Vládní chaos kolem pomoci Smartwings. Koupě není na stole, řekl Hamáček

Boeing 737 MAX 8 OK-SWM společnosti Smartwings. Foto: SmartwingsBoeing 737 MAX 8 OK-SWM společnosti Smartwings. Foto: Smartwings

Nákup Smartwings není podle vicepremiéra a ministra vnitra Jana Hamáčka (ČSSD) na stole. Společnost by měla využít dostupné programy podpory,

90 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rado

Kdyby měly Smartwings jméno jako Emirates, Lufthansa atd., skvělý servis, byly dochvilné, neřekl bych ohledně pomoci ani ň. Jenže nic z toho není pravda. Navíc stejně tak jako u mnoha jiných movitých majitelů firem jde o jediné, podojit stát, ale nic do toho businessu nedávat ze svého. Těžko se vysvětluje pomoc někomu, jehož jeden z majitelů má majetek v hodnotě 11 mld. a nic neříká o tom, že zvýší základní jmění společnosti. Takhle krize možná semele 25% firem v různých odvětvích, ale ten zbytek jen využije situace, kdy stát rozdává a moc se neptá. Taková situace tu bude v budoucnu… Číst vice »

Katka

Vážení zaměstnanci Smartwings, vy kteří tady jako ovečky dislajkujete na žádost svého vedení komentáře, které nesouhlasí s podporou pro SW,
uvědomte si, že sloužíte pouze jako nástroje pro management společnosti, který vás teď využívá, ale práci vám to nezachrání. Poptávka po provozu teď bude o hodně menší a tak stejně dojde k redukci a práci to zachrání jen tomu jádru z vedení oddělení a těm nejvěrnějším dlouholetým oblíbencům. Na ostatní nezbyde….a vás je využívají, aby zachránili svoje místa.

ProstýPobíječMuch aka. Flyboy Eda

Když jsem před časem od těch komediantů odcházel tak jsem říkal že mně stačí pouze kola, popkorn a 3D brýle a užiji si kvalitní show v podání cirkusu Vychcanékřídla v režii Jirku a Romana. No ale že to bude až takové Teátro jsem fakt nečekal. Cirkus s komediálními prvky a pravděpodobně tragickým závěrem. Nevím jestli mám slzu uronit nebo se smát. Každopádně majitelé cirkusu vždy věděli počítat, takže logicky, nyní jim nejde o to aby zachránili tuto svou, již nyní rozbitou pračku na peníze, ale jak tak za nějaký ten dukát ten svinčík střelit daňovým poplatníkům, tedy alespoň za to,… Číst vice »

co přesně mělo obnášet „s němcem kšeft nevyšel“… Vím o loňském založení SmartWings Germany včetně toho že najmuly bývalé šéfy zkrachovalé aerolinky.

Ale co přesně byl cíl SmartWings v Německu? Charterové lety? Nebo pravidelná linka.

Přece v Německu SmartWings už delší dobu létal z Mnichova. Co tedy měl obnášet ten loňský pokus? Díky.

Kolemjdouci

Celá idea před pár lety byla firmu nafouknout do obrovských rozměrů a následně přeprodat na západ do Německa. Samozřejmě bez milovaných Cessen, které se v tu dobu už převedly pod jinou, nově založenou firmu, UG Jet. Jenže to celé majitelům nevyšlo.

Jirka

Pro SW byly odjakživa klientem cestovní kanceláře. Samotní cestující byli a jsou jen obtížný hmyz a nutné zlo. Aplikací stejného přístupu k cestujícím ČSA jen došlo k totální degradaci této historické značky a jejímu ponížení bohužel někam velmi hluboko.

Axel

A jak Váš názor souvisí s tím jestli z našich kapes má být placena almužna pro SMW/ČSA? Přece to nijak nesouvisí s tím jestli dotovat SMW/ČSA.

Mě totiž akorát zajímá co náš stát pořídí za 2000Kč z mých daní? Nebo to bude 5000 Kč od každého jednoho daňového poplatníka pro SMW/ČSA?

kanafasik

Mě by zajímalo, jestli aerolinky jako třeba LH, UA, AA, BA, DL atd, pořádají také mediální přesvědčovací kapman za pomoci reklamní agentury a přesvědčovacích webových stránek.

