Vlak na baterky, krajští průvodčí, nové jednotky. Nový jízdní řád je tu, sledovali jsme první den
Jednotky Stadler GTW společnosti Arriva vlaky ve Veselí nad Moravou. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Nový jízdní řád je ve znamení další modernizace české železnice. Dočasně skončil autovlak, loučí se řada 151.
ad info 13:30: skutečně jsou letos v Chebu zajištěny připoje od R Krusnohor na RE směr Nurnberg? Idos mně to totiž nenabízí, dává k dispozici až Os o hodinu později a přestup v MAK.
Je pravdou, že při hledání individuálně se tam nabízí čas na přestup 3 minuty, ale nenarazi tahle doba na přestupní normativ v zst. Cheb?
Aby to nebyl „pripoj“ podobný tomu v Plzni mezi R od Českých Budějovic a Ex na Prahu, kde teoreticky jsou čtyři minuty, ale prakticky se na tuto vazbu vůbec nečeká.
Pokud jsem pochopil spravne, že na trati Hodonín – Zaječí (IDS JMK) jezdí Stadler GTW misto 81x/01x, kterým jsem tam jel v listopadu, tak to je obrovský civilizační posun. Palec nahoru :). Možná by bylo fajn takové posuny dělat i beze změny dopravce…
Trochu mimo téma, ale jak to vypadá s RS1 v PID, které měly začít jezdit už letos?
Už na nich dělají. Budou mít několik měsíců skluz. První kus kolem Benešova snad kolem února/března?
Nasazování vozů Bdmtee, jak je v reportáži zmíněno, rozhodně nekončí. Dále se s nimi lze setkat v nemalém počtu v Ústeckém kraji, na Os Kolín-ČT, na syslografech okolo Prahy a nově také na Sp Praha-Tábor.
https://kam.mff.cuni.cz/~babilon/cgi-bin/zpvlaku.cgi?v=22810&d=3 Jak se „dařilo“ rakvi na Os vlaku ze Zastávky (nová výchozí stanice díky elektrizaci) do Třebíče. Přípoj ve Studenci čekal 20 min., pak do Křižanova své zpoždění stáhl tak, že tam přípoj směr Brno čekal. O 8 h později (Os 22826) to bylo zajímavé docela podobně – ze Zastávky + 13 min., do Rapotic zvýšeno na 21 min., v Rapoticích zvýšeno na 33 min. (protože R 665 navýšil své zpoždění mezi Náměští a Rapoticemi z 10 na 19 min.), cestou do Studence stáhl na 24 min., přípoj směr Křižanov čekal, ale v Křižanově nepočkal přípojný Os směr Brno. Ten… Číst vice »
Tak snad to po těch konsolidačních jízdách bude vycházet lépe, ale upřímně tomu moc nevěřím, protože úzké hrdlo je pořád jednokolejka na vjezdu do Heršpic
Za tohle ale nemohly konsolidační jízdy – ty jsou mezi Brnem a Zastávkou a počítá se s nimi.
Tato zpoždění vznikla ze Zastávky dál směrem na západ – přičemž v úseku Zastávka – Rapotice zjevně „konsolidační jízdy“ nebyly, protože mnohé jiné vlaky tam zpoždění nenabraly.
Ostatně i Os, který měl ze Zastávky vyjet v 15:15 h, měl + 13 min. už na odjezdu, přestože přípoj od Brna přijel prakticky včas.
Zdravím, jedu vlakem 3379, kde je bateriový panter, máme zpoždění kvůli závadě dveří. Už 15 stojíme ve Studénce. Mezitím protijedoucí 3372 měl zpoždění 9 minut, že měl problém se “přepnout” na baterky tvrdí spolucestující výpravčí.
No jo, panteři a dveře, to je nekonečný příběh,
3372 ale jede z Ostravy do Veřovic a na baterky se přepína ve Sedlnci. To mihnutí ve Studní mi nějak nesedí….
