Vítězové padajícího trhu s auty: šedá barva, SUV a Škoda Auto

Škoda Octavia Combi. Foto: Škoda AutoŠkoda Octavia Combi. Foto: Škoda Auto

Tuzemský trh s novými auty propadl za pololetí o celkem 26 %, v červnu ale výrazně svůj pád zpomalil a

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomas

a abych odpověděl na otázku 😀 … mě koupě škodovky láká. Kupuju je rád, a obměnuju je celkem často. Poslední jsem shodou okolností objednal před týdnem.

a důvod je vcelku prozaický – volkswagen je v dané třídě ještě o dost dražší, než škodovka, korejce ani asijce nechci (podstatně húř dostupný servis, na spoustu věcí se čeká podstatně déle, než u VW koncernu) … a hlavně – škodovky se mi líbí :).

Tomas

To, že v červnu je meziroční pokles o 5% bohužel není žádným pozitivním číslem. Je to spíš artefakt toho, že se konečně začala předávat auta objednaná na začátku letošního roku. v květnu byl meziroční propad cca 45% – autosalony byly těsně po otevření, firmy nepřebíraly auta, protože byly samy v lockdownu (a automobilky nevyráběly). za normálních okolností by se v květnu přebíraly auta objednaná ještě před nástupem COVIDu.. navíc nejsilnější prodejce, škodovka, zastavil předávání a výrobu některých aut kvůli SW závadám úplně. červnová „krásná čísla“ jsou způsobená zejména tím, že se během jednoho měsíce předávala (a tím pádem i registrovala)… Číst vice »

noerf

Škoda má v ČR autorizovaný servis prakticky ve všech okresních městech i městech nad 8000 obyvatel. A odvoz auto na garanční prohlídky či servisy (u leasingových aut) někam 50 km daleko je rozdíl.

Tomas

ehm :)) ceny atakuji mercedes? to sis trosku spletl cisla, ze?

a tak skodovka je fajn auto … trosku drazsi (ne zas o moc), ale taky vetsinou trosku vetsi.

Tomas

uvědomuješ si ale, že srovnáváš auta jiné třídy? 😀

je to asi jako nadávat na to, že oktávka je dražší než fabie …

(jen ve zkratce … vitara je oproti karoqovi 20 cm kratší, o 6 cm užší, rozvor je o 14 cm kratší … )

pokud by jsi chtěl srovnávat auta z aspoň trošku stejné kategorie, tak s vitarou bys měl srovnávat … no, možná kamýka, který je sice pořád o dost větší, než vitara, ale je jí velikostně rozhodně blíž.

Eduard

EU by hlavně měla pozastavit platnost svých emisních norem a hlavně z nich vyplývajících pokut jinak celý automotive padne na hubu. Lidé chtějí pořádné motory a ne pidi turbo motůrky co se hned rozpadne a málo kdo z nich chce žít vlhký elektrický sen.

Tomas

Tak ja nevím … co byste tam chtěli mít za motůrky? 😀 85 kw na auto velikosti oktávky nestačí? 🙂 o 110kW raději ani nemluvím? .) nebo snad ten 2 litrový TDI s výkonem 85kW … to už moc pidi není, ne? Lidem je vcelku jedno, co to má za motůrek. hlavně když to moc nestojí, a nežere. A i ty piditurbomoturky najednou statisíce bez problémů. ale tak chápu, že se raději najdou lidi, co by tam chtěli mít atmosféru šestiválce … která ale svými parametery bude tak zoufalá, že i ten trouba v tom nafoukaným tříválci s 85kW mu… Číst vice »

Jan Sova

Ten nafoukaný tříválec je míň „eko“ než ta atmosféra a na to by ta EU měla slyšet, jsou to její pravidla… Všechny tyhle motůrky s hodně kW jsou dobré tak na svezení do města a po rovince. Na okreskách se to obrací a rázem jdou ty uhlazené tabulky s nízkou spotřebou a nízkými emisemi do kopru.

Eduard

Tak nějak. Co se týče pidi motůrků, tak se zkuste zeptat „šťastných“ majitelů mnoha tříválců jak si užívají vytahané řetězy, potkané ventily či odcházející turba. Ono je si třeba uvědomit, že většina lidí u nás si kupuje ojeté auto po záruce a chce od vozu aspoň nějakou tu provozní spolehlivost, což mnohé moderní agregáty neumí. Tady nejde o to, že by chtěl někdo trhat asfalt, ale o to, aby do auta lil jen palivo, měnil olej, filtry a spokojeně jezdil, aby jej číslo 300 000 -400 000 na budících neděsilo, ale nechávalo chladným. Jinak s panem Tomášem naprosto souhlasím, že… Číst vice »

Jiří Kocurek

Spoustě lidí se rozpadl HTP/HTTP motor. On by vydržel hodně, ale to by se s ním na dálnici nesmělo přes 110 km/h. Není stavěný na trvalou zátěž, to je motor na ježdění z dědiny 10 km do města. Nebo na ježdění po městě. Tam se sice dostane do otáček, ale jen na pár sekund, takže se nepřehřívá. A v tomhle provozu by se servisem 1/4 milionu naběhal. Jenže přehřátý olej nemaže. A když nemaže 2 hodiny v kuse, tak jde motor do kytek. Kdosi dokonce za Fabií tahal obytný přívěs. Koho by napadlo narvat motor z Veyrona do lokomotivy, 1000… Číst vice »

Jiří Kocurek

„Výkon prodává auto, ale točivý moment vyhrává závody.“ Jen nevím, jestli je autorem Jay Leno nebo Carrol Shelby.
A nechápu, proč by soudobá V6 3.3 měla být zoufalá, když jsme u toho Forda: 216 kW a 359 Nm. Jenom blbec by srovnával dnešní motor s 40 let starou V6.

