Vítězství Arrivy u vlaků z Prahy na západ platí, ministerstvo odmítlo námitky dopravců
Západní expres v Chebu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Dopravci se mohou obrátit ještě na antimonopolní úřad.
Dopravci se mohou obrátit ještě na antimonopolní úřad.
Arriva nadnárodní dopravce, zvykejme si. Jednou budou všude
IJ zatím polovina se bude stěhovat do Prahy k CJ, na Jižní Expresy ideální souprava na IV.koridor.
Ideál na Slovácké expresy.
No to není, nízká kapacita.
Nízka kapacita? 5 vozu jezdí do Luhačovic i ted. k IJ se jen pripoji ty 3 posilové vozy jako nyní.
Námitka Svazu odborářů služeb nemohla být ani vzata v potaz, protože se soutěže nijak neúčastnil. Haha. Svaz který si hraje na nezávislý to věděl od začátku, vymýšlel si v námitce neuvěřitelné lži a výmysly. A takhle si tu žijeme.
Na Slovensku se v diskuzích modlí, aby u nich byla konečně liberalizace.
Jenže na Slovensku místo liberalizace dráhy jede teď něco jiného a tím je fašizace společnosti.
Pardon ale když je potřeba vybudovat tolik nových tratí, přitom i ve Španělsku zvládnou kilometr VRT/RS tratě mimo zastávky postavit o 40% levněji, tak ve chvíli kdy se státu nabídne možnost ušetřit jinde miliardy Kč, tak mu nezbývá než toho využít.
Ve Španělsku už zase ale nezvládnou na těch kterých tratích objednat takový počet spojů, jaký je/bude i u uvedených dvou linek z Prahy na (jiho)západ.
óó to je teda argument tvle.. kolik ti je
Letos 38. Nicméně – argument je pořád argument.
Ať už jej napíše člověk např. 15letý, 30letý, 50letý nebo 80letý, od kohokoliv z nich je TEN SAMÝ ARGUMENT buď pádný, anebo případně nesmyslný.
Ale věk/pohlaví/vzdělání atd. té osoby nehraje u TÉHOŽ ARGUMENTU žádnou roli.
Tak podíváme-li se na způsob organizování drážní dopravy na 171, kde rozsah plánovaných výlukových opatření trhá nadnárodní rekordy jsou tržby Arrivy daleko od reality. Kálet na hlavu veřejnosti jde jen do určité míry, což zhusta platí zvláště pro R16. Kdo s tím nesouhlasí, nechť se podívá co SŽ a ČD nachystalo nyní na pár týdnů dopředu. Jeden týden jedeme na hlavní jak máme přes Smíchov, druhý týden místo Smíchova zastavíme na Kačerově, další týden končíme na Smíchově, pak zase další týden pro změnu autobusem. To je naprosto nepředvídatelná ruleta. Nebožák, co mu nic jiného nezbývá než tím jezdit jed vystaven… Číst vice »
Budou to mít od prosince 2028, to bude u Prahy už prakticky hotovo.
Dodrbe je rozpadlá trať Plzeň – Klatovy, ta jim bude mrvit stabilitu, podle mě, dokud bude rozpadlá, a případně pak výluky s NAD tamtéž.
Že bude 2028 hotovo, tomu nevěří ani největší optimista. Zatim není hotovo v podstatě nic Reálne o 10 let déle tímto tempem. Dopad Klatov se dá eliminovat přiměřeným pobytem v Plzni, což stávajíci 2 minuty kvůli taktu nejsou.
Nepíšu hotovo, ale budou se dokončovat poslední úseky , takže ty problémy budou mít max rok, hlavní výluky tam vyžerou ČD.
Klatovská se ale sesype, rozpadá se a její rekonstrukce je v mnohem delším termínu (kolem roku 2030 nyní, takže kdovíkdy doopravdy) .
Kdyby se rozpadala, byly by tam pomalé. A ty tam nejsou. Vzhledem k jejímu významu by stačilo uvedení do normového stavu nebo mírná optimalizace a ne do toho lít miliardy. Ty miliardy potřebují obchvaty Štěpánovic, Dehtína, Švihova, Lužan , Borov atd. na silnici I/27
To je z říše snů. A hodně bizardních. Jako, že za tři roky bude opraven Vinohradský tunel, na Výtoni bude nový most, v Mokropsích bude nový most, bude provedena reko úseků hl.n – Smíchov, a dále Radotín – Dobřichovice – Řevnice – Zadní Trebaň – Karlštejn, a v celém úseku aktivováno ETCS? Na co z toho je komplet hotový inženýring a vydáno stavební povolení? Na co z toho je připraveno financování? Jak ukazují nyní plánované výluky hotovo není ani Smíchov – Radotín a to nejen tím, že tam není ETCS. Stávajícím tempem je to pro SŽ práce jdoucí k roku… Číst vice »
Myslíte, že by si firma jako je Arriva taková rizika pečlivě smluvně neošetřila? Ty to budou mít posichrovaný velice dobře.