13:15 – To, že si můžu vybrat mezi státním tarifem, tarifem dopravce, nebo tarifem kraje nepovažuji za žádnou tarifní džungli, protože všechny tři jízdenky ve vámi uvedeném vlaku platí. To je zbytečně dramatický eufemismus, který neodráží realitu.
to jsou samé rychlíky ale že některá depa skončila a s tím i opravy souprav..nikde ani zmínka..
Jako že teď budou jezdit soupravy bez oprav? Asi ne, co?
„15:17 Rychlý přestup na rychlík R23 RegioJetu. Dopravce zde má již dvě čínské jednotky, třetí je na cestě. Od dneška tak porušuje smlouvu s ministerstvem, podle které má být v každé soupravě alespoň jeden vůz s nízkopodlažním nástupem.“
Neměl ode dneška být na R23 být zajištěn i prodej občerstvení?
žádného jsem si tedy nevšiml:) ale je pravda, že jsem jen kousek.
Ani na webu nic nemají. Takže další porušení smlouvy. Mimochodem ani ty Siriusy neplní dle všeho požadavek na nízkopodlažnost: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/22087295/07-23-vozidla.pdf Dopravce se zavazuje nejpozději od začátku platnosti jízdního řádu pro období 202 4/2025 nasadit na dopravní výkony podle této smlouvy vozidla, jenž naplní následující zvýšené kvalitativní požadavky. a) Alespoň jedny nástupní dveře vlaku na každé straně vlakové soupravy musí mít výšku nástupní hrany 550 až 650 mm nad temenem kolejnice. Prostory pro přepravu cestujících na vozíku, jakož i WC pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace musí být od těchto dveří dostupné bez vnitřních bariér, tj. umístěny v nízkopodlažní… Číst vice »
Jedny dveře nízkopodlažní jsou
Bude Regiojet zprovozňovat ty patra? Kdysi uvažovali kromě R23 i o využití na R8?
RegioJet na spojích R23 kde nasazuje Čínu nově nabízí také třídu Sandard a Relax
Veselí nad Moravou na titulním foto. ❤️
Tož to su potěšený 😊
Aj já 🙂
Dnešní krásný zážitek v EC274. Chybí jeden vagón, takže maďarský průvodčí posílá lidi do 1. třídy. Na první pohled 65-70% už s rezervaci, bude zajímavé, jak to vyřeší slovenský/český vlakvedoucí.
Neplánuje se využití těch 380 i na rychlících ČB – Plzeň, příp. ČB – Jihlava? Vím, že je to smutné, ale když už budou v Budějovicích, tak proč by tam měly stát?
Ony ale budou pořád v Praze… V ČB toho moc nenastojí.
P.S.: Do Jihlavy bych si s ní rád sjel… 🙂
Po těch letech neustálých výluk, zpomalení, konečně normální Rožmberk. Jihlava-Brno za 1h50min. Událost jako obnovení některého přeshraničního spojení.
Akorát přestane zatavovat v Jihlavě městě…
Jen na rok – po dobu rekonstrukce stanice.
Mmch. těch 1 h 50 min. Jihlava – Brno je naprosto stejných jako před modernizací.
A kdo byl v Jihlavě připraven odjet ve 12:26 a 14:26 h a čekal, že v Brně bude v 14:14/16:14 h, tak… se takového času příjezdu nedočkal.
Slezská úzkokolejka je v provozu? Nepsalo se, že je u Koberna zničená a náprava potrvá asi 2 roky? Nebo si to s něčím pletu?
Možná si to pletete s tratí 317 v úseku Opava zast. – Malé Hoštice, kde je podemletý a ujetý pilíř mostu + řeka Opava si našla nové koryto skrz násep, který zmizel. To bude na dlouho.
Máte pravdu, moje chyba. Díky za upřesnění.
Horka u Staré Paky právě teď pád stromu.
Po povodních se vrátili vlaky i na trať Wien – St.Pölten.
Jedna zásadní změna se ode dneška udála na Hané – počet osobních vlaků mezi Přerovem a Nezamyslicemi, stejně jako mezi Nezamyslicemi a Prostějovem poklesl na polovinu, tj. z hodinového se takt prodloužil na dvouhodinový.
