Vik v DVTV: Číňané jsou ochotni svůj podíl ve Smartwings prodat za korunu, po Boeingu chceme 100 milionů dolarů

Boeing 737 MAX 8 registrace OK-SWA krátce před vzletem. Foto: SmartwingsBoeing 737 MAX 8 registrace OK-SWA krátce před vzletem. Foto: Smartwings

Generální ředitel letecké společnosti Smartwings Roman Vik dnes v rozhovoru pro DVTV uvedl, že se otevírá cesta i k možnému

Zpět na článek
182 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bardotka

Tak když dostanou od Boeingu 100 M$, tak nepotřebují ten úvěr, ne?

František

Teď jde o to kdy je dostanou.

DaJe

Hm, takze skvele…panu Simanemu se pres pana Tvrdika, podarilo ovladnout jeho CSA a nyni, kdyz se firma hrouti, tak by ji radi odprodali zpet statu…tomu se rika dobry business..:-)

Markus

Pro DaJe… obávám se, že vám chybí ještě jeden krok = prodat státu a ze státních peněz splácet dřívější půjčky které Šimáně a číňané poslali do ČSA/SG. Protože celý ten humbuk okolo SG/ČSA není vůbec nutný. Existuje insovenční zákon který umožňuje za určitých okolností formu insolvence tzv. reorganizací – tj. firma by v zeštíhlené/oddlužené podobě přežila a s novým vlastníkem. Úloha českého státu je dvojí: a) zadotovat např. 12 měsíců část nákladů na některé linky (Paříž, Kyjev, Madrid možná i Řím) a jestli v soutěži o provoz dotovaných linek vyhrají SG/ČSA nebo aerolinky z Horní Dolní, to je fuk. b)… Číst vice »

Ota Z.

věděl jsem, že máme plno odborníků na řízení leteckých společností, ale že se přidá i tolik ekonomů, krizových manažerů a znalců prostředí… slušný kalibr..
Jinak DVTV a konkrétně p. Veselovský je dobrý redaktor, ale v tom rozhovoru byl maličko mimo. O problematice letecké společnosti věděl málo a kryl to „politickými argumenty“. Jeho výkon mě zklamal.

František

No p.Veselovský na Vika absolutně neměl, ale na Vika má málo kdo.

Markus

Pro Ota Z.: Ano, souhlasím jde o obtížnou problematiku: jestli z našich daní darovat několik miliard či nikoliv. Nicméně i laikovi je jasné, že jde o hodně riskatní záležitost a proto je velkou chybou, že náš zaměstnanec – pan ministr Havlíček – se vůbec pustil do úvah na toto téma a to bez pomoci odborníků.

Čili průser vznikl v momentě, kdy nekompetentní člověk začal uvažovat, že bude rozhazovat peníze z našich daní.

nicky

Stačí se podívat na holá fakta: 1) Nelétá se, není poptávka, není ani kam létat – vlastnit teď leteckou společnost je jen o nákladech a ztrátách. 2) Může to trvat dlouho, třeba přijde druhá, třetí vlna a otevírání hranic se mlže táhnout i roky a příjmy pořád žádné. 3) Je jisté, že minimálně třetina leteckých společností nepřežije a zanikne. Přežijí jen velcí a silní co mají dostatek hotovosti a SWG k nim rozhodně nepatří. 4) Návrat k normálu bude trvat roky, letadla budou poloprázdná a bude zuřit cenová válka, odvětví bude dále ztrátové, další společnosti nepřežijí. 5) SWG měl svých… Číst vice »

nicky

Všichni co mi dáváte ty mínusy si uvědomte jednu věc – má to být půjčka a tu je nutné splácet a to se dělá ze zisku. Pokud zisk není (a roky určitě nebude) platí to stát, tedy vy všichni se skládáte na koníček 18. nejbohatšího Čecha. Je to stejné jako když dostaneš v práci padáka, nemáš ani vindru a koupíš si dům na hypotéku. Dlouho tam bydlet nebudeš….

Vlastimil Kocurek

Ano to je ekonomický a pragmatický pohled na celou tu věc, naprosto reálné argumenty.

Vladimir

Aby nahodou zahadne levny prodej 50% spolecnosti SW od Ciny nesouvisel s kseftem typu: vy jako stat zajistite, ze vlaky Sirius dostanou na koleje a my CITIC dame SW za 1Kc.

Pavel P.

