Vlakem do Mošnova každé dvě hodiny. Ostravské letiště bude přes léto dostupnější
RegioPanter ve stanici Mošnov, Ostrava Airport. Foto: České dráhy
Podle Moravskoslezského kraje je jedním z hlavních důvodů pro rozšíření vlakového spojení rostoucí počet cestujících využívajících ostravské letiště.
Alepson se zalepi ty velké díry, není se čemu divit, že tím nikdo nejezdí.
Lepší dostupnost letiště bude určitě super. Ale mně by zajímala jiná věc. Proč tak brzy konci charterové lety? Letní sezóna u moře se prodluzuje a sehnat let z Ostravy v září a říjnu je nemožné
To se zeptejte cestovních kanceláří. Čedok aspoň zkouší Kanáry, Thajsko, Mauricius. Po ostatních se slehla zem. Původně se o letech alespoň do Egypta mluvilo, ale z mě neznámého důvodu se to zařízlo. Egypt si podle všeho nezaletíte v zimě ani z Brna.
Pokud existuje obava o zaplnění kapacity, problém by mohla potencionálně vyřešit dodávka nových letadel A220. Ale je otázkou, co s nimi Smartwings plánují.
Tak září a říjen je z Ostravy ještě dost destinaci, od listopadu mrtvo.
Nefňukači mají Katovice.
Jak je to nemožné, já letím příští týden z Ostravy do Malagy.
Malagu operuje Ryanair, ne Smartwings..
Neznám poměry na OSR, typické časy a počty letů, a celkově situaci, proto se ptám: nebylo by možné tu prostě jízdní řád na letiště víceméně přizpůsobit letovému řádu? Aby byl ten přestup maximálně pohodlný a použitelný?
Největší problém vzniká v případě zpoždění jak letadla či vlaku. Pokud počítám na nějaký pohodlný přestup hodina tak co dělat v případě zpoždění letadla? Jak dlouho má vlak čekat na zpožděné letadlo. Co lidé přistupující ve Studénce/Jistebníku na cestě do Ostravy? Takové bude vlak obsluhovat téže. On není jen pro letiště. Co v případě zpožděného vlaku? Milión a jeden důvod proč má vlak hodinové zpoždění. Bude letadlo tak dlouho čekat nějaká garance? Spousta problémů, které řeší takt, kdy se sice na nic nečeká, ale je tam nějaká jistota pravidelnosti. Největší kámen úrazu je ale nepravidelnost letů samotných. Pokud zítra je… Číst vice »
Smartwings letaly v letě se zpozděním 30-120minut, jak tomu chcete přízpůsobovát jízdní řád vlaku který odjiždi v 6:20, 10:50, 14:20, 17:50….když lety jsou každy den v jinou dobu….a pak tomu řadu přízpůsobovát přestupy v uzlech?
Tento problém ovšem neřeší ani pravidelný dvouhodinový interval vlaků: když vám vlak právě ujede, bude se vám snad chtít čekat skoro 2 hodiny na další? Jediným smysluplným řešením je nevázat vlaky na letiště jako takové, tedy sehnat jim jako hlavní náplň jinou než leteckou frekvenci, aby bylo možno zkrátit interval vlaků na maximálně hodinu a z konečné stanice na letišti udělat jen vedlejší záležitost, která se s tím hlavním cílem vlaků pouze „sveze“: nabízí se závlek všech nebo aspoň některých vlaků relace Ostrava – Štramberk/Veřovice i na letiště, ale by se asi hrubě nelíbilo většinové místní „neletecké“ frekvenci. Dukde bude… Číst vice »
Ono možna bude znít divně. Ale v 1h, případně i jen 0,5h taktu jezdí ze zástavky, která je hned vedle vlakového nadráží autobus.
Jak to popisujete tak to je teď…..
