Vítězství Arrivy u vlaků z Prahy na západ platí, ministerstvo odmítlo námitky dopravců

Západní expres v Chebu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czZápadní expres v Chebu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Dopravci se mohou obrátit ještě na antimonopolní úřad.

233 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jenda Benda

Arriva nadnárodní dopravce, zvykejme si. Jednou budou všude

126975

IJ zatím polovina se bude stěhovat do Prahy k CJ, na Jižní Expresy ideální souprava na IV.koridor.

Michal82

Ideál na Slovácké expresy.

Lukáš Chytil

No to není, nízká kapacita.

Michal82

Nízka kapacita? 5 vozu jezdí do Luhačovic i ted. k IJ se jen pripoji ty 3 posilové vozy jako nyní.

Sáček

Námitka Svazu odborářů služeb nemohla být ani vzata v potaz, protože se soutěže nijak neúčastnil. Haha. Svaz který si hraje na nezávislý to věděl od začátku, vymýšlel si v námitce neuvěřitelné lži a výmysly. A takhle si tu žijeme.
Na Slovensku se v diskuzích modlí, aby u nich byla konečně liberalizace.

Bram

Jenže na Slovensku místo liberalizace dráhy jede teď něco jiného a tím je fašizace společnosti.

Sáček

Pardon ale když je potřeba vybudovat tolik nových tratí, přitom i ve Španělsku zvládnou kilometr VRT/RS tratě mimo zastávky postavit o 40% levněji, tak ve chvíli kdy se státu nabídne možnost ušetřit jinde miliardy Kč, tak mu nezbývá než toho využít.

xyz

Ve Španělsku už zase ale nezvládnou na těch kterých tratích objednat takový počet spojů, jaký je/bude i u uvedených dvou linek z Prahy na (jiho)západ.

Sáček

óó to je teda argument tvle.. kolik ti je

xyz

Letos 38. Nicméně – argument je pořád argument.

Ať už jej napíše člověk např. 15letý, 30letý, 50letý nebo 80letý, od kohokoliv z nich je TEN SAMÝ ARGUMENT buď pádný, anebo případně nesmyslný.

Ale věk/pohlaví/vzdělání atd. té osoby nehraje u TÉHOŽ ARGUMENTU žádnou roli.

M1M2

Tak podíváme-li se na způsob organizování drážní dopravy na 171, kde rozsah plánovaných výlukových opatření trhá nadnárodní rekordy jsou tržby Arrivy daleko od reality. Kálet na hlavu veřejnosti jde jen do určité míry, což zhusta platí zvláště pro R16. Kdo s tím nesouhlasí, nechť se podívá co SŽ a ČD nachystalo nyní na pár týdnů dopředu. Jeden týden jedeme na hlavní jak máme přes Smíchov, druhý týden místo Smíchova zastavíme na Kačerově, další týden končíme na Smíchově, pak zase další týden pro změnu autobusem. To je naprosto nepředvídatelná ruleta. Nebožák, co mu nic jiného nezbývá než tím jezdit jed vystaven… Číst vice »

J.K.

Budou to mít od prosince 2028, to bude u Prahy už prakticky hotovo.

Dodrbe je rozpadlá trať Plzeň – Klatovy, ta jim bude mrvit stabilitu, podle mě, dokud bude rozpadlá, a případně pak výluky s NAD tamtéž.

M1M2

Že bude 2028 hotovo, tomu nevěří ani největší optimista. Zatim není hotovo v podstatě nic Reálne o 10 let déle tímto tempem. Dopad Klatov se dá eliminovat přiměřeným pobytem v Plzni, což stávajíci 2 minuty kvůli taktu nejsou.

J.K.

Nepíšu hotovo, ale budou se dokončovat poslední úseky , takže ty problémy budou mít max rok, hlavní výluky tam vyžerou ČD.

Klatovská se ale sesype, rozpadá se a její rekonstrukce je v mnohem delším termínu (kolem roku 2030 nyní, takže kdovíkdy doopravdy) .

Josef Pešek

Kdyby se rozpadala, byly by tam pomalé. A ty tam nejsou. Vzhledem k jejímu významu by stačilo uvedení do normového stavu nebo mírná optimalizace a ne do toho lít miliardy. Ty miliardy potřebují obchvaty Štěpánovic, Dehtína, Švihova, Lužan , Borov atd. na silnici I/27

M1M2

To je z říše snů. A hodně bizardních. Jako, že za tři roky bude opraven Vinohradský tunel, na Výtoni bude nový most, v Mokropsích bude nový most, bude provedena reko úseků hl.n – Smíchov, a dále Radotín – Dobřichovice – Řevnice – Zadní Trebaň – Karlštejn, a v celém úseku aktivováno ETCS? Na co z toho je komplet hotový inženýring a vydáno stavební povolení? Na co z toho je připraveno financování? Jak ukazují nyní plánované výluky hotovo není ani Smíchov – Radotín a to nejen tím, že tam není ETCS. Stávajícím tempem je to pro SŽ práce jdoucí k roku… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Myslíte, že by si firma jako je Arriva taková rizika pečlivě smluvně neošetřila? Ty to budou mít posichrovaný velice dobře.

