lot
Dopravci Železnice

Stát jedná s dopravci o redukci provozu rychlíků, první škrty nastanou mezi Brnem a Bohumínem

Lokomotiva řady 151 v čele expresu Českých drah u České Třebové. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Lokomotiva řady 151 v čele expresu Českých drah u České Třebové. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra

Prudký pokles poptávky po cestování povede zřejmě k dočasným škrtům v počtu dálkových vlaků objednávaných ministerstvem dopravy. Provoz výrazně omezili už dopravci komerčních spojů, které je provozují na vlastní riziko.

Zvažované škrty potvrdil mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka. „Diskuze o možných redukcích vlaků dálkové dopravy s dopravci probíhá. Dopravci analyzují počty přepravených osob, nelze tedy vyloučit, že v dalších dnech bude nalezena shoda na určitých úsporných opatřeních,“ řekl Jemelka.

K prvnímu omezení dojde už ve čtvrtek na rychlíkové lince RegioJetu mezi Brnem a Bohumínem. Podle mluvčího RegioJetu Aleše Ondrůje opatření částečně souvisí i s velkou výlukou, která zde od čtvrtka nastane (o tomto omezení budeme informovat v příštích hodinách v samostatném textu). „Během dne nebude v provozu celkem 5 spojů v každém směru. Jedná se o spoje mimo špičku, kdy v dopoledních hodinách a večer pojedou spoje místo hodinového ve dvouhodinových intervalech,“ řekl Ondrůj.

České dráhy jsou podle mluvčího Českých drah Radka Joklíka připraveni o omezení spojení jednat nejen se státem, ale i s kraji. Zatímco kraje většinou už převedly autobusovou dopravu na prázdninové jízdní řády, vlaky jezdí dál prakticky bez omezení. „Nabízí se například možnost víkendového režimu, kdy by vlaky jezdily v delších intervalech jako o víkendech a o svátcích. Projednávána je v některých regionech i redukce nočních a víkendových spojů. S ministerstvem dopravy zároveň jednáme o možné redukci tam, kde máme souběh expresní a rychlíkové dopravy,“ uvedl Joklík.

Jednání s ministerstvem dopravy potvrdila také společnost Arriva vlaky. GW Train Regio s jedinou rychlíkovou linkou mezi Plzní a Mostem a šesti páry spojů denně zatím ministerstvem osloven nebyl.

Podle Českých drah je ale důležité, aby bylo vzhledem k provázanosti celého systému opatření koordinováno a dávalo smysl i z hlediska oběhů vozidel a personálu. „Je také potřeba se na takovou plošnou změnu připravit, takže by bylo teoreticky možné k redukci spojů přistoupit v horizontu jednoho až dvou dnů. Rozhodnout ale musí objednatelé, tedy kraje a stát,“ dodal Joklík.

100 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Brumla

No je jasné, že k redukci by mělo asi , dojít, ovšem ten Horizon dvouch dnů je asi takový jako kdyby někdo řekl že ve stejném horizontu, se vycvičí kosmonaut k letu na měsíc. To může placnout někdo kdo vůbec neví jak se kola točí, kdyby někdo řekl před týdnem , začali jsme na tom pracovat, tak možná. On si totiž každý myslí , že něco vymyslí a hned to je možno fungovat..

Petr

Na zrušení jsou třeba jižní expresy, v úseku Pha – ČB jede 5 lidí, v pohodě to odvezou R.

Vlado

Nevím ,je logické ,že klesne li poptávka po dopravě tak první odpadnou vlaky na komerční riziko.Ale proč mě hned skuhrá Leoš ?Jezdil na sebe ne? Nebo dával ze zisku procenta státu a nyní požaduje kompenzace,ne jen si platil dopravní cestu jako každý jiný.Nejsem ekonom ,ale myslím si ,že pokud podnikám na své riziko ,tak bud vydělám ,nebo se stane něco jako tohle a jsem v pí..A možná ,že to bude k něčemu dobré ,vždyt dnes každý jouda s klubu železničních nedojezdů si s jednou lokomotivou hraje na středně velkého dopravce.Jinak dopravní obslužnost zachována být musí ,nelze všechny poslat do karantény… Číst vice »

IGCT

Stát měl nařídit celostátní dovolenou měsíc

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

A jste ochoten se vzdát jednoho svého měsíčního platu?