Greta

EU řídí politici a tak dělá to, co po ní chce většina jejich voličů. Česko, Rumunsko nebo Bulharsko možná zahrnuje většinu voličů jako jste vy, ale ve velkých a vyspělých zemích typu Německa mají voliči jiné preference a tak žádné odpouštění nečekejte. A že automotiv padne? Kdepak, jen montovny vybehovych modelů à la Kolín. A těch nebude škoda.

Tomas

Zrovna toto je ten případ, ky EU dělá přesně pravý opak toho, co po ní chce většina jejich voličů.

V tomto případě si EU nejprvě vhodným PR a „manipulací“ nejprve vygenerovala poptávku, kterou se následně (a navzdory fyzice a realitě) jala prosazovat.

Eduard

Přesně tak. Lidé chtějí kvalitní vozy, které jim budou dlouho a levně sloužit. Vozy co budou jezdit v reálu za pár litrů paliva. A ne něco co v laboratoři produkuje skvělá čísla, ale rozpadne se to po 200 000 km. Většinu lidí nezajímá kolik CO2 produkuje jejich vůz, ale kolik zaplatí u pumpy. Jinak Greto jděte se zeptat kolínkých jak by byly nadšeni, že by se jim mohla zavřít fabrika. A nejde jen to tu samotnou továrnu, ale o spoustu dalších pracovních míst jak u dodavatelů, tak i celé plejády spolupracujících firem. ČR nejí jen montovna, ale je zde spousta… Číst vice »

navratp

V Česku. Už třeba v Rakousku je to jinak. Nick Greta má pravdu.

Jiří Kocurek

Máte pocit, že v Rakousku žádná automobilka není?

J.D.

Nemáte pravdu. EU politikům se podařilo vytvořit dostatečný distanc od voličů, takže nemusí tak úplně reagovat a odpovídat jejich potřebám a přáním. To má samozřejmě výhody i nevýhody. Mohou například přijímat politiky, které jsou nepopulární, ale potřebné – v tom udělalo historicky EU mnoho služeb ve věcech, které nám dnes přijdou samozřejmé, ale vůbec nejsou. A taky ty iracionální a často vyvolávající obrovské otázky ohledně zákulisního lobování některých skupin – a právě sem patří právě třeba snižování emisí (ať už v energetice nebo dopravě).

Tomas

Dnešní lidé prostě nemají vkus. Já bych si šedé auto nekoupil ani jako traktor na pole. Bílou jen pokud by jiná nebyla. Auto prostě musí být krásné a to mu dodá až barva. A že těch krásných barevných aut mezi těmi ošklivými šedivinami na našich silnicích stále ještě je! I Mercedes může být zelený.

Eduard

Tak barva je to poslední co by mě na autě zajímalo. Mnohem důležitější jaký má motor, výkon, provozní spolehlivost. Ale barva?

Václav

Tak samozřejmě jsou vámi jmenované parametry nejdůležitější, ale když si vyberete auto podle těchto parametrů, tak nakonec začnete vybírat barvu a zjistíte, že si můžete vybrat mezi šedou a bílou, případně nějakou hodně tmavou. Pastelové barvy jsou za příplatek a tomu nerozumím.

Eduard

Tak to je jasné, že výrobci chtějí vydělat. Tak atraktivní barvy jsou za příplatek. Chceš mít hezké auto, tak plať 🙂

Dalibor

správná barva šetří náklady na umejvání auta.

Eduard

To máte pravdu. Ale kolik činí náklady na umývání z celkových nákladů? Dovolím si říci, že mizivé procento. Každopádně rozumím tomu, že pro některé je barva jeden z nejdůležitějších faktorů při výběru auta.

navratp

Ano, barva. Proto je metalíza za příplatek a bílé jsou jen firemní a soukromé pofiremní.

Eduard

Budete se divit, ale jsou lidé jako já, kterým je jedno jakou mají barvu. Proto se najdou i zákazníci z řad fyzických osob, které si nakupují auta v bílé popř. jiných základních barvách.

czhunter

Pokud nemáte auto bezbarvé, tak vás barva v nějaké fázi objednávky rozhodně _musí_ zajímat.

Tomas

hodne je to o autu … kazdemu slusi jina. poslednim skodovkam (o3, rapid) hodne slusely svetle barvy (vcetne bile).

Dalibor

šedý auto mám od r. 2002, a je to nejpraktičtější barva. Není nutno ji moc umývat, z nejhoršího to „oprší“ furt vypadá stejně! Nejorší bary jsou černá a bílá, na těch je videt každá „prachová částice“.

ČD4ever

Šedá je ve skutečnosti stříbrná. Já mám stříbrnou metalízu a v techníčáku je napsáno „šedá-metal“.

Brian Griffin

Čistě pocitově: šedá auta se mi moc líbí, ale šedé auto nechci – na silnici zaniká.

Jiří Kocurek

A navíc: Hledejte ho na parkovišti.

Martin

Pane, vy jste žena ?