Miloš

Jak to bude s přepřahem na motorovou trakci u těch 2 párů rychlíků na Rudu, nebo bude muset být navázný přestup do osobního vlaku?

Martin

Budou troleje.

Josef Pešek

Zatím se furt elektrizuje hubou. Zatím pořád neproběhlo výběrové řízení na zhotovitele a v dohledné době napochoduje na MD nový tým a začne se škrtat.

Martin

Tohle ne, přišli by o peníze EU, čerpať se musí.

Josef Pešek

Tak ať se čerpá smysluplně. Jako třeba Rudná nebo Neratovice.

xyz

Zrovna na elektrizace se v rámci „green dealu“ asi bude čerpat hodně.

Radim

Takova pomyslná železná opona. Žádné včasné jizdenky do Nemecka nema asi smysl očekávat. Takže do Německa jen přes sever… 🤪

Honza Ajznboňák

Tam to bude brzy podobné. 🤪

Gajda

DB mají vnitřně nějak zakázáno se dohodnout s Arrivou? Myslím, že podobné jízdenky budou i ve spolupráci s Arrivou.

vendelín

Dle podmínek soutěže má vítězný dopravce mezinárodní jízdenky uznávat.

Lukkyn

Super, ještě ty bateriové rychlíky na Liberecko a je to v p****i…

Ondřej

Tak to bude hodně zajímavé. Už se na to „těším“. 🫤

Tomáš

Fascinuje mě, jak tu spousta lidí straší tím, jak Arriva bude muset zdražit, ale už nevidí, že obyčejný lístek u ČD z Prahy do Plzně pro cestujícího bez inkarty je v současnosti, pokud nechytnete vázanou jízdenku, jen o korunu levnější než Oneticket… Inkartu jsem vloni asi po 10 letech poprvé neprodloužil, protože i s in25 je krajské/krajské lomené jízdné většinou cenově stejnou nebo lepší variantou…

Ruzian1

A nebude to náááhodou tím, že Flexi základní (tudíž žádná sleva jako u zvýhodněné nebo vázané) má stejnou cenotvorbu, jako Oneticket? 🙂 Tak k čemu tolik divu.

Ares

Mě spíš fascinuje, že se někdo diví, že One Ticket stojí tolik peněz, přitom je to normální kopie TR 10 ČD tarifu. To za co se tu jezdí léta letoucí. Si jako někdo myslel, že to bude stát jako IDS jízdenky?

Jaaa

“Se jezdí” do Plzně asi moc ne, tam bývá relační sleva.

Leinad

Spíš než údiv je to konstatování faktu pro režimkáře, kteří tvrdí, že jiný dopravce bude dražší než ČD – kdyby to zkusil mít ceník vyšší než TR10, stejně bude mít „soukromník“ povinnost iznávat SJT.

Tom

krajské jízdné je na tento směr často dokonce levnější než na drahou slevu IN 50

jouda

Na krajské jízdné ovšem nelze použít Ex/EC.

Tom

z Plzně na Cheb a Domažlice lze

Vvvt

Takže patrové jednotky s nejlevnějším interiér. Na to se vyloženě těším

smasska

Z čeho tak soudíte?

Vvvt

Podle toho, že Arriva plánuje mít výrazně vyšší kapacitu souprav.

smasska

Z toho se dá usoudit na levný interiér?

Happy

Ne takovej holobyt jako u Panterů to fakt nebude.

Vvvt

Od kdy jezdí Panter na západním expresu?

Happy

Nic takového jsem nepsal…

Vvvt

Jak to pak souvisí s tématem? Panter je regionální, tohle má být dálková jednotka.

Hasler

A Interpanter se od regiopantera liší pro cestujícího jak konkrétně?

jkk

Sedadly, odděleným vstupním prostorem, množstvím toalet, množstvím sedadel v 1. třídě (a její polohou) …

Jarda

zrovna interpanter není moc plnohodnotná dálková jednotka..taky proto jezdí jen podřadnou třídu

Jan

Tzv české antimonopolní kolečko…

Jan

Které nemá s monopolem nic společného…

Ferda20

Jak to bude vypadat se soupravami z Ex na trati Praha – Cheb? Kam asi půjdou?

Martin

Ty 3 IJ se někde upíchnou.

Ferda20

Určitě jich je více než 3 (spojení jen přes Plzeň)

Martin

Spojení jen přes Plzeň jsou právě pouze 3 IJ + přejezdy z Ex1 (680/CJ). 🙂

Avlaky

6 jich jezdí na R20 jedna je záložní…. a bylo jich snad 10 ne přeci

Tomariero

Ex1 jako základ soupravy bych tipnul.

Ares

To snad ještě ani neví ČD, kam půjdou a vy se na to ptáte, to se běžte zeptat školníka, ten to ví.