Jak to bude s přepřahem na motorovou trakci u těch 2 párů rychlíků na Rudu, nebo bude muset být navázný přestup do osobního vlaku?
Budou troleje.
Zatím se furt elektrizuje hubou. Zatím pořád neproběhlo výběrové řízení na zhotovitele a v dohledné době napochoduje na MD nový tým a začne se škrtat.
Tohle ne, přišli by o peníze EU, čerpať se musí.
Tak ať se čerpá smysluplně. Jako třeba Rudná nebo Neratovice.
Zrovna na elektrizace se v rámci „green dealu“ asi bude čerpat hodně.
Takova pomyslná železná opona. Žádné včasné jizdenky do Nemecka nema asi smysl očekávat. Takže do Německa jen přes sever… 🤪
Tam to bude brzy podobné. 🤪
DB mají vnitřně nějak zakázáno se dohodnout s Arrivou? Myslím, že podobné jízdenky budou i ve spolupráci s Arrivou.
Dle podmínek soutěže má vítězný dopravce mezinárodní jízdenky uznávat.
Super, ještě ty bateriové rychlíky na Liberecko a je to v p****i…
Tak to bude hodně zajímavé. Už se na to „těším“. 🫤
Fascinuje mě, jak tu spousta lidí straší tím, jak Arriva bude muset zdražit, ale už nevidí, že obyčejný lístek u ČD z Prahy do Plzně pro cestujícího bez inkarty je v současnosti, pokud nechytnete vázanou jízdenku, jen o korunu levnější než Oneticket… Inkartu jsem vloni asi po 10 letech poprvé neprodloužil, protože i s in25 je krajské/krajské lomené jízdné většinou cenově stejnou nebo lepší variantou…
A nebude to náááhodou tím, že Flexi základní (tudíž žádná sleva jako u zvýhodněné nebo vázané) má stejnou cenotvorbu, jako Oneticket? 🙂 Tak k čemu tolik divu.
Mě spíš fascinuje, že se někdo diví, že One Ticket stojí tolik peněz, přitom je to normální kopie TR 10 ČD tarifu. To za co se tu jezdí léta letoucí. Si jako někdo myslel, že to bude stát jako IDS jízdenky?
“Se jezdí” do Plzně asi moc ne, tam bývá relační sleva.
Spíš než údiv je to konstatování faktu pro režimkáře, kteří tvrdí, že jiný dopravce bude dražší než ČD – kdyby to zkusil mít ceník vyšší než TR10, stejně bude mít „soukromník“ povinnost iznávat SJT.
krajské jízdné je na tento směr často dokonce levnější než na drahou slevu IN 50
Na krajské jízdné ovšem nelze použít Ex/EC.
z Plzně na Cheb a Domažlice lze
Takže patrové jednotky s nejlevnějším interiér. Na to se vyloženě těším
Z čeho tak soudíte?
Podle toho, že Arriva plánuje mít výrazně vyšší kapacitu souprav.
Z toho se dá usoudit na levný interiér?
Ne takovej holobyt jako u Panterů to fakt nebude.
Od kdy jezdí Panter na západním expresu?
Nic takového jsem nepsal…
Jak to pak souvisí s tématem? Panter je regionální, tohle má být dálková jednotka.
A Interpanter se od regiopantera liší pro cestujícího jak konkrétně?
Sedadly, odděleným vstupním prostorem, množstvím toalet, množstvím sedadel v 1. třídě (a její polohou) …
zrovna interpanter není moc plnohodnotná dálková jednotka..taky proto jezdí jen podřadnou třídu
Tzv české antimonopolní kolečko…
Které nemá s monopolem nic společného…
Jak to bude vypadat se soupravami z Ex na trati Praha – Cheb? Kam asi půjdou?
Ty 3 IJ se někde upíchnou.
Určitě jich je více než 3 (spojení jen přes Plzeň)
Spojení jen přes Plzeň jsou právě pouze 3 IJ + přejezdy z Ex1 (680/CJ). 🙂
6 jich jezdí na R20 jedna je záložní…. a bylo jich snad 10 ne přeci
Ex1 jako základ soupravy bych tipnul.
To snad ještě ani neví ČD, kam půjdou a vy se na to ptáte, to se běžte zeptat školníka, ten to ví.
