egoe-plus
Dopravci Železnice

Vláda schválila omezení dálkových vlaků, škrtne hlavně expresy. Šest miliard na slevy zůstane

Lokomotiva 380 ve speciálním polepu připomínající 100 let založení republiky. Foto: České dráhy
Lokomotiva 380 ve speciálním polepu připomínající 100 let založení republiky. Foto: České dráhy

(aktualizováno 20:06)  Ministerstvo dopravy dočasně sníží objednávku dálkové dopravy, zejména u expresů. Důvodem je jejich nízká obsazenost, která podle Českých drah dosahuje jen deseti procent. K omezení dojde od 20. března (nikoliv zítra, jak bylo původně uvedeno).

Redukci oznámily České dráhy na Twitteru, aktuálně probíhá tisková konference. „Vláda souhlasila s dočasným omezením nevyužitých spojů. Nejvíc se dotkne expresních vlaků s malým počtem zastávek. Omezení se týká zhruba 6 % všech výkonů,“ uvedly České dráhy.

Ministerstvo dopravy včera potvrdilo, že s dopravci jedná o omezení spojů. U linek v komerční dopravě už ve většině případů došlo k velkému omezení, RegioJet od zítřejšího dne ruší pět párů rychlíků mezi Prahou a Brnem.

Podle ministra dopravy Karla Havlíčka se jedná o linky, které jsou provozovány vždy v souběhu s jinými linkami v objednávce státu a lze u nich i po redukci zajistit nabídku spojů v minimálně dvouhodinovém intervalu a s dostatečnou kapacitou.

Vláda zatím nechystá, že by zrušila slevy pro studenty či seniory, uvedl na dotaz České televize Karel Havlíček. Ročně stát za slevy zaplatí 6 miliard korun.

Přehled redukovaných linek:

  • Ex 1 Ostravan / Opavan / Fatra Praha – Ostrava – Návsí / Opava: Na této lince je už od 17. března přerušen provoz vlaků SC Pendolino na trase Praha – Ostrava – Český Těšín a od 18. března je pozastaven provoz vlaků kategorie IC mezi Prahou a Bohumínem, resp. Opavou. Od 20. března zajistí dopravní obslužnost mezi Prahou a Návsím tři páry vlaků kategorie Ex / EC (Ex / EC 140 – 145), dále z Prahy do Bohumína pojedou další tři páry vlaků EC (EC 112 – 117). V úseku Bohumín – Návsí pojede navíc také pár vlaků R 340 / 343. Vlaky mezi Prahou a Ostravskem pojedou v přibližně dvouhodinovém intervalu. Pro úsekovou frekvenci budou zajištěné další regionální spoje.
  • Ex 2 Valašský expres Praha – Olomouc – Vsetín – Horní Lideč: Vlaky této linky nepojedou v úseku Praha – Olomouc. Dopravní obslužnost v úseku Praha – Olomouc zajistí 10 párů vlaků linky R 18 Slovácký / Zlínský expres Praha – Olomouc – Luhačovice / Zlín a pro úsekovou frekvenci budou zajištěné regionální spoje. Mezi Prahou a Pardubicemi bude zachován pár vlaků R 898 / 899 (odjezd z Prahy ve 23:14 a ráno v 6:00 zpět z Pardubic).
  • Ex 3 Vindobona / Metropolitan / Hungaria Praha – Brno – Břeclav: Vlaky této linky budou odřeknuty. Dopravní obslužnost v úseku Praha – Brno zajistí 9 párů vlaků linky R 19 Svitava Praha – Česká Třebová – Brno. V úseku Brno – Břeclav bude spojení zajištěno 12 páry spojů (místo obvyklých 30). Pro úsekovou frekvenci bude zachována regionální doprava v objednávce krajů.
  • Ex 5 Berliner Praha – Děčín: Vlaky této linky budou odřeknuty. V úseku Praha – Ústí nad Labem / Děčín bude v pátek 20. března zajištěno 21 z původních 29 vlaků. Dopravní obslužnost tento den zajistí 7 párů vlaků linky R 15 Krušnohor Praha – Ústí nad Labem – Cheb a 14 párů vlaků linky R 20 Labe Praha – Děčín. Od soboty 21. března pojede mezi Prahou a Děčínem jen 9 párů vlaků linky R 20 a vlaky linky R 15 mezi Prahou a Ústím n. L. budou zrušeny bez náhrady.

