Víkend nabitý dopravními akcemi. Návrat panťáku do Brna nebo poprvé otevřená vozovna

Jednotka řady 560 v Králově Poli. Foto: KORDIS JMKJednotka řady 560 v Králově Poli. Foto: KORDIS JMK

Kompletní přehled naleznete v našem Kalendáři akcí.

Odebírat
Upozornit na
guest
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tukan

Jízdy Skaličáka pod dráty jsou docela nuda. Jak kdyby u Brna nebyla pěkná, neelektrifikovaná trať…

Pavel Skládaný

Pravda, taková stará Tišnovka Tišnov-Hradčany-předávkové kolejiště by byla pro takový vláček mnohem stylovější.

Suchdolák

A která trať vedoucí přímo z Brna ještě není zadrátovaná?

vjkm

Brno – Líšeň.
Brno dolní – Střelice.

Libor

Chyba, krom pár set metrů jsou mezi dolním a Střelicemi dráty. Pěkná trať začíná až za Střelicemi a dál. O víkendu tam s kapacitou tratě není problém. A pára by v Hrušovanech nad Jevišovkou vypadala skvěle.

gringoAD

Mám koupený lístek panťákem do Bratislavy … ta trapná akce JMK, jak nás sveze panťákem do Sokolnic, to je směšný … do Bratislavy a zpět za 500 na pořádnou akci … to je mnohem lepší. Kdyby JMK udělal speciální jízdu na nějaké zajímavé trati – do Ivančic, Miroslavi, Bystřice nad Pernštejnem … ale vozit to po rovinkách na koridoru … výsměch …

Liposh

Navštívím to kolečko kolem Brna s mým pětiletým synem a nechám ho to zhodnotit. Jeho slovo bude mít větší váhu. Třeba vám dá zapravdu.

kelímek

Obávám se, že sám uvidíte, že jej to po cca půlhodině přestane bavit a bude hledat nějaké jiné povyražení než pouhou cestu „starým“ vlakem. Hodina cesty je podle mě spíš už „přes čáru“ a co je delší tak je příjemně stravitelné už jen pro „šotouše“ nebo výrazné „úchyly“. A dospělí zase k tak dlouhým jízdám už potřebují aspoň také nějaké (tekuté) občerstvení.

Jirka63

Jinak stojí připravený v depu s jedním vloženým vozem a plecháčem na přípřeži.

Kubrt

Naštěstí účast na akci IDSJMK není povinná.

Jiří Kocurek

„Kdyby JMK udělal speciální jízdu na nějaké zajímavé trati – do Ivančic, Miroslavi, Bystřice nad Pernštejnem “

Tak by na to nemohl nasadit panťák 560.

Tukan

Baxi není jediný retro vlak v Jihomoravském kraji

Nose Peak

Bejt to jízda panťákem do Wanglu, tak jedu aj za litr 🙂

Tomasek

Ten pantak je dobra uchylarna, kdo plati to odstaveni? kdo platil zachranu a dalsi veci? melo to jit do huti…

XP3

Určitě, máte pravdu. Stejně jako se měly poslat do hutí všechny parní lokomotivy a další historická vozidla. Historii je třeba vymazat a koukat se jen kupředu, zpátky ni krok 🤦😀

Joe

Soukromý železniční spolek. Nějaké další blbé otázky?

likvidátor shotoushků

S milionem dotací 🤣

Liposh

Soukromý železniční spolek? Ty 560ky jsou dvě? 😮 Jednu provozujou ČD ( nostalgie) Apropos, zajímalo by mě, jestli to uvnitř prošlo renovací, nebo to tam vypadá jak ten poslední den, co jsme tím jeli z Chrlic. (né špatně, ale standardně „jetě“)

Joe

Ano oficiálně to je pod hlavičkou ČD, nicméně být rozhodnutí jen na vedení ČD, tak už ta jednotka stojí dávno v Třebové a je z ní šrot. Iniciativu za záchranu alespoň v této zkrácené podobě vedli nadšenci z řad zaměstnanců. Ale ten dotaz tomaska je prostě tak debilní, že na něj musela přijít i blbá odpověď.

Tomasek

jaky? takze kdyz po tom pujdu oficialne tak vsechno platil nejaky spolek a ne CD? chci konkretni odpoved
doufam, ze se z verejnych penez nefinancuji takove veci a pokud ano tak chci slyset duvody proc ano
kdo plati odstaveni v depu?

Martin Kovář

Když Vám stojí na Vaší zahradě Vaše stodváca, tak Vás to odstavení něco stojí?

gringoAD

V té huti skončí dřív všechny Ibalginy než Panťák … se rozpadnou po cestě …

Jiří Kocurek

Narozdíl od těch Panterů, které provozují ČD?

Nose Peak

Nedělali Ibáče na Slovensku?

Jiří Kocurek

Druhá jednotka je oživována na zkušebně a trati ve výrobním závodě Škoda Transportation v Plzni
https://zdopravy.cz/jihomoravsky-kraj-ukazal-dalsi-snimky-novych-jednotek-moravia-vyjedou-pristi-rok-93439/

Ta úporna snaha je zošklivit pramení z čeho?

Samo

Škoda že ten panťák nejde kúpiť jednosmerne, ale iba ako spiatočný day trip :/

Kubrt

Těch 120 Kč je skutečně likvidačních. Berte to jako příspěvek na nostalgii.

JanO

Jednosměrně do Bratislavy. Pro někoho může být pozdní návrat riziko, že nestihne poslední spoj domů.

Kubrt

Pardon, myslel jsem, že je řeč o té akci IDSJMK. Ale ta věta o příspěvku na nostalgii paltí univerzálně 🙂

HansB

Díval jsem se na jízdní řád historických autobusů v Brně a chybí mi tam Ikarus. Škoda.

Pavel Vavříček

Ten má technickou závadu

Suchdolák

Někdo z jiných majitelů by jej jistě byl schopen zastoupit – a „hostování cizích vozidel“ ej při takových příležitostech v jiných městech docela běžné (ostatně i vozidla TMB se často účastní různých oslavných akcí jinde v ČR).