dkv-spojujeme

Vlakem do Chorvatska k moři? Z Česka přímý vlak nevyjede, začal prodej z Budapešti

English: Andreas Poeschek, fotografikus.huDeutsch: Andreas Pöschek, fotografikus.huMagyar: Pöschek András, FotografikusFrançais : Andreas Pöschek, fotografikus.huEspañol: Andreas Pöschek, fotografikus.huNederlands: Andreas Pöschek, fotografikus.huItaliano: Andreas Pöschek, fotografikus.huEuskara: Andreas Pöschek, fotografikus.huTürkçe: Andreas Pöschek, fotografikus.huLëtzebuergesch: Andreas Pöschek, fotografikus.hu [CC BY-SA 2.0 at (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/at/deed.en)]English: Andreas Poeschek, fotografikus.huDeutsch: Andreas Pöschek, fotografikus.huMagyar: Pöschek András, FotografikusFrançais : Andreas Pöschek, fotografikus.huEspañol: Andreas Pöschek, fotografikus.huNederlands: Andreas Pöschek, fotografikus.huItaliano: Andreas Pöschek, fotografikus.huEuskara: Andreas Pöschek, fotografikus.huTürkçe: Andreas Pöschek, fotografikus.huLëtzebuergesch: Andreas Pöschek, fotografikus.hu [CC BY-SA 2.0 at (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/at/deed.en)]

České dráhy ani letos neobnoví přímý vlak z Prahy k Jaderskému moři do Splitu. Dovolenkáři toužící po cestě vlakem do

České dráhy ani letos neobnoví přímý vlak z Prahy k Jaderskému moři do Splitu. Dovolenkáři toužící po cestě vlakem do Chorvatska k moři namísto silničního spojení nicméně i tak mají šanci se dostat relativně rychle k moři, ale s jedním přestupem.

„Vlak do Splitu nejezdí z ekonomických důvodů. Byl by veden na komerčním principu a jeho provoz bychom museli platit nejen v ČR, ale také na celém zahraničním úseku až do Splitu. Platili bychom tedy všem železnicím na cestě za jeho průjezd, což se přirozeně promítá do nákladů, respektive do ceny,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Podle něj bohužel vlak Praha – Split nikdo u nás ani v zahraničí neobjednává jako veřejnou službu například v rámci odlehčení silniční sítě nebo životního prostředí. Provoz přímého vozu Praha – Split, který by byl veden na vlacích v závazku a na vlaku maďarských železnic Adria Express není mimo jiné možný i proto, že  vlaky z Prahy používají v Budapešti jiné nádraží než Adria Express.

Maďarský dopravce MÁV-Start zahájil prodej jízdenek na sezónní noční vlak Adria Express z Budapešti do Splitu. Jízdenky lze koupit na mezinárodních pokladnách Českých drah. Vlak odjíždí ze stanice Budapest-Keleti v 18:55 a přijíždí do Splitu v 8:37. Zpět jede v 18:30, do Budapešti přijíždí v 9:09. Vlaky z Budapešti do Prahy odjíždí ze stanice Nyugati. První vlak vyjíždí 14. června.

Jedna cesta začíná na 72,60 eurech, lehátkové příplatky na 13,40 eurech až po 33 euro za osobu v dvoulůžkovém kupé. Včasná jízdenka z Prahy do Budapešti stojí 526 Kč. Pro klidný přestup v Budapešti je potřeba jet vlakem v 9:50 z Prahy, cesta tak zabere téměř 24 hodin. Jízdenky jde koupit i online na stránkách MÁV-Start, ale musí se pak osobně před cestou vyzvednout na nádraží v Budapešti.

České dráhy doporučují pro cesty využít i jízdenku CityStar, s kterou například zpáteční jízdenka z Brna do Splitu vyjde pro dvě osoby na zhruba 6500 Kč.

Cesta přes Budapešť není jediný řešením. Rakouský Nightjet vypravuje každý den noční spoj z bavorského Mnichova do Chorvatské Rijeky, kde ceny začínají na 29 eurech za místo v kupé se sedačkami.  Vlak jede i přes Salcburk, kam je možné dojet přes České Budějovice,

Tagy České dráhy nightjet Praha - Split vlakem do Chorvatska
134 komentářů