Axel

Nechápu souvislost. Také tyhle firmy chtějí peníze z kapes nás, daňových poplatníků?

Martin

Kdepak. Takové aerolinky nepotřebují lživé PR a najaté diskutéry. Říká se tomu dezinformační kampaň. Učíme se od východních soudruhů rychle.

Axel

Zopakuji – my v ČR máme svých starostí až až. Proč řešit jak se chovají daňoví poplatníci v jiných zemích světa?

Martin

Jinak… Pouze dohad. Dnes jsou placení diskutéři jinde, tam je víc živo a víc ovcí. Agroidnes, Novinky atd.

kanafasik

tisková zpráva.“Společnost Emirates plánuje zrušit až 30 tisíc pracovních míst, tedy asi třetinu současného stavu.“…. Kolik pracovních míst budou muset zrušit SWG, aby přežily? Podle dosavadních zpráv žádné. Tomu se mi teda nechce moc věřit.

nicky

Pokud stát nepomůže, tak Smartwings už dolétaly. Už prakticky zkrachovaly a majitelé další provoz ze svého financovat nebudou. Oni se tváří jako že se nic neděje, že jsou zdravá aerolinka, ale pokud budou dál fungovat tak jen jako zcela marginální aerolinka s pár letadly. Je to komedie na všechny včetně zaměstnanců, státu i občanů.

Axel

Já bych SMW/ČSA předem neodepisoval. Kdyby v té firmě pracovali jenom netáhla a amatéři, tak by zkrachovali už dávno.

Akorát možná vlastníci SMW/ČSA budou rozzuření doběla, protože přijdou o velké peníze, to je dost pravděpodobné vzhledem k tomu jak se nyní chovají (můj dojem je, že se chovají podrazácky, když utajují důležité informace o SMW/ČSA v situaci, kdy nás žádají o almužmu)

nicky

Akcionáři provoz dotovali. Navíc je minimální poptávka. Opravdu nevím, na čem by v nejbližších měsících mohli vůbec něco vydělat. Budou se tam jen lít další peníze.

Axel

To není tak úplně jisté, že akcionáři dotovali provoz SMW/ČSA… třebas to souviselo s 737MAX a třebas dostane SMW/ČSA odškodnění.

Každopádně – děláte účet bez hostinského. Než SMW/ČSA skončí s utajováním klíčových informací, tak si nelze udělat názor

nicky

Kdyby ty informace byly pozitivní, tak už je zveřejnili.

Axel

Těžko říct proč se SMW/ČSA chová tak divně k nám, daňovým poplatníkům.

Ale hlavním viníkem tohoto bordelu je náš zaměstnanec – pan ministr Havlíček, který už rozhodnul, aniž by byly zveřejněny klíčové informace. Za peníze z našich kapes, z našich daní pan Havlíček „kupuje zajíce v pytli“.

ČD4ever

V jakém stavu je kompenzace za uzemnění MAXů? To by SWG na chvíli vytrhlo trn z paty. Boeing ale v současné době asi nemá na rozdávání….

Axel

Proč si myslíte, že SMW/ČSA má nárok na odškodnění od dodavatele 737MAX? Pokud vím, tak SMW/ČSA si letadla najímá – od pronajímatelů letadel. viz letecký rejstřík – např. jedním z pronajímatelů je firma z Irska. Jestli tato firma (půjčovna letadel) patří také panu Šimáně/Vik, to nevím… pan Václav Fischer si to tak zařídil = Fischerovi patřily nejen aerolinky, ale taky mu patřila firma pronajímající letadla, od které si najímal letadlo jeho aerolinky. Je úplně jinou otázkou jestli SMW/ČSA má nárok na náhradu škody od pronajímatele letadel. A pokud SMW/ČSA mají nárok na peníze od pronajímatele letadel, tak není jisté jestli… Číst vice »

RAF

GOL taky kompenzace dostal a letadla patri leasingovce….hm

Axel

Těžko říct, jak to je u SMW/ČSA.

Teoreticky je možné Boeing prodal 737MAX aerolince a tato aerolinka pak prodala letadlo do leasingovky a následně si tato aerolinka najala letadlo od leasingovky.