Ptal jsem se jen tak ze zvědavosti. Byla to jen otázka, nečekal jsem konspirační teorie. Jsou to celkem novější vozy, tak se určitě někde uchytí.
Určitě jo, ale je fakt bezpředmětné tohle vůbec řešit, opravdu tohle je to poslední.
Přál bych si jednoho dopravce! Přijde mi ulítlý hledat si spoje podle tratí a prislusnyho dopravce. Vlevo RJ, vpravo GW, tu ARR, tu ČD. Tu jedna aplikace, tu jiná, dle dopravce, kraje…
Za mě je to stát, kdo nese břemeno ZDO, tj. službu by měla vykonávat státem kontrolovaná firma. Jasně můžete namítat, že je One Ticket, ale… proč by měl člověk připlácet za to, že stát “rozhazuje” tratě různým dopravcům? Neni snad služby spjata s její jednoduchou dostupností za jednotnou cenu?
I ten OneTicket je levnější než by bylo jízdné monopolního dopravce takže i s tím OneTicketem nepřiplácíte ale šetříte.
Tak jo zrušíme ČD a výkony se dají soukromé společnosti. Co třeba Arriva? Je to tak Ok?
Nastala by stejná situace jako za monopolu ČD. Ani Arriva by bez výběrek (a komerce na koridorech) neměla důvod se zlepšovat.
Zato tarif ČD byl jednoduchost sama.😂😂 A přepálené jízdné si dodnes užívají v Jčk, kde nemají krajskej tarif.
Oproti dnešnímu bordelu, to bylo přehledné
Relaci Pardubice-Praha, kterou jezdim nahodne nekolikrat do roka, zasadne pres kombinaci IREDO a PID. V Praze zpravidla pokracuju MHD, a oproti tarifu CD+listek DPP to vyjde o vice nez stovku levneji. A stejne preferuju R18/19, protoze sance, ze po ceste nakoupi hodinu zpozdeni je o dost mensi nez u mezinarodnich expresu.
Dobrý den, mohu se prosím zeptat jak přesně kombinujete jízdné pro cestu z Pardubic do Prahy, aby to bylo IREDO+PID? Co kupujete?
Ja ne, nemel bych pak ceho delat mapu:)
Gratulace, jdu mazat výhybky
Kolik jste jich už smazal? 😀
Než jsem vyrazil, stačil jsem se namazat v nádražce🙈
Dejvické?
Ty odboráři byli akorát šaškárna. Moc dobře věděli ,že námitky může podávat jen ten kdo se účastnil řízení.
Upozornili na problém 🙂
Upozornili na sebe a teď se můžou vrátit k neřešení problémů své členské základny.
A nebo do nádražky sosat.
Jaké bude využití Interjetů, a vozů Bmz po ztrátě?
Bmz bych tipoval na R20
Budou jezdit do Lužce nad Vltavou 😀
U drážních odvolání (nyní zde, předtím UK) je zajímavé, jak rychle umí úřady námitky zamítnout. V jiných oblastech se rozhodnutí táhnou dlouhé měsíce, ale tady mají úřady jasno, jak Ryanair v kompenzacích 😁
Na to jsou zákonem stanovené lhůty. Počkejte, až to doputuje na ÚOHS:-)
Pokud to některý dopravce dá na UOHS musí skládat nějakou kauci o kterou může přijít?
Na to jsou různé výklady a omlouvám se, nejsem právník. Ale jistou nápovědu nabízí nedávná soutěž na elektrickou páteř v Ústeckém kraji.
No proč asi?
Protože když třeba stavební firma napadá kvalifikační kritéria, tak může být fakt docela těžké rozsoudit, kde jsou únosné meze.
Ale když je výběrko takto konkrétní a ministerstvo má za to, že je nabídka dostatečně podložená, tak tam zase není tak moc co zkoumat.
Já jsem zvědav jak to Arrivě bude ekonomicky vycházet. Pokud nasadí nesmyslné ceny, tak se lidi velice rychle naučí do Plzně jezdit zastávkovými rychlíky místo expresů na lomené jízdné PID/IDPK. Dnes taková cesta stojí 100/60 + 64 Kč (bez lítačky/s lítačkou) s rozlomením v Hořovicích. A Arriva utře nos.
Když jim to vycházet nebude, tak to odserou hlavně cestující. Žádna kvalita to za ty penize nebude. To je ministerstvu jedno, to ušetří.
Počítáme sem i R27, která tomuto popisu vesměs odpovídá taky, ale je v režii ČD?
Když nasadí nesmyslné ceny, tak toho objemu tržeb potřebných pro udržitelnost celého modelu (provoz při zasmluvněné kompenzaci) stejně nedosáhne.
