Vlajky na půl žerdi. Úřad se nezvyklým způsobem loučí s ČSA

Vlajky na půl žerdi u Úřadu pro civilní letectví. Foto: David Jágr / Facebook.comVlajky na půl žerdi u Úřadu pro civilní letectví. Foto: David Jágr / Facebook.com

Poslední let vypraví ČSA dnes večer.

Odebírat
Upozornit na
guest
94 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

ÚCL… to je ten samý úřad, který – výměnou za rekreaci s Canaria Travel – předstírá, že nevidí problematickou kulturu bezpečnosti u Smartwings? Jednomotorový kapitán Veselý je jen špička ledovce.

Ivo

…Poslední, ale zásadní ranou pro legendární značku ČSA, bylo covidové období,“ … ČSA tehdy od státu nedostaly žádnou kompenzaci za zrušené lety. „Ve státech, kde svým národním dopravcům v době covidu pomohli, věděli, proč to dělají.
…kteráže to byla vláda, která se tak macešsky zachovala k rodinnému stříbru?

Mengo

Zacatek komce CSA je pekne popsan v knize Pameti stareho praskare , od pilota ktery tam letal. Jak se kupovala letadla Airbus pro ktera nebyla prace a dalsi a dalsi okolnosti.

Milouš

By mě zajímalo, jestli časem takhle dopadnou i ČD…

Jirka

Je to asi tak pravděpodobné, že padne ŘSD.

Petr

ŘSD není akciová společnost ve vlastnictví státu, ale státní podnik. To je něco trochu jiného.

Změna je na dohled

Zbytečnej sentiment po něčem co už vlastně dávno není. Osobně mě zpráva o „konci ČSA“ nechává chladným.

Oldřich

Jednou budete bez práce i vy.

Jirka

A ocitl se tam někdo bez práce?

Petr

Jsem zvědav kdo všechno stáhne vlajky při konci ČD. 🙁

Změna je na dohled

A co teprve konec České Pošty. To bude vyhlášen celostátní smutek 😄

218

Konec České pošty by byl spíš na vyhlášení státního svátku..

Oldřich

Budete pracovat místo Pošty?

Pepa

OK dnes tu přistane,
OK nic se nestane.
https://www.youtube.com/watch?v=Ol-tjPD7A00

Jindřich Štěpánek

Jak se ukázalo, opět platí, chceš-li něco zlikvidovat, tak to prodej.

Jan

Může mi někdo prosím vysvětlit proč tehdy neklapla ta spolupráce s KoreanAir? Ta myšlenka na první pohled nevypadala úplně špatně. ČSA by měli silného partnera a Korean by nepřímo získaly sloty na zajímavých letištích v Evropě resp. spojení do měst, kam by se velké letadlo ze Seoulu nenaplnilo.

Air Traveller

a proc by tohle korean delal s csa? kdyz totez ma ze spoluprace s AF a KL? a na kvalitativne mnohem lepsi urovni?

Jan

AF/KLM to sice můžou dělat taky, ale zadarmo to nebude. Hlavně AF/KLM si ty cestující do Asie nejradši odvezou sami, takže nemají úplně motivaci nabídnout nějaké super podmínky. A i kdyby to ČSA dělali za stejné peníze, tak by to Koream platily (částečně) sami sobě.

Air Traveller

teoretizovat o tom muzem, ale asi to takovy terno nebylo, kdyz to korean nikdy nerealizoval .

kdyby bylo, tak to tady korean rozjede, jak tvrdik pred lety 🙂

Jan

Slovní spojení „Air France“ a „kvalitativně mnohem lepší úroveň“ mne opravdu pobavilo.

Air Traveller

Tak samozřejmě, že na kvalitativně mnohem lepší úrovni.

Jo, jasně, někdo si pod ne/kvalitou představí „jéé, ja nedostanu pitíčko a rohlíček“, ale to zrovna není ta kvalita, o kterou tady jde.

Pokud se bavíme o návazné síti pro korean airlines, tak těmi aspekty je rozsáhlost sítě, frekvence letů apod.

Ivan_pha

SW chtěli koupit ČSA, ale nebylo to umožněno. Nakonec vstoupil do kapitálu Korean, který se toho po pár letech rád zbavil a hádejte kdo koupil podíl?

Jan

A proč z toho Korean pak zase vystoupily?