Docela reálná představa …

Filias

Těch podmínek tam bude více. Tu jejich mizernou investici zkusí maximálně zužitkovat.

medvěd

A) Pokud chcete státní podporu – jedině až MF ukážete vše o firmě (Čínané nabývají majetek v Africe kvůli tomu, že ten , co mu půjčí, není schopen včas splatit půjčku).
B) Pokud si myslíte, že za uzeměné závadná letadla něco od těch za oceánem dostanete ……..scifi pohádka
C) Pokud takto půjde dál, přežijí jen firmy s podporou, zbytek dle mne bude agresivně sežrán
D) MD by mohlo pomoci s tím, že přispěje na náklady – údržbu letadel na zemi

vitapb

Ten rozhovor v DVTV je bulvární ostuda. Aniž bych se chtěl SWG nějak zastávat, tak zas tak moc nechtějí, Vik se v tom rozhovoru chová naprosto slušně a má svatou trpělivost. Firmu dlouhá léta budoval, je ve hře daleko jeho mnohem hodnotnější firma než pár miliard na zárukách. Veselovský mi v některých chvílích přijde jak machýrek v hospodě u piva, kterýmu nedochází souvislosti trhu. Tahle situace by asi měla být nějakým způsobem regulovaná skrze EU. V krajním případě to může dopadnout tak, že zdravé aerolinky budou převzaty nezdravými, které v minulosti žádaly opakovaně o státní pomoc převezmou a to jen… Číst vice »

Markus

Dobrý den, pane vitapb … nejde o úroveň dialogu, ale o obsah dialogu. SG/ČSA v současném stavu IMHO nejsou životaschopné a nesouvisí to s nynější epidemií. Také já přeji SG/ČSA, aby přežila, patrně v menší podobě a patrně při tom budou nadávat věřitelé, když budou odpouštět část dluhů, které jim měla zaplatit firma SG/ČSA. P.S. Jaké množství peněz dluží SG/ČSA svému čínskému akcionáři? Jaký je objem půjček, který číňané dříve poslali do SG/ČSA? A ten samý dotaz o zbývajícím akcionáři SG/ČSA (což jsou předpokládám čeští akcionáři např. pan Šimáně) … Protože předpokládám, že tyto půjčky firmě od jejích akcionářů jsou… Číst vice »

vitapb

Nejsou životaschopné? Jste si jistý? Já to nevim, ale zajímalo by mě z čeho tak soudíte. Ono sanovat provoz aerolinek ze svý kapsy nebude žádná sranda, to by po chvíli i miliardáře položilo. Já nevim, ze všech stran slyšim že jsou dlouho SWG na odstřel. Nemluvim o kvalitě služeb, ale kdyby ta firma byla ekonomicky chabá, tak neustojí už uzemění BauMaxů. Oni stále fungují i přesto, že nelétá za poslední měsíc skoro nic.
Nicméně pokud by měl stát dávat cokoli, musí znát podrobně současnou i minulou ekonomickou stránku podniku s tím souhlasím.

kanafasik

životaschopné? tak já nevím, vloni se troubilo na poplach..(odkaz na nesmyslný text smazán)

RHood

Navyšování základního jmění z důvodu slabé CASH pozice a rostoucího rizika neschopnosti hradit své závazky považujete za symbol zdravé společnosti ? Ono sanovat jakýkoliv typ podnikatelské činnosti, která je zasažena není jednoduché. A hodně mě pobavilo to vaše vyjádření ve spojení s tou sanací, citují: „ze svý kapsy“. Pane vitpb, a z jaké kapsy to má být sanováno, ze státní ?
A doplním, co tady ještě nezaznělo, není pravdou, že stát SWG nepomáhá. Vyjádření pana JUDr. Šimáněho v HN, cituji „HN: Čerpáte peníze také z programu Antivirus, tedy příspěvek na platy v rámci tzv. kurzarbeitu? JISTĚ.“

Vlastimil Kocurek

Jenomže k podnikání v letecké dopravě potřebujete desítky miliard, a to v našich Kč, ale v USD. přinejmenším , alespoń tedy v jednotkách miliard. ale tihle Šimámě – Vik – Viková – Číňané prostě prostředků dost nemají a ani nebudou míst, protože zmizí ze světa.
Co zo je „sanovat provoz ze své kapsy“, když jsou podnikatelé, ????? Vůbe c to povídání postrádá smysl, milá paní/pane. Na tu hasterii bych tipoval ženu.