Proč by Arriva utírala nos? Oba IDS to dopravcům kompenzují, ČD na této lince taky nejsou žádná charita.
Jezdit Praha-Plzeň osobákem budou maximálně šotouši a zdražovat moc není kam, ČD nejsou o tolik levnější než OneTicket který stropuje maximální cenu.
Nikdo nemluví o osobáku, mluví se o rychlíku s 5 zastávkami a o 10 minut delší jízdní dobou proti expresu.
Ne osobákem, ale rychlíkem, na který narozdíl od expresu platí integrované tarify.
Na lomené jízdné jezdím už teď s ČD, když jedu do západních Čech, neboť jejich tarif je pro cestujícího bez inkarty předražený. Takřka kopíruje one ticket cenu. Jak píšete Praha – Plzeň 100/60 + 64 Kč. Vázaná bez inkarty s ČD 179, obyč. 229 Kč, tedy o celou korunu levněji než s OneTicketem. Tak se nestane nic horšího, než že budu stejně lomit u Arrivy…
Jsem zvědavý jak Jančura udělá do roku 2030 těch svých 40% trhu, když prohraje i s Arrivou.
Myslím, že Jančuru bude bolet hlava při nedosažení tohoto (bůhví jak vážně míněného) cíle méně, než ČD při ztrátě výkonů (kolik % ?).
To si nemyslím jako vlastník RJ přichází o peníze, za to vlastníkovi ČD je to úplně jedno.
Tím, že nedosáhne 40 % trhu, o nic nepřijde. Vydělávat může dopravce držící 1 % trhu a prodělávat dopravce s 80% trhu, a naopak.
Vlastník ČD kousne leccos, ale manažeři by se ve vlastním zájmu měli snažit vydělávat.
Jako vlastník RJ a byznysmen ví, že zisk je to, oč tu běží. Ne pouze obrat.
Když ne, tak všechny okolo zažaluje 😀
Vždyť je to věc Arrivy, ne? Pokud tam má MD smluvní páky za nedodržování kvality a že pak nebudou mít dodatečně nárok o nic škemrat, pro daňového poplatníka snad jedině dobře. Arriva se chce zřejmě rozrůst na rychlíkové linky v elektrické trakci za každou cenu, tak to prostě teď vzali agresivně.
No právě že o kvalitě těch pák lze na základě předešlých soutěží dost pochybovat.
A to tam je stabilní financování, tomuhle nápadu budou prachy chybět od okamžiku 0.
Proč? Ona Arriva u předešlých soutěží nějak pochybila? Nebo neplní svoje závazky vyplývající ze smlouvy? Buďte konkrétní: na základě čeho pochybujete?
Nejde o Arrivu, jde o páky ze strany Ministerstva dopravy k dopravcům všeobecně.
Opakovaně tu zaznělo, že Arriva často neplní závazky vyplývající ze smlouvy ohledně kapacity souprav (zejména posily buď nejedou, nebe je jednotka navíc zamčena, protože není dost průvodčích).
Každý dopravce občas svoje závazky neplní. Proto je důležité, jak píše p. Kubrt, aby ministerstvo mělo na dopravce páky a vymáhalo nasmlouvaný objem i kvalitu. To ale není problém jen Arrivy, to se týká všech dopravců.
On je neplní nikdo na stopro. Prašť jako uhoď. Systémová chyba.
Jakkoliv je mi jedno kde který dopravce bude jezdit, tak zrovna v případě arrivy jsem významně povedl obočí, protože začátky jejich plnění smluv a motorové rychlíky byly mírně řečeno průšvih. Chce věřit, že si tady ten start ohlídají lépe.
tady je nějaký příklad motorových rychlíků úplně jedno, když smlouva stanovuje nové vlaky
Závazky neplní. Dlouhodobé nedodržuje řazení na lince R14.
pokud nikdo nestojí, tak je to i dle smlouvy v pořádku, mohou jezdit pod kapacitu, jen nesmí nikdo stát..přesněji někdo může, ale max X osob po dobu Y minut jízdy..nechce se mi hledat přesná formulace..ale je to poměrně málo..pokud si i při jedné jednotce všichni sednou, tak je vše v pořádku..ono i čd tam jezdily dlouhodobě pod kapacitu..chyběla jim jedna sedačka 🙂
Projed se Liberec -pardubice,Liberec -decin,rumburk-kolin tam snad neplní nic a o klimatizací si můžeš nechat zdát 🤣pokud nechytne u Rynoltic nebo u České Lípy plamenem takže ti ještě pritapi. v létě🤣atd.atd .
Klimatizaci objednavatel, tedy Min. Dopravy, nepožadoval!
