Vlakem do Chorvatska k moři? Z Česka přímý vlak nevyjede, začal prodej z Budapešti
English: Andreas Poeschek, fotografikus.huDeutsch: Andreas Pöschek, fotografikus.huMagyar: Pöschek András, FotografikusFrançais : Andreas Pöschek, fotografikus.huEspañol: Andreas Pöschek, fotografikus.huNederlands: Andreas Pöschek, fotografikus.huItaliano: Andreas Pöschek, fotografikus.huEuskara: Andreas Pöschek, fotografikus.huTürkçe: Andreas Pöschek, fotografikus.huLëtzebuergesch: Andreas Pöschek, fotografikus.hu [CC BY-SA 2.0 at (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/at/deed.en)]
České dráhy ani letos neobnoví přímý vlak z Prahy k Jaderskému moři do Splitu. Dovolenkáři toužící po cestě vlakem do
Takže obvyklé nářky ČD: oni nám to nedotují, tak to nejede a naši chudáci režisti musí přesedat.
můžete jít do Łeba a Hel, máte vlak WYDMY z Bohumína do polského Baltského moře 🙂
Mezinárodních spojení z Česka je holt málo, Vlaky zajíždějí většinou do sousedních států a to je všechno. Napříč Evropou je těch linke fakt málo, a ještě k tomu, že některé expresy mají jen 4 vagóny.
Jel jsem před 3 lety Praha-Londýn a zpět vlakem a byl to dobrý zážitek, samozřejmě uznávám, že pro časté služební a pracovní cesty člověk využívá dnes hlavně letadla, přesto v rámci dovolené či většího volna bez časového pressu je tato pozemní možnost dopravy naprosto vynikající a pohodlná. Stálo mne to tehdy tam a zpět 2950,- a bylo to se čtyřmi přestupy EC, IC, ICE, Eurostar a včetně rezervace v rámci akčních jízdenek. Naštěstí nebyla žádná velká zpoždění a vše navazovalo. Ještě mnohem lepší ale byla před lety možnost cestovat nočními vlaky CNL přímo z Prahy do Amsterdamu či Kodaně, bylo… Číst vice »
Za mnohem důležitější než vlak do Splitu považuju spojení do Baru. Jel jsem přímo Brno–Bar i s přáteli a rodinou (žádní železničáři ani fandové vlaků) třikrát na dovolenou a bylo to bezkonkurenčně nejlepší spojení – restaurace, sprcha, postel, výhledy, žádné zácpy, žádní čecháčkové, co jedou durch celou noc v rozporu s předpisy i zdravým rozumem, žádné předražené chorvatské dálnice, žádné dvojí ceny…
Ví někdo, kde je mu konec?
nastal nějakej sesuv půdy včerné hoře, kterýsmetl trať, v danou sezónu odjezdil poslední úsek bus (náhradní doprava) a pak už spoj nezavedli, údajně ještě nebyla trať opravena
možná se pletu, ale tak nějak si matně vzpomínám to bylo
Toto spojení se jen tak neobnoví. Právě probíhá rekonstrukce železniční tratě Budapest – Beograd a v Maďarsku se ještě ani nekoplo (zatímco v Srbsku jsou práce v plném proudu a vlaky nahrazeny autobusy) Po té by se měla zkrátit jízdní doba z 8 hod na 3,5 hodiny
Jel jsem několikrát vlakem,ovšem na FIP jízdenku a to se nedá srovnávat.Nej ideálnější trasa byla z Čech byla přes Balaton.Příjezd dopoledne,tam koupání a večer lůžkem do Splitu.Na Balatonu domluvené ubytování při zpáteční cestě.Pohoda.Trasa přes Vídeň byl horor,ujížděly přípoje,problémy i na ČD pro neschpnost dispečerů.Příjez domů o jeden den později.Přímý vůz by byl dobrá věc,ale i s vozem na auto.Bohužel cena by byla hrozná.
Pro mě by byla nejlepší kombinace : Přijatelná cena, přijatelná doba cesty přímým spojem a auto s sebou na vagónu.
Vlak bych do chorvatska nepreferoval. Kdyz si jen vezmu, tak jedeme ctyri v jednou aute. Cena za dopravu mi vychazi na 1250,- Kc/osoba. Ridime dva a neni problem dorazit do chorvatska pres madarsko za deset hodin i s dostatecnymi prestavkami. Jsou ovšem jine destinace, kam bych autem dobrovolne nejel. Treba na relaci Brno Praha je zhovadilost jezdit autem…
Myslím, že zůstaneme u auta. Věřte nebo ne, ale v Dusteru je to do Chorvatska docela pohodlné. Zkuste to taky v SUV a na vlak si už nevzpomenete. Navíc můžete jezdit i po okolí. Zatím nejdál jsme dojeli do Černé hory a zpět Bosnou to byla paráda. Což bez vlastního auta nelze. 🙂
Ne neni to uatem pohodlne protoze musite ridit
Neni to autem rychlejsi protoze musite stat kazde dve hodiny na dve hodiny
Neni to levnejsi autem protoze musite koupit dalnicni znamku/poplatek
A presne z techto duvodu jelo loni na tento smer 99,98% cestujicich autem a to je jeste ten jejich vlak dotovanej jinak by se to rovnalo 100% – sotous = temer 100%
Prosim tuto sezonu jedte vlakem nebo nas tady brzo tahle mensina ukamenuje a necha zavest povine koleje do kazdeho domu
Dekuji mnohokrat za pochopeni
Huhuuu sss
musite stat kazde dve hodiny na dve hodiny
A to proboha proč??