Jája

Protože Babiš po nástupu své vlády oznámil korejcům, že odvolá tehdejšího předsedu představenstva Českého Aeroholdingu Dvořáka. Chtěl tam dosadit svého člověka. Tento krok byl v rozporu s podepsanou smlouvu s Korean Air a korejci toto chování nesnáší. Dvořák byl donucen rezignovat v červenci 2014. Tehdejší šéf Korean Air zlomil nad ČSA hůl, nechal kontrakt na A330 bez obnovy doběhnout a pak akcie ČSA prodal.

Jana

S tou A330 se to melo tak, ze vice nez 3/4 kapacity tam mel a prodaval si KE sam. Nove chteli aby si vetsinu mist prodavalo CSA samo. Coz bez existence sitoveho modelu jaksi neslo

Air Traveller

A krom toho, co rika Jana, tak prej ten pronajem one uzasne A330 byl taky peknej tunel, kdy podminky byly vice nez nevyhodne …

… ale treba je to jen pohadka z ranku “CSA by koupila Lufthansa, kdyby …”

Jana

Tak to jsem brala tak, ze se vseobecne vi ze cela akce A330 CSA byla jen z toho duvodu aby KE mohl diky tomu pridat frekvenci z ICN protoze bilateralni dohody

Air Traveller

Nevi 🙂 ale mate samozrejme pravdu 🙂

Jan

Tak pokud chtěli Korean přes Prahu provozovat velkou část jejich obchodu do Evropy, tak je pochopitelné, že chtěli další rotaci.

Air Traveller

Nic takoveho nechteli.

Jen korejskych turistu do Prahy bylo tolik, ze to bylo na dalsi rotaci, kterou ale sami pridat nemohli.

marty23

Kdyby treba byly v kondici jako Air
Baltic..

Apex

Tak AirBaltic také párkrát téměř zkrachoval, ale v roce 2011 se tam stát rozhodl, že to nepotopí, nezprivatizuje, sehnal zahraniční odborný management a nechal je dělat svoji práci.

Jan

Dojemné…

No name

Nejsem si jist jestli je správné, aby státní úřad resp. jeho vrcholový představitelé, vyjadřovali své osobní politické nebo sympatizující postoje k subjektům, které dozorují 🤔 a využívali k tomu navíc symboliku spojenou s úmrtím významných osob nebo velkého neštěstí…

MajsterN

Taky nad tím přemýšlím. Chápu to, pokud by končila státní aerolinka. Ale ta už je mrtvá dávno, toto je konec obchodní značky plně soukromé firmy. Nabízí se otazka, jestli tedy úřad přistupuje ke všem soukromým dopravcům stejně.

ImHotLuke

Samozrejme, ze nepristupuje 😉

Urad dlouhodobe, systematicky a zcela zamerne prehlizi podvadeni Smartwings tykajici se nejen letovych norem posadek, ale take odskodneni cestujicich pri zpozdenych a zrusenych letech (a ze jich maji pozenhane).

No a konec koncu, jednomotor Vesely take dal leta, ba co vic je i nadale INSTRUKTOR!!!
Co vic byste jako odpoved na tuhle recnickou otazku jeste chtel?

Zeptejte se kohokoli z posadek TVS, jak jsou bezmocni v boji s podvadenim, lhanim a fixlovanim uvnitr spolecnosti, neb ta firma je neustale kryta ze strany statni spravy.

PetrP

ČSA už brzy budou historie, ale skončily i mnohem větší aerolinky jako TWA a PANAM.
Pro většinu cestujících je mnohem důležitější spojení z PRG do světa. A alespoň mně ty přestupy, pokud letím někam dál, až tak moc nevadí.

Jmeno

Jenom že s traged servisem to moc nejde- ti nejsou v žádné alianci jako byly CSA,defacto krome pro cestovky nikam moc ne lita,takže je potreba využít jiné letecke společnosti. Simane koupil CSA jen aby ji rizene pohrbil 😞

Michal82

Nejsem odborník na letectví, ale muže mi nekdo vysvetlit proč to neudelali obrácene? Celou firmu nabarvit na CSA a Smartwings ukončit? Dekuji

Jana

Protože AOC Smartwings má vyšší hodnotu tvořenou povoleném letů do USA a Kanady (FAOC) a do některých států latinské Ameriky,

Smartwings má PAPA audit Lufthansy (a dle všeho to směřuje k získání auditu CARA),

AOC v HU, SK a PL pevně svazaných s AOC Smartwings (např. příručky, bankovní garance, stovky SGHA), úvěry od bank atd.

