egoe-plus
Lidé Železnice

Vláda schválila propouštění na ministerstvu dopravy i podřízených organizacích

Budova ministerstva dopravy. Pramen: MDČR
Budova ministerstva dopravy. Pramen: MDČR

Vláda na svém dnešním zasedání schválila materiál o takzvané systemizaci pracovních míst, který přinese nejen propouštění na ministerstvu dopravy a některých podřízených organizacích, ale také výrazné přeskupení „sil“ mezi jednotlivými náměstky na ministerstvu. Podle navržené struktury oslabí zejména stávající první náměstek Tomáš Čoček.

Materiál počítá se zrušením celkem 39 míst za stávajícího počtu 490. Ministerstvo v důvodové zprávě změny vysvětluje snahou o vytvoření „obsahově stejnorodých organizačních útvarů a racionalizace výkonu některých agend.“ Zrušena bude kompletně sekce vnějších vztahů. Do nově zřízené se sekce infrastruktury a letectví soustředí dopravní infrastrukturu pro všechny mody dopravy, a to od jejího plánování a budování až po její provoz a údržbu.

Další nová sekce (kterou vede vždy náměstek) bude řešit strategii a mezinárodní spolupráci. „Bude zahrnovat tvorbu koncepcí a strategií v oblasti dopravy obecně, jakož i v oblasti výzkumu, vývoje, inovativních technologií a bezpečnosti silničního provozu,“ uvádí materiál.

V praxi znamená organizační struktura úbytek agendy zejména pro dva dlouholeté náměstky: Jakub Kopřiva už pod sebou nebude mít odbor pozemních komunikacích, Tomáš Čoček přijde o vliv na strategii a zůstanou mu v podstatě jen finance a evropské fondy. Na místa dvou nových náměstků musí ministerstvo vypsat výběrové řízení.

Současná organizační struktura ministerstva neumožňuje efektivní řízení, odborné zaměření jednotlivých sekcí postrádá logickou strukturu dle věcné náplně činností jednotlivých odborů a dochází k seskupování činností bez ohledu na jejich smysl a cíl. Je nutné posílit roli strategického plánování ministerstva dopravy a význam agend, které zabezpečují rozvoj moderních technologií, služeb a postupů reagujících na nové trendy a společenské výzvy. Strategie ministerstva musí ve všech módech dopravy ukazovat cestu budoucnosti, nikoliv jen řešit aktuální problémy výstavby dopravní infrastruktury,“  vysvětlila mluvčí ministerstva Lenka Rezková.

Propouštění se má dotknout i Drážního úřadu (-6 lidí) nebo Státní plavební správy (-4 lidi). Jedna pozice zmizí na Drážní inspekci, kde dojde zrušení odboru ústřední inspektorát s úsporou jednoho místa představeného. Na této pozici je dlouhodobě někdejší generální inspektor Drážní inspekce Roman Šigut, který tímto přijde o práci. „Cílem je odstranění duplicitně vykonávaných činností na místě ředitele odboru a tím zvýšení akceschopnosti úřadu při šetření příčin a okolností vzniku mimořádných událostí,“ uvádí se v materiálu. Mimořádné události na Drážní inspekci přitom šetří inspektoři územích inspektorátu, nikoliv zaměstnanci Ústředního inspektorátu.

Překvapivé jsou škrty u obou drážních institucích v době, kdy trvale přibývá na železnici mimořádných událostí. Naopak podle takzvaného 4. železničního balíčku, přibude oběma organizacím práce.

aktualizováno 18:50 o informaci o výsledku jednání vlády.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hezky česky

Andrejovi došly peníze, to je teprv začátek..

jirka

chcete to jeste pridat gas… vsechny dettache pracoviste..

Big Fat Fabulous Woman

Typická systematizace ve státní správě, vyhodíme 10 úředníků, kteří pracují za 20 čistého a musí přitom živit rodinu a nabereme dalších pět náměstků, kteří obvykle nic nedělají za 50 čistého.

Pepa z depa

A co sekretářka? Přeci si ten náměstek nebude sám vařit kafe.

Tomáš

Zas tak černě bych to neviděl. Pokud se nepletu, podle zákona o státní službě má zaměstnavatel povinnost zaměstnanci, jehož služební poměr skončí v důsledku systemizace, najít jiné vhodné služební místo. Než takové místo najde, postaví zaměstnance na dobu max. 6 měsíců mimo službu, kdy pobírá 80 % platu. Pokud během této doby nenajde vhodné místo, musi vyplatit odstupné ve výši min. trojnásobku platu. Tolik tedy k „úsporám“. Ale třeba mě někdo opraví, pokud se pletu.

Martin

SFDI je vůbec luxusní útulek pro rodiny, známé a odejité z Ministerstva dopravy. Možná proto..Zrušení Šigutova místa vypadá spíš jako vyřizování si osobních účtů mezi odborem drah a DI. Mínus šest lidí na Drážním úřadě mi teda vůbec nepřijde rozumné, vzhledem k množství administrativy, které vyřizuje.

Martin1

Ani bych neřekl, že mezi MD a DI. Kdo situaci zná a sleduje, tak ví, že to je „vyřizování“ spíše současného GI Jana Kučery.

pozorovatel

Že by zase začal „fungovat“ Kolovratník? Už o něm nebylo nějak podezřele dlouho slyšet …

Jiří Kocurek

A za zpozdění stavby může opět Havránková! Rozhodně ne to, že celé rodinné klany spolu bojují o místa na úřadě, který má přípravu staveb na starosti.
Rozhodně to nemůže být způsobené tím, že rodina A bojuje o projekt X, a tak bude zodpovědný vezoucí Z nahrazen 3x během DURky a 2x během DSP. Přičemž po dostavění a otevření úseku přijede papaláš P pochlubit se, jak ON to postavil. To vše pod vedení „bude líp“.