Tak si zůstaň u auta, nikdo tě nenutí, abys jezdil něčím jiným. 🙂
Jelikož už jsem v SUV jel, nemám ani poté dál zájem využívat k cestám auto.
Pouze Váš názor, pro mě je zase Duster SUV pro socky, ale je to zase pouze můj názor a nebýt Vašich přihlouplých komentářů, tak ho nikomu necpu.
Takže si jezděte, kam chcete a čím chcete a ostatním nechte prostor, ať si vyberou to, co jim nejvíce vyhovuje. Já klidně strávím trojnásobnou dobu ve vlaku za mnohem větší cenu. Proč? Protože mi to tak k***a vyhovuje.
Od fanouška 810, co jede 3x tak dlouho někam raději vlakem, to přirovnání k sockám sedí. 😀 Hele, vy máte co za fáro, že je pro vás Duster SUV pro socky? Chtěli jsme pohodlnější a bezpečnější auto než obyčejnej kombík a ze kterého je výhled. Prachy si netiskneme, koupili jsme si na co jsme našetřili a co jsme schopní udržovat. Pokud na nás zatroubí nějaký trouba v Toyotě, co má mindrák, že i nižší vrstvy si už můžou dovlit SUV, tak ať si zatroubí, no páni, aspoň si uleví od toho, že ho má malýho. Přejme mu to. Když už… Číst vice »
Já mám Cadillac SRX.
Auto pro dovolenou bezkonkurenčně nejlepší věc, díky autu jsem poznal v Evropě toliko míst kam bych se jindy ani náhodou nepodival. Mobilita je holt úžasná věc a šotouš a homo nadražákus prostě budou i tak propagovat svůj postoj, hlavně že někde kodrca mašinka.
Tak léta jezdím vlakem do Itálie – Orvieto, Arezzo, Siena – před nádražím si půjčím auto, za pár dní vrátím a vlakem pohodlně domů…
O co přesně se (kromě 1200 km dlouhého přesunu tam a 1200 km přesunu zpět) tímhle „kodrcáním mašinkou“ připravuji?
No vidíš, a já zase nemám důvod jezdit někam, kam nejezdí vlak. 🙂
Ne, opravdu jsem se o nic neochudil. Vím, co se mi líbí. 🙂
Děkujeme za pobavení 😀
Máš za co. 🙂
Soupravo, tohle vůbec není taktické. Jako řidič bys měla naopak chválit vlak všude možně, protože čím více lidí pojede k moři vlakem, tím volnější budeš mít silnice 🙂
Neumím tak dobře německy a obávám se, že odrazení jen Čechů mi ty silnice neuvolní. A na maďarštinu si netroufám už vůbec. 😀
Ale lze. Že cestování je možné jenom autem si myslí jen pomatení fanatici.
Duster ? Pche, kam se hrabe na Superb 2.0 TSI …
Když už je nutno teda přestupovat, tak aspoň na stejném nádraží, ne? Nebo budu muset studovat budapešťský tarif MHD, abych se mezi Keleti a Nyugati nějak přepravil? Ach jo… 🙁
Svatá pravda. S těmi přesuny mezi Nyugati,Deli,Kölönfold (nebo jak se to píše) to je děs.
Z Nyugati na Keleti se dá jet metrem s jedním přestupem, a měl by stačit nepřestupní lístek za 350 HUF (na který se by se mělo dát v metru přestoupit), my jsme si ale kupovali blok 10 lístků protože nás vždy jelo víc.
Nejlepší je taxi. Vylezeš před nádraží, sedneš do prvního taxíku a v přepočtu za 100,– Kč seš na druhém nádraží. Je to vzdušnou čarou asi 2 až 3 km.
My když jsme s sebou neměli malé děti jsme to chodili pěšky, po několikahodinovém sezení ve vlaku trocha toho pohybu přišlo vhod.
Kousek od „Nugátového“ nádraží příčnou ulicí jezdí trolejbus linky č. 73 (byť ne úplně často), který končí přímo u Keleti pu …
To je problém stejný jako u pařížských hlavových nádraží, než se dodělá nějaký druh spojení skrz město nebo kolem města. Holt si v době začátků železnice nikdo neuměl představit jaké možnosti bude mít doprava a předpokládalo se že se pojede z města centra státu an všechny směry – koneckonců Nyugati a Keleti je východ a západ no a palyaudvar (udvar-dvůr-hof)
Když „Nyugati a Keleti“, tak „západní“ a „východní“ – ne východ a západ (ani tím pořadím). A „déli“ je „jižní“ …
Igen
Ať si jezdí kdo chce kam chce a čim chce, ale za mě na dovolenou už jedině letadlem. A určitě ne do Chorvatska. Při dnešních cenách zájezdů s all inclusive se vůbec divim, že se ještě někdo mučí tolik hodin v autě/buse/vlaku, když to vyjde stejně draho a zároveň se dá dostat letadlem do daleko hezčích destinací.
někdo to rád v evropě 😉
já třeba nemám potřebu lítat na druhý konec světa, a také si uvědomte, že „hezčí“ je relativní pojem, který nemé exaktní řešení, nám se třeba zrovna to chorvatsko líbí víc než nějaká „letadlo“ destinace,
Já ale taky rád v Evropě,.. Řecko nebo Španělsko se dá pořídit do 10 tisíc a když si vzpomenu na Chorvatský ceny, tak si nemyslim, že by to bylo dráž … Vyloženě low cost konzervování nebo vaření si, neberu jako dovolenou, ale každému co jeho jest.. 🙂
Manželku bych na cyklopřejezd z Rakouska do Chorvatska nebral, ale jinak to beru sakra za dovolenou a kempy k tomu patřej. Pánská jízda trochu sportovně, ne? 🙂
Ale Evropa není jen Jugoslávie. Myslím, že jsem toho už procestoval celkem dost a opravdu se v Evropě nachází mnoho zajímavějšch míst, než je Chorvatsko, kam se autem běžně necestuje. Může se jednat například o Sicílii nebo Portugalsko, kde Algarve, Madeira a Azorské ostrovy patří k tomu nejzajímavějšímu, co lze v Evropě vidět.