Např. u části lokomotiv jezdících v RGJ to bylo uděláno jinak. Lokomotivy si RGJ najímá od firmy LokoTrain. Tyto loko od výrobce kupoval LokoTrain (=RGJ se neúčastnil dodávky od výrobce loko)

nicky

Tam opravdu záleží na tom jak jsou nastaveny smlouvy. Vik říkal že chtějí po Boeingu 100 mio USD. Ale Vikovi se nedá věřit, už lhal i v TV jako Hašek. Další věc je, že nenajdou využití ani pro stávající letadla. Natož pro další nová. Budou se těch letadel muset zbavit, al e zase záleží na smlouvách, jestli je to možné.

Axel

Když ptáčka lákají, pěkně mu zpívají.

Proto jsem naštvaný na ministra Havlíčka, že nepracuje na tom, aby zjistil informace o skutečné situaci SMW/ČSA… Ministr Havlíček by měl jednat s věřiteli firmy SMW/ČSA o tom, jakou část dluhů věřitelé odpustí = tedy jaká část dluhů zbyde a tedy kolik z našich kapsech by mělo být zaplaceno za minulé dluhy SMW/ČSA.

Jiri

a z čeho usuzujete že to nedělá?

Axel

Protože pan ministr Havlíček neměl šanci stihnout sehnat fakta: 1. SMW/ČSA si pronajímá letadla od několika desítek pronajímatelů letadel – jaká je celková částka, kterou tyto firmy nárokují do SMW/ČSA a jakou částku dluhů odpustí tito pronajímatelé? 2. SmartWings patří různým akcionářům, kteří jsou navzájem rozhádání a někteří z akcionářů půjčili peníze do SMW/ČSA – budou tito akcionáři chtít, aby SMW/ČSA ve vlastnictví státu splácela tyto dluhy – tj. pokud pan Šimáně půjčil do SMW/ČSA miliardy Kč, tak budou tyto miliardy zaplaceny z našich kapes? Nebo pan Šimáně odpustí firmě SMW/ČSA většinu těchto dluhů? 3. SMW/ČSA prý nárokuje náhradu škody… Číst vice »

nicky

Stát si asi nechá udělat nějaké analýzy, ale je to tam samý kamaráčoft a můžou si jít na ruku…

Jan Tleskač

Podle mě by měla pomoc Smartwingsu spočívat v tom, že se mu bude každý den tleskat.
U doktorů to taky pomohlo.

Kandelábr

A nevyšlo by levnější, kdyby stát založil nové aerolinky a začaly od nuly?

tom

no to stopro

Axel

Anebo si aerolinky založí parta lidí ze současných SMW/ČSA. Držím palce, ať už budou aerolinky pod jménem SMW/ČSA nebo např. pod staronovým názvem Česká letecká společnost

Jiří

A mohly by se jmenovat České aerolinky…

nicky

V době kdy je celosvětový přetlak aerolinek a téměř žádní pasažéři má zakládání nové aerolinky stejný smysl jako nákup jaderných zbraní, nebo založení flotily ponorek. Stálo by to spoustu peněz a nikdy by se to nezaplatilo. Stát nemá vlastnit žádné aerolinky. Jen záchrana ČSA stála ČR desítky miliard. Je nesmysl opakovat stejnou chybu.

Mcjohn

Dle mého názoru má význam firmě pomocí z několika důvodu. Tato firma přispívá do státního rozpočtu nemálo peněz na daňových odvodech a sociálním pojištění. Pokud chceme předat provoz zahraničním dopravcům tak stát o tyto peníze přijde. Jde tedy o to porovnat částku potřebnou na záchranu a částky , které firma odvede do rozpočtu. Pokud si myslíme, že SWG a tím i ČSA nahradí Ryanair , Wizzair tak je to pravda, ale pouze na linkových tratích. Ovšem CK budou mít velký problém si nasmlouvat kapacity na půl roku dopředu pro charter lety. Dále je třeba vzít v úvahu specifikum letecké dopravy.… Číst vice »

