Vlak na Vary měl v Perninku podle inspekce čekat, což se nestalo
Srážka vlaků u Perninku. Foto: Policie ČR
Vlak jedoucí na Karlovy Vary, který se v úterý na Karlovarsku srazil s protijedoucí soupravou, měl zůstat stát ve stanici
Co se zase Bc vymlouváji na Evropskou unii a ECTS a podobně?! Jsme v Čechách a tady sí v první řadě MY musíme udělat ve všem pořádek podle NAŠICH zvyku a norem. EU jen doporučuji, ale nařizovat nic nemohou. Co si uděláme to budeme mít! A proč pořád zatěžujme strojvedoucí dalšími blbostmi, jako SMS, zprávy na tabletu a tak podobně?! Před pár lety byla podobná nehoda v Ostravě ta tramvaji c.5 z Vřesiny do Budisovic. Přijďte si pro příklad JEDNODUCHÉ a EFEKTIVNÍ řešení!
Malá praktická rada pro podobné situace: pokud se někdy dostanete do situace, kdy budete účastníkem nějaké nehody (ať už z vašeho pohledu zaviněné nebo nezaviněné), NIKDY na policii ani na Drážní inspekci nebo před jiným vyšetřujícím orgánem nevypovídejte hned po nehodě-neexistuje žádná právní povinnost to udělat. Po nehodě je člověk vždycky ve větším nebo menším šoku a vždycky je lepší to udělat s klidnou hlavou a podle okolností i po poradě s advokátem. Stačí říct, že momentálně využíváte svého práva nevypovídat (které se vztahuje nejen na policii, ale i na jiné orgány veřejné moci) a ať si vás předvolají k… Číst vice »
Pan doktor Plzák to říkal jednodušeji : Zatloukat, zatloukat, zatloukat!
Ale ono se na to stejně přijde.
Jojo, ty ústavní práva, to je věc co? Ten paragraf nezrušili ani komunisti. Přesto jim ale nečinilo potíže přiznání vykonstruovat nebyo z člověka vymlátit. No po nějakém tom mlácení by se třeba mohl přiznat i cestujícící, že nehodu vlaku zavinil ze druhého vagonu.
Na skole nas ucili, ze priznani je sic polehcujici okolnost, ale nejrychlejsi cesta do kriminalu.
Ačkoliv Vám plně rozumím, nemohu se nezeptat – a jak má pak Drážní inspekce vyšetřit lidský faktor, když si během týdne, 14 dní rozmyslíte, jak MU probíhala, na co jste myslel a co jste dělal? Uvědomte si jednu věc – šetření DI není vedeno s cílem někoho ukamenovat, ale zjistit, co se stalo a PROČ lidský faktor selhal. A také, že cokoliv řeknete DI, není automaticky bráno jako důkaz pro trestní řízení, to je úplně jiná rovina.
To je problém jejich, nikoliv toho strojvůdce.
neřekl bych. To je problém jako takový a zatloukání, nebo „uporavování“ skutků není tou pravou cestou. To nechte advokátům, ti jou na křivou práci s křivejma paragrafama stavění.
My technici a spol potřebujeme znát reálnou pravdu a s ní můžeme pracovat.
Já jsem ale o zatloukání ani o upravování skutků nic nepsal, osobo. Já jsem psal o tom, že člověk má vypovídat v klidu a ne v šoku z bezprostředně proběhlé události. Pokud „Jeden ze strojvůdců tam seděl na svahu vedle kolejí a naříkal ‚Co jsem to udělal, co jsem to udělal…‘ Přitom vzlykal a držel se za hlavu,“ jakou asi bude mít reálnou hodnotu jeho výpověď hodinu po nehodě?
No ono řekněme že zachiovat stoický klid, když vnímáte své zavinění, je tam plno raněnejch a jsou zřetelný příznaky že to druhěj fíra nepřežil asi opravdu nebude jednoduchý, že. Ne každej má nervy terminátora.
Přesně tak, a proto je zcela racionální i na policii a jinde vypovídat, až se dotyčný uklidní. Nic jiného přece od svého prvního příspěvku nepíšu.
To je sice pěkné, ale základní lidská práva platí i v tomto vztahu. Nevypovídat okamžitě, rozmyslet se. Stejně hovory jsou nahrávané, proužky z loko jsou taky.