Markus

Pro vitapb … k Vaší otázce, proč si myslím, že SG/ČSA v současné podobě nejsou životaschopné: a) zejména linky provozované SG patrně nebudou mít dostatek zákazníků – mluvím o destinacích typu Kanárské ostrovy, či Egypt … pokud Vy si snad myslíte, že v době epidemie a několik roků poté budou mít lidé dost peněz si zaplatit leteckou dovolenou, tak já si to rozhodně nemyslím. Jo, tak asi 5 roků po odeznění náporu epidemie bych tipoval, že lidé opět zbohatnou natolik, aby uživily 3 desítky 737 (dle b) na linkách po Evropě prudce naroste konkurence. A tím nemyslím konkurenci pouze mezi… Číst vice »

vitapb

Díky za slušnou a věcnou argumentaci. Já nevyvracim, že současná sitace tak jak je, je pro SWG křížem. Ale pokud by se nestalo tohle (což potkalo všechny) a MAXy (což by mělo být refundováno), tak si myslím že je SWG naopak ekonomicky celkem stabilní oproti jiným „fungujícím“. A je škoda o ni přijít. Celý to je vpodstatě (jak Vik řekl) o tom, čemu se věří. Já věřím a jsem optimista v tom že tohle brzy odezní, bude sice krize, ale jinak život a ekonomika půjde dál a tohle bude v její historii bráno jako velký zakopnutí. V roce 2010 byla… Číst vice »

Markus

Pro vitapb: podstatou insolvence je že současný vlastník přijde o své akcie SG/ČSA. Samozřejmě není nereálná varianta, že pokud pokud by insolvence SG/ČSA byla formou tzv. reorganizace, tak firmu očištěnou o dluhy si z insolvence koupí opět duo pánů Šimáně/Vik. Celý problém této diskuze je pokřivený názor našeho zaměstnance = ministra vlády ČR pana Havlíčka: že namísto standartního řešení (insolvence ať už formou konkurzu či formou reorganizace) se má pro některou firmu používat jakési improvizované řešení, které bude velmi pravděpodobně mnohem dražší pro nás občany, protože stát není dobrý vlastník firem. A tím nikterak nezpochybňuji právo SG/ČSA, aby z našich… Číst vice »

kanafasik

„Další věc je, že pokud našim fungujícím firmám nepomůžeme, sezobnou je rádi firmy z Číny nebo jiných zemí“……zaregistroval jste, že právě tuto firmu Čínan už spoluvlastní a momentálně nabízí svůj podíl za korunu? Nabízel by někdo za takovou sumu, pokud je to zdravá firma?

Markus

Nemám konkrétní info, ale tipuji, že prodej téměř polovičního podílu SG/ČSA za 1, slovy jednu korunu je asi kvůli tomu, že čínský akcionář možná půjčil peníze do SG/ČSA, takže doufá, že z našich daní se do číny bude splácet půjčka.

Kdyby bylo zvoleno standartní řešení – insolvence – tak patrně si čínský akcionář spočítal, že by výtěžek z insolvence byl menší než pokud vyjde tato habaďůra na české hejly

kanafasik

nějaký „háček“ tam bude. V Polsedním rozhovoru sám Šimáně uváděl, že chtěli podíl CITICu odkoupit zpět, ale nedohodli se na ceně. A ted je najednou ochoten CITIC přenechat svůj podíl za korunu?

Markus

No jestli jsem pochopil, tak ten pokus většinových akcionářů vykoupit podíl od čínských menšinových akcionářů, byl někdy vloni. Což byla dost jiná situace. Nikdo loni netušil, že 737MAX nebudou letuschopné i dnes – na jaře 2020. A zejména nikdo netušil, že spousta dřívějších cestujících – turistů z ČR – holt si nebude moct dovolit každoroční leteckou dovolenou…. Prostě a jednoduše – v dnešním stavu je SG/ČSA (zejména charterové lety) bez perspektivy. Buďto se ta firma zmenší (míň aktivit a míň dluhů) nebo zanikne … a jakkékoliv dotování miliardami z našich kapes to akorát oddálí o několik měsíců Zatímco dneska je… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Když to má hodnotu 1,., tak se asi dost pohádali u té ceny, možná že Šimáně chtěl dokonce 2, 70. :):)

Vlastimil Kocurek

Ale ekonomika se neřídí vašimi pocity, v podstatě mluvíte naprosté nesmysly a je ihned poznat, že i ekonomice nevíte vůbec nic akorát šíříte hysterii a nesmysly.