Axel

Pro Mcjohn – já se řídím zásadou „dvakrát měř a až potom řež“. Bohužel v tento moment jsou utajovány podstatné informace o skutečné situaci firmy SmartWings/ČSA, takže i kdyby o případné dotaci z našich daní rozhodoval super odborník, tak nemůže říct jestli ano nebo ne – myslím jestli dotovat SMW/ČSA z našich daní. Takže klidně je možné, že z našich daní bude zaplaceno třebas 20 miliard Kč nebo víc. A takovou částku (2000 Kč z kapsy každého daňového poplatníka, včetně kojenců) nechci platit ze své peněženky pro zachování SmartWings/ČSA. Zejména nechci platit za dřívější dluhy a ekonomické ztráty SMW/ČSA, které… Číst vice »

Tomas

V minule diskuzi nekdo daval tuhle tabulku z jejich ucetnich zaverek, kde je zisk i to co SWG i CSA odvedly statu: https://pasteboard.co/J7Uzf28.png A pridal(a) informaci, ze u tech plateb je to sporne, protoze pulka tech lidi z 2500 ve firme pacuje jen pul roku a druhy pul rok je na pracaku a bere tak ty odvedene penize zpatky jako podporu. K tomu jsou tam dluhy a uroky kvuli maxum, ale oni neradi publikuji cisla a inforamace. Staci se podivat na ten jejich FaceBook a zeptat se, jake maji plany a okamzite dokazou cloveka do patricnych mist a to v… Číst vice »

Axel

Pro Tomas … ono je vcelku lhostejné jaký byl zisk SMW/ČSA v minulosti, protože zisková firma se snadno změní ve ztrátovou. Mnohem důležitější je informace co to vlastně je SMW/ČSA. Jsou po uši zadlužení? Nebo mají minimální dluhy? Jak vysoký je úrok který musí SMW/ČSA platit? Všimněte si, že ve vyjádření SMW/ČSA o tom jaký byl loňský zisk, tak uvádí tzv. „provozní zisk“ a bohužel mlčí o celkovém zisku za rok 2019. Kouzlo je v tom, že provozní zisk se snižuje např. o zaplacené úroky. Tj. kdyby SMW platil úrok 9% z 5 miliard dluhů, tak za loňský rok jsou… Číst vice »

Atat

Jinými slovy nevis nic, jak i uvádíš, ale rozhodl ses, že je správné firmu nepodpořit …. jak krásně bolševické!

Axel

Pro Atat – ano nevím jestli chci platit nebo ne. Vám připadá normální platit za „zajíce v pytli“? Jestli jo, tak klidně plaťte napřímo ze své kapsy do SMW/ČSA, třebas 2000 Kč. Nebo vyhlašte veřejnou sbírku na „záchranu SMW/ČSA“. Já počkám, až začne být upřímný a pravdivý ten, kdo prosí abych se podílel na jeho záchraně.

Atat

Rozhodně ne, ale protože nevím, tak v žádném případě nebudu dělat ani jedné straně propagandu …..
Jinak ze svých daní platíme takových nesmyslů, třeba ČD nebo ČP – pro mě naprosto zbytečné společnosti ….

Axel

Já se pouze dožaduji normálního jednání. Jakou celkovou částku potřebuje SMW/ČSA od nás daňových poplatníků? 5 miliard? 20 miliard? 50 miliard?

Atat

Souhlas, to i já. Spíše to ale vypadá od Vás na urputnou podporu krachu společnosti a následnou neskonalou radost, možná z osobních důvodů …. ale to je jen spekulace.
Jasně bylo řečeno od MF o auditu, který určitě těm, kteří budou rozhodovat něco řekne …. třeba to budou 2 miliardy a třeba taky 8 miliard.
Z podstaty se mi ale nelibí, pokud v EU budou některé státy domácí aerolinku podporovat a některé ne.

Axel

Pro Atat – já se dožaduji pravdivých a úplných infomací od toho kdo u mě žebrá o almužnu.

Cílem je zjistit, jestli z našich daní bude dost peněz, aby DLOUHODOBĚ přežila SMW/ČSA nebo jestli se vyplatí nechat zkrachovat SMW/ČSA.

Klíčová informace (kterou SMW/ČSA utajuje): jaká je aktuální celková výše dluhů SMW/ČSA? 5 miliard? 20 miliard Kč?