ČSA nemá povolení operovat do/z USA už 15 let. Znovuzískání je běh na 3-5 let. CARA audit nemají šanci obnovit

Jmeno

Traged servis alis hloupá kridla má vyšší hodnotu než mela CSA? Hahaha a tak to je vtip roku. Hloupá kridla jsou blbá nizkonakladovka,která jeste patri k tem nejhorším evropskym spolecnostem

Tuaer

To se tu probíralo už tisíckrát. V principu je pravděpodobná kombinace několika faktorů. AOC SmartWings má nepochybně vyšší hodnotu díky různým bezpečnstím certifikacím a FAOC pro Kanadu a USA. ČSA jsou navíc členy SkyTeam, což je sice pro síťovou aerolinku výhoda, ale zdá se, že SmartWings se budou ubírat nadále leisure/point-to-point směrem a je to pro ně tedy drahý nesmysl.

Dominic

ČSA prý nemá povolení pro nějaké klíčové státy jako má Smartwings. Nic jim v tom nebrání celý Smartwings brand nabarvit a přejmenovat na ČSA i po ukončení AOC ČSA.

Jana

To by ale museli mit AOC CSA

Air Traveller

to zas tak nutne ne 🙂 aoc s tim, co maj namalovany ma letadlech, zas tak moc nesouvisi. a s tim jak prodavaji lety, take ne.

vemte treba klm cityhopper – vlastni aoc, letadla v designu klm, a cisla letu take klm.

otazka ale je – proc by to delali? travel k tomu nema prakticky jediny duvod 🙂

Jana

Ano, kvuli mamalovani ne. Ale Dominic by to rovnou chtel prejmenovat

Dominic

Přejmenování je možné bez problémů. Jak je možné že se mohl přejmenovat Travel Service na Smartwings?

Jenda

Včera a dneska se kolem ČSA strhla na sítích trochu pozornost i v zahraničí (do Prahy přijel např. Josh Cahill, který má miliony diváků). A v podstatě i lidi, kteří o ČSA doteď neslyšeli, se tomuhle postupu diví. Smartwings je tupé generické jméno, jakých jsou po světě desítky (tohle vyjádření jsem si půjčil od jednoho komentujícího). Nikdo si ho nezapamatuje, nikdo si ho s ničím nespojí.

Jiří Kocurek

Když každý ten divák pošle dolar…

Majitel firmy se fakt nemůže rozhodovat podle davu. Viz Michal vs Jana nahoře.

Ano, je možné vyvolat davovou psychózu a zakázat koncert Iron Maiden na Slovesnku … lebo kradnú slepice aj ovce!

Air Traveller

a ceske aerolinie si lidi s necim spoji? pro 99,9% lidi v zahranici to neznamena bud vubec nic, a nebo v lepsim pripade jakasi regionalni aerolinka z vychodu.

podle jmena aerolinky se dneska letenky nekupujou – prim hraje cena a lidi koupi ledasco, hlavne kdyz je to ve vyhledavaci cen letenek na prvnim miste pri razeni “od nejlevnejsiho”. i kdyby to byla nehorsi aerolinka na svete.

Jakub

Najednou nějaký obrat? Vy tady přece většinou prezentujete názory té „vyšší“ vrstvy co nekouká na cenu a vybírá si podle „kvality“ letecké společnosti. A ta je společně s celkovou pověstí u ČSA úplně někde jinde než Smartwings.

Air Traveller

ano, vybiram si podle jinych kriterii, nez je cena.

ale to je dost irelevantni – z lidi jako ja maji sice aerolinky docela velkou marzi, ale aerolinku to neuzivi. dulezita je masa, ktera je vetsinova, a ta jde po cene. sice marze minimalni, obcas zaporna, ale to je to, co aerolinky udrzi nad vodou.

Jan

Estébákovi nikdy budování značky nic neříkalo. Vzpomeňte si jako dlouho létali pod světovou značkou „Travel Servis“ aneb devadesátková čengliš a amatérská „livery“ QS jak někde z Rusácka nebo Číny.

Air Traveller

no, ČSA sice měla světový název, super barvičky (bez legrace … trsátko vypadalo hodně dobře) .. ale bylo jí to prd platné.