Letiště Mošnov by dle mého pozdvihly 2 zásadní věci: 1) Přímé vlakové a co nejčastější spojení, jak zde někteří píší a navíc ze všech směrů. Tzn. nejen z OVA, ale i z Čadce (přibyli by cestující z toho regionu, Kysuce atd.), ale i z jihu, tzn. Vsetínsko a ValMez přes Štramberk 2) Další haly s technickým personálem pro bázování letadel, viz příklad Katowice.
https://www.msstavby.cz/studie-predletistniho-prostoru-v-mosnove-15-04-2024/ Vzhledem k tomu že u letiště má vyrůst nová čtvrť se službami a mnohým dalším. Také proběhnou ještě další stavby jako logistické centrum armády ČR a kdo ví co ještě. Bude tam pracovat hodně lidí na různé časy. Věřím v 60 ti minutový interval obousměrně v rámci projektu Beskydské kolečko… Hlavní, Stodolní, Střed, Kunčice, FM, Baška, Pržno, FnO, Čeladná, KpO, FpR, FpR město, Veřovice, Štramberk, Kopřivnice, Příbor a dále přes Mošnov do Studénky Svinova na Hlavní okružně obousměrně… Co by ještě asi šlo a nebylo nic proti ničemu tak aby tam zajížděl ve 2 hodinovém intervalu vlak typu rychlík… Číst vice »
Pokud bude existovat „Beskydské kolečko“ a navíc v pravidelném taktu, bylo by to samozřejmě fajn. Ale důležitá je i spolupráce letiště a neexistence politiků, kteří v minulosti poslali letiště do kytek hloupým názorem „,nízkonákladovky nikdy“. Jejich jména lze dohledat. P. S. Nic není navěky a zastávka třeba jednou bude.
a za třetí třeba i nějaké ty pravidelné lety? To je dost podstatné, ne?
Dokud nebudou ve Studénce přípoje z jihu, tak je pro střední Moravu VHD stále dostupnější letiště v Brně, kam jezdí BUS každou hodinu i noci.
Jak vidno stanice Mošnov nespadá do vaší kompetence, milé zábradlí..
Však to má dobře, ze střední Moravy (z/přes žst. Hranice na Moravě) tam přímé vlakové spojení nevede.
Z pohledu stanice Mošnov sice i vlak od Ostravy přijíždí z jihu, ale to je věc podružná.
Já ale myslím pouze absenci modrého zábradlí na fotografii…
Nejen ze střední Moravy. Ale vše z jižní části novojičínského okresu (kam paradoxně Mošnov patří). Prostě ostravocentrismus.
A není přípoj od Jihu nahodou R8?
Důležité je, aby zde bylo zajištěno dobré spojení k letům našeho hlavního dopravce, tedy ČSA. Ostatní, víceméně soukromí (doplňkoví) dopravci, by si měli spojení zajistit sami. Jedná se o jejich klientelu.
😀 😀 😀
Zapomněl jste zde napsat text.
To vy jste jej sice nezapomněl, ale ono by snad i bylo lepší, kdyby ano.
Vy fakt dovedete pobavit.
Ten váš „hlavní dopravce ČSA“ je jen marketingová značka jedné soukromé firmy.
Něco na způsob, když si v Bille koupíte mlíko, nebo džusy v krabici se značkou „ja“, nebo v Lidlu pivo Argus, jehož každý druh vyrábí jiný pivovar.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/ekonomika/v-rijnu-zaniknou-ceske-aerolinie-reporteri-ct-zmapovali-jejich-vzestup-a-pad-352850
ČSA jsou firmou s více než stoletou tradicí. Jako třeba ČD.
To ovšem bude za pár týdnů, po 101 letech, už jen pouhá historie.
A ta „jejich klientela“ to jsou méněčeši, že pro ně veřejná doprava nic?
Myslím, že on jel naposledy pražským autobusem linky 102 a pak ho už zpět zpoza plotu nepustili.
Soudruhu vy ještě žijete v době před 50ti lety no hledím dnes jsou vyhledávané nízkonákladové lety a ta druhá skupina hledá Qatar Emirates atd nic z toho však do Ostravy moc nelétá nízkonákladovky max z Londýna a jiné linky max do Varšavy na přestupy. Pak myslím cestovky a jedna Podgorica. Z Ostravy by se jezdilo kdyby letadla létala aspoň do Evropy i hloupá Podgorica má mnohem víc letů než Ostrava ve velikosti jinak asi podobné letiště.