Peet

Dlouhá léta budoval firmu? Nemyslíš tím náhodou dlouhá léta „ojebá..l“ zákazníky a zaměstnance, lítal na hranici bezpečnostních předpisů a také za hranicí? O cenách letenek a zpoždění, které povýšili na běžný standard ani nemluvě.

kanafasik

Hergot, nemůžu si vzpomenout kdo to tady žaloval stát za to, že finančně pomáhal přes firmu Osinek jistým aeroliniím? Ale mohl by to vědět třeba pan Vik.

Jan

To bylo trochu za jinych podminek ne? 🙂 pletes tady pate pres devate 😀 ted zadaji o pomoc vsechny aerolinie a vse je navic posveceno od EU . Víííš ? 🙂

kanafasik

Ale ne všechny aerolinie pomoc obdrží. Pokud je pravda, že CITIC nabízí svůj podíl za korunu, trochu to smrdí nechtějí utopit víc peněz než už je to stálo. Rozhodně to nedělají pro naše krásné oči nebo pro záchranu aerolinií někde v Evropě.

Vlastimil Kocurek

Tak natahuje ruku každý, ale mnohé společnosti nedostanou nic. Samozřejmě takové jako Lufthansa, KLM a jim podobné dotace dostanou, protože mají za sebou mimořádně velké majetky, zajímavou historii a jsou profesionálně řízeny. Takže ta vaše úvaha je o ničem, EU neposvětilo, že se má zachraňovat každá malá krachující firma.

Vítek

Všichni tady píšou: „On místo nich hned někdo nastoupí“… Ale kdy? No hned to nebude. To se nejprve budou muset společnosti uzdravit a až potom můžou expandovat. Taky je možnost že prostě letectví na tom nebude pár let dobře a že třeba dalších pět až deset let SWG nikdo nenahradí. Teď budou všichni rádi když přežijou.

kanafasik

když bude poptávka, bude i nabídka.

Vítek

No ono i to expandování něco stojí. Když ale nebudou peníze, nebude se expandovat i kdyby tu poptávka byla.

Vlastimil Kocurek

Díky za pokračování vašich úvah.

kulhán

My taky hned nikoho nepotřebujeme, nebo vám někomu snad přijde ze ano? To by nebyla plná RWY 04/22 letadel.
Až bude potřeba tak se trh okamžitě zaplní.

Gajda

Letadel je spousta a všichni ví, že bude minimálně dva roky trvat, než bude poptávka jako před čtvrt rokem. Takže kdokoliv větší by to odlítal místo nich. Nicméně pokud chtějí jen vládní garanci pro úvěr a ten mít do 5 let splacenej, na tom snad tak nic špatnýho není.

Vlastimil Kocurek

Není, prostě co pět let stát zaplatí 5 miliard za dluhy SW, a hurá pak půjdeme cestou do muzea.

Vlastimil Kocurek

No comment. to jsou jen vaše vnitřní pocit vyplývající z toho, že o tom nic nevíte, taková fata morgána. Ekonomika, nepracuje s pocity, hádáním z koule či fatou morgánou.

kanafasik

citace:“Virgin Atlantic, které dosud marně žádají vládu o státní pomoc, ve zprávě uvedly, že návrat do zisku a na úroveň roku 2019 potrvá nejméně tři roky.“…. Roman Vik tvrdÍ ža jim stačí 1,5Mld a v dubnu příštího roku bude všechno cajk. :))

petrs

Nic takoveho nerekl….opet Vase zkreslovani faktu….

kanafasik

zaznělo tam, že potřebují 1,5Mld aby přežili do příštího dubna, kdy se stav vrátí do stavu březen 2019Í. vizionář..

Apex

Tak pokud čtu dobře, tak chtějí/potřebují 100 miliónů $, to je 2,5 miliardy… A do dubna nejspíš proto, že očekávají v rámci možností normální letní sezónu… Takže na to nemusí být velký vizionář a vůbec nemluví o tom, že se to vrátí do stavu březen 2019..

