Vládní salonek a vyšší patra. V červnu začne poslední část obnovy Fantovy budovy
Některé prostory Fantovy budovy dosud na rekonstrukci čekají. Pramen: Správa železnic

Odstraněním nepůvodní podlahy sálu vznikne vysoký prostor, jehož secesně zdobený strop bude opět viditelný přímo z podchodu.
Správné by bylo vrátit původní název Nádraží Františka Josefa, za jehož peníze bylo postaveno.
Myslím, že to nebyly jeho peníze.
Ani ten Wilson se tam nevrátil. Prostě je to Hlavní nádraží a hotovo.
Ale bylo by to zajímavé, kdyby rychlík, co jezdí do Vídně na FJB vyjížděl z NFJ v Praze a naopak. Jen nevím, jestli má smysl se po 100 letech republiky hlásit k něčemu tak starému. Možná by nám Rakušáci i trochu odpustili, že jsme jim zbořili monarchii (je to zajímavé, ale rakušáci nás vnímají jako ty „kacíře, co jim zničili monarchii“).
Opravdu to bylo postaveno za císařské peníze? Nestavěly ta nádraží tehdy soukromé společnosti?
Hmm, tak to je trochu škoda. Ráda jsem si v té místnosti ve které se zboří podlaha sedala. Teď nebude na hlaváku žádná čekárna kromě té u vchodu do středního podchodu, kde je vždycky hrozný hluk – tady se dalo i pracovat. Nebo to plánují nějak nahradit?
To bude zřejmě znamenat dost dlouhou uzávěru vstupu do jižního podchodu, že?
Tak to vypadá i na nějaké extra odměny SŽ za finální dokončení budovy
Bude stavět Geosan. Tak to už možná „odměny“ vyplatil předem jako v Motole.
Super, jinak koukám že před budovou by se měla opravovat stropní deska pod magistrálou. Na webu SŽ má dokonce že se to zahájilo v roce 2024. Ale nic se tam neděje. Nejspíš čekají jak to dopadne s novým návrhem odbavovací haly
Doufám, že dřevěná pergola už nebude. Zbouralo se už dost brutalismu (TransGas).
Abú Prahí NE.
Možná, nicméně si přeji, aby brutalistní budova taky nebyla součást hlavního nádraží v Praze.
Transgasu je velká škoda, spodní haly hlaváku nikoliv.
Transgasu zas taková škoda není, Praha má brutalismu i v centru ještě dost :)v celé Praze minimálně 20 kousků, podle mě jsou místa kde je brutalismus v pohodě a kde by vůbec “ netrčel a nekradl pro sebe veřejný prostor“ ale v centru Prahy to většinou byla “ pěst na oko“ …
Pergola by nahradila ohavný depresivní strop, pruhovaná dlažba se vstupy do metra by při tom samozřejmě zůstala zachovaná.
Uvidíme, jak to s vestibulem NS2 dopadne.
Jo, a taky ohavné depresivní stěny, ohavné depresivní závětří a ohavné depresivní jakž takž teplo.
Obrovské, kilometry dlouhé, brutalistní stavby v samém centru Prahy Vám nestačí?
Těch komunistických hrůz škoda není, brutalismus se do centra Prahy vůbec nehodí. Je to jak pěst na oko mezi historickými domy.
Pokud máte dojem, že brutalismus je výplodem socialistické architektury, tam bych vás rád vyvedl z míry.
https://www.denkmalschutz.de/fileadmin/_processed_/2/9/csm_12668_1_MariendomNeviges_81065cb560.jpg
Jedná se o kostel Mariendom v Neviges-Velbert (NRW) od architekta G. Böhma.
I Praha má brutalisni kostel v Kobylisich a je pěkný, obecně ale i v Praze zjevně plati , že brutalismus se prostě nehodí všude , respektive, že se vwtsinou nesnáší se starší okolní zástavbou , prikladem budiž třeba Nová scéna Národního Divadla , měl by jste slyšet co oni říká paní architektka Jiričná …
Díky za podporu a jistě jste myslel „vyvedl z omylu“.
No, řadit tohle do brutalismu, když to nemá ani beton, ani nějak výrazněji nadlidské proporce, je takové zvláštní.
Oficiálně brutalismus + hi-tech.
Podle NPÚ.
Tam není důvod čekat, magistrála tam nadále bude, Praha ustoupila i od redukce jízdních pruhů, problém se střechou přetrvává.
Nový hlavák je úplně samostatné téma, které řeší až část za magistrálou, kde má parkoviště tak jako tak zmizet.
To je bohužel obrovská ostuda, že vřed centra Prahy stále zůstává a naopak se čím dál víc cementuje ve své neudržitelné podobě.
Neudržitelné? To jste nezvolil zrovna správné slovo. Já bych řekl, že se naopak drží celkem dlouho a houževnatě.
Problém všech těhle aktivistů je, že to nemá koncept. Chtějí všechno. Samotná magistrála prostě nejde odstranit, její zbudování sice stálo pár budov, ale zabránilo zničení zbytku Prahy, ta doprava tam prostě je, z drtivé většiny je vnitroměstská a ani dokončenej okruh, ani druhá část Blanky ji neodstraní. Plánování by se musel chopit někdo schopnej – Buď máme centrální nádraží a tím pádem u něj bude patřičnej počet míst K+R (aktuálně nedostatečnej) a adekvátní počet parkovacích míst (opět nedostatečnej), nebo to musí odnést jiná nádraží. Bohužel pro dopravu na 2/3 republiky je cestou Libeň a tam nejenže není kde odstavit auto,… Číst vice »