Ferda20

Ptal jsem se jen tak ze zvědavosti. Byla to jen otázka, nečekal jsem konspirační teorie. Jsou to celkem novější vozy, tak se určitě někde uchytí.

Ares

Určitě jo, ale je fakt bezpředmětné tohle vůbec řešit, opravdu tohle je to poslední.

M_D_M_A

Přál bych si jednoho dopravce! Přijde mi ulítlý hledat si spoje podle tratí a prislusnyho dopravce. Vlevo RJ, vpravo GW, tu ARR, tu ČD. Tu jedna aplikace, tu jiná, dle dopravce, kraje…

Za mě je to stát, kdo nese břemeno ZDO, tj. službu by měla vykonávat státem kontrolovaná firma. Jasně můžete namítat, že je One Ticket, ale… proč by měl člověk připlácet za to, že stát “rozhazuje” tratě různým dopravcům? Neni snad služby spjata s její jednoduchou dostupností za jednotnou cenu?

Stráťa

I ten OneTicket je levnější než by bylo jízdné monopolního dopravce takže i s tím OneTicketem nepřiplácíte ale šetříte.

Libor

Tak jo zrušíme ČD a výkony se dají soukromé společnosti. Co třeba Arriva? Je to tak Ok?

Leinad

Nastala by stejná situace jako za monopolu ČD. Ani Arriva by bez výběrek (a komerce na koridorech) neměla důvod se zlepšovat.

Happy

Zato tarif ČD byl jednoduchost sama.😂😂 A přepálené jízdné si dodnes užívají v Jčk, kde nemají krajskej tarif.

Salam

Oproti dnešnímu bordelu, to bylo přehledné

Karel Mio

Relaci Pardubice-Praha, kterou jezdim nahodne nekolikrat do roka, zasadne pres kombinaci IREDO a PID. V Praze zpravidla pokracuju MHD, a oproti tarifu CD+listek DPP to vyjde o vice nez stovku levneji. A stejne preferuju R18/19, protoze sance, ze po ceste nakoupi hodinu zpozdeni je o dost mensi nez u mezinarodnich expresu.

Filip D

Dobrý den, mohu se prosím zeptat jak přesně kombinujete jízdné pro cestu z Pardubic do Prahy, aby to bylo IREDO+PID? Co kupujete?

mapfabric

Ja ne, nemel bych pak ceho delat mapu:)

Kolejový doktor

Gratulace, jdu mazat výhybky

tarten

Kolik jste jich už smazal? 😀

Kolejový doktor

Než jsem vyrazil, stačil jsem se namazat v nádražce🙈

SpitiPater

Dejvické?

JirkaM

Ty odboráři byli akorát šaškárna. Moc dobře věděli ,že námitky může podávat jen ten kdo se účastnil řízení.

Salam

Upozornili na problém 🙂

Juraj

Upozornili na sebe a teď se můžou vrátit k neřešení problémů své členské základny.

Daniel Jablonecký

A nebo do nádražky sosat.

Karel

Jaké bude využití Interjetů, a vozů Bmz po ztrátě?

Miloš

Bmz bych tipoval na R20

Pacicka

Budou jezdit do Lužce nad Vltavou 😀

Kamil Novotný

U drážních odvolání (nyní zde, předtím UK) je zajímavé, jak rychle umí úřady námitky zamítnout. V jiných oblastech se rozhodnutí táhnou dlouhé měsíce, ale tady mají úřady jasno, jak Ryanair v kompenzacích 😁

Erik85

Pokud to některý dopravce dá na UOHS musí skládat nějakou kauci o kterou může přijít?

Juraj

No proč asi?
Protože když třeba stavební firma napadá kvalifikační kritéria, tak může být fakt docela těžké rozsoudit, kde jsou únosné meze.

Ale když je výběrko takto konkrétní a ministerstvo má za to, že je nabídka dostatečně podložená, tak tam zase není tak moc co zkoumat.

Geralt

Já jsem zvědav jak to Arrivě bude ekonomicky vycházet. Pokud nasadí nesmyslné ceny, tak se lidi velice rychle naučí do Plzně jezdit zastávkovými rychlíky místo expresů na lomené jízdné PID/IDPK. Dnes taková cesta stojí 100/60 + 64 Kč (bez lítačky/s lítačkou) s rozlomením v Hořovicích. A Arriva utře nos.

Johnyka

Když jim to vycházet nebude, tak to odserou hlavně cestující. Žádna kvalita to za ty penize nebude. To je ministerstvu jedno, to ušetří.

Juraj

Počítáme sem i R27, která tomuto popisu vesměs odpovídá taky, ale je v režii ČD?

xyz

Když nasadí nesmyslné ceny, tak toho objemu tržeb potřebných pro udržitelnost celého modelu (provoz při zasmluvněné kompenzaci) stejně nedosáhne.

Daniel Jablonecký

Proč by Arriva utírala nos? Oba IDS to dopravcům kompenzují, ČD na této lince taky nejsou žádná charita.

Stráťa

Jezdit Praha-Plzeň osobákem budou maximálně šotouši a zdražovat moc není kam, ČD nejsou o tolik levnější než OneTicket který stropuje maximální cenu.