IGCT

A proč vzdát? Dovolená je přece placená

Lukáš

A vzdáte se dovolené na celý rok?

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Ano, ale pouze 20 (příp. 25 nebo 30, v některých případech i jiný počet dle pracovní smlouvy) dní ročně, tzn. dokonce roku by Vám moc dovolené nezbylo (pokud nějaká). Nicméně, to nebyla moje pointa, pointa byla nastínit o jaké ekonomické škody by se jednalo tak, aby si to každý dokázal představit.

Ikdyž vím, že třeba zdravotnický personál by si potřeboval pořádně odpočinout, tak ti si aktuálně dovolenou vzít nemůžou. A u dalších strategických pozic taky ne. Zjednodušeně napsáno: Automobilky se zavřít na měsíc můžou. Výroba toaletního papíru ne. U zdravotnického personálu potřebujem aktuálně všechny, které máme.

pozorovatel

„U zdravotnického personálu potřebujem aktuálně všechny, které máme.“
A dokonce „stát“ povolává na pomoc i mediky z posledních ročníků studia …

Pravdepodobnost

Mel jste rovnou napsat ze ma nekdo (stat) naridit nekomu (zamestnavateli) aby vam daval penize zadarmo a vy nemusel makat.

IGCT

Myslíte si, že jsem takový primitiv? Dost by pomohlo povinné vybrání dovolené, na kterou stejně má zaměstnanec u firmy roční nárok. Akorát prostě rodiny oželí letní dovolenou.
Prostě celozávodní dovolené v jeden čas. Samože vyjma vybraných profesí.

Bože, my jsme fakt národ a svět totálních tupců. Ono my si ten vir evidentně i zasloužíme. Všude každý křičí jen samá práva, povinnosti a odpovědnost žádná. Ono asi je potřeba udělat pořádný průvan v populaci.

pozorovatel

„Ono asi je potřeba udělat pořádný průvan v populaci.“
To asi ano, ale ne tím způsobem, jaký navrhujete vy!

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

…Samozřejmě vyjma vybraných profesí.… Můžete prosím ty vybrané profese vypsat? Samozřejmě včetně všech profesí, bez kterých tyhle profese nebudou fungovat. Jeden příklad: Koňské spřežení se sice napase kdekoli ale moderní sanitku rozumnou rychlostí neutáhne, potřebujete PHM. Dále se neobejdete bez desinfekce. Bum, chemický průmysl musí fungovat. Doprava musí fungovat. Benzinky musí fungovat. Myslím si, že jsem právě vyjmenoval milion zaměstnanců, bez kterých sanitka ani nevyjede. A ne, zásoby na měsíc nikdo nemá. Celý svět funguje v režimu JIT a bez skladů, proto je přeci ta železnice tak špatná, přiveze jednou za rok stovky tun najednou, když přeci stačí každý týden… Číst vice »

Eduard

Vypsat ty profese zas tak není těžké. Rohodně je lepší být měsíc bez výplaty jak oplakávat své blízké. Proč Čína udělala totální blokádu postižených míst, kde se totálně zastavil život? Asi proto, že by si chtěli snižovat životní úroveň či růst HDP? Určitě ne.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Tak je prosím vypište. V Číně zablokovali jednu provincii. Zbytek Číny fungoval v „omezeném“ režimu (roušky, měření teplot před vstupem do budov / areálů), zbytek světa fungoval bez omezení. Ten zbytek Číny a světa dokázal zabezpečit potřeby tý provincie. Tuhle možnost my nemáme, už je to v celym světě. Nebo proč si myslíte že je nedostatek roušek, respirátorů a desinfekce? Ale tak jestli se chcete na měsíc vrátit do 19. století… máte aspoň vlastní studnu abyste tam hodil kbelík a získal tak pitnou vodu bez funkční elektřiny a obecního vodovodu? Tohle je totiž ta snížená životní úroveň při zastavení ekonomiky,… Číst vice »

