu využilo mnoho lidí, bylo by to nerentabilní. To je určeno hlavně těm, kteří se rozhodnou jít tam a ne jinam. Hlavně jednotlivci nebo páry. Nabízená sleva nejčastěji jednoduše proplatí náklady na jízdenku. Pamatuji si, že v Tanvaldském Špičáku jste mohli ukázat i EURO-NISA-TICKET. Cena 800 Kč za skipas snížený o 20 % dává 640 Kč. Zpáteční jízdenka z Liberce stojí necelých 120 Kč, takže cesta je zahrnuta ve slevě. To je dobrá nabídka. Vlaky jezdí přibližně každou hodinu.
Když už se tu zmiňuje ten Švajc a pražské lůžko: Nemá někdo zkušenosti s tím sáňkováním podle RhB (Bergün – Preda myslím), zejména je-li to fakt vhodné pro rodiny?
Se sáňkováním ne, ale dobrý zážitek je, že když máte skipas (tuším aspoň na 3 dny) a jste v lyžařským, tak můžete z Klostersu do Davosu zdarma vlakem (jezdíme takhle na Jakobshorn vlakem tam a přes kopec na lyžích zpátky a nadšen byl i ryze nešotoušský zbytek rodiny).
Davos je lyžařsky úžasný i pro běžkaře a kromě stravování v restauracích to není nějak významně dražší než třeba Rakousko.
Jen 5 areálů po celé republice? Hodně slabý. Takhle ty cestující do vlaků nedostanou.
Bohužel právě směry z Prahy jak na Šumavu tak do Krkonoš/Jizerek jsou železničně dlouhodobě ze strany státu zcela a naprosto ignorovány. Z Brna do Jeseníků je to jen o málo lepší. Tak co tu chcete vymýšlet, bohužel…
Na hory se nutně nemusí jet jen z Prahy nebo Brna, podle mě je to hlavně limitované tím, v kolika areálech se dá celkem rozumně dojít s lyžemi od vlaku k vleku 🙂 Kromě nějakých minivleků s nižší pravděpodobností sněhu mě napadá už jen Železná Ruda (Samoty i Nad nádražím) a Ramzová. Svého času jsem to zvládl dojít i v Jablonci nad Jizerou (ale tam už je to dál a navíc se tam opravdu odevšad jede dlouho) a do otevření zastávky Tanvaldský Špičák se to dalo v pohodě dotáhnout i z Jiřetína pod Bukovou, ale na takové nabídky ČD Ski… Číst vice »
Co třeba Kouty?
Asi taky, nevím jak komfortně se tam jde s lyžemi od vlaku. Ještě mě napadl Harrachov, kde od každého vlaku jede městský bus, ale nevím jestli je užitečné ten bus nějakými pobídkami ještě víc vytěžovat.
Kilometr od vlaku nikdo nepůjde.
Tady se to přímo nabízí, ale musel byste lyžaře „dotáhnout“ těch 900 m k lanovce. Ale nějaký rychlospoj z Olomouce, kdyby tam čekal bus by byl super.
Kdysi bylo ČD ski třeba i tady. https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=18.7594515&y=49.5233623&z=16
Vše ale záleží na provozovateli areálu, zda má o to zájem.
Na Ramzovou jsme i rodina dojížděli vlakem z penzionu u nádraží v Lipové už v lyžákách. To se dá.
Ale ne kilometr.
Taky jsem takhle jel z Lipové Lázní zastávka do Ramzové. Snowboardovat jsem se naučil na Ramzové, když mi bylo asi 20 🙂 Jediný problém byl, že tam jezdilo málo vlaků. To není Liberecky Kraj, kde vám jede vlak každou hodinu.
Kdo z místních cestovatelů pojede do Švýcarska a napíše nám o tom reportáž ?
Tak jeďte. Třeba vám ji redakce uveřejní.
Jezdím to často ale používám jinou verzi. Měl jsem konfiguraci 1 dospěly 2 děti 5 a 7 a to to tím luzkem z Prahy vyšlo na cca 3600 jedna cesta a to jsem tam lůžko se sprchou ( zpět je to jedno). Byli jsme tak asi 3x na víkendovou či jednodenní lyzovacku. Teď už má 7 a 9 a jedna cesta je skoro 5 tis… takže osvědčená lepší varianta je Praha -Lipsko pak ICE do ULM a v 6 ráno přes 2 spoje do Sv. Moritz ( kupuji rovnou Tirano) jizdenky Bad Schandau -Tirano koupím za 1+2 děti za cca… Číst vice »
Nechápu, proč ČD pořád propagují tu linku do Švýcarska – jede jen jeden vagón a ještě jsem neviděl, že by na něj byly dostupné jízdenky…
To se musíte napřed podívat, abyste viděl. Na zítra 1750 Kč z Prahy do Buchsu. Stačilo mi k tomu 30 sekund.
A kolik těch vagónů by mělo jet?
Nedostupné jízdenky? Tak to jsem měl tedy tááák ohromný štěstí, když jsem tím vagónem už minimálně 6x jel. To v loterii jsem ještě 6x nevyhrál…
Kdysi jezdívaly denně dva vozy (i lehátko), ke konci myslím se společným průvodcem, a zájem by o to byl i dnes, ale podle ÖBB tam další vůz už přidat nejde…
Tak jezdí druhá linka přes Německo, kde je lůžko, lehátko i sedačka.
Ano to je pravda. Nevzpomínám si jestli v nějakém období jezdily z Prahy zároveň horem i spodem lůžko i lehátko. Každopádně pro cestu do Graubündenu je výrazně lepší ten vlak přes Linec, tu druhou linku beru primárně jako užitečnou pro Němce, pro nás pak spíš do západního Švýcarska nebo Bádenska.
Jojo, za mě je u Canopusu spíš škoda, že nejede z Basile do Interlakenu.
Příští pátek 1 dospěly a 2 děti 4777 Kč Praha Davos. A jde to koupit. Ale je to dost náhoda, spis jezdím přes Německo ICE