České dráhy dále připravují návrh opatření pro dočasnou redukci zbývajících dvou expresních linek Ex 6 Západní expres Praha – Plzeň – Cheb / Domažlice Ex 7 Jižní expres Praha – Horní Dvořiště / Českého Krumlova a také pěti rychlíkových linek:

  • R 9 Vysočina Praha – Havlíčkův – Brod,
  • R 10 Hradečan / Krakonoš Praha – Hradec Králové – Trutnov / Letohrad,
  • R 15 Krušnohor Praha – Ústí nad Labem – Cheb
  • R 16 Berounka Praha – Plzeň – Klatovy,
  • R 20 Labe Praha – Děčín.
96 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mesicek

Babis si nemůže dovolit ztratit volice.Jeho zajimaji akorát duchodci od kterých si ty hlasy muze koupit za pomoci slev a zbytek ho nezajima

xyz

Považuji za logické, že ty slevy se nezruší v tento okamžik (vzhledem k situaci je v tuto chvíli ani skoro nikdo nečerpá).

Naopak až (snad) všechno pomine, tak vzhledem k finanční situaci státu (který bude mít na výběr buď podpořit firmy a podnikatele tak, aby nedošlo k jejich krachu a ke ztrátě pracovních míst; anebo je nepodpořit, ale tím pádem ta pracovní místa do nemalé míry zaniknou = nezaměstnanost a o to vyšší sociální podpora) bude těchto 6 mld. Kč jednou ze snadno ušetřitelných položek a i tak pokrývajících jen malou část celé částky potřebné k sanaci celého finančního propadu.

PetrN

Jasně, že se slevy nezrusi, důchodci a my studenti jsme jediný Andrejuv elektorat :).. Jinak omezení spojů má logiku, v pondělí večer jsem jel pracovně Ostrava-Praha a do Hranic jsme ve velkoprostorovem vagone byli 4,od Hranic 2 a od Pardubic jsem jel sám, zpátky včera IC Opavan se mnou ve voze jela rodina neprizpusobivych, kteří zneužil situace a jeli na výlet zdarma, jinak jsem jel sám 🙂 Takže nějaká redukce v současné chvíli má svůj smysl…

Jerry

Místo nesmyslné slevy ..se za 6 miliard mohly koupit nové vlaky.

Petr

Mě osobně je fuk, čím jezdím..hlavně at je to za pár drobných 😛

Franta Jouda

To u chudiny bývá

PetrN

Evidentně netušíte, jak veřejná doprava funguje… Těch X miliard(díky současné situaci, kdy studenti prakticky nejezdí jich bude min) jsou že státního rozpoctu, vlaky až na výjimky typu Jhmk nakupují jednotliví dopravci.. A ty k nakupu motivuji právě např zisky z jízdného, které zvyšují ony slevy… Nijak tyhle slevy neobhajuji a sám s nimi jako student nesouhlasím, ale je to tak 🙂

Jerry

No a ČD dostávají peníze na vlaky jen operačních programů..z jízdného vlaky nikdy neporidis ..musíš mít cizí zdroje.

Pepa750

Linka Ex7 je Praha – Horní Dvořiště.

svojsin

Že se sejme komplet rychlá vrstva Brno – Praha jsem nečekal.
To není kritika ani potlesk, jen se podivuji razantnosti….