Eduard

Jedná o všechny obory a činosti, které nejsou nezbytně nutné pro chod tohoto státu. Už teď se obejdeme bez hospodských, kadeřníků atd. Stejně tak se nějakou dobu obejdeme bez automobilového i jiného průmyslu. Chápu, že to bude hodně lidí bolet, ale nejde to jinak. Jinak z pohledu Číny jsme jedna taková malá provincie. Takže i kdyby jsme měsíc či dva nic nevyrobili, tak to přežijeme. Je lepší jezdit 20 letým autem a mít všechny své blízké naživu než mít zbrusu novou káru a oplakávat je. Ptáte se mě proč je nedostatek ochraných pomůcek? Nejspíše proto, že tu v Evropě máme… Číst vice »

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

To jak by nás ten zbytek světa dokázal zásobovat je vidět právě na těch ochranných prostředcích. Překvapivě, když celý svět má stejný problém. Já už opravdu nemám sílu tady vysvětlovat, že ekonomika, potažmo kapitalismus, není o ziscích buržoustů a korporací, ale o uspokojování potřeb společnosti a jejich členů.

PS: Z mých předků už zbývá jen jeden, vím co je to někoho ztratit, nemusíte to v každém příspěvku opakovat.

Brumla

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

A kdo Vám brání, neplacené volno existuje. Samozřejmě si budete muset zaplatit sociální a zdravotní.

Hezky česky

Důchodci by uvítali i půlroční, samozřejmě by jim chodil důchod v plné výši. Státní zaměstnanci ti taky to vítají, na opačném konci jsou živnostníci, malí a střední podnikatelé, kteří nespí hrůzou z každého dne, kdy ekonomika stojí a k nim každý den přibývají další a další zaměstnanci soukromého sektoru čerstvě propouštění.
Tady máte převahu zaměstnanců státních, moc pochopení nenajdete. Ti jsou zvyklí, že když teče do bot sáhne se do eráru.

Pravdepodobnost

Meli by si svoje napady schovat na papire do krabicky pekne zabalit a do skrine s vanocnima darkama. Az to pak manzelka najde pod vanocnim stromkem aby vedela kdo opravdu muze za ty premie na konci roku.

vetchý stařík

„Důchodci by uvítali i půlroční, samozřejmě by jim chodil důchod v plné výši.“
Nevěřte tomu – i důchodci potřebují aspoň dvakrát týdně dojít na nákup, protože pečivo většinou déle než 3 – 4 dny v konzumovatelném stavu nevydrží …

Eduard

Pokud si koupíte kvalitní kváskový chléb, tak Vám vydrží i týden. Navíc existuje i mražené pečivo. A konec konců ledasco se dá udělat i doma.

H1PAVCA

Některý pracující člověk s hypotékou nebo nájmem v Praze si nemůže dovolit ani marodit.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Ano, tihle lidé se předpokládám nejsou ochotni / schopni vzdát jednoho platu (ani 40 % platu).

Eduard

To ne. Ale na druhou stranu, kdo je nutil si brát tak vysoké hypotéky? Brát si půjčky na kde co? Ne nadarmo všichni finanční poradci radí mít miminálně na 2-3 měsíce finanční rezervu. Nyní se ukazuje, že v tomto ohledu mají zcela pravdu. Chápu, že to pro nikoho není lehká situace, že skoro všichni přijdeme o nějaké ty peníze. Ale na druhou stranu, pokud to zachrání životy spousty lidí, tak není jiného řešení.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Následkem silniční dopravy celosvětově zemře 3400 lidí každý den. Víte jakou spoustu lidí by to zachránilo kdyby se zakázala? A umíte si představit jak by poklesla životní úroveň kdyby se to stalo?