ČSA? Ve kterém roce jste naposledy viděl jejich letadlo?
ČSA? A všech jeho letadel? Kolik že jich vlastně teď má? 😂
Člověče, tahle myšlenka je vážným kandidátem na finále v soutěži o klíčenku roku 2024!
Koukam, že v Ostravě mají vlak na letiště jako v každé moderní metropoli prvního, druhého i třetího světa… Jen Praha furt nic a musí se tam autobusem jak někde v pravěku…
Banik -YČ-…
Ještě by to ale chtělo mnohem více letů pravidelných linek. Poláci nás převálcovali.
Pomalu ale jistě se to zlepšuje…Hlavní funkce jsou chartery, ty letos vystřelily nahoru, tak proto na větší frekvence vlaků.
Tak ve střední Asii nebo Africe taky není vlak na letiště běžná věc. A já jsem teda měl pocit, že dopravní politikou někam tam cíleně směřujeme, ne?
V jihovýchodní Asii, na blízkém východě či v Rusku to běžné je. Brzy nás předběhne i subsaharská Afrika a střední Asie.
Otázka do pranice: Je vlak na letiště České Budějovice důležitější než dostavba dvojkolejky od Prahy?
Jinak řečeno: Zavedením 810 na letiště budou České Budějovice světovou metropolí po vzoru New Yorku a Ostravy?
No nevím, radši bych autobusem co jezdí co 10 minut než vlakem co 2 hodiny. Ale bez přestupu je to ok.
V intervalu co 10 min. nejezdí většinou autobusy ani ve větších městech. Vám přijde interval 10 min. meziměstských autobusů ze všech možných směrů do Mošnova reálný? Opravdu?
Ostrava není metropole. Jen si na ni hraje. Je to jen soubor samostatných městeček a vesnic spojený linkou číslo 8, jak říkával můj kolega.
Jako člověku z regionu, který je znalý Ostravy, mně přijde takový názor pitomý až dětinský.
Bez jakékoliv snahy provokovat patrioty, si myslím, že vámi kritizovaný názor lze velmi lehce získat nezaujatým pohledem do mapy. Nejedná se o kompaktní městskou zástavbu, ale o jednotlivé lokality vyplněné „přírodou“.
https://www.google.com/maps/place/Ostrava+hl.+n./@49.8177918,18.2318876,13z/data=!4m6!3m5!1s0x4713e2e2b0fca683:0x36ab816d9d3f8dd3!8m2!3d49.8508114!4d18.2662387!16s%2Fg%2F122tcrq6?hl=cs&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTAwMi4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Podpůrným argumentem z oblasti železnice může být i třeba i to, že oficiální Ostrava-hlavní nádraží v Přívoze je vlastně vedlejší a funkci hlavního reálně vykonává nádraží Ostrava-Svinov.
Jenže na hlavním je víc schodů 😂
Jestlipak to bylo také projednáno dominantním dopravcem Ryanairem, aby tomu přizpůsobil svůj letový řád…bazinga
Divím se komentářům, které popisují, jak je skoro nemožné jet na letiště vlakem. Všechny ty kufry, děti… My jsme taky čtyřčlenná rodina, měli jsme tři kufry a z Plzně na Zličín Flixem, MHD na letiště a nebyl problém, každý vzal jeden kufr a šlo se. A zpátky to samé, při čekání na kufry jsme našli nejbližší bus (ale byli jsme psychicky připravení i na cestu na vlak), koupili jízdenky a za dvě hodiny jsme byli doma. V cestě na letiště veřejnou dopravou není žádný problém. Ovšem, a to je ten problém ostravského letiště, musí být spojení tam i zpět. Pokud… Číst vice »
Pane Vojtěchu technicky to problém není, ale je třeba se divat na situaci komplexmě, kdy reálně jsou to z pravidla 3 přestupy.A vzhledem k tomu, když už mám peníze na to abych letěl, tak náklad zaplatit BOLT, odvoz rodiinou známými a nebo nechat auto na letišti je tak marginální že to člověk ani neřeší.Takže ji kdyby vlak jezdil jak MHD co 15 minut patřím do skupiny, že si prostě ten odvoz nějak autem letiště dveře dveře zařídím.Ale chápu že drážní nadšenci můžou jet na letiště vlakem.
