Víkend nabitý dopravními akcemi. Návrat panťáku do Brna nebo poprvé otevřená vozovna
Jednotka řady 560 v Králově Poli. Foto: KORDIS JMK
Kompletní přehled naleznete v našem Kalendáři akcí.
Kompletní přehled naleznete v našem Kalendáři akcí.
Jízdy Skaličáka pod dráty jsou docela nuda. Jak kdyby u Brna nebyla pěkná, neelektrifikovaná trať…
Pravda, taková stará Tišnovka Tišnov-Hradčany-předávkové kolejiště by byla pro takový vláček mnohem stylovější.
A která trať vedoucí přímo z Brna ještě není zadrátovaná?
Brno – Líšeň.
Brno dolní – Střelice.
Chyba, krom pár set metrů jsou mezi dolním a Střelicemi dráty. Pěkná trať začíná až za Střelicemi a dál. O víkendu tam s kapacitou tratě není problém. A pára by v Hrušovanech nad Jevišovkou vypadala skvěle.
Mám koupený lístek panťákem do Bratislavy … ta trapná akce JMK, jak nás sveze panťákem do Sokolnic, to je směšný … do Bratislavy a zpět za 500 na pořádnou akci … to je mnohem lepší. Kdyby JMK udělal speciální jízdu na nějaké zajímavé trati – do Ivančic, Miroslavi, Bystřice nad Pernštejnem … ale vozit to po rovinkách na koridoru … výsměch …
Navštívím to kolečko kolem Brna s mým pětiletým synem a nechám ho to zhodnotit. Jeho slovo bude mít větší váhu. Třeba vám dá zapravdu.
Obávám se, že sám uvidíte, že jej to po cca půlhodině přestane bavit a bude hledat nějaké jiné povyražení než pouhou cestu „starým“ vlakem. Hodina cesty je podle mě spíš už „přes čáru“ a co je delší tak je příjemně stravitelné už jen pro „šotouše“ nebo výrazné „úchyly“. A dospělí zase k tak dlouhým jízdám už potřebují aspoň také nějaké (tekuté) občerstvení.
Jinak stojí připravený v depu s jedním vloženým vozem a plecháčem na přípřeži.
Naštěstí účast na akci IDSJMK není povinná.
„Kdyby JMK udělal speciální jízdu na nějaké zajímavé trati – do Ivančic, Miroslavi, Bystřice nad Pernštejnem “
Tak by na to nemohl nasadit panťák 560.
Baxi není jediný retro vlak v Jihomoravském kraji
Bejt to jízda panťákem do Wanglu, tak jedu aj za litr 🙂
Ten pantak je dobra uchylarna, kdo plati to odstaveni? kdo platil zachranu a dalsi veci? melo to jit do huti…
Určitě, máte pravdu. Stejně jako se měly poslat do hutí všechny parní lokomotivy a další historická vozidla. Historii je třeba vymazat a koukat se jen kupředu, zpátky ni krok 🤦😀
Soukromý železniční spolek. Nějaké další blbé otázky?
S milionem dotací 🤣
Soukromý železniční spolek? Ty 560ky jsou dvě? 😮 Jednu provozujou ČD ( nostalgie) Apropos, zajímalo by mě, jestli to uvnitř prošlo renovací, nebo to tam vypadá jak ten poslední den, co jsme tím jeli z Chrlic. (né špatně, ale standardně „jetě“)
Ano oficiálně to je pod hlavičkou ČD, nicméně být rozhodnutí jen na vedení ČD, tak už ta jednotka stojí dávno v Třebové a je z ní šrot. Iniciativu za záchranu alespoň v této zkrácené podobě vedli nadšenci z řad zaměstnanců. Ale ten dotaz tomaska je prostě tak debilní, že na něj musela přijít i blbá odpověď.
jaky? takze kdyz po tom pujdu oficialne tak vsechno platil nejaky spolek a ne CD? chci konkretni odpoved
doufam, ze se z verejnych penez nefinancuji takove veci a pokud ano tak chci slyset duvody proc ano
kdo plati odstaveni v depu?
Když Vám stojí na Vaší zahradě Vaše stodváca, tak Vás to odstavení něco stojí?
V té huti skončí dřív všechny Ibalginy než Panťák … se rozpadnou po cestě …
Narozdíl od těch Panterů, které provozují ČD?
Nedělali Ibáče na Slovensku?
Druhá jednotka je oživována na zkušebně a trati ve výrobním závodě Škoda Transportation v Plzni
https://zdopravy.cz/jihomoravsky-kraj-ukazal-dalsi-snimky-novych-jednotek-moravia-vyjedou-pristi-rok-93439/
Ta úporna snaha je zošklivit pramení z čeho?
https://zdopravy.cz/skoda-a-zos-trnava-rozsirily-spolupraci-pri-vyrobe-jednotek-pro-jizni-moravu-108837/
Škoda že ten panťák nejde kúpiť jednosmerne, ale iba ako spiatočný day trip :/
Těch 120 Kč je skutečně likvidačních. Berte to jako příspěvek na nostalgii.
Jednosměrně do Bratislavy. Pro někoho může být pozdní návrat riziko, že nestihne poslední spoj domů.
Pardon, myslel jsem, že je řeč o té akci IDSJMK. Ale ta věta o příspěvku na nostalgii paltí univerzálně 🙂
Díval jsem se na jízdní řád historických autobusů v Brně a chybí mi tam Ikarus. Škoda.
Někdo z jiných majitelů by jej jistě byl schopen zastoupit – a „hostování cizích vozidel“ ej při takových příležitostech v jiných městech docela běžné (ostatně i vozidla TMB se často účastní různých oslavných akcí jinde v ČR).