Axel

Pro Atat – doplnění – nevím co myslíte tím „auditem“. IMHO totiž žádný audit nedokáže vyjednat s věřiteli firmy SMW/ČSA o tom, jakou výši dluhů bude odpuštěna firmě SMW/ČSA a tedy jaká bude zbývající výše dluhů z minulosti, která by měla být zaplacena z našich kapes. Prostě kritizuji nekompetentní práci našich zaměstnanců – pana ministra Havlíčka – který už rozhodl, aniž by znal fakta. Ať odstoupí a nahradí jej někdo bude makat, aby zjistil fakta předtím než rozhodne. SMW/ČSA nemá času nazbyt. Tak proč ztrácet čas nějakým žvaněním o nepodstatných věcech jak se to děje dosud – např. proč SMW/ČSA… Číst vice »

Atat

Takže pouze spekulace, nic víc. Možná ten dluh není žádný, nevím a proto rozhodně, bez základních znalostí situace, nebudu podporovat jednu stranu. Počkám si na informace a jen doufám, že nebudeme v rámci EU jedinou zemí, která odmítne podpořit domácí aerolinky (navíc, když jim vláda znemožní svým rozhodnutím podnikat). Z principu je jakákoliv dotace zvrácená, ale tak jsme si to bohužel nastavili. Nečetl jsem, že by ministr (rozhodně to není můj zaměstnanec) již rozhodl. Zatím všichni naši politici hraji mstivé hry (jen proto, že premier zná jednoho z minoritních akcionářů). Ale pravda, čas letí a musí se rozhodnout co nejdříve.

Axel

Zkuste použít hlavu – kdyby SMW/ČSA nebyly zadlužené (jak Vy jste napsal), tak proč by žebraly u státu? Nezadlužené firmě by s radostí půjčily banky. Nemyslíte? Zopakuji – z mého pohledu nejde o nějaké city. Jde pouze o ekonomické rozhodnutí … jestli v kapsách nás daňových poplatníků je dost peněz, abych SMW/ČSA DLOUHODOBĚ přežila. A my tu částku neznáme, neboť SMW/ČSA utajuje klíčové informace. Prostě vyznávám princip: z vody můžu k sobě na loďku vytáhnout pouze tolik trosečníků, kolik loďka unese. Když nebudu používat hlavu a na loďku pustím příliš moc lidí, tak loďku přetížím, a utopíme se všichni. Utopí… Číst vice »

atat

Hlavu používám a říká mi, že když nevím, tak nebudu trapně a propagandisticky něco za každou cenu podporovat …. pokud k tomu nemám nějaký osobní důvod …….. Rozhodně jsem nepsal, že nejsou zadlužené, protože to nevím (možná jsou a možná ne) …. možná jen z té propagandy už nerozumíte psanému textu. A ani nevím, zda by v současné době banky půjčili aerolinkám …. silně o tom pochybuji. Banky nejsou americké investiční fondy. Pokud budou všechny země EU podporovat domácí aerolinku a my tak neučiníme (i když vládním rozhodnutím jim bylo znemožněno podnikat), tak to bude hodně zvláštní a bude to… Číst vice »

Axel

Pro atat – tak si o5 pročtěte to co jsem napsal. Že se rozhodnu, až SMW/ČSA skončí s utajováním klíčových informací.

Tomas

To nahore jsou skutecne cisla, ktera ta firma dava k dispozici, a dela to nerada, neradi davaji jakekoliv informace, je to podezrele. Prinosu zamstnancu, ktere kazdy pulrok posilaji na pracak, jejich poctem se ta firma taky nechlubi. Ale ty lidi za pul roku opravdu nezaplati to, co jim dalsi pul rok dava pracak. Kdyby to myselli vazne tak poskytnou podklady, a nebudou pri jakemkoiv dotazu tak kopat, to je ten problem. A k tomu to vypada, ze hodne problemu meli uz pred koronou K 31.12.2018 dluzili 1.2 miliardy, k tomu v kvetnu 2019 volali o pomoc, protoze byli pred krachem.… Číst vice »

Axel

Pro Tomas … Vaše metoda jak jste si spočítal AKTUÁLNÍ dluhy SMW/ČSA je nespolehlivá. Může to být výrazně víc a taky výrazně míň. Prostě od roku 2018 až do dneška se mohla situace radikálně změnit.