Jasne. A zaznam te inspekce je pak perfektni listinny dukaz. 😂
I já Vám rozumím, pane Kučero. Jenomže tou první výpovědí si lze pěkně našpinit do vlastního hnízda. V takovémto, bohužel, asi jednoznačném případě je to možná jedno, ale v případě, kde je šance podělit vinu mezi více zúčastněných záleží na každém slovíčku a změněná výpověď takovou váhu pak nemá. Nevím, zda jde říci např:“ Pane policisto, s vámi mluvit nebudu, chci mluvit jen s DI“. Kdyby se alespoň zjištěné skutečnosti objevily jako přispívající faktor . Třeba hádka s manželkou, nebo nevyspání vlivem nástupu ve 2.06 hod.
Vi nekdo, jaka je brzdna draha tech vlaku? To neslo ani trochu zmensit nasledky te havarie nebo na to nebyl vubec cas?
vzhledem k rozhledovým poměrů sotva začli brzdit. Je tam dost velká prodleva brzd. Jinak vzorec jse stajný jako u auta, akorát jako mí dosadíte 0,2
nejde mi tu zeditovat vzorec, tak to zkusím napsat textem: dráha s = rychlost v na druhou / (2*g*mí) tzn dráha je přímo úměrná druhé mocnině rychlosti a nepřímo úměrná koeficientu tření v tomto případě železo železo můžeme brát 0,2 (v ideálním případě 0,24 ale to bych si tady nedovolil) g je tíhové zrychlení na pólu to bude 9,83, na rovníku 9,78. U nás můžem tvrdit 9,81. To vše z apředpokladu, že vlak měl rychlost odpovídající potřebným brzdným %. Nicméně pokud měl dosazenyu i el.Mg brzdu, bude S kratší než je výsledek vzorce, půrotožer ElMg. brzda nespolýhá jen na gravitaci… Číst vice »
Asi bych vůbec neřešil následky, protože ty odpovídají typům vlaků a terénu. Podívejte se na video. Odhaduji, že se to stalo někde kolem 1:03 hod. záznamu. V některých úsecích je to prostě adrenalin i při té padesátce.
https://www.youtube.com/watch?v=fTcY69slupY
I ta tramvaj do Jablonce má na jednokolejce signalizaci (od r.1993).A v případě projetí na červenou odpojí napětí do troleje.
Již od sedmdesátých let, po několika těžkých nehodách. Naopak ostravská jednokolejka dostala totožný systém až nedávno. Ano, správně, po těžké nehodě s podobnými následky.
zikmund: následuje po odpojení napětí sekvence řízeného zastavení? Přijde mi, že pravděpodobný je i případ projetí výhybnou (mdloby, infarkt řidiče..) a při hustém j.řádu ve špičku už křižující protivůz musí být velmi blízko
I taková situace nastala. Soupravy „U lékárny“ zastavily 20m od sebe; ale v době kdy se tato signalizace stavěla se s takovými eventualitami neuvažovalo. Úspěch byl, že se v té době našlo asi 7 mil. na postavení a prosazení této akce. ( 10 releových skříní, 3×13 km kabelů, 60 trolejových kontaktů, dispečerský panel a úpravy v měnirnách).
A to tam při výjezdu z Perninku není ani semafor? Nebo tam je a strojvůdce přehlédl červenou?
Není, na D3 nebývají vjezdová ani odjezdová návěstidla, jelikož není, kdo by postavil VC. Maximálně bývají krycí k přejezdům, který se přestaví po uzavření PZZ.
Semafor je u Muzea na ulici , tady jsou návěstidla.
Na pozemní komunikaci je světelné signalizační zařízení, semafor hledej na moři.
Já teda tvrdím, že semafor jsem nedávno zahlíd i v Praze, na Dejvický…Ale moře tam nebylo..
To je právě ono „kozlo“ řízení provozu dle D3. nic takového tam není. Nehleděk tomu, že semafory obecně na železnici nemáme, ty jsou na silnici.
Vše bylo zlikvidováno. Prostě šetřit se musí.
Jasně, D3 za komunistů vůbec neexistovaly, tuhle konkrétní trať komunisté taky nepřivedli k úpadku díky přerušenému provozu směr Německo.
Pokud jsou to jednokolejky, tak stačí jednoduchá appka, která bude signalizovat v předstihu přiblížení mimo stanici. Nechápu, jak kvůli tomu mohou ještě 20 let po počátku 21. století umírat lidé?