Standa

Protože to je zavedená tradiční značka odkazující na národní společnost s dlouhou historií. Na rozdíl od Smartwings které jsou ostudou českého letectví

Air Traveller

no, jenze za pocit narodni hrdosti palivo a lidi nezaplatite. realita je takova, ze stat svym hospodarenim roz**bal CSA tak, ze je nikdo nechtel, a hospodarsky byly na dne. pohadky o tom, jak by tady korean rozletal hub evropskeho vyznamu, jak luftwafe stala ve fronte natesena na to, jak koupi csa, jsou … no, jen pohadky slouzici k ukojeni toho narodniho ega. plakat ted a vinit smartwings mozna ukoji neci vztek, ale .. je to plac na spatnem hrobe. jo, csa byly docela solidni aerolinka, a to i po roce 2015. vyborny evropsky C produkt, docela solidni economy s nekterymi… Číst vice »

MajsterN

CSA už roky nic moc dálkového nelítá, v zahraničí to neznaj. Taky neznaj pověst SW. Takže je to úplně jedno, firma co kupuje, si nechala svůj AOC a název. Kdyby logo CSA mělo hodnotu, nechali by to tam. Nemá.

kulich

Marketingově je pro svět jistě lepší smart-wings než nějaký CSA o kterym nikdo neví, co to znamená.

plp

Benzina je taky už Orlen i když se zdá, že pojmenovat firmu prodávající benzín Benzina je výhra.

David

Byl to stát, který vytuneloval ČSA – garnitury jako Tvrdík (ČSSD), Lašák. A občané, kteří jen přihlíželi respektive jejich občanská poslušnost.
Dělal jsem kdysi v LOM Praha celkem fungující státní podnik.
Pamatuji si, když tam přišli experti z ČSA při první vlně propouštění: nastávali krásné politické trafiky.

Jiří Kocurek

Udělat revoluci a svrhnout vládu, jen proto, že Paroubkova vláda dosadila Tvrdíka? Aha, jo, občané … včetně těch, co ČSSD nevolili – ať žije kolektivní vina!

Avoda

„Zítra se uzavře něco, co tady bylo 101 let. Před námi a byla to společnost, která něco znamenala.
Nelze zasahovat do svobodného rozhodování právnických osob, ale pocity lze vyjádřit i během nastávajícího státního svátku.“

Do kamene tesat. Ale to je něco, co diskutující, jako Y.K., Air Traveller a s nimi zdejší Smartwings úderka, nikdy nepochopí.

Kožený zlikvidoval Českou námořní plavbu, Šimáně s Vikem zlikvidovali České aerolinie.

David

Stát to panu Vikovi dovolil.
Politické garnitury navázané na ČSSD, ANO.
ČSA měla kdysi koupit Lufthansa.
Češi mají divnou morálku jen švejkovat a rozkrádat.

Air Traveller

stat zaridil, ze vikovi nic jineho nezbyvalo.

Stat dostal CSA do stavu, kdy je nikdo mechtel, tak skoncily i Smartu. Stat nepodporil za covidu csa. tecka.

Za konec csa mizete obvinovat kohokoli, ale vik a simane jsou nejspis ti posledni.

Ales

A ja bych nikdy nepodporil tebe v nicem 😎

Air Traveller

tak to ani nemusis, ja si vystacim se svoji vyplatou.

ale potvrzujes tady moje slova, ze nyni nejvic na sw kvuli csa nadavaji ti, kteri byli a zjevne stale jsou proti tomu, aby za covidu stat csa financne podporil, tak jak to udelal vicemene celymzbytek sveta.

takze si podekujte, i diky vam csa ted konci.

Vašek

Mluvíš mi z duše. Taky bych pana mluvčího Travely v ničem nepodpořil. Ale pomoc mi už potřeboval..

Vašek

.. chtěl jsem říct, že by pomoc potřeboval.. a ne finanční.. Omlouvám se za překlep, ale když vidim ty jeho články..

Air Traveller

Opravdu mela CSA koupit Lufthansa? nebylo to jen takove zbozne prani a “jedna pani povidala”?

ps: takze rozkradate? nebo nejste cech?

Jiří Kocurek

Jestli by náhodou odbory nebyly proti takovému prodeji. Už vidím takového Středulu …

Jakub

A vy jste Čech? Neustále se tady zastáváte a obhajujete Letiště Praha a Smartwings, ale národní letecká společnost vám za to nestojí?

Air Traveller

co je prosím vas na CSA narodniho?

Jiří Kocurek

Hádejte, kdo by byl první proti prodeji národního zlata němčourům, řval by něco o rozkrádání České republiky.
A byl by David mezi protestujícími proti prodeji ČSA do zahraničí?

Air Traveller

CSA zlikvidoval cesky stat. kdyby si je vik pred lety nekoupil, tak tady budeme konec csa oplakavat v roce 2019.

… ale vasimi slovy – to mistni antismartwings uderka nikdy nepochopi 🙂

Vašek

.Vy .máte pane travelo velký mindrák.. že jo?

Air Traveller

urcite . kazdy mame nejaky mindrak.

sice nevim, ktery konkretne mate na ymsli, tak vam to nemohu potvrdit ani vyvratit.