Např. z výroční zprávy za rok 2018 víme, že téměř 30% v SMW patřilo firmě Canaria Travel … mám pocit, že dneska už Canaria Travel není spolumajitelem SMW/ČSA.

Tomas

Mate pravdu, metoda na vypocet je nespolehliva. Proto je to hruby odhad, protoze nechteji z nejakeho duvodu sdelit aktualni cisla.
31.12.2018 – 1,2 mld rika ucetni zaverka
kveten 2019 – 700 milionu / media i firma potvrdila
odhaduju, ze diky situaci s maxi spise nebyli schopni tyto dluhy splatit, je pravdepodobnejsi, ye spis pribyli dalsi, ale nelze to rict
Takze osobne usuzuji ze to bude o neco vice nez 2 miliardy a to pouze za SmartWings pak jsou tu dluhy CSA a to je dalsi kapitola.
Ale jak jste trefne uvedl, vypocet je nepresny, pouze odhady a dohady.

Axel

Sazka taky tvrdila nějakou částku dluhů, ale v insolvenčním řízení se ukázalo, že skutečná výše tehdejší dluhů Sazky byla mnohem vyšší, než kolik tvrdila SAZKA.

Nelze si udělat názor, do té doby, než SMW/ČSA skončí s utajováním důležitých informací.

Tomas

To je dobra poznamka, diky za ni. V tom pripade je nejvyhodnejsi insolvencni rizeni, at se veritele prihlasi, protoze neverim, ze firma vyda cisla(kdyby to mysleli vazne tak prijdou s planem i cisly a ne strasit ze uz nikdy v Praze nepristane zadne letadlo, letiste nebude nikdo pouzivat a vsichni budeme muset k sousedum abysme nekam mohli letet) a neni jistota, ze jsou dle skutecnosti. Tu muze ukazat jen insolvencni rizeni, kdy se veritele prihlasi, nebo dluh zanikne.

Axel

IMHO není insolvenční řízení (formou tzv. „reorganizace“) jedinou možností, jak zjistit fakta.

Ale je pravdou, že insolvenční řízení je standartní řešení. A nechápu proč pan ministr Havlíček se tváří, jakoby insolvenční řízení neexistovalo.

Vždyť z insolvenčního řízení si stát koupil OKD. Tj. firmu očištěnou o dluhy.

johny

No to je hrozný. Koupáci se nebudou mít jak dopravit do hotelu u pláže….

kanafasik

Společnost Emirates plánuje zrušit až 30 tisíc pracovních míst, tedy asi třetinu současného stavu.
Máte pocit, že SWG bude jediným ostrůvkem plné zaměstnanosti ve světě? Jenom kecaj a zaštitují se kolik íst se státní nízkou miliardou zachrání. Normální lež,aby podojili stát.

Jan Sůra

Každopádně jsou jediní, kteří zatím neoznámili redukci flotily a zeštíhlení. Zřejmě ekonomický zázrak.

kanafasik

přesně tak! Všude člověk čte, jak se bude masivně redukovat, jen u swg v tomto směru ticho po pěšině. To je trochu no spíš hodně podezřelé.

nicky

Dnes večer Vik jasně ve 168 hodin na ČT1 jasně řekl že SWG končí pokud stát nepomůže, takže ta redukce bude asi totální.

Ted

Další z velmi pozitivních reportáží o SW ve zprávách. Na tohle PR určitě SW nemá, že by si Pét’a Kellnerů připravoval půdu na to aby až stát stabilizuje SW koupil vlastní aerolinku?

Martin K.

Zatím to vypadá, že do diskuse v článku o SWG nevstoupil minusovací gang. To ticho z lidově demokratické republiky taky o něčem vypovídá.

Jak Středulu nemusím, tak pod jeho výrok se podepisuji. A taková otázka do pranice, ty cestovky chtějí ty lidi posílat letos konkrétně kam? Na zemi je tolik letadel, že těch pár turistů sveze kdokoliv a asi i levněji. Za rok by tu bylo i více možností, viz. Malév. Malév byl navíc rychle nahrazen v situaci, kdy nebylo tolik volných letadel jako nyní.

Alibaba

Furt tak nějak postrádám i vyjádření Číňanů!?
Soudruzi mlčí (?), což o serióznosti taky něco značí. A k tomu by mě zajímalo, kolik na přispějou právě Číňani, když teda ta firma je státní fond z Číny.