A samozřejmě bez jakékoliv alternativy (ani třeba v podobě autobusů). Dost špatné v době, kdy je tlak na přesun lidí z IAD do prostředků hromadné dopravy…
Pouze o víkendech.
A tím se o víkendech rozhodila i možnost v Nezamyslicích přestoupit na Bouzovy.
Naopak došlo k posílení lokálky do Dzbele o víkendu
V 6:54 bylo napsáno, že linka 425 má platnost tarifu PID pouze do Městce Králové. Na webu PID a na Idosu je všude napsáno že tarif platí až do Nového Bydžova. (Tarif PID Černý Most-Nový Bydžov, tarif IREDO Městec Králové-Pec p. Sněžkou)
Tak Baltic se konečně rozjel
a právě teď (10:16) má 100 minut zpoždění 🥴
Baltic ex 61min. zpoždění. To se s tím ČD nijak neuvedly….
Jedná se o chybu, stále trčí v Kolíně s odhadovaným zpožděním 95 minut.
A na fotkách jsem si všimnul ČD Ampz místo PKPIC A9mnouz…
I můj vlak je
Ano, jelikož je to první den a včera obratový vlak z Polska jaksi nepřijel že 🙂 ale jo, hledejme hejty co to jde!
Myslím, že nešlo o žádný hejt, jen byl obyčejně konstatován postřeh.
Přesně tak, děkuji.
Baltic z Prahy má nějaký problém v Kolíně.
Zřejmě vyřazení Bdmpee233, podle řazení z Kolína již bez něj.
Před chvilkou jsem nastoupil do té samé regiony trio .Zlepsení na trati 210 v nedohlednu…..
A byla snad avizovaná náhrada Regionov ? Nebyla. Ta je v plánu až po roce 2029.
Nebylajá vím.
Baltic startuje se sekerou 20 min…
Nakonec vyjel z Prahy hl. n. s 24 minutami zpoždění. Jedu s ním do Vratislavi na výlet, tak uvidíme, zda přibere, nebo stáhne…
Nevíte co jede za vagón u 1 třídy?
Můžu se zeptat co tam vyvádí te v tom Kolíně?
V pohodě, dneska můžou odjíždět ze stanice už v nultý sekundě – to má prej zlepšit dochvilnost.
Ranní Baltic do Prahy také sekera 16 minut.
Je pěkné, že na trati Lichov-ÚO jede na osobním vlaku po dlouhých letech s motoráky Leo souprava, i když jen 4 vozy. Trochu návrat Poznaňáků a Wroclaváků. Nyní tedy Gdyňák.
Škoda, že krajské diletantství zrušilo ranní Leo Express Orlice.
Tak Baltic na startuje se sekerou 20 min…
Sice si rádi stěžujeme, ale naše úroveň cestování jde nahoru. Době odpovídající vlaky i na regionálních tratích, rozumné taktové rozložení a nízké jízdné.
Jenom s tou infrastrukturou by to mělo jít rychlejc.
Ale když porovnáme náš dnešní level železnice a vedlejší Slovensko, tak tam je to hotový skanzen. A startovali jsme ze stejných podmínek.
A jsou pomalí v nasazení ETCS, ale i ve starých ZZ. Dosud nejsou rozhodnutí s ETCS mezi Mosty a Žilinou. Slíbené Pantery pro východ jim na východ nedorazily, protože jim něco chybí. Ty teď jezdí na výlukových rychlících z Banské Bystrice. Těch 5 Kissáků není moc velká obnova vozového parku.
ani bych neřekl, třeba v MSK jezdí na nejvytíženějším úseku OV-FM čím dál větší šroty
Co si kraj objedná (a zaplatí), to má.
Kraj si objednal push pully a ty často nejezdí
tak v msk budou jezdit ode dneška mnohem více regionovy které se mohutně do bohumína stěhují na většinu spojů frýdlant,frenštát,Ostrava.