Geralt

Nikdo nemluví o osobáku, mluví se o rychlíku s 5 zastávkami a o 10 minut delší jízdní dobou proti expresu.

micat1

Ne osobákem, ale rychlíkem, na který narozdíl od expresu platí integrované tarify.

Tomáš

Na lomené jízdné jezdím už teď s ČD, když jedu do západních Čech, neboť jejich tarif je pro cestujícího bez inkarty předražený. Takřka kopíruje one ticket cenu. Jak píšete Praha – Plzeň 100/60 + 64 Kč. Vázaná bez inkarty s ČD 179, obyč. 229 Kč, tedy o celou korunu levněji než s OneTicketem. Tak se nestane nic horšího, než že budu stejně lomit u Arrivy…

Pryž

Jsem zvědavý jak Jančura udělá do roku 2030 těch svých 40% trhu, když prohraje i s Arrivou.

Kubrt

Myslím, že Jančuru bude bolet hlava při nedosažení tohoto (bůhví jak vážně míněného) cíle méně, než ČD při ztrátě výkonů (kolik % ?).

Pryž

To si nemyslím jako vlastník RJ přichází o peníze, za to vlastníkovi ČD je to úplně jedno.

Kubrt

Tím, že nedosáhne 40 % trhu, o nic nepřijde. Vydělávat může dopravce držící 1 % trhu a prodělávat dopravce s 80% trhu, a naopak.
Vlastník ČD kousne leccos, ale manažeři by se ve vlastním zájmu měli snažit vydělávat.

Daniel Jablonecký

Jako vlastník RJ a byznysmen ví, že zisk je to, oč tu běží. Ne pouze obrat.

Salam

Když ne, tak všechny okolo zažaluje 😀

Tom

Vždyť je to věc Arrivy, ne? Pokud tam má MD smluvní páky za nedodržování kvality a že pak nebudou mít dodatečně nárok o nic škemrat, pro daňového poplatníka snad jedině dobře. Arriva se chce zřejmě rozrůst na rychlíkové linky v elektrické trakci za každou cenu, tak to prostě teď vzali agresivně.

Michal M

No právě že o kvalitě těch pák lze na základě předešlých soutěží dost pochybovat.
A to tam je stabilní financování, tomuhle nápadu budou prachy chybět od okamžiku 0.

Daniel Jablonecký

Proč? Ona Arriva u předešlých soutěží nějak pochybila? Nebo neplní svoje závazky vyplývající ze smlouvy? Buďte konkrétní: na základě čeho pochybujete?

Kubrt

Nejde o Arrivu, jde o páky ze strany Ministerstva dopravy k dopravcům všeobecně.

watslaw

Opakovaně tu zaznělo, že Arriva často neplní závazky vyplývající ze smlouvy ohledně kapacity souprav (zejména posily buď nejedou, nebe je jednotka navíc zamčena, protože není dost průvodčích).

Daniel Jablonecký

Každý dopravce občas svoje závazky neplní. Proto je důležité, jak píše p. Kubrt, aby ministerstvo mělo na dopravce páky a vymáhalo nasmlouvaný objem i kvalitu. To ale není problém jen Arrivy, to se týká všech dopravců.

Josef Pešek

On je neplní nikdo na stopro. Prašť jako uhoď. Systémová chyba.

Martin Hanzal

Jakkoliv je mi jedno kde který dopravce bude jezdit, tak zrovna v případě arrivy jsem významně povedl obočí, protože začátky jejich plnění smluv a motorové rychlíky byly mírně řečeno průšvih. Chce věřit, že si tady ten start ohlídají lépe.

Sáček

tady je nějaký příklad motorových rychlíků úplně jedno, když smlouva stanovuje nové vlaky

Kamil Novotný

Závazky neplní. Dlouhodobé nedodržuje řazení na lince R14.

Jarda

pokud nikdo nestojí, tak je to i dle smlouvy v pořádku, mohou jezdit pod kapacitu, jen nesmí nikdo stát..přesněji někdo může, ale max X osob po dobu Y minut jízdy..nechce se mi hledat přesná formulace..ale je to poměrně málo..pokud si i při jedné jednotce všichni sednou, tak je vše v pořádku..ono i čd tam jezdily dlouhodobě pod kapacitu..chyběla jim jedna sedačka 🙂

Jan pesina

Projed se Liberec -pardubice,Liberec -decin,rumburk-kolin tam snad neplní nic a o klimatizací si můžeš nechat zdát 🤣pokud nechytne u Rynoltic nebo u České Lípy plamenem takže ti ještě pritapi. v létě🤣atd.atd .

X 1

Klimatizaci objednavatel, tedy Min. Dopravy, nepožadoval!