Že není führer stroj, je přece nasnadě. Obzvlášť, když každý den se na identické trati v podobný čas křižuje jinak. Chudák chlap!
Jak je přehazují výbybky v Perninku? Jsou tam samovraty nebo si fíra nevšiml rozříznuté výměny?
Samovraty.
Samovraty a dle sešitového jízdního řádu je zde často zrušená ohlašovací povinnost, zpravidla když se nemá křižovat. Tento vlak jí nařízenou měl, i když zde o víkendu nekřižuje a křižují až v Nových Hamrech. Jenže už bylo po svátcích. Možná kdyby se chlapi hlásili vždy a ve všech dopravnách, nebyla by taková náchylnost k přehlédnutí.
Pokud se oba vlaky před srážkou pohybovaly rychlostí 50 km/h, tak ze zákona zachování hybnosti je rychlost „spojených vlaků“ pro srážce: 14 km/h. Změna rychlosti u sharka je 36 km/h a u reginy 64 km/h. V regině tedy zhruba dvojnásobně „silný“ náraz.
Takhle jednoduše se to asi počítat nedá a taky důležitější je jaké zrychlení působilo po jakou dobu na cestující. Je ale zřejmé, že cestujíci ze sharku z toho vyšli mnohem lépe, kdežto na ty v regionově působily síly a zrychlení ve dvou směrech. Navíc se místo klidného sezení možná už chystali k výstupu.
Ten výpočet je naprosto v pořádku – u reginy náraz v 64 km/h, u sharka v 36 km/h. Ale jinak máte pravdu, že důležitější je zrychlení přímo cestujích, které se snadno spočítat nedá, záleží, jak dlouho „letěli vzduchem“ než do něčeho narazili.
Ty vlaky se zdeformovaly, takže výsledek bude poněkud jiný. Nicméně regionova zastavila během zlomku vteřiny (dokonce jí to vrátilo zpátky o 12 m), takže to lidi vymrštilo rychlostí minimálně těch uvedených 47 km/h. A to je pořádná pecka, stačí se praštit do blbého místa a je po vás.
Prosím nevyvracejte výsledek, když tomu nerozumíte. Zákon zachování hybnosti žádná deformace nezajímá.
Lidi to to vymrštilo 47 km/h, ale po nárazu během zlomku vteřiny nabrala regina těch asi 14 km/h opačným směrem.
No nyní to nechápu,ale dobře nebyl jsem u toho ,ale zde se píše ,alespon takto to chápu.Srojvedoucí vlaku 17113 zastavil v dopravně Pernink a proběhl hovor s dirigentem.Dle hovorové kázně musela žádost k odjezdu znít takto,může odjet vlak 17113 z Perninku do Nových Hamrů v 15.08 Novák?A pokud to není možné tak dirigent odpoví NIKOLIV-ČEKEJTE a pak řekne důvod ,např.čekáte na křižování s vlakem 17110 .Tak pak nechápu co ten fíra dělal?Tohle si přeci nemohu vyložit jinak.
Jistě se vše postupně dozvíme. Je ale zvláštní, že dosud nebyla informace jak dopadlo vyšetření na alkohol, resp. přítomnost omamných látech v krvi u strovedoucího, jež srážku zřejmě zavinil.
Kdyby byla zkouška pozitivní, tak už je to na prvních stránkách.
Jo, jenže výjimky, o půlnoci a při úplňku, křižuje a taky pokud vyje vlk a nebo houká sova…a fíra si myslel, že je pátek a ona byla neděle a pod známe to. Nebo jindy je ohlašovací povinnost zrušena a tak si myslel, že….
tady balo úterá a přitom v pondělí to jelo podle „svátečního“ JŘ, tj podmínky pro omyl docela ideální. v pondšělí křižování až v Nových Hamrech, v úterý najednou jinde.
On s tím dispečerem ovšem třeba ani vůbec nemluvil, je-li o víkendech to křižování jinde a je-li tam v takových případech zrušena ohlašovací povinnost: zkrátka mohl jenom „zblbnout“ …
Jak si tedy vyložit větu „Podle Drážní inspekce (DI) to vyplývá ze záznamů komunikace mezi strojvůdci a dispečerem“?
Naposledy mluvil s dispečerem v Horní Blatné.
A nebavíme se o vlaku, který jel z Johanngeorgenstadtu?