S Vaším tvrzením souhlasím, ale pak tu máte třeba R9 kde se ode dneška vracíme v čase zpět a opět jezdí vozy bez klimatizace a wifi. A za vyšší jízdné samozřejmě.
Asi se to prohodilo s rychlíky ústeckými s Bpee237 a Bee238…
Ano čecháčci si to vybrečeli…
Ne. Na R9 včera skončila smlouva s MD a dnes začala nová, dočasná jelikož MD nebylo schopný vysoutěžit dopravce který by provoz převzal již dnes, tak se uzavřela dočasná smlouva s ČD. A proč by tam ČD mělo kvůli neschopnosti MD nasadit něco lepšího? Zároveň to samé MD požadovalo zlepšení souprav na R20. Takže toto si nevyřvali čecháčci, tohle je neschopnost MD!
Neschopnost které protěžuje jednu část republiky na úkor druhé. Proč na čechačkovské linky se davají vozy zatímco na moravské stačili omláceniny. Daně platíme všichni a rovný přistup tady fakt neni
Ještě že vedle je dálnice kde už má klimatizaci téměř 100% vozidel.
prej nízké jízdné… 😄
Jsou pořád mezi námi lidé, co si myslí, že nejlépe vše bude zadarmo nebo pár drobných a pak se můžou ve výsledku posrat, když cokoli bude o 2 Kč dražší.
Já si tohle rozhodně nemyslím, ale když za vyšší cenu dostávám najednou horší službu, tak se ozvu. A jak tu již někdo psal na Vysočinu vede i dálnice. A ač z toho radost nemám tak min. v letních měsících se jednoduše tři hodiny ve vlaku péct nemíním.
Porovnejte si poměr cena/výkon se zbytkem Evropy. Kvalita u nás jde mílovými kroky vpřed. Na Slovensku je levnější, ale kvalita je nižší; zato třeba se Švýcarskem se srovnávat nemůžeme, ale jízdenky stojí tak čtyř-pětinásobek…
A kolik že si to ten Švýcar vydělá? 😃 Srovnáváte hrušky s jablky … kde je parita kupní síly?
Jenže ten Švýcar by si za svůj plat mohl koupit míň jízdenek na vlak než my, zato však mnohem víc litrů paliva. A úplně jinde je Británie – jízdenky stojí mnohem víc než ve Švýcarsku, zato mají nižší platy než Švýcaři…
Švýcar si koupí síťovku na všechno. 🙂
Jabka s hruškama? Ne jízdenku ve Švýcarsku s jízdenkou v Česku. Když pojedu vlakem ve Švýcarsku, zaplatím zhruba 5x tolik, co tady. Když pojede Švýcar vlakem zde, zaplatí zhruba pětinu toho, co ve Švýcarsku. Výše výplaty na to vliv nemá.
good one 😁👍
A to nemluvě o tom, že se značné části cestujících polovina jízdného velkoryse dotuje ze státního rozpočtu, ale lidem je pořád málo…
Za tu plnou cestu pravidelní cestující nejezdí, kupujou si Halbtax.
A proč bysme se měli srovnávat s tou ruskou gubernií?
Protože se některým po tom nekonečném zmatku a zmaru před 1. lednem 1993 stýská… 😀
Nízké jízdné? A proto i ve 2 lidech mě auto vyjde levněji 🤔
A v Německu tím vlakem nejezdí nikdo? Když tam stojí vlak tolik, že by jste za do možná sehnali i taxík?
No podle Dfg, vyjde ve dvou lidech vlak dráž než auto, náklady na auto v Německu nejsou 2x rozdílné, narozdíl od cen jízdenek, kdy už pár let zpět stála trasa 200km cca 1000Kč. Tím pádem by vlaky měly být prázdné protože všichni pojedou levnějším autem, dle jeho úsudku…
Nebojte se…přespříští rok to už bude horší.
Napřed se zdraží dálniční známky a pak i pohonné hmoty. 😀
*Druhá jednotka s cestujícími ve Štramberku. Včera již jela na Sp 1648
díky za info, to mě minulo.
Na Svinově to jelo v řazení 690 250 + zamčená 690 249.