Jan pesina

Pokud chce dopravce mít větší zisk měl by něco dělat i navíc a ne jezdit v rozhycovanem dobytcaku s jedním hajzlem

Happy

A 843 to měly? Tam byl jako bonus nesnesitelnej kravál…

Jan pesina

I v ostatních vagónech?no to teda nevím dalo se otevřít okno a taky výběr ze tří záchodu a lepší sedět v oddíle kde bylo ticho 🤣a data mám svoje 🤣

Jarda

neplní nic? Ono tam není skoro nic k plnění, v tom je ten fór..klimatizace tam fakt být nemusí..

Vesper

Stát dělá podle mně chybu. Úsek Praha – Plzeň má potenciál na to uživit se komerčne, ale ne za situace kdy MD bude objednávat vlaky po půl hodině celý den (hodinový takt R i Ex). Mezi Prahou a Plzní by MD mělo objednávat nanejvýš dvouhodinový takt zastávkových rychlíků a žádné Ex.

Petr

O to dražší by pak byla kompenzace za ten zbytek

Martin

Tím to zcela zabijete, tunel není. Naopak i Praha-Ostrava by měla přejít do tvrdě koncesního režimu, aby se jezdilo 04-24, ne že poslední vlak jede v 19h. Srovnejte spojení Olomouc – Ostrava / opačně s Brno – Břeclav.

Michal M

Upřímně řečeno nechápu proč ty večerní/noční vlaky nemůžou nějak vysoutěžit a zadotovat.

Martin

Protože by na MD asi prasklo ego, že nejsou ve stavu na mapě čáru „bez objednávky/koncese”. #OA #TrhVšechnoVyresi, akorát že ne. 🙂

Michal M

Tak to vidíme asi podobně, protože jiný problém tam není. Navíc není potřeba nějaká brutální kapacita, jedna tramvajka by to zvládla.
(Téma Excelsior nechci otvírat. 🙂 ).

Bram

Téma Excelsior je naštěstí už navždy uzavřeno, protože i Českým drahám je na slunce jasné, že takový těžký provar, kterým byl Excelsior, kde skoro všichni cestující měli režijku, si dovolit už nemohou :-).

Petr

Politické „vitezstvi“, že bez objednávky.

Salam

Bylo by to moc logické

xyz

Opomněl jste možnost „nekoncesního režimu“, tedy ten pozdně-večerní vlak prostě doobjednat.

Martin

Netuším, proč to dělat takhle hloupě. Privatizace zisků, socializace ztrát? Ne, díky.

libor

pokud má tento směr šanci uživit se komerčně, pak je toto naprosto v pořádku a je vidět, že ČD si jen chtěly namastit kapsu o několik mld. vyšší kompenzací. PS. komerčně by se možná uživil úsek Praha – Plzeň, zbytek dost těžko

M1M2

To je při stavu organizování dopravy na 171 absolutní, ale absolutní nesmysl. V Plzni přijdete na nádraží, do Berouna jedete v pohodě a dále ani Bůh neví jak to dopadne. Možná skončíte na Smíchově, možná na Kačerově, možná v Radotíně, možná pojedete busem, možná nepojedete vůbec. Každý den s sebou nese nová překvapení a vlak je nepředvídatelná improvizace. Kolony na D5 jsou podstatně předvídatelnější. Až bude hotová D6 a D5 bude mít z Prahy alespoň po exit Loděnice třetí pruh – což oboje bude dříve, nežli uvedení 171 do normové stavu (nic víc to co se děje a bude ještě… Číst vice »

Miky

Přesně tak! A takových tratí je daleko víc. Praha-Ústí, -Hradec, – Budějovice…

Happy

Á mínusy se rozjíždějí. Vítáme v diskuzi OSŽ, ultras šotouše, majitelé in100 a režijek, dále fanatické zastánce unitární železnice ať to stojí co to stojí…. My ostatní to Arrivě přejeme.👍

VRTjecesta

Tak

Tonda

Rezijku at maji provozni lide zbytek zrusit osekat ! Na co ma mit manzelka od strojvedouciho rezijku? Kdyz je muz lekar taky ma jeho zena lekarskou peci zdarma? asi ne

Michal M

Lékařskou péči zdarma máme všichni, stojí nás to jen 14% celoživotního příjmu. 😀

MartinS.

Ale za zuby si připlatí jako každý jiný. Pokud tedy manžel není zrovna zubař a nenaúčtuje to někomu jinému:-)

MilanFox

Přesně! Já Arrivě fandím.

Petr Šimral

Prosím prosím. Majitelé karet IN Bussines mohou taky? 🙂

X 1

To už je buržoazie, ne? Do limuzín s Vámi! 😄🥂🤣

Matt

tam stratí i tý co mají IN25,IN50,IN bussiness a podobné produkty ČD

Sýček

Tak když chcete jezdit příměstskými jednotkami Pha-Plzeň, proč ne.

noerf

Otázka zní kolik bude celková kompenzace, pokud tržby od cestujících budou v úrovni, jaké počítali ostatní dopravci. Pokud bude kompenzace stejná, tak je to v pořádku. Pokud bude kompenzace 5,5 nebo 6 miliardy Kč, tak je otázka zda-li nebyla nabídky druhého v pořadí lepší.

a8n

V takovém případě bude kompenzace 4,59 GKč/15 let.

mlokXCM

Já nejsem ani jedno z výše vyjmenovaného a přál jsem to ČD.