Haha

R19 té poptávce bohatě stačí… Je logické zrušit spíš vyšší vrstvu.

svojsin

Haha: Poptávka je nízká , o tom žádná, ale jestli budu muset do Práglu do konce opatření(což asi budu), tak v Panteru to na jeden zátah nedám.
Ještě je možnost dálnice, popř. „šotovýlet s přestuem“, tak to asi dopadne 🙂

Haha

Můžete přes Vysočinu (R9). 🙂

Vrtak

Z taktickych duvodu nema cenu ihned slevy rusit.To by melo byt jasne vsem. Decka jsou ted zavalena domacimi online ukoly od soudruzek ucitelek a duchodci nos nevystrci a ve vlastnim zajmu zustanou doma. Az se budou scitat skody, tak nebude az tak tezke narodu sdelit, ze se slevy rusi a misto usetrenych penez se nakoupi cokoliv rozumnejsiho, treba vakciny.Amen

Mirvald

Je dobré, že slevy pro důchodce zůstanou. Zasloužíme si to.

stefan

slevy bych zrusil, a ti usetrene penize bych investoval na nakup novych vlaku

malý bobeš

Tak zůstanou určitě – volby za rohem a váš Andrej vás potřebuje jako sůl…

Jaaa

A my si slevy nezasloužíme?

Mesicek

nesolidarnost duchodcu me neprekvapuje,mysli jenom na sebe

Zbyněk

Peníze na slevy zůstanou, hlásá nadpis. Není o tom v článku ani zmínka, ale nadpis hlásá, tak jsem předpokládal, že tam o tom něco bude a není. Proč? Že by jen další rýpnutí do benefitu pro seniory a studenty?

Dushan

„Vláda zatím nechystá, že by zrušila slevy pro studenty či seniory, uvedl na dotaz České televize Karel Havlíček.“

Vnější pozorovatel

Slevy, které byly považovány za zbytečny luxus už v době zavedení, rušit v nastalé situaci nebudeme???

Dan

Ale budeme, je to jen otázka času…

Vnější pozorovatel

Ale pár milionů na nich ještě pustit můžeme…

Pražák

Tak na podzim jsou krajské volby, je potřeba voličský elektorát udržovat v pohotovosti.

Jaaa

Voličský elektorát… to je něco jako lidová demokracie? 🙂

Dushan

Jsou to drobné v porovnání s plánovanými výdaji pro podnikatele… „Vláda by mohla poskytnout na podporu podnikatelů a firem až jeden bilion korun. Na přímou pomoc by šlo 100 miliard, na záruky 900 miliard korun. Na tiskové konferenci to ve středu uvedli premiér Andrej Babiš a ministr průmyslu, obchodu a dopravy Karel Havlíček.“ zdroj: https://www.novinky.cz/zahranicni/koronavirus/clanek/vlada-slibuje-podnikatelum-podporu-a-zaruky-za-bilion-40317153

Rosťa

Nebýt nás podnikatelů, tak nemáte s čím jezdit. Nikdo jiný neplatí daně krom nás, ze kterých se následně prizivuje nejen stovky tisíc státních úředníků a ……, ale provoz železnice jako takový…. Chápu, že to vůdce nemůže nyní zrušit, neboť už by si Vás důchodce neměl čím koupit , když už se na obyčejně lidi vykašlal se zajištěním základních ochranných prostředků.

Dushan

Za váš demagogický a mega hloupý příspěvek se nakonec budete stydět, to sám zjistíte.

Rosťa

Za co se mám stydět? Za to, že nyní nařídil vůdce, že mám všude chodit s rouškou a já se už 3 tydny snažím nakoupit pro svou rodinu a své 80-ti léte rodiče ochrane roušky a nikde nejsou i kdyz vůdce tvrdí celou dobu, že všeho je dost a slíbil, že je osobně před 5 dny doveze alespoň do nemocnic a také nic nedovezl ? Sám by se měl stydět že i tak napjaté době stále dokola lže.

-TR-

Nemusíte mít nutně roušku, stačí šátek, šála, nebo cokoliv jiného, čím si zakryjete nos a ústa. Nechráníte tím sebe, ale chráníte tím ostatní.

Při řízení státu v krizových situacích se dělají chyby téměř vždy. Nevěřím tomu, že by jiná vláda než Babišova tuto situaci zvládla lépe. Bohužel.