Anonymus

Alibabs: za Cinany vystupuje Tvrdik, coz mi prijde jako ten nejvetsi absurdistan. Tvrdik vubec nema co kecat do leteckeho odvetvi,hajzl jeden… bohuzel Tvrdik si ted bude diktovat podminky. Vlastne vse zalezi na nem.

Axel

To nechápu – z čeho vyplývá právo, aby spolumajitel krachující firmy SMW/ČSA mohl diktovat nám, daňovým poplatníkům? Záleží jenom na nás jestli dovolíme našim zaměstnancům ve vládě/parlamentu ČR poslat jednu, jedinou korunu dotace do SMW/ČSA.

IMHO já počkám, než se rozhnodnu jestli chci darovat např. 2000 Kč do SMW/ČSA. Počkám si minimálně do té doby než SMW/ČSA odkryje karty a zveřejní pravdivé, úplné informace o své aktuální informaci.

Např. doteď jsem se nikde nedočetl: jaká je skutečná aktuální výše dluhů SMW/ČSA? 5 miliard? 10? Nebo 20 miliard?

Axel

Jo, je to zvláštní chování. Kazisvěti

Marek

Může mi prosím nějaký obhájce Smartwings a jeho podpory vyjasnit pár věcí. Například to co vlastně stát chce koupit? Smartwings nevlastní nIc. Nemá ani jedno vlastní letadlo. Hangár „E“ a jejich centrála je ve vlastníci letiště. Vše se dá dohledat v rejstříku. Nebo ty úžasný sloty a linky, jako například noční Hurghady či „fantastická“ 15 hodinová dálkovka do Keni, v prasečaku s 2mi mezi přistání. A nebo je to jenom politická hra Andreje a Mára Prchal mu udělá kampaň pro koupáky ve stylu “ hele mámo, ten andrej, to ie bůh, on nám zachránil dovolené, můžeme zas letet ! “… Číst vice »

Ted

Kde jste na to přišel že jim nepatří barák.

Marek

Podívejte se do katastru nemovitostí.

Ted

Já když se kouknu do katastru tak vidím
Vlastnické právo Podíl
Smartwings Building, s.r.o.,

což je jedna z firem skupiny Smartwings

https://nahlizenidokn.cuzk.cz/ZobrazObjekt.aspx?encrypted=eoBuEO29na7GAwNNW54vFco_H8dsWN86TnlY6vjrf9ciMJ1Lv5CdNmgt4KTyBGLIKG9TEkHLd-CQ-NjYihV9lvpM5jW6-v-EMaQb0g60aQN7AeSuBe3Aes3JIJFUFTlVDbBGAY5YAuY=

Axel

Pro Ted – je-li řeč o budově, tak potvrzuji, že také já vidím, že budova patří dceřinné firmy SmartWings (že jde o dceřinnou firmu si myslím, protože to zachycuje Obchodní rejstřík – čili nemůžu vyloučit, že nedávno došlo ke změně vlastnictví této dceřinné společnosti a tj. nelze vyloučit, že Obchodní rejstřík obsahuje neaktuální informace). Bohužel však ta budova slouží jako zástava za nějaké dluh – viz poznámka „Zástavní právo smluvní“ Ovšem klíčovou informací pro odhad jak cenná/bezcenná je tato budova: Budova „K Letišti 1068/30“ stojí na cizím pozemku – IMHO je možné, že bez pozemku je hodnota samotné budovy třebas… Číst vice »

kanafasik

o je překvapení, co? Takových pastí pro případného „investora“ v swg je ještě hodně..

Martin

Dobré ráno!

Alibaba

Nejsem obhájce.
Jediný co mě napadá, co by možná mělo hodnotu je značka ČSA. Ale protože nejsem znalec, tak si netroufnu odhadnout, kolik peněz a jestli vůbec tu hodnotu má.

kanafasik

hodntotu má leda nostalgickou, bohužel.