Naposledy by měl mluvit s dispečerem v Potůčkách, kde měl poslední nařízenou ohlašovací povinnost a předpokládám, že v rámci ohlašovací povinnosti mu bylo uděleno povolení k další jízdě do dopravny Pernink.
Nepředpokládám, že by si pak ještě vzájemně volali o křižování v Perninku, to by nám určitě nezapomněla inspekce říci.
Spíš se neozval a odjel.
Odkud všichni berete, že v Perninku proběhl hovor s dirigujícím? Já jsem takovou informaci nikde nezaznamenal. Naopak mi přijde jako daleko prostší vysvětlení, že fíra vůbec nevolal.
Ano, je pravděpodobné, že nevolal..prostě se zapoměl ohlásit. Kdyby se ohlásil dirigujicimu , který sedí v KV, tak by nejdříve ohlásil příjezd do Perninku a dirigujici by mu řekl čekej až přijede od Nejdku..ke srážce by nemuselo vůbec dojít. Samozřejmě dirigujici mu mohl dovolit jízdu proti, ale vzhledem k tomu, že strojvedoucí se držel za hlavu….
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/proc-se-srazily-vlaky-na-karlovarsku-inspekce-uz-odhalila-fatalni-chybu-111771#seq_no=1&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_req_id=6ClTVkZxKex-202007080957&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=
to se bude modrejm okecávat čím dál tím hůř
Proč odkazujete článek ve kterém není odpověď na otázku?
Protože tam píšou, že dispečer s oběma strojvedoucími mluvil.
Ale je dulezite, kde s nima mluvil. Mohlo to byt v Potuckach.
Otázkou kde s nimi mluvil a o čem. Třeba pokud včera odpoledne řešili u oběda počasí není zrovna moc důležitý..
Když objednatel na podobné trati objedná dopravu, tak tam dopravce jezdí. Podmínky za jakých to bude, byly známé předem.
Pokud by dopravu na trati neobjednal, jak by měl zajistit dopravní obslužnost? V tomto případě to bylo zvlášť závažné selhání konkrétního člověka, když na pokyn dispečera zůstat stát, přesto vyjel.
Dopravní obslužnost může zajistit autobusy.
Doporučuju si tam udělat výlet. V zimě je někdy jediná doprava vlak. Bus to jede o 20-30 minut delší dobu i v létě…
No a co. Na výletě vám nic neuteče, ne.
Blbečku, tato trať se používá i pro cestování do práce.
rada byla udělat si výlet
Dojeďte se tam podívat, jak vypadají místní silnice. V létě jsou v pohodě, pokud nepotkáte autobus nebo traktor, protože to občas znamená couvání do širšího místa. V zimě zasněží, začne foukat a je konec, některé úseky prostě neprojedete. I když to pluh protáhne, za 10 minut tam vítr navane půl metru sněhu.
a koleje jsou zastřešený, že na ně nenavane nebo regína půl metru sněhu projede?
Zastřešené nejsou, místo toho byly 4 metry, týden se nejezdilo.
https://www.youtube.com/watch?v=hqadz4QIMKk
Bezpečnost při dopravě autobusem závisí na „lidském faktoru“ (s čímž souvisí i jeho potenciální selhání) ještě mnohem více než v případě železnice/D3.
Zase má šanci vyhnout se čelní srážce
Jako ten „PIDový“ té protijedoucí čúze, která mu vjela do cesty u Horoměřic (před asi dvěma roky), že …
Srážka samotná nebyla pro autobus devastující, to až náraz do stromu u silnice. Ovšem stromy u silnice jsou u nás modla, podle mnohých zvyšující bezpečnost….
Stromy jsou u silnic proto, aby armáda mohla pochodovat ve stínu, to už od doby Marie Terezie. I dnes se asi realisticky předpokládá, že s ohledem na stav techniky, je ten stín stále potřeba.
Ne, vstupují do toho jiné environmentální faktory.
Stromy ovšem za lidskou hloupost nemohou: máte pravdu, že pro řidiče byl tragický až náraz do stromu, ale k němu došlo právě proto, že se snažil vyhnout té čelní srážce s tou neskutečnou zfetovanou čúzou – a já jsem tím chtěl reagovat právě na to zjednodušující tvrzení, že „má šanci vyhnout se čelní srážce“.
To cestující v autobuse taky za lidskou hloupost nemohli. Že má autobus šanci holt neznamená že se to vždy povede. Navíc tady jsme mu jí vlastní omezeností sebrali. Ale vlak nemá ani tu šanci.