Pokud chce dopravce mít větší zisk měl by něco dělat i navíc a ne jezdit v rozhycovanem dobytcaku s jedním hajzlem
A 843 to měly? Tam byl jako bonus nesnesitelnej kravál…
I v ostatních vagónech?no to teda nevím dalo se otevřít okno a taky výběr ze tří záchodu a lepší sedět v oddíle kde bylo ticho 🤣a data mám svoje 🤣
neplní nic? Ono tam není skoro nic k plnění, v tom je ten fór..klimatizace tam fakt být nemusí..
Stát dělá podle mně chybu. Úsek Praha – Plzeň má potenciál na to uživit se komerčne, ale ne za situace kdy MD bude objednávat vlaky po půl hodině celý den (hodinový takt R i Ex). Mezi Prahou a Plzní by MD mělo objednávat nanejvýš dvouhodinový takt zastávkových rychlíků a žádné Ex.
O to dražší by pak byla kompenzace za ten zbytek
Tím to zcela zabijete, tunel není. Naopak i Praha-Ostrava by měla přejít do tvrdě koncesního režimu, aby se jezdilo 04-24, ne že poslední vlak jede v 19h. Srovnejte spojení Olomouc – Ostrava / opačně s Brno – Břeclav.
Upřímně řečeno nechápu proč ty večerní/noční vlaky nemůžou nějak vysoutěžit a zadotovat.
Protože by na MD asi prasklo ego, že nejsou ve stavu na mapě čáru „bez objednávky/koncese”. #OA #TrhVšechnoVyresi, akorát že ne. 🙂
Tak to vidíme asi podobně, protože jiný problém tam není. Navíc není potřeba nějaká brutální kapacita, jedna tramvajka by to zvládla.
(Téma Excelsior nechci otvírat. 🙂 ).
Téma Excelsior je naštěstí už navždy uzavřeno, protože i Českým drahám je na slunce jasné, že takový těžký provar, kterým byl Excelsior, kde skoro všichni cestující měli režijku, si dovolit už nemohou :-).
Politické „vitezstvi“, že bez objednávky.
Bylo by to moc logické
Opomněl jste možnost „nekoncesního režimu“, tedy ten pozdně-večerní vlak prostě doobjednat.
Netuším, proč to dělat takhle hloupě. Privatizace zisků, socializace ztrát? Ne, díky.
pokud má tento směr šanci uživit se komerčně, pak je toto naprosto v pořádku a je vidět, že ČD si jen chtěly namastit kapsu o několik mld. vyšší kompenzací. PS. komerčně by se možná uživil úsek Praha – Plzeň, zbytek dost těžko
To je při stavu organizování dopravy na 171 absolutní, ale absolutní nesmysl. V Plzni přijdete na nádraží, do Berouna jedete v pohodě a dále ani Bůh neví jak to dopadne. Možná skončíte na Smíchově, možná na Kačerově, možná v Radotíně, možná pojedete busem, možná nepojedete vůbec. Každý den s sebou nese nová překvapení a vlak je nepředvídatelná improvizace. Kolony na D5 jsou podstatně předvídatelnější. Až bude hotová D6 a D5 bude mít z Prahy alespoň po exit Loděnice třetí pruh – což oboje bude dříve, nežli uvedení 171 do normové stavu (nic víc to co se děje a bude ještě… Číst vice »
Přesně tak! A takových tratí je daleko víc. Praha-Ústí, -Hradec, – Budějovice…
Á mínusy se rozjíždějí. Vítáme v diskuzi OSŽ, ultras šotouše, majitelé in100 a režijek, dále fanatické zastánce unitární železnice ať to stojí co to stojí…. My ostatní to Arrivě přejeme.👍
Tak
Rezijku at maji provozni lide zbytek zrusit osekat ! Na co ma mit manzelka od strojvedouciho rezijku? Kdyz je muz lekar taky ma jeho zena lekarskou peci zdarma? asi ne
Lékařskou péči zdarma máme všichni, stojí nás to jen 14% celoživotního příjmu. 😀
Ale za zuby si připlatí jako každý jiný. Pokud tedy manžel není zrovna zubař a nenaúčtuje to někomu jinému:-)
Přesně! Já Arrivě fandím.
Prosím prosím. Majitelé karet IN Bussines mohou taky? 🙂
To už je buržoazie, ne? Do limuzín s Vámi! 😄🥂🤣
tam stratí i tý co mají IN25,IN50,IN bussiness a podobné produkty ČD
Tak když chcete jezdit příměstskými jednotkami Pha-Plzeň, proč ne.
Otázka zní kolik bude celková kompenzace, pokud tržby od cestujících budou v úrovni, jaké počítali ostatní dopravci. Pokud bude kompenzace stejná, tak je to v pořádku. Pokud bude kompenzace 5,5 nebo 6 miliardy Kč, tak je otázka zda-li nebyla nabídky druhého v pořadí lepší.