Eduard

Při silniční dopravě budou umírat lidé. Bohužel. Samozřejmě nikdo kvůli tomu ji nebude zastavovat. Jenže tady jde o úplně jinou situaci. Tady pokud se striktně nebude dodržovat karanténa, tak reálně hrozí, že zemře spousta lidí. Zvláště pak starých a nemocných. Chápu, že pro spoustu lidí má jejich vlastní blaho, životní úroveň větší cenu než životy jiných, ale naštěstí zatím převažuje zdravý rozum a dochází k dodržování nařízení. Snad společně to všechno zvládneme a nedojde na nejhorší. Tj. na ztráty na lidských životech.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Jaká jiná situace? Umírající lidé jako umírající lidé. Akorát v autech jsou to častěji lidé v produktivním věku. A slyšel jsem že rodiče snáší hůř ztrátu dětí než děti ztrátu rodičů. A většina umírajících na Covid-19 má zároveň kardiovaskulární choroby, cukrovku, rakovinu apod.

Eduard

Ano je strašné, že při automobilových nehodách umírají mladí lidé. I když spousta z nich si za svou smrt může sama. Právě to, že na koronavirus umírají starší a nemocní lidé je hrozné a proto se stát a všichni rozumí lidé snaží jej stůj co stůj zastavit bez ohledu ne ekonomické ztráty. Peníze vždy nějak vyděláte, ale život člověka, který zemře už nijak nenahradíte.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

A spousta z nich zase ne, vyhledejte si třeba „nehoda předjíždění idnes“. Uvědomujete si, že v okamžiku kdy se zastaví třeba potravinářský průmysl že těch mrtvých bude řádově víc? Protože nastane něco jako LA 1992, ale kvůli jídlu. Podobně kdybyste zastavil výrobu čehokoli co je potřeba pro nemocnice. Paradoxně můžeme zastavit akorát průmysl s největší přidanou hodnotou, tj. výrobu dopravních prostředů (prakticky zastaveno), IT (nicméně 98 % IT pracovníků může dělat z domova – tedy pokud funguje internet a elektřina) a dalších pár drobností. Zbytek prostě musí fungovat.

Lesan

Při pohledu na obsazenost některých spojů by bylo omezení vhodné. Sníží to nároky na zaměstnance (vlakvedoucí, strojvedoucí, posunovače, úklid…) a pokud by u zbylých spojů nebylo možné dodržovat minimální odstup cestujících, daly by se na posílení použít některé z vozů zbylých po zrušených spojích.

dopravák

„Sníží to nároky na zaměstnance (vlakvedoucí, strojvedoucí, posunovače, úklid…)“
Nároky sice ano, ale z pohledu financí mzdové jen nepříliš, protože většinu odpadlých výkonů budou muset stejně dostat zaplacenu v plné výši. Ale jinak s vámi souhlasím – plýtvá se asi (jako obvykle) zbytečně až příliš mnoho.

svojsin

Od 23.3. Kordis pozastavuje na 340ce 12:49 z Brna směr Nemotice, jinak na této trati všechno nechal, pokud jsem dobře viděl
Podobně mírné omezení na Mikulov – Břeclav.

55p

Na 340ce se nepíše, správně česky stačí napsat napsat na 340. Čtenář není blb.

svojsin

55pé: Pravdu máš. Zároveň si dovolím odhadnout, že to nakonec přežiješ.

Leoš Konečný

Koho zajímají nějaký Nemotice?

Luba

Budou stačit dvě tři stanice na jedný štrece do karantény a ono se to hned zredukuje do autobusů samo. Nic hnusnýho tím není myšleno, ale…

Ondřej

Brutto smlouvy jsou aktuálně pro dopravce docela výhra

Pravdepodobnost

Tohle se krajum vymstilo. Navic jeste temer presne ctvrt roku po zavedeni napadu s jednotnym jizdnym si nadelaj sekeru na deset lety.

Eduard

Hlavně ať stát vyhlásí celostátní „prázdiny“. Pokud lidé zůstanou doma, tak je to momentálně to nejlepší co mohou proti šíření korona viru udělat. Pokud lidé budou muset stále pracovat, tak se šíření nepodaří jen tak zastavit. Naštěstí ve VW i v jiných podnicích na to přišli a přerušují výrobu. Bez auta či růstu HDP se lidé obejdnou, ale ne bez svých blízkých.