To píšete jak kdyby se do Chorvatska nedalo letět… Navíc v dnešní době se tam dá pořídit letenka (i z Prahy!) za pár stovek 😀 .
Létání ale není moc pro cyklisty… aspoň já nemám nervy na to, jak ty věci vyhazují z letadla a při představě, že takhle hodí s mým kolem… takže po Evropě preferuju auto a trajekty. (vysokorychlostní vlaky kola moc neberou, rozebírat ho fakt nebudu a courákama nepojedu 2 dny) Do Kanady by to jinak než letecky nešlo (i když možná si jde kolo poslat lodí, motorkáři to tak řeší), ale do Švédska nebo Itálie si kolo dovezu rád po zemi, na střeše auta. A pak hurá na skvělé cyklostezky ze zrušených železnic, kterých je v těchto zemích hodně. Láká mě i… Číst vice »
Souprava : místo mozku cyklopřehazovačka, už to fakt moc nepijte či co to berete, začínáte se v tom topit u každého příspěvku, to chce trochu klidu a taky se více nadechnout čerstvého vzduchu.
Přátelům lokálek se slušnosti nikdy moc nedostávalo. 🙂
A nepřátelům lokálek už vůbec ne……..
Já se divím, že má někdo potřebu podobné komentáře psát. Lidi jezdí tam, kde se jim líbí. A pokud se jim líbí v Chorvatsku, tak tam prostě pojedou. Třeba já jezdím rád do Mariánských Lázní. Možná že jsou hezčí lázně, ale já tam prostě chci. Není nutné v tom hledat žádné racionální vysvětlení, tahle destinace je prostě moje srdcovka. Není nutné to ničím obhajovat.
Presně tak, můžu si jet na dovolenou třeba do Pakistánu a použít k tomu malotraktor a nic na tom nezmění ani provokativní komentáře pana soupravy. Já bych osobně zase nikdy nejel autem. Buď vlakem, nebo letecky a auto si půjčit maximálně na místě. A jezdit kolem po zrušených tratích je pro mě vrchol lenosti.
Nebojte, na těch celkem narvaných italských železničních cyklostezkách fakt nikomu chybět nebudete. 😀
Ono se to těm mladším vysvětluje těžko, ale my starší holt trpíme ještě na „slovanskou družbu“. Češi byli první národ, který začal jezdit do Chorvatska na dovolenou ještě, když se za kopcem válčilo a v noci byly vidět záblesky výbuchů. Neberu nikomu jeho all inclusive v Turecku nebo pohodu na Havaji. Ale já mám rád, když přijedu ke starým známým, kteří mi udělají, co mi na očích uvidí – s jejich tatou vždycky vyrážíme na ryby na moře, skoro každý večer posedíme u vínečka, grilu, děcka si hrají s jejich děckama, pokecáme o životě, zazpíváme s harmonikou a po půlnoci… Číst vice »
No, zrovna s Chorvaty ty úplně nejlepší zkušenosti nemám (bohužel, protože jinak je Chorvatsko také velmi hezká země) – ale je pravdou, že už to je z dost dávné minulosti. Z „Jugoslávců“ mám mnohem raději Slovince – jejich nevýhodou z pohledu „dovolenkářských“ zájmů Čechů je ovšem nedostatek použitelného moře …
hm kdyby byla od nás VTR trať až k moři něco jako jezdí v Číně 350 za hodinu.., bylo by to fajn cestování, ale takto…nemožné
Nebo kdybychom měli moře u nás, třeba by začínalo kousek za Brnem… nebo klidně i před ním… 🙂
Mno komunisté plánovali tunel z Čech pod Rakouskem až do Jugoslávie. Kdyby zústali u moci, tak by určitěl byl. Anebo by byl aspoň v plánu. 😀
Ono by stačilo Praha – Vídeň za dvě hodiny, ta tři hodiny ve Štýrském Hradci. A tam přestup na vlak někam dál. Auto se dá půjčit v cíli, skůtr taktéž.
Megalomanský nesmysl, na který by komouši nikdy nesehnalo peníze. Úplný nesmysl.
Cesta do zahraničí, kde je nutný přestup, pro drtivou většinu lidí nepřichází v úvahu. Leda pro toho, pro koho je cesta zároveň cíl. Kromě toho, i kdyby jel do Splitu přímý spoj, co dál? Jak se lidi budou přepravovat do cílové destinace? Se zavazadly hledat nějakou místní dopravu? Není to tedy jen vysoká cena, která diskvalifikuje cestování vlakem mimo ČR…
Lidi přestupovat dokážou (možná ne všichni, ale ti, co jsou mentálně schopni si sami tu cestu organizovat, ti ano). Ostatně v letecké dopravě se přestupuje docela běžně a to je přitom typické letiště větší a nepřehlednější, než typické nádraží.
Jen je třeba takovou cestu nabízet a prodávat stejně jako v té letecké dopravě najednou, jako jednu jízdenku. Aby tam byla garance, že dojedete až do cíle, bez dokupování dalších jízdenek, pokud ujede přípoj.