Dachs

Mohou naříkat i majitelé obyčejných IN25/50? Pro mě po této ztrátě výkonů IN pozbyde smyslu.
Arriva si nadsadila tržby tak, že to bije do očí. Očekávám proto „ambiciózní“ ceny, resp. pro mě výraznou změnu ceny jízdenek, skok do neakceptovatelné hladiny. Leda lézt do R a nakombinovat jízdenky v krajských aplikacích, ale to se mi chtít nejspíš nebude, protože mám také nějaký požadavek na dojezdový čas a klid (což R, spíše spěšňák, moc nesplňuje).

a8n

Arrivě stačí mít tržby o 25 % vyšší oproti odhadu RJ, aby byla v plusu.

jaroslav.dohnalik

Nechte tu Arrivu být. Jenom až realita samotná ukáže. Moc se na to těším. Může to být pořádná lekce pro všechny., ať to dopadne jakkoliv.

Jan Tichavský

Tak to zas ne, nechci čekat až realita ukáže, že díky blbě vypsaným podmínkám jim budeme platit miliony navíc.

Daniel Jablonecký

V čem jsou ty podmínky vypsané blbě?

Chronosphere

Nebude to modré,a nebude tam platit režijka.

Salam

Ono MD ani neumí ty podminky vymáhat

Petr

Víme s čím Arriva plánuje vyjet?
Předpokládám, že nové jednotky…

Kubrt

Nové jednotky jsou podmínkou.

Adam Ř

Přesně vzato jsou podmínkou nové vozy, ne? Teoreticky by to mohli dělat v klasice, byť k tomu teda nevidím žádný důvod

Kubrt

Ano, mohla by to být nějaká variace na Vectrain s nízkopodlažní částí.

Happy

Mám soukromý tip na Stadler Kiss dvoupatro na 200 km/h. Cena za sedačku bude asi nejlepší, dobrá disponibilita atp.

Pryž

Očekávám spíše nějakou levnější, asi nebudou kupovat jednu z nejdražších jednotek.

Juraj

Stadler vůbec nemusí být drahý, v mnoha tendrech je velice konkurenceschopný. Tady by to jen komplikoval fakt, že dvousystémový AC/DC KISS zatím není.

Pryž

Aby byl levnější tak , tak by ta objednávka musela být opravdu významná, ne pár jednotek na dvě krátké linky v ČR.

Pryž

Není to tak dlouho co, Stadler napadal soutěž ČD, že požaduje jen 50-60 jednotek a tím zvyhodnuje Škoda či jiné.

Juraj

Slovinsko 10 kusů.
Bulharsko 10 kusů.
Všechno ve výběrku.

Pryž

Kolik bylo uchazečů?

a8n

Slovinsko bylo vypsané na míru Stadleru.

smasska

A z Bulharska Stadler sám vycouval.

X 1

Stadler Kiss Eurasie byli dodávány v různých výzbrojích, mimo zvlášť AC a DC i v kombinované AC/DC.

Kubrt

KISSy byly/budou dodávány i do Srbska a Bulharska, takže to zas tak nedostupné vozidlo nebude. Každopádně jsem zvědav, co tam nakonec vyjede.

Přerov

Stadler KISS by byl troufám si říct parádní volba.
Chystám se do SK na svezení s KISSem

Josef Pešek

No a k tomu opci na pražské příměsto a Arriva může začít jezdit Esko.

jan táborský

Vypůjčí si v České Třebové

Geralt

Nevíme, protože na rozdíl od ČD není to s jakým výrobcem Arriva vyjednává věcí veřejnou.

Ondřej S

A ČD tam plánovaly vyjet s čím?

Jan pesina

Mislim že comfortjety😊

Martin

Dle té drahoty další -Jety (nejdražší jednotky široko daleko)

Pryž

Určitě ne, nejsou nízkopodlažní.

Martin

RJ2 jo.

David

Hlavně aby měl výrobce dost velkou kapacitu na výrobu jednotek pro arrivu.
Téměř všichni výrobci v Evropě mají tu kapacitu na 3 roky dopředu vyčerpanou.

Daniel

Aneb jak dostat lidi zpět do aut.

Happy

No jasněééé! Vyženou lidí z vlaku, aby měli co největší ztrátu 😁. Pane vachmajstr, vy jste……..

mlokXCM

Tak on asi nemyslel, že tu bude Arriva dělat úmyslně. Ale považuje za špatné rozhodnutí Ministerstva dopravy.

Tonda

Myslite jak se to povedlo Ceskym Draham na trase Praha – Ostrava? Kde vlaky Super City jsou jejich komercni riziko ( defakto vlastni podnikani) a jde jim to tak skvele, ze lide jsou zpet v autech?! jojo…

Tonda

Minusakum doporucuji se pobavit s palubnim personalem z Pendolin, ti Vam z prvni ruky reknou co se deje …

Pryž

Tak Praha-Ostrava má cestující na výběr i jiné dopravce ne? Není nutné hned sefat do auta.

luke.pl

A co se teda deje? Nebudte slusnej, reknete nam to!