Vašek

..odpověděl jste si sám.. já mluvil jenom o jednom …. ale vaše odpověď “ nevím, který máte na mysli” mluví za všechno

Jmeno

Nesmysl…ale zamestnanci hloupych kridel budou samozrejme tvrdit opak

Air Traveller

no, myslete si to dal 🙂

Pavel

Ale zase si pan Dvořák může lítat soukromým vrtulníkem na zámeček na Šumavě.

Jana

Mozna by stalo o tom neco vic napsat. Treba by pak ti co tady neustale tvrdi ze hrobnikem jsou Smartwings pochopili kdo za to opravdu muze

Air Traveller

bez sance. velka cast cechu je apriori proti vsemu, co je ceske a uspesne. at uz je to skodovka, smartwings nebo cokoli jineho. v jejich “mysli” szirane (vetsinou) vlastnim neuspechem, totiz uspech = podvod, korupce, zlodejinu. jsou v zavarovanem kruhu “vsechno spatne” a “kdo je poctivy, nemuze byt uspesny”. a pak taky – zjednodusit konplexni realitu na jednoduche “vsetci kradnů” je tak lakave jednoduche. jejich “komentare” v pripade csa v ruznych scenarich by byly nasledujici … – csa by zustaly statu a pak by zkrachovaly – csa pohrbil stat, mel to prodat lufthanse/koreanu – csa by prodali lufthanse (nebo nekam… Číst vice »

SYN

Víte, nevím jak většina čechů, ale pro mně mediální obraz SW dost škaredě poškodilo tehdy to vystoupení šéfpilota uprostřed 737MAX krize o tom jak „naši vyškolení piloti“ by problém MCAS bez problémů zvládli, a pak ta obhajoba letu Samos – Praha téměř celý let na jeden motor…
To byly podle mně ukázky toho jak „řekneme cokoliv, s pravdou to nemusí ani vzdáleně souviset“…

Air Traveller

vsude najdete blbce. a tenhle je jeden z nich .

on zvanil i o mcasu?🙈

SYN

Jojo, jak je to chyba pilotů a že měli vypnout cutoff switche a že „u nás by se toto stát nemohlo“… jup celý vývoj kauzy dál mu nějak nedal zapravdu že…

Twix

Taky mám pocit že český „světák“ se pozná podle hejtování toho českého. V roce 2019 přáli Smartwings ať neustojí uzemněné Maxy přes léto, v dalších letech aby neustáli covid bez vládní podpory, kterou nedostali, a ono nic. Aerolinka funguje, čteme o tom kam všude půjčují letadla, přistání na Antarktidě… a pořád nepřichází nikdo ze zahraničí aby je odsud vypudil a všechny nás před nimi zachránil… Já osobně nejsem žádný Smartwings fanoušek ale tohle nechápu.

Ales

Kde jsi vzal ze je smartwings uspesna? Asi ten zlaty customer service

Air Traveller

a nejsou uspesni? samozrejme, ze jsou. velikost flotily, pravidelny rust, hospodarske vysledky to potvrzuji.

nebo mate jine informace?

J.J.

ano, každý kdo s nimi častěji lítá, pracuje tam, případně zná někoho kdo tam pracuje tak vám potvrdí, že takhle se „úspěšná firma“ ke svým zákazníkům a zaměstnancům nechová a není nejmenší důvod cítit jakoukoliv hrdost na Smartwings jako úspěšnou českou firmu

Jiří Kocurek

Podle některých článků v tom byly namočené i odbory, dokonce i restrukturalizace se měla dělat podle nich.

Až si říkám, proč by někdo kupoval firmu, kde pánem nebude majitel, ale odbory.

Apex

S tím asi lze souhlasit, ale líto Tvrdíka… to snad ne. Tvrdík byl ten, který svými nulovými znalostmi a hlavně neschopností založil problémy, které prakticky přesně po 20. letech dovedly společnost tam, kde je dnes. Ti účetní, co přišli po něm, to už jen dorazili, když jejich jediný recept na řešení situace byl rozprodej majetku a outsourcing. Můžeme diskutovat o tom, zda třeba tak masivní rozprodej majetku byl na místě, bohužel v určité době to bylo asi nezbytné, jinak by to krachlo ještě před finanční krizí… A konečně, oni ani akcionáři se o svoji investici moc nestarali… český stát nevěděl,… Číst vice »

Jan

Prostě měli Luftjardu poslat už v roce 2005 rovnou do Slavie a vyřešily by se dvě mouchy jednou ranou…