Nutnost přestupu je prostě jen další stresující a cestu komplikující faktor. Pokud by existovala univerzální aplikace typu ČD Můj vlak, kde by šlo předem zjistit nástupiště pro příjezd/odjezd, bylo by to malé plus. Ačkoli bez razantní změny cen a řešení navazujících bus spojů, prakticky bez dopadu na větší popularitu železničního cestování k moři.
Tak za sebe musím, říct, že pokud by to fungovalo alespoň 200km/h z ČR na pobřeží a pak klidně poslední úsek busem, proč ne. Nejdál vlakem jsem jel z Olomouce přes Prahu a Berlín do Bielefeldu. Časové srovnání s autem – stejné, pohodlí nesrovnatelně lepší ve vlaku. Střídání práce a zábavy, kvalitní bistrovůz a bez stresu. Škoda jen vyhlídkové trasy z Prahy do Drážďan. To stejné Mnichov.
V prosinci jsme jeli k Jadranu. Konkrétně Koper. RJ co Grazu, osobáky do Mariboru, potom Pendolinem do Ljubljani a IC Koper do Koperu. I s dvěma detma. Včasná jízdenka do Ljubljani/Ljubljnaně (jestli mi to slovinský slovník správně našeptává bůh ví) z Brna za cca 650 CZK a přes appku Slovinských železnic cca, kurde teď nevzpomenu kolik Euro do Koperu. A jsme u Jadranu! Cena celkem 1000 Kč. Nebojte se toho, stojí to za to. Z Třebové jsme jeli prvním Railjetem a u Jadranu v 21hod. Auto nechte doma 😃
Jo jen pro info prerov koper 6:20hod, cena za prepravu autem stejna,
1/3casu
Cena stejna
Pohodli uplne v poho
A nedojedu na nadrazi do koperu(pristav ne zadne letovisko)
Ale treba do portoroze nebo jine vesnice kde se da byt u more
Ale jo sotous ma radost ze jede vlackem pres semering a projede se 21hodin na trase dlouhe 700km je tedy nekde 35km/hod?
Priste si pujcte treba traktor a muzete jet traktorem bude to romanticke docela levne(zelena nafta) deti si uzijou krasnou cestu, a jeste si muzete udelat nejakou fusku na nejakem policku ve slovinsku/chorvatsku 😋
Na kolik Vás vyjdou dálniční známky? 6:20 na jeden zátah? A během sezóny to projedete autem za kolik hodin? A co když máte děti? Co budete jíst? To budou celou dobu děti v autosedačce? Takže k 6:20 hod pauza na oběd cca 45minut, potom tak 3 přestávky tj pokud nejste sebevrah 90 minut. Já vám nevím…
A kdo mluvil o 21hodinach? Prvním Railjetem jsme z Třebové vyjížděli v cca 6:20 a do Koperu dojeli v cca 21hod. Tak to je cca 15hodin… A to je hodina pauza v Grazu a v Mariboru a v Ljubljani.
Ne je to krasne
15hodin ve vlacku huhuuuu sssss
A jeste se vyhnete dalnicni znamce za 750 a 250kc, uspora skoro neuveritelna, cas tos cert to vem sotousci maji spoustu casu a to siceni od kompresoru tauruse? Kraaasa to zaziju v aute jedine pri defektu a to opravdu jen velice kraatkej cas.
Takze za me? Best🚂🚉🚈🚜⚓
Tak to máme kolik celkové náklady? Těch vašich 21hodin jsme Teda zkrátili na 15hofin a ty náklady vyjdou na kolik? Jízdenka vlakem dělá 1000 CZK a to jsou jen dálniční známky.. co pohonné hmoty?
Nejen pohonné hmoty. Pojištění, amortizace auta, olej, …
Kolko razi ste prestupovali. Mne CD nasli spojenie Brno Ljublan cez Vieden a Villach za cenu 760 Kc. Ked zadam z Ceskej Trebovej tak sme na cene len do Ljublane za 891 Kc plus k tomu cena za miestenky 237 Kc. Takze sme na cene 1128 Kc. Co som pozeral, tak listok na IC 509 Ljublan Koper 11.36 eura. Takze to mame 1128 + 280 Kc takze cena listka pre dospeleho vyjde 1408 kc z ceskej trebovej. Dieta dajme tomu za polovicu, takze 2 dospeli + 1 dieta a sme na 3500 Kc. Z Ceskej Trebovej to je podla googlu… Číst vice »
Asdfr: presupovaki jsme v Grazu,Spiefeld,Maribor,Ljubljana. Místenky jsme neměli a dle tabulkových cen je včasná jízdenka do Slovinska od 29 eur. Což odpovídá, ale přes Villach jsme nejeli (tam to je asi o tu stovku dražší)
Pane svacinko
Za 26hodin otocim kyjev s prestavkou na obed (poradnou porci sasliku) ve 3rano z domu a v 10:00 si dam v koperu u koblihare jeho kavicku a mega kolbihy co tam dela
To vy se teprve budete kochat hranicnim prechodem v breclavi a doufat ze v jidelaku nedosel chleba k parku😉
A na týdenní dovolenou dám 250 CZK za rakouskou známku a 750 za slovinskou. Šťastnou cestu
Tak jestli tohle zažijete v autě to co my v IC Koper tak příště jedu autem. Snad je odkaz funkční.