Axel

Ale určitě má hodnotu značka ČSA. A taky má hodnotu, že v té firmě pracují šikovní a schopní lidé. Prostě ta firma má svoji hodnotu. Ale každý normální firemní ekonom Vám řekne, že pro odhad hodnoty firmy potřebuje znát odpovědi aspoň na dvě otázky: a) jaká část firma je nadbytečná, nevyužitelná. Prostě do Berlína, Vídně nikdo normální nebude létat (s hrozbou že se nakazí), nýbrž pojede sám v autě. Podobně nadbytečné jsou dovolenkové každoroční lety k moři v cenách pro „dolních deset milionů“, prostě protože „dolních milionů“ nebude mít peníze na takovýto typ (několikanásobné každoroční) dovolené. b) druhou klíčovou věcí… Číst vice »

Tomas

ČSA jako taková má prakticky nulovou hodnotu … není to nic. není známá, nenese sebou žádný wow efekt.

a šikovní lidé pracují leckde.

Axel

Pro Tomas – SMW/ČSA má určitou hodnotu. Kdyby to byli netáhla nebo amatéři, tak už by zkrachovali dávno.

Ovšem je otázkou jestli hodnota SMW/ČSA je vyšší než jejich současné dluhy. To je velká neznámá. Bez pravdivých, úplných a detailních údajů o současných dluzích SMW/ČSA se nelze kvalifikovaně rozhodnout jestli z našich kapes dávat dotace či nikoliv.

Jestli někdo má přebytečné 2000 Kč, tak ať je pošle do černé díry. Já ze své kapsy (ze svých daní) nechci platit dotaci pro SMW/ČSA do té doby než odkryjí karty o svém skutečném aktuálním stavu.

kanafasik

a jediné letadlo, které swg vlastní je ČSA . OK REQ . ovšem to už je jako zastaveno u banky za úvěr.

Tomas

Prave jsi ucinil naprosto prevratne zjisteni – ze rada spolecnosti (CSA / SW nevyjímaje) kupuje letadla na leasing.

Gratuluji.

kanafasik

přečtěte si ještě jednou a pozorněji… letadlo, OKREQ je majetkem čsa. dávno zaplaceno. Momentálně je tímto majetkem – letadlem ručen úvěr u banky, který si SWG bralo někdy vloni. Úvěr ještě není splacen.

Tomas

Asi vám poněkud unikla skutečnost, že … smartwings je charterová společnost. A chartery tak nějak globálně létají často i v noci.

Petr

A? Podstatou Markova příspěvku je to, že QS nedisponuje dokonce ani sloty, které by měly nějakou hodnotu.

milos

Takhle to vypadá, když nám vládne z X stran vydíratelný premiér. Díky svému osobnímu dluhu nějakých 5 mld v číně bude prostě skákat, jak čína s tvrdíkem budou chtít a sypat jim z našeho jednu miliardu za druhou. A díky potřebné podpoře komunistů bude také skákat jak nejedlý s komančema budou chtít. A je to už čím dál větší extrém…

Průšvih bude, až prostřednictvím České republiky jako jednu jeho z dalších nepřátelsky převzatých firem už nebude od nikoho moci čerpat pro sebe dotace, zbytek jejího majetku rozprodá a jako nepotřebnou vyždímanou firmu zahodí…

Axel

Pro Miloš … nevím jaký je osobní dluh pana Babiše. Nicméně pan Babiš má dle smlouvy dostávat výtěžek z koncernu Agrofert a Hartenberg. Pokud vím, tak např. Agrofert byl dle poslední výroční zprávy zadlužený mnohem víc než 5 miliard. Tuším, že dlužil necelých 50 miliard Kč.

Milos

Těch pět nebo dnes už možná víc miliard jsem měl na mysli jen tu část, co mu půjčila Čína. V Evropě už mu moc půjčovat nechtějí

Nicky

Tak ten Hamáček to sice řekl, ale vzápětí dodal „v tuto chvíli“ což je pravda, protože není zazím dostatek informací zejména o finančním stavu společnosti. Zítra nebo za týden může být vše jinak.

Martin

Odbory a pana Středulu často nechápu a kritizuju… Ale tentokráte se shodneme. Smartwings nepomáhat, letišti rozhodně ano. Pobídky, odpuštění některých poplatků, to dává větší smysl.

Kosmik

Proč chaos? Hamáček podporu za něco vymění.

Petr Novotný

Asi tak, lépe to už snad ani nejde napsat…