Ares

Nene, nejvíc ví Máňa z třetího patra a taky uklízečky, ty vám to poví.

Dan

Zpět v autě jste očividně maximálně vy. Kdo normální by jezdil pravidelně autem z Ostravy do Prahy, navíc autem to trvá o dost déle než vlakem, tam tady neříkejte takové bláboly.

Daniel Jablonecký

Bububu auta. Už je tady zase oblíbené vymítání ďábla.

Nikola

Jj, objednávky na nová auta již trhají rekordy 🤣

Pryž

U aut většinou požadavky na novost.

Salam

Však je auto mhonem lepší způsob přepravy než vlak, levnější, pohodlnější a rychlejší… a jako bonus nemusite studovat složité železnicni tarify

Martin

To že Arriva nebude uznávat mezinárodní jízdenky a cesta vlakem z Prahy do Německa přes Cheb se stane prakticky nepoužitelná, asi nikoho netrápí, že…

Martin

Naštěstí nemáte pravdu a trápilo, proto to je smluvně ošetřeno, že toto uznávat musí (civ systém a ta dalsi zkratka co si vzdycky nepamatuju, prostě to DB), tedy jízdenky budou.

Martin

To znamená, že je smluvně ošetřeno, že bude v těchto vlacích platit Včasná jízdenka Evropa? Na současných vlakových linkách Arrivy to tak ošetřeno není.

Martin

Ne, ale musejí přijít s vlastním ekvivalentem.

Geralt

CIV je nepoužitelně drahý mezinárodní kilometrický tarif. A nějaké výhodnější nabídky jako dnes VJE se očekávat nedají.

Martin

Dají, jinam by jim ta kalkulace nevyšla

Geralt

Nemyslím si. Ono těch mezinárodních cestujících je pořád poměrně málo, nebudou to řešit.

Martin

Garantuju vám, že v ten moment MD u106, jelikož přesně tohle spojení využívám pravidelně a jestli nepůjde VJE/DB sparpreis (ten používám teď více, do Hannoveru/Hamburgu u ČD Smolík přes Cheb a operačním sálem CJ delší dobu než ICE jezdit fakt nebudu) koupit, podniknu veškeré možné kroky které mi nejen 106/1999 Sb. a Správní řád dávají k nápravě. 🙂

Geralt

Jaké kroky na základě čeho? Já prostě očekávám přistup ARR jako: My jezdíme trasu Praha – Cheb. Co je za Chebem nás nezajímá. Pokud chce někdo z Chebu pokračovat spojem jiného dopravce, ať si jízdenku koupí u toho dopravce.

Martin

ČLÁNEK 16 TARIF 1. Dopravce se zavazuje vyhlásit pro Dopravní výkony tarif, použitelný pro cestování ve vnitrostátní přepravě. Návrh tarifu je Dopravce povinen alespoň dva (2) měsíce před jeho vyhlášením předložit Objednateli k posouzení. Objednatel je oprávněn ve lhůtě čtrnácti (14) dnů vyjádřit odůvodněný nesouhlas s konkrétní položkou návrhu tarifu, a to zejména z důvodu, že tarif obsahuje nabídky, které jsou spojeny s vyšším výnosem než systém celostátního jízdného organizovaného Objednatelem ve smyslu § 7a ZVS (dále jen „Systém jednotného tarifu“), nebo s neodůvodněně nízkou úrovní jízdného, která je o více než 20 % nižší než jiná nabídka na dopravním… Číst vice »

Tomáš Záruba

> „Dopravce není povinen akceptovat návaznost dvou odlišných typů tarifu v tarifním bodě ležícím v železniční stanici, ve které vlak nezastavuje.“

A tarif vázaný k trase a nikoli vlaku se nám také tímto pomalu vytrácí… Tohle pravidlo o nemožnosti navázat v projížděném bodě je solidní zlo, a přitom to tak původně nebývalo…

Martin

Ten už neexistuje dnes.

Hamtak

A cena Arrivy na IC do Chebu bude asi pěkně napálená, aby jim vycházely ty nízké platby od ministerstva.

Martin

Což se obejde minimálně v rámci platnosti IDPK tím. R16 se už přes IDS obchází dnes často. Osobně se bojím hlavně placených místenek…

Geralt

Tak naštěstí je soft-limit ve formě SJT. Mít jízdenku dražší než SJT nemá smysl.

Martin

Což už ČD praktikují dnes často (flexi je stejně drahá).

Kubrt

Musej to nějak vyvážit, aby jezdili cestující.

Juhhu

Takhle to přesne dopadne, a je to dusledek liberalizace po česku… Krasně to vidíte při první MÚ, kde si každý hrabe na svém písečku, zbytek ho nezajimá

Salam

Takhle to přesně dopadne

Pryž

Tak to hodně štěstí….