DPP odbornik

Koblizek rano byl?

-TR-

Promiňte, ale opravdu nevěřím v nadpřirozené schopnosti ODS, TOP 09, KDU-ČSL, STAN a Pirátů.

Pražák

Místopředseda zdravotnického výboru PS PČR B. Svoboda (ODS) se již v lednu při interpelaci ministra zdravotnictví ptal jak je na tom ČR s přípravou na možnou nákazu Covid 19, kolik máme ochranných prostředků atd. Ministr ho v odpovědi odbyl s tím, že jenom dělá paniku a zneužívá vážnou situaci v Číně k vnitropolitickému boji. Pár týdnu uplynulo a nyní vidíme, že ANOfert neudělal nic. Tolik k nadpřirozenosti opozice. Kdyby tu místo Anofertu vládla opozice, možná bychom na tom, co se přípravy na pandemii byli o něco lépe, možná stejně, rozhodně ne hůř. Jenže to koblihy nezajímá, za to, že místo,… Číst vice »

-TR-

Je super, že opozice kritizuje chybná rozhodnutí vlády, od toho taky opozice je. Ale tomu, že by opozice to dokázala lépe, kdyby byla u moci, prostě nevěřím.

Podívejte se, jak na koronavirus reagovala EU, kterou opozičníci tak vychvalují. Neudělala nic.

Pražák

EU do toho netahejte, za tuto oblast jsou jednoznačně. zodpovědné členské státy.
Lépe bychom, v případě vlády pravicové koalice, na tom byli min. o ty peníze za ty úplatky pro voliče. Jinak když si Svoboda vzpomněl v lednu jako poslanec, proč by si neměl vzpomenout jako eventuální ministr?

-TR-

A co ty výroky Ursuly von der Leyen, která kritizovala členské státy za uzavírání hranic?

Nebyli bychom na tom lépe. ODS vládla s jednou malou přestávkou v letech 2006 – 2013. Nijak oslnivý výsledek to nebyl.

Pražák

Právě, že byl, dopadli skoro až na dno a poučili se z toho. ANOfert zatím je dokázal rozfrcat všechny rezervy co stát měl, korupce se spíš zhoršila. Také aby ne, když člověk, který dříve politiky uplácel, aby mu vyšli vstříc, nyní uplácí voliče, aby mu to řádění umožnili. Ale kobliha má vůdce a pocit, že se konečně může pomstít.

-TR-

Ano, máte pravdu. ODS dopadla během vládnutí až na dno a dopadne stejně, pokud bude vládnout znovu.

xyz

– Ta „malá“ přestávka trvala rok a 2 měsíce.

– ODS nevládla sama (vyjma 4 měsíců na sklonku roku 2006), ale v koalici s KDU-ČSL a SZ (od 1/2007 do 5/2009), resp. v koalici s TOP09 a VV (později s „LIDEM“ namísto VV; 7/2010 – 7/2013).

Po část této doby panovala celosvětová ekonomická krize, která by zamávala hospodářskými čísly bez ohledu na to, které strany zrovna vládnou.

Dushan

Kalousek/TOP09 se Stanjurou/ODS měli v období počínající virové pandemie starost leda o to, proč se zakazuje bialon v Novém Městě, když Matějská pouť ještě funguje. Chudáci!

mladý pán

plnej talíř…

mladý pán

Chráníte ostatní?
A vy tomu opravdu věříte, že takovou lacinou hloupostí někoho ochráníte před smrtícím virem?? Pokud vám to stačí, prosím…
Možná byste se měli raději starat víc o svoji ochranu, než řešit postoje druhých a ještě jim hrdě vnucovat ten váš přístup.

Vít Jůza

Chyby se přirozeně dělají, ale to, jak žvaní Babiš, je zcela unikátní.

malý bobeš

aneb jak se stokrát opakovaná lež stává pravdou… Ta šála fakt pomůže? Znáte pojem „PLACEBO“?