Dobře, ale podstatou je, že je tam trať se zastaralým zabezpečením. A tlak na její vylepšení by měl vyvíjet právě objednatel dopravy.
COŽE? Objednatel má řešit zabezpečení?
Takže vy, když telefonujete, tak máte řešit šifrování hovoru na úrovni sítě GSM?
Které se nikdy nesrazí, neboť provoz na silnicích je přeci nesrovnatelně bezpečnější. 😉
Přesně tak. Jen pátek – pondělí na silnicích 16 mrtvých.
Kolik z toho cestujících v autobusech?
To autobijcům nevysvětlíte. Oni do těch mrtvých v autobusu započítají i cyklisty, kterých se za rok 2019 zrakvilo 27 vlastní vinou.
Nerozumím tomu, proč je strojvedoucí zatčen. Aby nemařil vyšetřování nebo se státní zástupce bojí útěku? Proč nemůže být vyšetřován na svobodě?
Byl zadržen, nikoliv vzat do vazby.
Možná i proto, aby si sám do vyšetření něco neudělal …
takovou profesní čest bych zase nepředpokládal
Dejme na misky vah: okamžité zastavení provozu na všech tratích pojizdenych dle předpisů D3 až do rekonstrukce zabezpečení jízdy vlaku.
Nebo:
Viníka potrestat zesnulé oplakat, pozustale a zraněné odskodnit a čekat na další selhání lidského činitele.
Není to anketa ale jen úvaha. Co myslíte jak to bude dál?
Ale lidský činitel selhává denně na silnicích i jinde s mnohem většími následky a nikomu to v zásadě nevadí, jsou to většinou nemedializovaná selhání. Nehodová událost je moc smutná, je mi líto postižených, ale míra rizika je relativně nízká. Selhávají lékaři při operacích, letečtí dispečeři, cyklisté na kole.. Je to dáno zpovykaností současné společnosti, která přiměřené riziko, smrt a selskou úvahu vytěsnila ze svých hlav.
Nikomu to nevadí? Kde přesně žijete? Nečtete každou neděli kolik umřelo za víkend lidí s obzvláštním důrazem na to kolik z nich umřelo na motorce? Při každém leteckém neštěstí se o tom taky nepíše? Mě teda přijde že jo.
Hmm kolik že má podíl železniční doprava? 10 %
Ale jo, nejvíc lidí se zabije ve Škodovce, takže v Žigulíku jsem vpohodě. Fakt nechápu tyhle úvahy.
nekdy medializovaný jindy méně. Lidi umírají furt, každou sekundu, a na různý příčiny. Koukněte na medializaci obětí „rýmičky“ a koukněte na medializaci obětí tuberkulózy, ať jsem v jiným „kolbiši“ který zabíjí.
Neřekl bych, že na silnicích selhává „lidský činitel“, což může být mikrospánek, opomenutí, az tak často. Jako selhání lidského činitele nemůžu považovat vědomou nesoustředěnost na okolní provoz, třeba s telefonem v ruce, to je idiocie řidiče.
Do doby „rekonstrukce zabezpečení jízdy vlaku“ by byla zajištěna dopravní obslužnost v dotčených oblastech jakým způsobem?
Jako vždy a všude kde se zastaví žel provoz řeší to NAD a nebo úplné zrušení dopravy bez náhrady.
NAD podle vás přináší vyšší úroveň bezpečnosti než železnice?
To určitě ne jen se přenese odpovědnost na někoho jiného a je to jedna z možností. Rovněž se nabízí personální obsazení dopraven s křižováním . To zas narazí na ekonomiku a cenu za vlakokilometr. takže co?
Takže tam třeba na 5 či ještě více roků raději zavedeme NAD a trať budeme udržovat, i když ji nebude povoleno adekvátně využívat?
V tuto prázdinovou dobu jsou leckteré lokálky s D3 extrémně vytížené. Ani omylem by nebylo možné sehnat dostatek autobusů a dodávek a už vůbec ne řidičů. Takže klidně odpískáte provoz na těchto lokálkách jen pro jedno selhání strojvedoucího? Ať se ti turisté raději zmasakrují na silnicích, že?
Zájezdové autobusy přece stojí na dvoře a majitelé pro ně nemají práci. Viz vedlejší článek.