Jaaa

Dost turistů tam v létě jezdí na Interrail, ten se uznávat bude, ne?

Libor

Kecáš! Kecáš! Kecáš!

Martin

ČLÁNEK 16 TARIF 1. Dopravce se zavazuje vyhlásit pro Dopravní výkony tarif, použitelný pro cestování ve vnitrostátní přepravě. Návrh tarifu je Dopravce povinen alespoň dva (2) měsíce před jeho vyhlášením předložit Objednateli k posouzení. Objednatel je oprávněn ve lhůtě čtrnácti (14) dnů vyjádřit odůvodněný nesouhlas s konkrétní položkou návrhu tarifu, a to zejména z důvodu, že tarif obsahuje nabídky, které jsou spojeny s vyšším výnosem než systém celostátního jízdného organizovaného Objednatelem ve smyslu § 7a ZVS (dále jen „Systém jednotného tarifu“), nebo s neodůvodněně nízkou úrovní jízdného, která je o více než 20 % nižší než jiná nabídka na dopravním… Číst vice »

Tom

tak si vezmete Včasnou z Chebu dál do německa a zkombinujete jí s jízdenkou po Čechách ,takhle to je levnější i dnes

VRTjecesta

Dáme 1000?

Martin

Vám bych ji asi i dal, kdybyste za to přestal plevelit diskuse.

VRTjecesta

OK, kam mám poslat číslo účtu?

MilanFox

Když vidím to kňučení a brekot, tak bezpečně 😀

Tonda

Souhlasim, dobra prace. Doufam, ze Ceske Drahy jeste ztrati spoustu dulezitych linek. Pak se treba nekdo na Nabrezi probere a povyhazuje tam ten nekvalitni personal a zacnou konecne neco delat, aby meli kseft jako kazdy soukromy podnikatel. Sedet na mistecku ve statni firme to je vzdy pohodicka. Proc by se nekdo mel snazit a neco delat ze? To bude minusu… Podivejte se jak si Ceske Drahy zaslapali vlastni uspesny produkt SC Pendolino. To snad ani neni mozne, takto znicit neco co x roku fungovalo a pretahlo to na koleje lidi co by jinak do vlaku nesli. Cekarny CD Lounge misto… Číst vice »

Mengo

Naprosty souhlas. Vedeni velmi spatne. 800 000 milionu pokuta za ty vagony. Na kazdeho zamestnance mohla byt odmena 36 000 kdyby tech 800 000 misto na pokute zaplatili lidem. Za totace by sel odpovedny pracovnik brucet. To same Foxy. Moderni stroj ktery krasne jezdi ale opet zprasena smlouva. Dalkova diagnostika neobjednana. Odpruzeni sprahel neni. Polaci jsou zdeseni ze kazdy den se souprava spojuje nekolikrat. Vse se prenasi na ram a trpi cely Foxik. Pritom to do Foxe namontovat lze. Servisni zazemi pro Foxy temer zadne a nekde zadne. A za 800 micu mohlo byt dalsich 7 Foxu. Do nebe volajici… Číst vice »

Martin

Foxy budou průser hlavně po roce 2030. Všude už budou stačit BEMU a Foxy s necelými 10 lety a odpisy za raketu… někdo na GŘ bude plakat krokodýlí slzy.

Juhhu

Jako myslite že Skáza Železnic najednou zelektrifikuje tolik tratí, že půjde celá síť obsloužit BEMU?

Martin

Koukněte na dvoučlánkovou verzi Stadler RS0, dojezd ~140 km není problém už dnes. Jaká ramena vám zbydou sic jen na současný počet 847? Plzeňská aglomerace bude pod dráty celá kromě Žatecké, například, to je hned 17 motoráků pryč. (10 847).

Jiný Petr

Máte pravdu – já např. nevěřím, že do roku 2030 dokáží elektrifikovat trať do Kladna (slibují rok 2029, ale vsadím svoje boty, že elektrický vlak v tom roce pod dráty na této trati nepojede)

Josef Pešek

Zatím se elektrizuje jen a pouze hubou.

Pryž

Tak toho bych se opravdu nebál, mnohem více se bojím toho že po roce 2030 budou pořád jezdit regionovy, což je mnohem reálnější scénář.

Chronosphere

800 000 milionu je přesně kolik peněz?😳😅

Pryž

Až ztratí dostatek výkonů, žák bude politicky pruchodna privatizace, protože prodej bezvýznamné firmy nikomu nebude vadit.

Kubrt

Jen aby se našel kupec.

Lokfürer

Jeden kupec už byl, byl to spíš Kupec a pod jeho velením to taky za moc nestálo

Kubrt

Ten ale nabízel zápornou kupní cenu 😉

franta

Ale .. Cekarny CD Lounge zavárání jsou VÝSLEDKEM liberalizace.

Happy

Gratulace Arrivě. Jen doufám, že z toho nebudou mít kocovinu…. MD může ušetřené peníze využít jinak.

Petr

Nevyužije se nic. Obslužnost zůstane stejna