Vládní slevy na jízdném se šíří do MHD, města budou stát desítky milionů navíc
Označník zastávky MHD upozorňuje na blížící se změnu tarifu. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Slevy pro seniory, děti a studující mládež do 26 let, jejichž zavedení v meziměstské dopravě od 1. září nařídila vláda,
Předložené informace jsou sice zajímavé, ale značně neúplné a někdy dokonce i nechtěně zavádějící, minimálně v případě nabídky slev pro seniory, především kategorie „70+“: pokud autor napíše, že někde mohou osoby starší 70 let jezdit zdarma, měl by také napsat, jaké podmínky pro ten který konkrétní případ (město, IDS, atd.) platí – někde totiž stačí jako „bezplatná jízdenka“ pouhý občanský průkaz, jinde je vyžadován speciální průkaz vydaný místním dopravcem nebo organizátorem IDS (většinou s fotografií, kterou přitom musí dodat žadatel), někde dokonce bezplatnou jízdu nabízejí jen osobám s trvalým bydlištěm v příslušné lokalitě, atd.: když už autor v úvodu cituje… Číst vice »
Děkujeme za radu. SDP žádný takový přehled nemá. Text je o tom,co se mění, nikoliv důkladným popisem každé MHD a možností cestování pro důchodce.
Za mě osobně slevy důchodcům ano, ale studentům NE! Studenti si často neumí ničeho vážit , jen chlastání a dělají bordel . Peníze si často sami neumí vydělávat ( hlavně studenti středních a vysokých škol ) a jsou živeni penězi od rodičů = nulový rozvoj odpovědnosti a znalosti hodnoty peněz . Ty peníze, které vláda vyhodí pro studenty, se mohli rozhodně využít lépe a jinak. Pracující budou naštvaní z přeplněných vlaků a autobusů a tak raději pojedou autem a silnice a dálnice budou ještě více ucpané. Studenti těch slev budou jen zneužívat a pracující lidi, z jejichž daní se budou… Číst vice »
Pracující mohou změnit zaměstnání na dojezdovou vzdálenost kola. Školy nejsou v každé vesnici a mladí mají studovat i ztěch rodin, třeba neuplných co jsou chudý. Musíte si ujasnit, že třeba student studuje v jednom městě a praxi má v druhým a přivydělává si v třetím a to ty žákovský komunistický slevy s tím nepočítali.
„Pracující mohou změnit zaměstnání na dojezdovou vzdálenost kola“
I když bydlí na vesnici jako ten student? Nakonec, proč by student nemohl jezdit na kole taky?
Spíš se divím, proč nezlevní hromadnou dopravu pro obyčejné lidi, kteří denně dojíždějí do práce a zatěžují komunikace svými vozidly (obsazených jedním člověkem). Z mého pohledu toto opatření postrádá logiku, aut ve městech neubude a slevy pro tyto skupiny obyvatel byly již dříve.
PROSÍM O OPRAVU: Vládou nařízené slevy od 1. září v meziměstské dopravě Podle výměru cestující ve věku od 6 let do 15 let nárok na zlevněné jízdné nijak neprokazují. Cestující ve věku od 15 let do 18 let prokazují nárok platným identifikačním osobním dokladem, který obsahuje fotografii nebo digitální zpracování podoby, jméno, příjmení a datum narození. „Nárok lze prokázat rovněž žákovským průkazem obsahujícím náležitosti podle dosavadních právních předpisů, který si dopravci navzájem uznávají, nebo studentským průkazem ISIC. Dopravce může při odbavení cestujícího akceptovat rovněž prokázání věku průkazem jím vydaným nebo průkazem vydaným v rámci příslušného integrovaného dopravního systému včetně elektronických… Číst vice »
Jaké jsou ty oficiální průkazy
snad co si netiskneš doma, vy nemáte pas, občanku atd, co se vydává na radnici?Jak cestujete s dětckama přes hranice a okolo celnic, snad se na tom nic nemění.
Města dělají vše pro lidi a ty výdaje se překousnou a peníze se někde najdou, akorát se divým, že nejsou všechny mhd pro seniory nad 70-75let zdarma. V dotatku státní smlouvy o té slevě by mělo být, že když na stejné trase jede mhd, meziměsto a vlak, tak by kompenzace měla platit pro mhd a vlak, aby se nestalo přiživování jak se v posledních rokách děje ve městách u autobusových dopravců.
To udělali v JČ (okolí ČB): Ihned když se dozvěděli o záměru slev, tak vyštvali z příměstských linek DPMCB a nahradili stabilně protěžovaným dopravcem patřícímu konglomerátu jihočeských bohatců. Přece se neokradou, u MHD by prachy tekly někomu jinému v anonymější struktuře magistrátu. Je to boj. Mafiánů.
u nás to došlo tak daleko, že když přidali ty zastávky, tak vlastně zvýšili ty kilometr nebot přeci nemůže být tři zastávky ve stejném kilometrickým ceníku a došlo to tak daleko, že ted je autobus dražší jak vlak a naštěstí lidi to vědí a bez nějakých slev. Lidé vědí, kolik platí za elektřinu.
Není důvod aby to měli zdarma. Proč? Aby se vozili ještě víc celé dopoledne po obchodech kvůli rádoby slevám? Když by města dělala vše pro lidi, tak především zlevní předražené jednorázové jízdenky v MHD nebo aspoň výrazně časové kupony. Pak by možná část lidí nechala auto doma. Dneska, pokud jedu někam s rodinou po městě, tak MHD je neuvěřitelně drahá, že i auto s parkováním vyjde pomalu líp… Nesmysl o autobusových dopravcích vůbec nechápu, navíc na menších městech většinou žádný velký souběh nenastává, naopak tam z okrajových částí do centra ty meziměstské linky většinou suplují hodinové i větší intervaly, které… Číst vice »