Jarmil

Ale oni doma nezůstanou, pořád budou někde trajdat. Však je pěkně, ne??

Eduard

V lese nebo na louce je riziko šíření koronaviru minimální. Takže toho bych se opravdu nebál. Čeho bych se bál, že se virus bude šířit ve velkých pracovních kolektivech.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Myslíte si, že je rozumné zavřít pekárny, obchody, elektrárny, vodárny, kanalizace, lékárny…?

-TR-

Elektrárny, vodárny a kanalizace opravdu potřebujeme. To ostatní můžeme na pár dní oželet.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Takže žádné celostátní prázdniny prostě vyhlásit nelze, děkuji za potvrzení. A těch pár dnů je překlep a myslel jste pár týdnů, že? Ono u něčeho kde je inkubační doba pár týdnů a u části populace to probíhá s velmi mírnými až žádnými symptomy žádných pár dní nestačí.

Eduard

A proč by to nešlo? Čína to udělala a je z nejhoršího venku. Vím, že ta opatření co tam učinili byla drastická, ale funkční. To opravdu chcete, abychom dopadli jak v Itálii? Navíc se uzavírají automobilky, takže na ně navázáné závody budou muset tak či tak omezovat výrobu. Je jasné, že je spousta profesí, které musí fungovat. Ale většina lidí může klidně zůstat doma, aby se virus dál nešířil.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Jak už jsem psal, tak výroba automobilů je narozdíl od výroby toaletního papíru postradatelná.

Eduard

Samozřejmě, že ne. Ale je spousta výrob, bez kterých se momentálně obejdeme a kde bude lepší, když lidé budou doma a sníží se tak riziko přenosu nákazy. Už teď nás to všechny stojí stoustu peněz a bude to ještě horší, ale obávám se, že momentálně jiné cesty není.

Pravdepodobnost

No tak zustante doma. Kdo je vas zamestnavatel ze vas nenecha na neplaceny volno doma v teto krizove dobe?

Zabakovec

Rani spicku do a z práce nechat at maj lidi od sebe odstup ale zbytek klidne víkendovka.. V prechodu na víkendové varianty vsech smen odpadne prave casto rani vlak ktery věže lidi do práce.. Chce to citlivy pristup..

Dáda

No tak dnes se raní špička nějak moc nekonala. Jel jsem do práce kolem téměř prázdných až prázdných tramvají… Lidi moc necestujou, a kdo potebuje jede raděj autem.

kakov

včera jsem viděl kolem osmé jezdili tramvaje u nás v obsazenosti 0-6 lidí vyjímečně 10, kupodivu třetina důchodci

kakov

PS: ta obsazenost se týká soupravy dvou spojených T3, tj. ve dvou tramvají 0-6 lidí

Pravdepodobnost

6 lidi na jednu T3 je az dost

pozorovatel

„kupodivu třetina důchodci“
Co je na tom „k divení“? Důchodci jedou nakoupit nebo k dětem hlídat vnoučata, a nemají zájem jezdit auty, pokud jsou toho vůbec schopni – navíc při současné úrovni českých důchodů mají jiné starosti a zájmy, než plýtvat penězi za pohonné hmoty (to raději ty peníze vynaloží pro vnoučata).

Pravdepodobnost

Aktualne je optimalni pocet lidi na travaj 4. A pokud by v tramvaji bylo vic jak 5 lidi (ktery neznam) tak do ni nevlezu.

Takze to ze byly temer prazdne nejspis znamena ze rada lidi sla radsi pesky. Da se tedy ocekavat ze v nejakem rozmezi bude ten pocet lidi v tramvaji cca stejny bez ohledu na zvysovani nebo snizovani poctu spoju.

ngthrn

Tak to je trochu kompromis. Pokud jezdí vlaky hodně prázdné, určitě dává smysl je částečně zdredukovat. Na druhou stranu, pokud budou jezdit jen trochu prázdnější, než bychom normálně chtěli, může to být v tuhle chvíli výhoda, z hlediska dodržení odstupu lidí. Ano, je to celkem drahý způsob, jak lidi chránit, na druhou stranu je k dispozici tady a teď, narozdíl od roušek, na které se stále čeká, atd.

svojsin

ngthrn: Jenže vlaky a busy jsou prázdnější většinou velice výrazně až „drtivě“

Babišovo prohlášení o „posílení dopravy“ bylo naproste neskutečné žvatlání….
Naštěstí má funkci jen předsedy vlády 🙁

Dáda

nojo ale vsírá se do všeho….