https://ibb.co/zJ7VzF0
pane Svačino, lidem jako je Milan to nevysvětlíte, vyčítají něco šotoušům a sami se chovají, jako ten nejradikálnější šotouš, jen svoji přehnanou lásku směřují k autu, upřímně řečeno, lidí patologicky závislých na autě jsem zažila moc, ale tak těžce závislého na vlaku ještě ne
Vysvetlite Jezdim vlakem ale jen tam kde to opravdu dava smysl ale tyhle trasy ktere jsou postavene max pro FIP opravdu smysl nedavaj Jet vlakem viden lublan neni problem je to rychly pohodlny vyresim co je potreba v lublani a jedu zpatky Ale prosim jet k mori vlakem? S detma? On vlak stavi nekde v rozumne bliskosti hotelu? A koper je zrovna bod kam jezdim velice casto a zadne spojeni ktere by davalo smysl neexistuje Letadlo 0 Vlak 0 teda pokud nexcete kupovat jizdenku hoodne dopredu a stejne se potom pohybovat koper terst uplne nejde bez auta A autobus netusim… Číst vice »
tak pokud tedy opravdu jezdíte vlakem, tak tu nevynakládejte tolik energie do propagace svého auta, a pochopte, že někomu může i ta delší cesta vyhovovat,
jinak jak jezdíte do koperu za 6 hodin?? dodržujete předpisy? děláte si cestou přestávky? takže ve výsledku to nějakých 7 hodin dá, ano pořád je auto rychlejší, ale nějak moc si jej idealizujete
PS: nikdo tu nepíše, že má přímí vlak do splitu za každou cenu jezdit, ani že ho někdo má dotovat, bohužel ekonomická realita je neúprostná, ale snad se dá lidsky pochopit, že někoho to může mrzet, že nejezdí
Vlakem do Koperu může z Čech jet jen socka, nebo magor. Šotouši bývají obvykle obojí zároveň. Každopádně si to Ilono klidně propagujte, na tom, že o to 99,9% normálních lidí nestojí, nezměníte nic.
Pokud někdo nemá auto a chce k moři a potřebuje ušetřit, tak si v 99,9% případů koupí zavčas letenku za rozumnou cenu třeba do Barcelony, kde mu na letiště jede metro a to samé k pláži (tak 600m od ní) a Koper oželí.
Pro ultrasocky pak existují ještě přímé autobusy dospousty destinací u moře. Vlakem tam z Čech fakt nikdo, krom šotoušů, nepojede. 🙂
já nic neprapoguju soupravo, mě bude bohatě stačit, když ultraautofilní antišotouši, jako jste vy, pochopí že těch 0,1% má na takové rozhodnutí právo, nijak vás tím nepoškozují, tak do nich přestaňte tak šít, to bude úplně stačit
PS: zamyslete se co vlastně píšete, jste si jist, že socka pojede do koperu vlakem?? zkuste si zjistit cenu
Auta nepadají z nebe a řidičáky taky ne, nádraží v Kopru je totálně v kopru za městem, takže ano, vlakem tam pojede jedině socka, která nemá auto a nemůže si ho ani půjčit nebo jede v malém počtu a půjčka by ho vyšla dráž. (pravda, šotouškové to nejetí autem mají jako smysl života 😀 )
Socka? Od jisté doby, co mě autíčkáři přesvědčovali, že je auto levnější, říkám slovem „socka“ právě jim. 😀 Čili jsem rád, že si za těžké peníze můžu dovolit jet vlakem. 😛
Vaše příspěvky jsou naštěstí důkazem, že magoři se vyskytují i mezi nešotouši 🙂
Jedete na dovolenou nebo na závody?
To bude nějakej závodník s bílou dodávkou… 😉
Nevim co ma spolecne cestovani s bilou dodavkou
Ale ano cestuju hodne jih a vychod evropy
Ale proste na tyhle smery je ten vlak uplne past
Na 6 hodin 3 prestavky. To akoze kazde 2 hodiny pol hodiny prestavky + dalsich 45 minut na obed ? To kamionaci musia byt totalny sebevrahovia. Ty maju zo zakona prestavku az po 4.5 hodinach jazdy a to 45 minut a dalsiu 45 minutovu prestavku maju zase az po dalsich 4.5 hodinach jazdy.
Vy mate auto a chodite nim viacej ako 10 km ?
6:20 na jeden zátah naprosto v pohodě. S dětmi samozřejmě ne, tam 2-3 zastávky udělám. Pro vás to bude asi nepochopitelné, ale řízení fakt není taková řehole, jak si představujete. Smiřte se s tím, že jsou lidé, kteří jsou i po 6 hodinách řízení svěží a není na tom nic sebevražedného.
Zdraví šotouš co rád jezdí vlakem i autem.
Čas a rychlost je něco co mnoho šotoušů vůbec neřeší – stačí, když na jednom úseku vlak dosáhne závratné rychlosti 160 km, nebo skoro 200 a vše zapomenou.
Cestuji dětma a rádi kouknou na kino v Railjetu, projdou se po vlaku, Grazu,Mariboru. V autosedačce si to nedokážu představit…
Všechny gumokolisty jste tu vytrestal… všichni vám teď závidíme, že jste borec, co jezdí do Koperu s dětmi vlakem. 😀
Brno-Koper ujedete tak za cca 13 hodin, nevím, kde jste vzal 21 hodin.
Ano vlak =13hod
Autobus =10hod
Auto =6hod
Co si zvolime?
U šotoušků je to jasné… akorát není jasné, proč se diví, že to s nimi 99,9% lidí nesdílí. 😀
U autíčkářů je to taky jasné. I kdyby benzín nebo nafta stála 500 Kč za litr a celý rok jedli kořínky a pili vodu z kaluží, pojedou autem. 😀
Nechápu tu agresivitu vůči šotoušům a snahu je za každou cenu zesměšnit (např. výraz šotoušek). Důvod? Udělali vám něco? Ubližují nějak ostatním? Není to jejich věc, že jedou vlakem?