Mirvald

Příspěvek smazán z důvodu podpory totality.

malý bobeš

Tak lékaři uvádějí, že je důležitá psychická pohoda každého z nás = pokud vás představa návratu starých pořádků nějak uklidňuje (nedejbože vzrušuje), jedině dobře… ostatní prosím nestrašte! Stačí, když musím sledovat českoslovenštinou blábolícího předsedu vlády (koho on mi to jen připomíná? „Súdružky a súdruhovia…)

Budatín

Já myslím že luxus nejsou. Jen by se v tom měl udělat ještě větší pořádek ať se to nezneužívá. Také by mely platit jen v R linkách nikoliv EX třeba. Studenty řešit adresněji. A důchodci si to zaslouží určitě. Část z nich pracovala za komunistů a nemohla si našetřit. Po revoluci nebylo z čeho šetřit. Výše důchodů je směšná a zvednout důchod každému o 5 tisíc by stálo určitě víc jak 50 miliard na což není. A máme dva druhy důchodců. První nikam nejezdí protože jsou nemocní a slevu tedy nevyužijí. Využívají slevu když překročí limit za tabletky. Druhá bere… Číst vice »

xyz

„Výše důchodů je směšná a zvednout důchod každému o 5 tisíc by stálo určitě víc jak 50 miliard na což není.“
Nesmyslně srovnáváte 5000 přidáním na důchodu s 75% slevou, kterou řada důchodců nijak nevyužije (na což sám správně vzápětí upozorňujete).

Zabakovec

Sem zvedavej na nový nástupní tabulky

Jen tak tak

Ty zbytečné slevy měli zrušit jako první, ale nejde to Burešovi do krámu. Peníze budou chybět.

Alex

Kdyby ses líp učil, tak se taky vozis za slevy.

malý bobeš

jako že bych už byl v penzi?

Petr Nick

Odhaduji, že při současné psychóze použije vlak jen ten, kdo musí – tedy produktivní část společnosti, ta hradí plné jízdné. Těch šest miliard bude potřeba jinde.. tedy pokud se tedy nechceme ráno probudit. ve ‚Venezuele‘

mladý pán

teďka už to je jedno, když se jezdí zdarma

Jouda

Prasárna, vláda nechce přijít o 20 % voličů, tak prostě slevy pro důchodce k ničemu neruší. Takže na prvním místě hlasy pro sebe především, než dát přednost částečnému krytí škod po koronaviru. To jsou fakt frajeři. Nechme radši potopit hostinské, hoteliery a další a další co to budou potřebovat. A nezapomeňte narvat miliardy do ETCS.. Fakt ho.. da!!!!

Bardotka

Hostinští, hoteliéři atd…jsou podnikatelé.
Nikomu nic nedávají zdarma, podnikaji za účelem (nemalého) zisku.
V převážné většině ti, jenž prý od státu nic nechtějí, stát nepotřebují a „vše vyřeší trh“
Pokud tedy nemají rezervu na měsíc bez tržeb, tak to ten trh za nevyřeší – zkrachují a na jejich místo přijde někdo jiný….

xyz

Těžko na jejich místo přijde někdo jiný. Na této krizi budou biti prakticky všichni.

„podnikaji za účelem (nemalého) zisku“
Nikoliv, podnikají za účelem zisku.

Pe.tr

Bardotko , aby jsi měl po koroně hospodu , kde ti tvé babištrávenky vezmou . Myslím , že zrovna hospodští , ideálně sami tahající a v nájmu jsou fakt za vodou . Ti cítí každý den a po měsíci to ani neodemčou.

xyz

Navíc – pokud jde o malou hospodu, kde pracuje hospodský sám či max. např. s manželkou, lze počítat, že rezervu pro 1 měsíc mít budou. Jde-li však o restauraci např. s 10 zaměstnanci, tak už ten provozovatel musí uměl po dobu výpadku uživit nejen sebe, ale i ty zaměstnance. Pokud jde o zaměstnance, kteří mají menší děti, pak není příliš problém – mohou si vzít tzv. ošetřovné. Horší to je u ostatních zaměstnanců. A co se týče té „neviditelné ruky trhu“ – jsou situace, kdy naopak státní rozhodnutí je celospolečensky prospěšnější než jsou rozhodnutí jednotlivých subjektů na trhu. Za takové… Číst vice »

Pravdepodobnost

Podniky v praze (alespon sirsi centrum) otevrou i po pul roce. Vetsina by nejspis otevrla i po peti letech nebo by okamzite otevrel v dane lokalite nekdo jiny protoze to misto si na sebe vydela.

