- Železnice •
- Nákladní doprava •
- Voda •
- Zprávy
Vlak na řece. Vůz pro belgické dráhy připutoval do Čech netradičně po vodě
![Vůz nové jednotky pro belgické dráhy při nakládce na loď. Pramen: EVD-Sped.](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/05/voda_3.jpg)
Vnitrozemská vodní doprava si připsala zajímavou zakázku, díky které prokázala službu železnici. Po dvanáctidenní plavbě po řekách a kanálech připutoval
Vnitrozemská vodní doprava si připsala zajímavou zakázku, díky které prokázala službu železnici. Po dvanáctidenní plavbě po řekách a kanálech připutoval do Čech ze severní Francie železniční hnací vůz, který bude součástí nové elektrické jednotky od konsorcia Alstom-Bombardier pro belgické státní dráhy (SNCB). Informaci na dotaz deníku Zdopravy.cz potvrdil Lukáš Hradský, jednatel rejdařství EVD-Sped., které přepravu zajišťuje.
Vůz zřejmě míří na testy na okruh v Cerhenicích, v mělnickém přístavu by se měl vykládat ve čtvrtek ráno. Jde o ojedinělý případ, kdy se železniční vozidlo veze na lodi po vnitrozemských vodních cestách. Nakládka proběhla 15. května v Rouvignies, které sousedí s městem Valenciennes, kde má Alstom výrobní základnu. Podle Hradského jde o jednu z nejdelších tras, které lze vůbec do/z Čech po vnitrozemských vodních cestách urazit.
Bombardier a Alstom získaly koncem roku 2015 v Belgii obří zakázku; rámcová smlouva je uzavřena až na 1362 dvoupodlažních vozů v hodnotě až 3,3 miliardy eur (85 miliard korun). První (už závazně objednaná) série čítá 445 vozidel v ceně 1,3 miliardy eur.
Bombardier dodá 65 řídících vozů a 290 vložených vozů, Alstom pak vyrobí 90 hnacích vozidel. Skříně vložených vozů se vyrábějí v závodě Bombardieru v České Lípě. Vozy z první série měly být dodávány od loňského září do roku 2021, dodávka ale nabrala zpoždění.