Kdyby se to nehradilo z veřejných peněz, je to jejich věc.
Výstavba a údržba silnic, po kterých jezdíš, se hradí z daní všech. Pokud se ti to nelíbí, shoď ten svůj pekáč ze skály a jezdi taky veřejnou dopravou. Ale takové ponížení by tvoje ego nejspíš nesneslo. 😛 Nehledě na to, jak moc bys klesnul ve společenském žebříčku, viď? 😀
Teď dejme stranou kontroverzní lokálky, mám na mysli třeba tu cestu do Chorvatska. Třeba já bych někdy chtěl jet vlakem do Londýna. Je to drahý, je to s přestupama a celkově je to na ho*no ve srovnání s letadlem, ale na druhou stranu proč ne? Je to čistě jen moje věc. V tomto případě by totiž ta cesta tam byla součástí dovolený a určitě bych z toho měl spoustu zážitků. Stejně jako někdo objíždí svět na motorce, na kole, autem. Když někdo chce jet vlakem do Chorvatska, nevidím důvod ho za to napadat (např. výraz socka), nebo mu to vymlouvat.… Číst vice »
Ja klidne priznam,ze bych chtel jet vkakem do Baru, nebo projet trat Sarajevo-Mostar. To oboji musi byt fakt nadhera a autem to nebude lepsi. U trate do Baru se pry uz Monte Negro snazi domluvit s cestovkami,aby tu trat zaradili do programu zajezdu. Tez Norsko ma paradni zeleznice. Ale o tom tady rec nejde prece,tady se jakasi mala spolecensky bezvyznamna skupina vlackofanatiku snazi dokazat,ze jezdeni na dovolenou vlakem je lepsi nez autem,protoze jsou frustrovani tim,ze vetsinu populace to ani nenapadne. Tim si ale akorat rikaji o to,aby si z nich nikoli fanaticti automobiliste,ale pouzi lide nad veci, delali srandu. Ja… Číst vice »
Asi vás překvapím, ale moje rodina auto vůbec nemá. Bydlíme ve městě o 5 000 obyvatel v Královéhradeckém kraji, a jsme plně závislí na hromadné dopravě. A fungujeme úplně bez problémů. Všude, kam se dostat potřebujeme, jezdíme autobusem nebo vlakem, a nijak výrazně nás to neomezuje. Tím nijak nepropaguju železnici, jen říkám, že auto se dá úplně vypustit i u nás, což spoustu lidí ani nenapadne (a samozřejmě jsou lidé, kteří auto reálně potřebují). A delší cesty ničím jiným, než vlakem, u nás vůbec nepřipadají v úvahu, protože se jim v autobusech dělá špatně. Možná nás nazvete sockami, ale troufám… Číst vice »
Dobře, ale uznejte, že takhle to má menšina. Já vás chápu, já to taky takto dlouho měl, než jsem začal pracovat na full time, ač tedy jsem žil v Praze, takže všude mi něco jelo oproti vám, často do 10 min (ale pořád to oproti autu trvalo 30min místo 10min, 60min místo 20min apod.). Jenže mi už není 20 a mám plat, ze kterého auto typu Duster bez problému utáhnu. Nedivte se, že někoho, když už si to může finančně dovolit, přestane zahazování času bavit, resp. začne mu vyloženě vadit. Ono ani není na výběr… nevím kde děláte vy, ale… Číst vice »
Hlavní podíl na tom má určitě fakt, že do práce nedojíždím, tudíž žádná ztráta času tu není. Další člen rodiny dojíždí 10 km autobusem, kam to autem trvá úplně stejně dlouho. Takže tak 🙂
Jako jedinou zásadní nevýhodu vidím v tom, že se nedokážeme v případě potřeby rychle dostat do nemocnice.
zvolíme si to, co je praktičtější (a pro některé i pohodlnější…) – autovlak jezdil do Splitu = po silnici z Prahy 1100 km = minimálně 11 hod cesty Pokud pojedu vlakem, je to cca 20 hod; to vypadá hrozivě, ale 1) při odjezdu autem z Prahy v 10 hodin (vlak 10:45) dorazím za ideálních podmínek v devět večer = ubytuji se a půjdu se z té cesty vyspat = den v autě a nocleh navíc 2) při odjezdu ve 20 hod dorazím za ideálních podmínek v 7 ráno = ubytuji se a půjdu se z té cesty vyspat = zabitý… Číst vice »
A proto zbylých 95% lidí pojede autem. A zbylých 4,9% letadlem či busem. To 0,1% i věřím, že připadá na vlak. 😀
je to tak; cesta vlakem není pro socky… kdo na to nemá peníze, musí se trmácet autem (ale zase rakouský autoklub organizuje roznášení pitné vody pro dovolenkáře uvízlé v kolonách…)
Google mi bez problémů poradí, kdy začínají prázdniny v Bavorsku – o co se vsadíme, že se silnice na jih zase ucpou?