Kdo uz ted je na hunte jsou ti hospodsti na vesnicich. A tam vetsinou chodi volici co nadavaj na podnikatele a hostinskyho ze chce pade za pivo kdyz v kauflandu je za deset.

Y.K.

No, Bardotko, asi netušíte kde se v jakékoliv zemi berou peníze. Ano, je to od podnikatelů a firem, kteří vytváří nějaké statky, které lze řádně zdanit, přerozdělit a zase zdanit. Asi se budete divit, ale spousta podniká s malým ziskem. Někteří dokonce se ztrátou. I na těch ale stát vydělá (na rozdíl od nich). Bez podnikání tu nebude nic. Nemůžete udělat zázračný kolotoč přerozdělování peněz, musí být prostě někdo kdo peníze vyrábí „z ničeho“ (tedy ne z daní).

Předpokládám, že to pochopíte ve chvíli, kdy vám přestanou vyplácet plat. Kolik měsíců máte rezervu?

Gejza

O důchodce se nebojte. Na ty ta neúprosná ekonomika dopadne tak jako tak. Buď zrušením různých slev, nebo snížením tempa růstu důchodů. Asi PR tým ANO tuší, že se lépe prodává pomalejší růst penzí než zrušení slev. Alespoň jejich ekonomicky pologramotným voličům, kteří jsou schopni jet autem na druhý konec města, protože tam mají rohlíky v akci.

Pravdepodobnost

Snizenim tempar rustu duchodu? Leda kdyz bude inflace jak v ’93.

Dushan

K tomu vašemu „potopení podnikatelů“… „Vláda by mohla poskytnout na podporu podnikatelů a firem až jeden bilion korun. Na přímou pomoc by šlo 100 miliard, na záruky 900 miliard korun. Na tiskové konferenci to ve středu uvedli premiér Andrej Babiš a ministr průmyslu, obchodu a dopravy Karel Havlíček.“ zdroj: https://www.novinky.cz/zahranicni/koronavirus/clanek/vlada-slibuje-podnikatelum-podporu-a-zaruky-za-bilion-40317153

Pražák

Tak to mohlo být o 6 mld, více, případně si stát nemusel těch 6 mld. půjčovat. Ale to je zřejmě příliš složité, že?

Pravdepodobnost

ETCS ma dlouhodoby potencial uspor v uplne jinych radech nez jsou ty soucasne nkaklady na krizi. Jednotny (temer) vlaky pro celou evropu a lokomotivy i soupravy schvalovany v jedne zemi pro pul evropy.

Romino

Asi by bolo najjednoduchšie napísať, ktoré vlaky pôjdu s číslom a časom odchodu z východzej stanice, či to ešte ČD nevedia?

Pravdepodobnost

Vetsina lidi co se motaj kolem zeleznice ma na takovy pripady papirovy jizdni rad. Ten si daji vedle compu a pekne si to prohlidnou.

Takze by spis stiznot mela smerovat na to proc je nechtej dat normalnim lidem. Rady se daji stahnout ze stranek sz(dc) i kdyz to neni ono da se to tam snadno najit.

Radek

A za půl roku se s překvapením zjistí, že je třeba zachraňovat České dráhy.

Bardotka

Zatím tady o kompenzaci kvičí jen dva nejmenovaní soukromníci…

Pe.tr

Tak národní to bere jako standart . Alespoň má obecnou výmluvu a bere to jako hotovou věc . Jde jen o to , kolik si řeknou.