Vlak/metro/bus/tram/LIRR na letiště je potřeba především z kapacitních důvodů. Pak část lidí jede tak a část zase jinak, všichni taxíkem je zbytečná regulace.
Argumentace „mám na letenku“ nesedí už mnoho let, když letenka stojí častokrát méně než to jet celé vlastním autem.
To je váš pohled to že Letím neznamená že mám na Bolta za 3 litry. To znamená že investuji do cestování někdy může být letenka i za litr či dva . Takové myšlení má ale mnoho lidí to nic. Pak se dozvíme že si na kde co půjčují.
Jezdím s tím docela pravidelně, hlavně víkendy, a ikdyž to docela dobře navazovalo na odlety, bylo ve vlaku do stanice Airport max. 10 lidí. Jen jednou se tam zatoulala větší skupinka s kufry. Lidi prostě vlakem na dovolenou moc jezdit nechtějí.
O to nejde že by nechtěli. Ale pokud je jízdní řád jak noty na buben, málokoho napadne tím vůbec jet, když po příletu čekají třeba 3 hodiny než něco pojede.
Upřímně, na většině letišť tím opravdu jezdit chtějí. Jde jen o to, že ta letiště mají většinou několik odletů/příletu za hodinu a takt vlaků je také poněkud hustší. U Mošnova lze vést diskuze, co má být dříve (slepice nebo vejce)… takže to podle mého tak trochu obecně postrádá smysl.
Kdyby S8 jezdila na letiště vždy po celý rok určitě by se našli i pravidelní cestující mimo odlety. Jenže to tu dopravu by nesměl kraj sabotovat omezením dní ve kterých to jezdí. Nejdivnější jsou pak ty prostoje mimo dny kdy to na letiště nejede ve Svinově (8:58-9:11,16:58-17:08, 18:58-19:08) nebo ve Studénce u dalších spojů obvykle 47-55. Těmi prostoji se „sesynchronizují“ s časy kdyby jeli na Mošnov takže místo na to rozjet to po celý rok a více spojů tu určitě je.
Tak detailne situaci neznam, jaky ma ta linka a stanice na letisti potencial, takze nemohu souhlasit ani nesouhlasit.
Potenciál určitě je. Rád budu jezdit s letními vlaky na kole k letišti a s nimi na Svinov do práce jenže zatím to bude jen pár měsíců v roce a první vlak o půl sedmé vlastně stále nepomůže takže stále pojedu až do Sedlnice.
Stejně je to úplně k ničemu. Chtěl jsem jet vlakem do Mošnova. Ovšem ve Svinově povinný přestup. S dětmi, 4x velký kufr a 2x příruční zavazadlo, nabalení na 12 dní a přestup 3 min. Díky, ale než MS kraj zavede zpět každé 2 hodiny přímé vlaky z Mostů u Jablunkova do Mošnova, tak raději pojedu vždy autem. Spojit velká města MS kraje přímo s letištěm je recept na lidi ve vlaku na letiště.
Přímý vlak na letiště z každého významnějšího města MSK by byl pěkný, ale není to reálné. Proč zrovna z Mostů, proč ne z Krnova / Opavy?
Protože ten z Mostů spojí Janlunkov, Třinec, Těšín, Karvinou, Bohumín a Ostravu. Ten z Krnova? Nejsou tam ještě ani dráty a spojí max. Opava a Ostravu s minutím hlavního.