Cesta s 3-4 přestupy, přendavání zavazadel z vlaku do vlaku, modlení se ať neujede přípoj a manželka vás nezabije, v cíli shánění taxíka, omezení na destinace, co jsou do tak 20km od nádraží (nebo tím taxíkem pojedete dalších 100km, či snad ještě se zavazadly jako nesocka přestoupíte na linkový bus v zemi, kde ani nevisí jízdní řády na zastávkách?), nutnost si půjčit na místě auto, protože jinak se nikam nedostanete (ne, chorvatská veřejná doprava vážně není druhé švýcarsko). To je skutečně nesockoidní doprava jak vyšitá. 😀 Hele, pokud jste si našel manželku, co je v zásadě dobroduh a vaši děti… Číst vice »
Pane kolego: proč to někdy bez toho auta nezkusíte? Teprve potom můžete srovnávat, takhle ne – to jen opakujete naučené fráze… V krátkosti zareaguji na pár bodů: 1) ano, manželka je tak trochu dobrodruh, i proto ji mám 2) létání se bojí, proto se tváří spokojeně ve vlaku 3) jeden můj dospělý syn je odchovaný skautem, ale zásadně létá 4) druhý můj dospělý syn je typický kavárenský povaleč, ale zásadně jezdí vlakem 5) taxi se neshání, taxi se vybírá 6) ještě žádný taxikář mi neřekl, že pojede nejdál 20 km a neposlal mne do autobusu 7) půjčit si auto není… Číst vice »
Já bez auta občas jezdím, jsem přece cyklista, viz. odpověď výše Lolookiemu, začínající větou: „Dobře, ale uznejte, že takhle to má menšina.“ Když to celé přečtete, najdete tam příklad mé cesty bez auta. Pro letošek například plánuji jet bez auta až do Nového Údolí vlaky, pak na kole jet až do Deggendorfu po železničních stezkách a pak vlaky do Prahy. Vyrazím ve 4 ráno z chalupy k nádraží v Příbrami a zpět budu ve 3 ráno druhý den v Praze. Bude to s hodně přestupy, je to šílené, ale autem se to absolvovat jednodenně nedá. Paradoxně totiž neexistuje žádná možnost,… Číst vice »
Přestupy mi nevadí, pokud jsou na stejném nádraží. Ale jinak se to nedá.
Ale dá – jen je třeba nechat si na to dost velkou časovou rezervu.
Přidám vlastní zkušenost: jezdíme už léta v různorodé partě, a třeba vlakem (pravda, na jízdenky FIP) jsme už několikrát do Itálie jeli přes Maďarsko a Slovinsko – a pochopitelně s minimálně jedním noclehem cestou a s cestováním přes den, protože i cesta je součástí našeho cíle: třeba i tím, že chceme poznat různé hraniční přechody použitelné při cestování veřejnou dopravou, nejen ty dálniční známé z cest autobusy nebo IAD. A věřte, že je to, co přitom vidíte a zažijete, je opravdu zajímavé.
Jo, režimka je režimka.
Režim z francouzského slava régime je řád , vláda nebo mód ovládání . Nevím jestli máte na mysli nějaký totalitní režim nebo manuální či automatický. Režie jsou náklady spojené s provozem domu nebo podniku. Proto je režijni jízdenka u dopravců, protože vezou zaměstnance tam kam potřebují oni, třeba převzit lokomotivu anebo kam chce jet on- jizdní vyhoda. Náklady na jízdu se zvednou nepatrně, 80kg ve voze Bmz vážícím 55tun je zanedbatelých. Jiné firmy třeba plati ze svého svozové autobusy. A jejich provoz si uplatňují v näkladech na dosažení zisku pro účely DPPO, tedy jim to také platíme všichni ostatni v… Číst vice »
Krasne napsane
Zeleznicni doprava na tentto smer je uplny nesmysl
A na komercni riziko = minus nekonecno
Sotousi uz to prosim pochopte tam kde ma vlak smysl at si jezdi o stosest ale dotovat aby to jenom jezdilo a vyjste se mohly kochat jak si bardotka prdi do kopce to prosim vazne ne!!
Jako spolecnost potrebujem penize na spouste mist vice nez na vlacku do splitu, skleniku do budisova nad budisovkou a nebo uzkokolejku do pryc😉
To bude u chvíli křiku 🙂
Uz se to blizi taky to cekam😉
Vlacek nejlepe do kazde vesnice a kdyz se to podari tak ve finale rozkopat cesty a kazde povine domu koleje a misto auta masinku a vagonky a vsichni budeme jezdit a kochat se krasou jak nam to ten vlacek pekne klepe.
Soused co ma kone tak je vymeni za brejle nebo bardotku a druhej soused co jezdi na pare tak tak se muze dat rozvizt bo bude uspokojen zvukem od souseda😊😊
Nebojte dočkáte se. Auto a automobilisté jsou veřejný nepřítel jehož je třeba zničit, takže ta vaše vize může být za pár let skutečností
5% lidí bez auta zničí zbylých 95%? Hele, nechci vám kazit iluze, Němci taky svého času věřili, že dobijí celý svět a všem budou vládnout, ale nakonec jejich tým skončil druhý v první i ve druhé válce. 😉
Nechci ti kazit iluze, ale s autíčkáři to není tak horké. Když se podívám na poslední ročenku dopravy z roku 2017, zjistím, že se celkovou veřejnou dopravou přepravilo 2,8 mld. lidí a autem 2,4 mld. lidí.