Radek

To nemůže jinak dopadnout, obrovský výpadek tržeb, nákladní doprava půjde do háje taky. Není z čeho brát.

Pražák

Co třeba těch 6 mld. na úplatky (pardon slevy v dopravě)?

Tomáš

To taky dobře nedopadne. A to jsem optimista tělem a duší. Toto se vše zhroutí, jak domeček z karet. Lidi už jsou zparchantělí, sobečtí, povrchní, mají vše a absolutně si toho neváží. Konečná.

-TR-

Jako dočasné opatření je redukce vlaků logická a správná. Mám ale obavu, že by se tato redukce mohla stát trvalou. Za tři měsíce vyjde návrh jízdního řádu na rok 2021, to snad uvidíme.

Zrušit slevy nejde hned, musí se to napřed zapracovat do tarifních podmínek jednotlivých dopravců a IDS, upravit odbavovací zařízení… To bude trvat nejméně pár měsíců.

Pe.tr

Myslím , že by se měli ještě vyjádřit odbory. 🙂

-TR-

Co s tím mají odbory společného?

Pe.tr

Nic .To byl doplněk k významné části tvého komentáře . — na blbou otázku blbá odpověď

XXXD

Ty kopou jen za režijky. Na ostatní věci se šahat smí.

Pe.tr

No vždyť . To bylo mezi řádky .

Dominik

Proč by nešlo hned? Nezapomínejte, že máme stav nouze, prostě vláda schválí, že od zítřka se sleva poskytovat nebude a je vymalováno. Dopravce proškolí zaměstnance, že sleva se nevydává každá pokladní bude mít u monitoru poznámku, že se prostě nevydává a upravit systém, neříkejte mi, že je tak těžké odebrat v eshopu možnosti týkající se studentů?
U režijek, když se přestalo rozlišovat, kdo je zaměstnavatelem, to bylo taky ze dne na den.

Pe.tr

Vidím to taky tak . Mělo by se trochu chtít . Ale už víme proč to nepůjde , tak snad v příští pětiletce .

Pravdepodobnost

Vecerni a nocni vlaky na ostravsko taky zredukovali jen docasne protoze tam zacali jezdit soukomnici. A kdyz se z tehle poloh soukromnici stahli (protoze si to na sebe nevydela) tak to tak zustalo.

19:06 posledni vlak z ostravy
21:xx posledni vlak z brna, decina, chebu, hradce

Dáda

Takž epoložka jejednodušší k úspoře se zachová. chod státu zabržděn, fabriky některé zastavují výrobu, ale rozhazovat se bude i nadále. ANO, bude hůř, páč dobře už bylo

ythomas_ct

…na druhou stranu – kdo z té cílové skupiny, která má na příslušné slevy nárok, dneska jezdí vlakem? Resp. za jakým účelem, když tedy máme tu karanténu. Zrovna v tomto případě ta úspora přijde tak nějak sama v důsledku toho, že nebude využívána…

Dushan

Jistě máte na mysli rozhazování biliónu Kč určeného pro podnikatele a fabriky… „Vláda by mohla poskytnout na podporu podnikatelů a firem až jeden bilion korun. Na přímou pomoc by šlo 100 miliard, na záruky 900 miliard korun. Na tiskové konferenci to ve středu uvedli premiér Andrej Babiš a ministr průmyslu, obchodu a dopravy Karel Havlíček.“ zdroj: https://www.novinky.cz/zahranicni/koronavirus/clanek/vlada-slibuje-podnikatelum-podporu-a-zaruky-za-bilion-40317153

Lukáš

Kolikrát to sem ještě zkopírujete, už je to tady asi po 10. 😭

Anonym

Tak jsem si hezky zvykl na poloprázdný karanténní vlaky :(… od kdy to má platit?

Ondrej

To znamená, že končí všechny metropolitany a railjety?

svojsin

ANO

BoH

Ta redukce u linek Ex1-5 bude od zítřka?

Jara 16

Ano

BoH

To je ale rychlovka 🙂