Dejv přesně tak. 👍 Pokud chceme ty cestující na letiště mít tak je potřeba tomu dát nějaké možnosti v podobě četného JŘ… Jednou z nich je prodloužit linku S2 jak Jste avizoval. Ta má být však prodloužena z/do Čadce. A také přetrasovaná přes Havířov na Střed Stodolní Hlavní Svinov. Její prodloužení do Mošnova by tak pro mnohé ze zmíněné trasy znamenalo jízdu bez přestupu a obsluhu i centra Ostravy… No myslím si však aniž bych znal výsledky studie Beskydského kolečka. Že letiště časem bude mít spojení v rámci tohoto projektu. Beskydské kolečko by mohlo vypadat po patřičných úpravách tratí takto…… Číst vice »
IC 540 tak jsem se vrátil s ciziny, a chystám krátký report z té cesty do Katovic který OHL ohodnotil jednou větou.Bohužl už jsme ve věku kdy si připlatím, za odvoz dveře dveře.Když někdo jede, z místa kde to má přímým spojením tak ještě možná, ale jet na 3-4 přestupy z bagáži už nejsem schopen akceptovat.Do Mošnova za 3 kila do Katowic za 600 odvoz.V cílové destinaci 30 euro taxi nebo 10 euro bus + 600 metru přes město na byt.Tahat 20 kilový kufr, notas,zrcadlovku a batoh na zádech za těch 20 ušetřených euro nestojí.
Protože by neobsloužil centrum Ostravy.?
Kdyby jel z Opavy respektive Krnova?
Zbytek jsem popsal jaké jsou možnosti v odpovědi pro diskutujícího Dejv.
Nevím proč, ale na argument „s detmi“ začínám být silně alergický 😀 A brát 4x velký kufr a ještě příručkaky pro 4 členkou rodinu je z podstaty věci taky uchylarna. K vůli exotum jako vy fakt nebude jezdit přímý vlak odevšad všude.
Přesně tak mám děti tak se kuvli mě musíte zbláznit 😀 Každý máme děti či jednou mít budeme, ale poslední dobou se vude rozmaha mám děti a tak chci provilegia a proč? Radši nekomentuju.
Myslím že by i větší smysl dávalo třeba zajížďka vlaků uz příbora apod tak, aby ze studenky to jezdilo max co hodinu a tak by i lidé z okolí či třeba rychlíku mohli snadno a rychle přestoupit 🙂
Záleží jak má velký děti. Ty větší do malého kufru nenacpeš…
Požadujete:
– spojit velká města MS kraje přímo s letištěm
– přímé vlaky z Mostů u Jablunkova do Mošnova ve 2h taktu
Neodporujete si trochu?
Mosty u Jablunkova jsou obec s ca. 3.700 obyvateli.
S takovou byste mohl požadovat přímé vlaky na letiště i z Vrbna pod Pradědem (4.800 obyvatel), nebo Rýmařova (7.900 obyvatel).
Ve východním MSK se automatický bere vlakové spojení do Mostu jako spojení Ovy a Mostu u Jablunkova a všech větších měst po cestě tj. Třinec, Těšín, Karviná, případně Haviřov….
Pokud by spoje letiště a všech větších měst na východě MSK měly zajíždět až do Mostů u J., tak by spoje na západě MSK mohly analogicky zajíždět přes Opavu, Krnov a Bruntál do mnou výše uvedených destinácí.
To by mohly. Ovšem jak všechny spoje do Mošnova vést druhým nejvytiženějším žel. usekem v ČR?
Ovšem praktická otázka je jaký typ vlaku by jel?
A, Elektrický (třeba Panther, Slon), když dráty jsou jen do Opavy.
B, Dieslový (třeba Rakev), když má max. 120km/hod. Nedej bože Regionová.
C, Trakční jednotka s vyměnou lokomotivy v Opavě?
D, bateriový RegioPanter.
https://zdopravy.cz/bateriove-vlaky-pro-moravskoslezsky-kraj-vyjedou-4-prosince-veri-vyrobce-i-politici-202582/
Pokud by pan Dejv do spojení velkých měst MSK s letištěm zcela nelogicky neprosazoval Mosty/J. a spokojil by se s konečnou takového vlaku v Třinci, tak bych se já zase spokojil s Krnovem a Opavou a neoperoval bych Rýmařovem a Vrbnem/ P., jako ekvivalenty jeho Mostů/J.