Dushan

„Víkendový provoz“ koordinován je a dává smysl i z hlediska oběhů vozidel a personálu, není třeba marnit čas a vymýšlet nějaké speciality.

svojsin

Dushan: Souhlas, někde by to možná nestačilo a muselo by se to řešit, většinově momen. ale dostačující.

Miloš

Ideální taková ta sobotonedele. Tj něco jako sobota mezi svátkem v pátek a neděli bez turistických a výletních vlaků

Kuba

Po každé neděli následuje hned další den sobota? Nebo jak si tu koordinaci víkendového provozu představujete?

Alexandr

Víkendový provoz lze plošně zavést na hlavních tratích, zejména v okolí Prahy. Na malých lokálkách je třeba vyřešit první ranní a poslední večerní spoje, které mnohdy jezdí jenom v kladiva. Kdyby byl víkendový provoz zaveden plošně, leckde by se mohlo stát, že by první ranní spoj přijel v 8:30 a poslední večerní odjel v 18:10, takže by se lidé nedostali na ranní ani odpolední směnu.

Dushan

Nepřeceňoval bych důležitost lokálek, zvlášť za aktuální situace.

dopravák

Odstraňte nejdříve klapky z očí – nejde přece jen o železnici, ale o VHD jako celek, zejména když se už leckde podařilo díky IDS udělat nějakou rozumnou koordinaci železnice a silniční autobusové dopravy!

Spravedlnost

U nekterych trati je to na dlouhodobe omezeni. Ekonomika miri do recese a uz si nemuzeme dovolit dotovat kazdou polnacku.

PetrN

Zatím odborníci mluví spíše o zpomalení růstu či stagnaci ekonomiky, v nejhorším případě o mírném poklesu…Ale ekonomický odborník v diskuzi má asi jiné informace 🙂 … A dubě krize by se naopak veřejná doprava měla podporovat, takže i z tohoto pohledu je váš komentář blábol…

Hanzi

Já si dokonce myslim, ze tato situace může nepřímo nahrát zavřením některých neproduktivnich tratí. Až se tohle vše přežene bude ekonomika tam kde bude a dotovani tratí kde za den projede deset lidí bude až někde na úplném ekonomickém ocasu.

Dáda

á další co umí věštit….

-TR-

Jedná se o redukci provozu na hlavních tratích. Ministerstvo neobjednává provoz na lokálkách, tam to mají v kompetenci jednotlivé kraje.

Nastudujte si fakta, než začnete psát nesmysly.

Hanzi

To ne ale stát posílá penize krajům z kterých se objednává i tato služba. Bude míň peněz bude míň sluzeb. Kdo vcera poslouchal Rusnoka tak ví.

Dáda

No je to logické. Tyhle omezení brzdí obchod i výrobu, tj točí se méně peněz, tímpádem se i do státní kasy přilejvá méně peněz, tak nezbyde než z ní i vylejvat méně peněz. Jednoduchá úvaha.

-TR-

Letos na podzim budou krajské volby, a ANO v nich chce uspět. Proto nelze předpokládat škrty s trvalou platností.

Hanzi

Letos na podzim hlavně budou rány způsobené koronavirem ještě hodně otevřené.

-TR-

Jasně, ale Babiš se bude snažit o to, aby dopady na obyvatelstvo byly co nejmenší. Musí, protože opozice ho tvrdě kritizuje.

Hanzi

Že to ale trvalo než na to přišli. Výroba se všude zavírá a zde by se vozil vzduch tam a zpět. Ty ušetřený peníze budou sakra potřeba úplně jinde teď.