Ale osobně taky raději vlakem než busem.
On ten článek je zejména o tom, že ti majitelé potřebují především někde vyždímat peníze. Nemyslím si, že opravdu nemají práci. A už vůbec ne, že je dostatek volných šoférů.
rtep: Ve dvou jednotkách byslo včetně personálu 33 osob, s takovýmto průměrným počtem cestujících v autobuse dopravce pod značkou Regiojet ruší autobusy protože pod průměrnou obsazenost 50 osob na bus se mu to nevyplatí.
To je otázka, zda-li chceme velmi hustou síť lokálek vozících vzduch nebo kvalitní páteřní tratě a návazné autobusy.
ĆSAD u nás na Šumavě zrušilo i plně vytížené dálkové autobusy. Ono to rušení není zrovna vypovídající. Leckde se nevyplatí žádná veřejná doprava a je tedy dotována.
Nemohu posuzovat situaci jinde, ale na u nás Šumavě vlaky v podstatě nahradit nelze. Jakákoli autobusová doprava je tu na mnoha místech pomalejší a méně spolehlivá.
Ani omylem? Zájezďáci si stěžují, že 2000 společností nemůže jezdit. DVA TISÍCE
No právě. To se dalo čekat, že tato nehoda bude použita jako záminka k boji proti železniční dopravě jako takové. Naštěstí se blíží krajské volby, takže tyto nápady není nemají šanci na realizaci.
* nyní nemají šanci (překlep)
Není větší problém že D3 lze už upgradovat jen na ECTS a ne na nic mezi tím?
Ještě je tu teoretická možnost převedení na dráhu místní, pak už si tam můžete dát cokoliv národního (i ten radioblok). Navíc, pokud by zůstalo u dráhy celostátní či regionální, dalo by se uvažovat o ETSC L1 s přepínatelnými balízami, aby traťová část poznala, jestli po kolejích jede „národně“ nebo „evropsky“ zabezpečený vlak, obešlo by se to i bez drahé instalace mobilní části ETCS do 810. Jenže to tady nikdo zatím nevyvinul, byť to systémově možné takto řešit lze.
Otázkou je v tomto případě jen návaznost na německou část tratě. Evropa ovšem uvažuje již zcela v intencích nosné silniční dopravy, proto komplikace v užití železnic nevadí.
Ten kilometrový přeshraniční úsek mezi Potůčky a „Johanem“ může být přece řešen úplně separátně, nemyslíte?
A proč by měl někdo kopat podél trati, tahat dráty a instalovat aktivní balízy.. Nejsme v 60 letech. Jsou data, gps, galileo odo.. Pokud to v unii nechápou, ať se do toho prostě nepletou.. Je třeba změnit legislativu.. Myslím, že cár papíru je mnohem levnější než kopat deset tisíc km kabelů.
GPS není v pozemní dopravě bezpečnostně certifikovatelné řešení.
Radioblok se teda ocertifikoval jak?
Proč by nebylo s ODO nebo nějakou sem tam synchronizační balízou..
Zabezpečení raději NULOVÉ, než aby mělo 90% účinnost. To má být jako co?
Je to debilní legislativa.. Co dělají ti pitomci, co tam sedí za naše peníze.. Ať už v europarlamentu. Ale především v různých těch výborech.. Proč neřvali.. Na takové blbosti.. Protože tam jen sedí, berou a řeší audity.. Pak příjdou volby a vytáhnou klasické kecy o tvrdém prosazování českých zajmů a lepší evropské unii. Jo víme. GDPR, železniční balíček, tsi, kolizní systémy na auta.. emise u aut a další trefy do černého.. Samé trefy do černého..
Na týhle trati nikdy nějaký ETCS nebude 🙂
bod první vaší úvahy je nerealizovatelný.
Zabezpeceni D3 je neco jako zeleznicni prejezd bez zavor – pocita s tim, ze clovek bude pouzivat rozum. Vyject bez pockani na krizujici vlak je uplne stejne trestuhodne selhani, jako vject s autobusem pod vlak.
Člověk není robot a dělá chyby. A systémové nastavení, které ignoruje skutečnost, že člověk dělá chyby, je špatné systémové nastavení.