A neni lepší dle vaši uváhy ty vlaky nechát zastovat ve Skrochově?
Nechát to zastavovat v Třinci…… To je stejne nechát vlak Ostrava-Praha zastaovat v Pardubicích, však jede přípoj.
Odkdy je Krnov Velké Město… aspoň Bruntál ne?
Já nejsem z MSK, tak jsem si na internetu našel, že:
– Krnov má 22.716 obyv. (2024)
– Bruntál má: 15.244 obyv. (2023)
Vaše narážka v poslední větě na velikost Krnova je tedy poněkud zbytečná.
Já jsem z MSK a znam zdejší poměry.
Počet obyvatel není všechno, podstatné spádová oblast.
Krnov 22 716 obyv.
Ostrava cca 285 000 obyv.
Skutečně jsou ty města významem a populaci stejná? Já bych neřekl….
Tím porovnáním jste chtěl říct konkrétně co? Proč jste se stejně předtím nezeptal pana Dejva na Ostravu a Mosty/J.? Pokud někdo navrhuje přímé spojení letiště v dvouhodinovém taktu z Mostů/J., tak jsem jako protiváhu dal Rýmařov. Pokud by toto spojení od východu začínalo až v nějakém větším městě (např. Třinec), tak jsem jako protiváhu od západu dal Krnov, Opavu. Pokud se na města s 20 tis. obyvateli díváte zkrz prsty a je to podle vás důvod, proč by odtud nemohl jezdit přímý vlak na letiště, (kam kraj posílá peníze), tak vás informuji, že v jiných krajích to jsou v této… Číst vice »
Proč by se měl ptát pana Dejv na Ostravu a Mosty?
Zde je důvod Mostů…
https://kodis-files.s3.eu-central-1.amazonaws.com/regionalni_linky_a5e41fc1b5.pdf
Ano, do Mostů/J. vedou koleje, stejně tak, jako do Opavy, Krnova, Rýmařova.
Do Krnova A Rýmařová vedou dráty?
Taky tam vede silnice, teče řeka, mají plyn, elektřinu.
Chlape vy musite mít sourozence.
A hlavně se nezmínit o té obří díře při odjezdu z Mošnova mezi ~22:30 a ~6:30. Není to ideální pro noční přílet po půlnoci.
Autobus, který na to letadlo počká? Popřípadě dva, když by bylo hodně lidí, rezervace před odletem.
Autobus tam je, aktuálně je párován jen s lety do Varšavy.
Chartry mají smůlu….
No s tím, že se bude jezdit každé dvě hodiny bych byl opatrný. Jak je z návrhu vidět, tak první vlak co tam zajede jede přes letiště jen v X od 16.VI. do 26.IX.. To samé platí pro poměrně velké % ostatních vlaků.
Koukate do stejneho navrhu?
ja koukam do toho samejo nejspis, a vidim tam od 4:47 kazde dve hodiny vlak, ktery jezdi denne.
Ano koukám, ten v 4:47 jezdí denně. Ale potom třeba v 6:47 (jede v 25 od 15.VI. do 28.IX.), 8:41 (nejede 20., 21.IX.), 10:40 (jede 15.VI. – 19.IX., 22. – 28.IX.), 12:40 (jede v 25), 14:40 (jede v 25 od 15.VI. do 14.IX. a 27., 28.IX.) a tak dále. Podle nadpisku a obsahu jsem čekal, že to bude každé dvě hodiny celoročně/denně.
Beru zpět .. jsem slepej ja 😀 jak jsem na to koukal na mobilu tak jsem si nevšiml závorek u Mošnova u toho druhýho vlaku co jezdi ve zbytku týdne, než ten, co do Mošnova jede, o pár minut posunutýá.
A to jsem na to koukal asi 4x.
No nic.
doplněno, velká omluva s díkem.
👍