Spravedlnost

A co je tu zcela zbytecnych trati.

BR193EEL

A pan Souprava rozdává rozumy.😆

sledovatel webu

A kolik je třeba tady úplně zbytečných kecalů a provokatérů typu „Spravedlnost“, různých „koňů“, „Souprav“, atd., jejich výlevy nic pozitivního nikdy nepřinesly a nepřinesou?

BoH

Rozumné. Proč také vozit vzduch. Jen mi to přijde vtipné v kontextu toho, že Babiš před pár dny říkal, že hromadnou dopravu určitě omezovat nebude, spíše naopak ji bude posilovat.

Pongau

To je sice pravda ale je třeba zohlednit situaci. A když vlaky jezdí prázdné nějaké omezení smysl dává.

BoH

Určitě ano. Ale už předtím jsem si říkal, že když se snaží omezit pohyb, tak lze předpokládat, že lidé budou méně jezdit (a tedy určitě nebude potřeba posilovat spoje). Ale to je jedno, jen mi to přišlo takové vtipné.

Petr

No a jak redukce spojů (například v regionální dopravě, dálková budiž) je ve spojitosti s tím, že lidé mají dodržovat odstupy od ostatních? Logika věc je taková, že čím méně spojů bude, tím více lidí tím jedoucím spojem pojede a spíše nelze dodržet odstupy od ostatních. A v druhé řadě tu hned máme to, že i kdyby to nevadilo, tak ve spoustě měst jsou nařízeny ochranné pomůcky (roušky), ale ty jaksi na trhu nejsou. Začínám se ztrácet ve všech opatřeních, které vláda vydala.

BoH

No jde o poměr, kolik se zruší spojů a kolik jezdí lidí. Můj soukromý tip je, že jezdí 1/4 lidí a bude zachována 1/2 spojů.

a8n

V dálkovině to o víkendu byla tak 1/8.

zdenek102

Ano, omezení dopravy skutečně smysl dává ale vyjadřování pana premiéra nikoliv…

pozorovatel

A to snad podle vás měl, vy chytrolíne, sdělit národu třeba: „veřejnou dopravu omezíme na maximum, kdo chce někam jet, může jet autem“? Jistě, z pohledu příjmů „státu“ by to díky poklesu cen pohonných hmot a nepokleslé spotřební dani z nich přínos pro postbolševické „národní hospodářství“ určitě byl …

Dáda

Bureš toho nakecal….

petr766

Asi tak

Jiří Kocurek

Ten bude plácat a plácat. Je opilý mocí.
Mimo téma: Vláda včera řešila akcie na doručitele, které Babišovi vadí. Jsou-li akcie na doručitele, tak se nejen blbě zaklekává na majitele. Blbě se taková firma přebírá, když neví ako páčit majitela.

Dushan

Městská hromadná doprava a veřejná doprava je rozdíl. MHD se prozatím neomezuje, pouze se zcela rozumně reaguje na mizivou poptávku, zejm. večer.

BoH

Nechci kecat, jak to přesně říkal, nicméně předpokládám, že myslel (a možná i říkal, moje chyba) veřejnou dopravu, protože na MHD nemá Babiš příliš páky (ale je možné, že by si způsob našel).

BoH

Navíc i MHD se omezuje (alespoň co vím v Praze či Brně).

Dushan

Bylo jasně řečeno, že dopravní obslužnost zůstává zachována – neomezuje se. Zatím se pouze snižuje počet vozidel (linky v souběhu v souběhu) v reakci na mizivou poptávku.

BoH

úplně z Vás slyším toho Babiše 🙂

BoH

Aneb – my nic neomezujeme, jen rušíme nějaké spoje 😀

provokatér

Vy zjevně slyšíte i trávu růst!

BoH

No a nemám pravdu? „My nebudeme rušit žádné spoje, naopak je přidáme“ se úplně neshoduje s tím, že se ty vlaky/autobusy/MHD prostě ruší. To, že někdo říká, že tím se vlastně nic neomezuje, je řekl bych velmi Babišácké 🙂