V takovém případě bude kompenzace 4,59 GKč/15 let.
Já nejsem ani jedno z výše vyjmenovaného a přál jsem to ČD.
Mohou naříkat i majitelé obyčejných IN25/50? Pro mě po této ztrátě výkonů IN pozbyde smyslu.
Arriva si nadsadila tržby tak, že to bije do očí. Očekávám proto „ambiciózní“ ceny, resp. pro mě výraznou změnu ceny jízdenek, skok do neakceptovatelné hladiny. Leda lézt do R a nakombinovat jízdenky v krajských aplikacích, ale to se mi chtít nejspíš nebude, protože mám také nějaký požadavek na dojezdový čas a klid (což R, spíše spěšňák, moc nesplňuje).
Arrivě stačí mít tržby o 25 % vyšší oproti odhadu RJ, aby byla v plusu.
Nechte tu Arrivu být. Jenom až realita samotná ukáže. Moc se na to těším. Může to být pořádná lekce pro všechny., ať to dopadne jakkoliv.
Tak to zas ne, nechci čekat až realita ukáže, že díky blbě vypsaným podmínkám jim budeme platit miliony navíc.
V čem jsou ty podmínky vypsané blbě?
Nebude to modré,a nebude tam platit režijka.
Ono MD ani neumí ty podminky vymáhat
Víme s čím Arriva plánuje vyjet?
Předpokládám, že nové jednotky…
Nové jednotky jsou podmínkou.
Přesně vzato jsou podmínkou nové vozy, ne? Teoreticky by to mohli dělat v klasice, byť k tomu teda nevidím žádný důvod
Ano, mohla by to být nějaká variace na Vectrain s nízkopodlažní částí.
Mám soukromý tip na Stadler Kiss dvoupatro na 200 km/h. Cena za sedačku bude asi nejlepší, dobrá disponibilita atp.
Očekávám spíše nějakou levnější, asi nebudou kupovat jednu z nejdražších jednotek.
Stadler vůbec nemusí být drahý, v mnoha tendrech je velice konkurenceschopný. Tady by to jen komplikoval fakt, že dvousystémový AC/DC KISS zatím není.
Aby byl levnější tak , tak by ta objednávka musela být opravdu významná, ne pár jednotek na dvě krátké linky v ČR.
Není to tak dlouho co, Stadler napadal soutěž ČD, že požaduje jen 50-60 jednotek a tím zvyhodnuje Škoda či jiné.
Slovinsko 10 kusů.
Bulharsko 10 kusů.
Všechno ve výběrku.
Kolik bylo uchazečů?
Slovinsko bylo vypsané na míru Stadleru.
A z Bulharska Stadler sám vycouval.
Stadler Kiss Eurasie byli dodávány v různých výzbrojích, mimo zvlášť AC a DC i v kombinované AC/DC.
KISSy byly/budou dodávány i do Srbska a Bulharska, takže to zas tak nedostupné vozidlo nebude. Každopádně jsem zvědav, co tam nakonec vyjede.
Stadler KISS by byl troufám si říct parádní volba.
Chystám se do SK na svezení s KISSem
No a k tomu opci na pražské příměsto a Arriva může začít jezdit Esko.
Vypůjčí si v České Třebové
Nevíme, protože na rozdíl od ČD není to s jakým výrobcem Arriva vyjednává věcí veřejnou.
A ČD tam plánovaly vyjet s čím?
Mislim že comfortjety😊
Dle té drahoty další -Jety (nejdražší jednotky široko daleko)
Určitě ne, nejsou nízkopodlažní.
RJ2 jo.
Hlavně aby měl výrobce dost velkou kapacitu na výrobu jednotek pro arrivu.
Téměř všichni výrobci v Evropě mají tu kapacitu na 3 roky dopředu vyčerpanou.
Aneb jak dostat lidi zpět do aut.
No jasněééé! Vyženou lidí z vlaku, aby měli co největší ztrátu 😁. Pane vachmajstr, vy jste……..
Tak on asi nemyslel, že tu bude Arriva dělat úmyslně. Ale považuje za špatné rozhodnutí Ministerstva dopravy.
Myslite jak se to povedlo Ceskym Draham na trase Praha – Ostrava? Kde vlaky Super City jsou jejich komercni riziko ( defakto vlastni podnikani) a jde jim to tak skvele, ze lide jsou zpet v autech?! jojo…
Minusakum doporucuji se pobavit s palubnim personalem z Pendolin, ti Vam z prvni ruky reknou co se deje …
Tak Praha-Ostrava má cestující na výběr i jiné dopravce ne? Není nutné hned sefat do auta.