Systém „zjednodušené dopravy“ se v ČSR začal zavádět někdy před 90 a více roky na tratích, kde byla ovšem tehdy doprava mnohem menší, a tomu (a tehdejší době) také ten způsob řízení dopravy odpovídá – trestuhodnost vidím v tom, že je stejný princip používán v téměř nezměněné podobě i nyní, v době vyspělé IT, ačkoli „pobřežní odborníci“ mají na svých stolech pro psaní fermanů techniku za statisíce Kč za kus …
Na hodně D3 byla daleko větší provoz, jezdily tam manipuláky, obsluhovaly se vlečky a pod. Dneska mají problém, když jim tam křižují dvakrát za den solo motoráky a ještě se srazej…
myslí, že to ne následek malého provozu. Páč předtím tam byl provoz podstatně větší, tj bylo neustále nutno komunikovat a systím se rychle i novému „adjunktovi“ zažil. Nehledě k tomu, že v tý době vyly běžný vlakový čety, dne tam je fíra úplně sám často.
Jenom autobusáka by rovnou věšeli, bez obhajoby a bez vyšetřování. Bez prokazování viny.
Co bez závor, jen s křížem. Ale i ten je dostatečně zabezpečený, dle místního mínění, že?
stejně jako každý přechod pro chodce a křižovatka … nebo budem dávat závory i tam?
No pokud chcete předcházet nehodám tak ano. Kdyby se na silnicích uplatňoval ten předpisovej alibismus jako na dráze tak třeba neexistuje značka zákaz předjíždění, protože v zákoně je přece napsáno, že předjíždět můžete jen tehdy, pokud se zvládnete bezpečně zařadit před vozidlo před vámi. A hotovo, prostě vždycky chyba řidiče.
To nemáte úplně pravdu. Kdyby v každé dopravně docházelo pravidelně ke křižování tak ano. Ale když ono se někdy křižuje tady a někdy tady. A když zapomenete, že zrovna tady se křižuje, je o neštěstí postaráno. A povinnost hlásit se z každé dopravny není. Prostě systémově je to špatně a očekává se, že člověk (tvor omylný) to zachrání. Jenže někdy ne.
Ještě pár dní se občas bude objevovat nějak sem tam článek v médiích. Potom za pár měsíců reportáž od soudu a to bude vše. A zabezpečení na mnoha tratích stále bude dle předpisu D3.
D3 není úplná zhovadilost, ale jezdit podle toho na trati s více vozidly a křižováním pokaždé jinde je jenom čekání na další průser. To má být někde na Hustopeče-Šakvice (příklad), kde to točí jeden šukafon hore dole.
Ano. Ale i tak si umím představit nějaké to návěstidlo, které bude na odjezdu z Hustopečí ovládat výpravčí.
Samotné návěstidlo je k ničemu. Mělo by poznat, jestli se kolem něj projíždí.
Narážím na brejlovce, který se vydal z Brna hlavního na sever. Bez strojvedoucího.
naštěstí to tehdy nebyl až tak masivní průser.
Přesně tak, bohužel tak to bude…chvíli se otom bude mluvit, ČD dostanou nařízeno udělat poučný list (bude se to probírat na školeních) a na vše se zapomene a bude se jezdit dál…například velmi vytížena je zejména v létě D3 Teplice n/M – Adrspach..kde jezdí víc vlaků než na některých tratích dle předpisu D1, je to „časovaná bomba“. Chyba je v systému zabezpečení, ale dle platných předpisů je bohužel viník strojvedoucí, který si následky této nehody ponese do konce života..Dělal jsem i DD na D3 vím o čem mluvím, už dělám na jiné pozici a mám klidnější spaní..než být jednou nohou… Číst vice »
Naprostý souhlas: ten strojvedoucí to určitě neudělal schválně, jenom zrovna nešťastně „zblbnul“ – a ruku na srdce: někdy „zblbneme“ všichni, jen to naštěstí většinou nemá tak tragické následky (však si jen zkuste vzpomenout, kdy jste nějakou chybu udělali naposled také).
Hloupé a hodně smutné je, že tentokrát „tekla krev“: těch 20 „melounů“ škody na plechu a skle „vzal čert“, ty lze nahradit relativně snadno …
Tak to ani ten Srb z Uhříněvsi jistě neměl přímo v úmyslu nechat se roznést elefantem
Ale udělal pro to všechno – když už věděl že je průšvih, nepokoušel se z přejezdu ujet.
Co Srb v Uhříněvsi. Ale ten strojvedoucí od Arrivy, co projel stůj. Toho tak věšeli. 🙁