Takže… jakých 95 %? 😀
Jasný, házejte všechny do jednoho pytle. Šotouši nejsou žádná organizace nebo sekta, která se každý týden někde schází, aby někoho obětovali ve jménu záchrany lokálek. Jediná podmínka pro to, aby člověk byl označen jako šotouš je, že má rád železnici a zajímá se o ní, a s tímto označením nemůže nic dělat. Kvůli tomu se mezi šotouši najdou snad všechny typy osobností, a to jak ty radikální a agresivní, tak i úplně normální lidi, kteří jsou s nimi nesprávně házeni do stejného pytle. Bohužel, ti agresivní jsou holt nejvíc slyšet. Takhle to je i s jinými „skupinami“, např. sportovní fanoušci,… Číst vice »
Klid, já to mimo internet vůbec nehrotím a klidně jezdím vlakem, i lokálkou. 🙂 Na internetu je ale spousta lidí, co se tak fanaticky snaží bránit vlaky v každé diskuzi, že nemůžu za to, ale oni si o to pošťuchování fakt říkaj. To jejich propadání hysterii je úžasný relax, stačí jen trochu štouchnout a už jsou do ruda a vyšilují. Kdybychom se potkali osobně a nevěděli o sobě navzájem, že vy jste ten a já ten, tak nepochybujte, že 99% věcí, co tu píšu bych nikdy neřekl. 🙂
I pro „Soupravu“ ovšem platí staré pravidlo, že „kdo dělá, co chce, utrpí co nechce“, a každému se jeho „plusy i mínusy“ jednou vrátí – no, přesto mu nepřeji nic špatného.
A 99,9 % lidí nezajímají stále se opakující nenávistné výkřiky nějakého Soupravy a Milana a jim podobných klonů. Jezděte si svými auty či koly co hrdlo ráčí, prostoru a možností máte všude dost a celá společnost se finančně podílí na tom aby jste měli kde jezdit.
Víte, že jste skvělý zdroj legrace, tím jak to celé berete tak vážně? Vám fakt o něco jde? Fakt máte pocit, že se tu o něčem rozhoduje? 🙂 Co když vůbec nemám auto, jsem taky fanda lokálek a jen se anonymně luxusně bavím celé měsíce těma, co to berou vážně? 😀 A nebo auto fakt mám… a jsem autofil… teď máte dilema, co? Kde je pravda? Nepovím… 😀
Bohužel cesty vlakem jsou do mnoha míst v podstatě jen snem. Rád bych jel třeba vleže přímým vlakem do bulharských hor, mohu si nechat o tom jen zdát. Přímo mne tam dopraví jen autobus a v sedě. Do rumunských hor se vleže dostanu také jen s přestupem v Budapešti.
Nejpohodlnější a nejspolehlivější doprava v rámci Evropy bohužel příliš nefunguje.
„Nejpohodlnější a nejspolehlivější doprava v rámci Evropy bohužel příliš nefunguje.“
Pokud zrovna nestávkují Francouzi, tak letadla létají docela dobře 😛
Leteckou dopravu nepoužívám nikdy. A už vůbec ji nepovažuji za pohodlnou dopravu.
Vaše chyba
Naopak. Mé plus.
Reálná minimální cena tohoto snu je cca 200 – 300 euro. Kolik takových snílků se najde v jeden den na jednom místě? A jsou ochotni zaplatit tu cenu?
Nevidím totiž důvod, aby na tento sen přispívali jiní.
Můj sen je jet do Brna za hodinu, do Bratislavy za 1,5 hodiny a do Vídně do 2 hodin.
Předpokládám, že si tento váš sen také velmi rád komplet zaplatíte ze svého, že nebudete chtít jízdenku za stovku
Pokud tam bude slušná trať (jakože už ji Čínané částečně začínají stavět), tak bude relace Wien-Sofia na jednu noc a pak tam mohou být ceny jako na každém jiném Nightjetu. Tedy spíš 80 EUR než 200-300 EUR.
Zda budou existovat lidé ochotní toto zaplatit, záleží na vývoji ekonomiky Bulharska. Ale vazba mezi těmi zeměmi je, hodně lidí z Balkánu odešlo za prací na západ, chudí tím pádem už úplně nejsou a příbuzné a známé mají pořád nějaké doma.
Jak do Bulharska, tak do Rumunska se nyní i s lehátkama a zpáteční jízdenkou vejdu v pohodě do 5000 Kč . Za autobus bych dal sice polovinu, ale to pohodlí, že se ve vlaku vyspím vleže, mi za to navýšení stojí.
Do Rumumska je to naštěstí jen s jedním přestupem, do Bulharska ale nejméně se čtyřmi přestupy.
Do Niše jsem letěl s Ryanairem z Bratislavy a zpáteční stála 450 Kč, hodina letu. Ze Sofie do Bratislavy jednosměrná s Wizzairem za 500 Kč. Z Berlína do Kluže opět 500 Kč. Z Norimberku se dá letět do Sibiu taky za levno. Vlak použít z ČR do místa odletu, to jo, ale za 5000 Kč do Bulharska vlakem, to je opravdu jen pro train ultras dokud budou v nabídkách tyto letecká spojení.
Nemám žádný důvod používat letadlo, když i vlaková doprava je velmi levná a především pohodlná. 5000 Kč za cestu do Rumunska nebo Bulharska a zpět je i pro takovou socku jako jsem já naprosto zanedbatelný pakatel.
Vy ale srovnáváte akční letenky s plnou cenou vlakových jízdenek. Za 5000 kč můžete do Rumunska jet klidně zítra. Kdežto letenka za 500 Kč je reklamní akce, na takové letece letecká společnost přímo prodělává. Pokud byste u vlaku počítal akční ceny – tedy včasná jízdenka Evropa do Budapešti a pak nějaká maďarská Fortuna, je to o dost méně než 5000 Kč a na výběr je v Rumunsku více cílových míst, než ta, kde je letiště. Například pokud chci do hor, třeba na populární Retezat, tak je mi nějaká Kluž nebo Sibiu, navíc, pokdu bych nejdřív musel do Berlína, celkem k… Číst vice »