A co se teda deje? Nebudte slusnej, reknete nam to!
Nene, nejvíc ví Máňa z třetího patra a taky uklízečky, ty vám to poví.
Zpět v autě jste očividně maximálně vy. Kdo normální by jezdil pravidelně autem z Ostravy do Prahy, navíc autem to trvá o dost déle než vlakem, tam tady neříkejte takové bláboly.
Bububu auta. Už je tady zase oblíbené vymítání ďábla.
Jj, objednávky na nová auta již trhají rekordy 🤣
U aut většinou požadavky na novost.
Však je auto mhonem lepší způsob přepravy než vlak, levnější, pohodlnější a rychlejší… a jako bonus nemusite studovat složité železnicni tarify
To že Arriva nebude uznávat mezinárodní jízdenky a cesta vlakem z Prahy do Německa přes Cheb se stane prakticky nepoužitelná, asi nikoho netrápí, že…
Naštěstí nemáte pravdu a trápilo, proto to je smluvně ošetřeno, že toto uznávat musí (civ systém a ta dalsi zkratka co si vzdycky nepamatuju, prostě to DB), tedy jízdenky budou.
To znamená, že je smluvně ošetřeno, že bude v těchto vlacích platit Včasná jízdenka Evropa? Na současných vlakových linkách Arrivy to tak ošetřeno není.
Ne, ale musejí přijít s vlastním ekvivalentem.
CIV je nepoužitelně drahý mezinárodní kilometrický tarif. A nějaké výhodnější nabídky jako dnes VJE se očekávat nedají.
Dají, jinam by jim ta kalkulace nevyšla
Nemyslím si. Ono těch mezinárodních cestujících je pořád poměrně málo, nebudou to řešit.
Garantuju vám, že v ten moment MD u106, jelikož přesně tohle spojení využívám pravidelně a jestli nepůjde VJE/DB sparpreis (ten používám teď více, do Hannoveru/Hamburgu u ČD Smolík přes Cheb a operačním sálem CJ delší dobu než ICE jezdit fakt nebudu) koupit, podniknu veškeré možné kroky které mi nejen 106/1999 Sb. a Správní řád dávají k nápravě. 🙂
Jaké kroky na základě čeho? Já prostě očekávám přistup ARR jako: My jezdíme trasu Praha – Cheb. Co je za Chebem nás nezajímá. Pokud chce někdo z Chebu pokračovat spojem jiného dopravce, ať si jízdenku koupí u toho dopravce.
ČLÁNEK 16 TARIF 1. Dopravce se zavazuje vyhlásit pro Dopravní výkony tarif, použitelný pro cestování ve vnitrostátní přepravě. Návrh tarifu je Dopravce povinen alespoň dva (2) měsíce před jeho vyhlášením předložit Objednateli k posouzení. Objednatel je oprávněn ve lhůtě čtrnácti (14) dnů vyjádřit odůvodněný nesouhlas s konkrétní položkou návrhu tarifu, a to zejména z důvodu, že tarif obsahuje nabídky, které jsou spojeny s vyšším výnosem než systém celostátního jízdného organizovaného Objednatelem ve smyslu § 7a ZVS (dále jen „Systém jednotného tarifu“), nebo s neodůvodněně nízkou úrovní jízdného, která je o více než 20 % nižší než jiná nabídka na dopravním… Číst vice »
> „Dopravce není povinen akceptovat návaznost dvou odlišných typů tarifu v tarifním bodě ležícím v železniční stanici, ve které vlak nezastavuje.“
A tarif vázaný k trase a nikoli vlaku se nám také tímto pomalu vytrácí… Tohle pravidlo o nemožnosti navázat v projížděném bodě je solidní zlo, a přitom to tak původně nebývalo…
Ten už neexistuje dnes.
A cena Arrivy na IC do Chebu bude asi pěkně napálená, aby jim vycházely ty nízké platby od ministerstva.
Což se obejde minimálně v rámci platnosti IDPK tím. R16 se už přes IDS obchází dnes často. Osobně se bojím hlavně placených místenek…
Tak naštěstí je soft-limit ve formě SJT. Mít jízdenku dražší než SJT nemá smysl.
Což už ČD praktikují dnes často (flexi je stejně drahá).
Musej to nějak vyvážit, aby jezdili cestující.
Takhle to přesne dopadne, a je to dusledek liberalizace po česku… Krasně to vidíte při první MÚ, kde si každý hrabe na svém písečku, zbytek ho nezajimá
Takhle to přesně dopadne
Tak to hodně štěstí….
Dost turistů tam v létě jezdí na Interrail, ten se uznávat bude, ne?
Kecáš! Kecáš! Kecáš!
ČLÁNEK 16 TARIF 1. Dopravce se zavazuje vyhlásit pro Dopravní výkony tarif, použitelný pro cestování ve vnitrostátní přepravě. Návrh tarifu je Dopravce povinen alespoň dva (2) měsíce před jeho vyhlášením předložit Objednateli k posouzení. Objednatel je oprávněn ve lhůtě čtrnácti (14) dnů vyjádřit odůvodněný nesouhlas s konkrétní položkou návrhu tarifu, a to zejména z důvodu, že tarif obsahuje nabídky, které jsou spojeny s vyšším výnosem než systém celostátního jízdného organizovaného Objednatelem ve smyslu § 7a ZVS (dále jen „Systém jednotného tarifu“), nebo s neodůvodněně nízkou úrovní jízdného, která je o více než 20 % nižší než jiná nabídka na dopravním… Číst vice »
tak si vezmete Včasnou z Chebu dál do německa a zkombinujete jí s jízdenkou po Čechách ,takhle to je levnější i dnes
Dáme 1000?
Vám bych ji asi i dal, kdybyste za to přestal plevelit diskuse.
OK, kam mám poslat číslo účtu?
Když vidím to kňučení a brekot, tak bezpečně 😀
Souhlasim, dobra prace. Doufam, ze Ceske Drahy jeste ztrati spoustu dulezitych linek. Pak se treba nekdo na Nabrezi probere a povyhazuje tam ten nekvalitni personal a zacnou konecne neco delat, aby meli kseft jako kazdy soukromy podnikatel. Sedet na mistecku ve statni firme to je vzdy pohodicka. Proc by se nekdo mel snazit a neco delat ze? To bude minusu… Podivejte se jak si Ceske Drahy zaslapali vlastni uspesny produkt SC Pendolino. To snad ani neni mozne, takto znicit neco co x roku fungovalo a pretahlo to na koleje lidi co by jinak do vlaku nesli. Cekarny CD Lounge misto… Číst vice »
Naprosty souhlas. Vedeni velmi spatne. 800 000 milionu pokuta za ty vagony. Na kazdeho zamestnance mohla byt odmena 36 000 kdyby tech 800 000 misto na pokute zaplatili lidem. Za totace by sel odpovedny pracovnik brucet. To same Foxy. Moderni stroj ktery krasne jezdi ale opet zprasena smlouva. Dalkova diagnostika neobjednana. Odpruzeni sprahel neni. Polaci jsou zdeseni ze kazdy den se souprava spojuje nekolikrat. Vse se prenasi na ram a trpi cely Foxik. Pritom to do Foxe namontovat lze. Servisni zazemi pro Foxy temer zadne a nekde zadne. A za 800 micu mohlo byt dalsich 7 Foxu. Do nebe volajici… Číst vice »
Foxy budou průser hlavně po roce 2030. Všude už budou stačit BEMU a Foxy s necelými 10 lety a odpisy za raketu… někdo na GŘ bude plakat krokodýlí slzy.
Jako myslite že Skáza Železnic najednou zelektrifikuje tolik tratí, že půjde celá síť obsloužit BEMU?
Koukněte na dvoučlánkovou verzi Stadler RS0, dojezd ~140 km není problém už dnes. Jaká ramena vám zbydou sic jen na současný počet 847? Plzeňská aglomerace bude pod dráty celá kromě Žatecké, například, to je hned 17 motoráků pryč. (10 847).
Máte pravdu – já např. nevěřím, že do roku 2030 dokáží elektrifikovat trať do Kladna (slibují rok 2029, ale vsadím svoje boty, že elektrický vlak v tom roce pod dráty na této trati nepojede)
Zatím se elektrizuje jen a pouze hubou.
Tak toho bych se opravdu nebál, mnohem více se bojím toho že po roce 2030 budou pořád jezdit regionovy, což je mnohem reálnější scénář.
800 000 milionu je přesně kolik peněz?😳😅
Až ztratí dostatek výkonů, žák bude politicky pruchodna privatizace, protože prodej bezvýznamné firmy nikomu nebude vadit.
Jen aby se našel kupec.
Jeden kupec už byl, byl to spíš Kupec a pod jeho velením to taky za moc nestálo
Ten ale nabízel zápornou kupní cenu 😉
Ale .. Cekarny CD Lounge zavárání jsou VÝSLEDKEM liberalizace.
Gratulace Arrivě. Jen doufám, že z toho nebudou mít kocovinu…. MD může ušetřené peníze využít jinak.
Nevyužije se nic. Obslužnost zůstane stejna