Filias

Ano. Evropské aerolinky vydělávají jen v létě. Tohle léto bude mrtvé. Příští už by mohlo být použitelnější. A letenky na léto se nejvíce kupují začátkem roku. Nevím kolik potřebují, ale bez peněz do onoho března to můžou zabalit rovnou. Banky jim na normální úrok nepůjčí. Tak buď stát, nebo nějaký „bláznivý“ investor. A ano, stejně tak budou muset propustit tak 1/3 zaměstnanců.

Vlastimil Kocurek

To jeou jen řeči pro novináře. Pokud byste to chtěl poctivě sledovat z jiných zdrojů, dá to dost práce, a stejně se toho kus nedozvíte.
Toto jsou jen takové šepoty a výkřiky. Nemusíte brát vůbec vážně

Peet

Jasně, protože už tak přemrštěné ceny ještě zvýší, a mají to doma. Český koupák chce přece lítat výhradně s SW, tak ať si to zaplatí.

gaston

Pod článkem o snížení mezd zaměstnancům ČSA se před pár dny objevil příspěvek pod jménem Mácha, který byl později smazán a označen slovem trolling. Smazána byla rovněž reakce, ve které byl odkaz na osobu Mácha, jeho minulost a jeho praktiky. Mně se „poštěstilo“ si oba tyto příspěvky ještě před smazáním přečíst. Je to výživné čtení, velmi doporučuji si ho vyhledat. To, co se dalo tušit již dříve, se vlastně tímto potvrdilo. K účasti v diskuzi přece stačí jen e-mail + nick, a jedeš! Třeba v desítkách až stovkách provedení, anonymní servery to jistí. Rukopis některých zdejších příspěvků pod mnoha různými… Číst vice »

Jan

Je to klasicka ceska stupidita, zavist , neprejnost 🙂 tady houkaji kvuli dvem miliardam ale to ze stavime nejdrazsi dalnice, ze Gross, Topoulanek a dalsic x ukradlo nekolik bilionu je v pohode 😀 traposi fakt 😀 uz bezte diskutovat jinam.

Vlastimil Kocurek

V životě bych nenapsal „česká stupidita, závist, nepřejnost“. To jste v podstatě urážení našeho národa a dávejte si na takové věci pozor, protože se vám může stát, že diskutovat jinam půjdete vy. Doufám, že chápete, , o co jde.

Petr

to Gaston – Moc pěkně nápsáno. jen pro dokořenění stačí e-mail + nick: občas něco přispěju do diskuse a najednou si všimnu že pod stejným nickem jsme tu dva. 🙂 a hned s peprnými příspěvky.

Vlastimil Kocurek

V takové diskusi co je tady se nerozhoduje o existenci firem. To je snad jasné. Nikdo nikomu nic nebere.

Pavel

Co to je zase za výhrůžky? Každý den má teď seriózní LOT v Praze 4 lety. Pokud padne SW s plánem létat tradicně jen na jeden motor, nastoupí LOT a nabázuje se i z Prahy, případně i někteří ultralowcosti. LOT a ultralowcosti absorbují to lepší crew ze SW, takže všichni ze SW na pracácích neskončí.
Už před COVID měl LOT linku PRG-BUD, OSR-WAW a další linky a potřeby lokálních crew by rychle přibyly. Pádem SW jen všichni získáme lepší služby a nižší ceny jako v PL, AT a DE i HU!

petrs

Jasne! A jeste tu o Snehurce….

Nicky

během 10-ti minut 38 mínusů – to nebude náhoda, úderka SWG je horší než ruští trollové.

Pavel

SW má každý den PR interview, aby nám vysálo kapsy a pan Šimáně nemusel ručit majetkem a riskoval jeho jménem na náš účet. Takže PR masáž jede na plné pecky a UI minusují jak o závod.

Vlastimil Kocurek

Mě stihli dát 75 mínusů.

Ted

LOT jsou v bleděmodrém co SW, ještě před pár lety chtěli vládní pomoc ve výši 400 milionu zlotých.

Pavel

Státní pomoc chtějí všichni, ale jen SW má jako interní standard let na jeden motor. Kdo to hodlá financovat dál z daní, měl by se vyšetřit!

kanafasik

LOT je státní firma…

Ota Z.

Vy ten LOT musíte mít hodně rád, že ano 🙂
V čem že to má LOT lepší služby? Uveďte mi to prosím třeba na příkladu PRG-WAW. Děkuji

Jan

Nechapu proc stat vyplaci 25tis pro OSVČ a lidem s detma OČR 80% z mych dani??? Dyt je to to same vy mudrcove …

Axel

Myslíte, že SG/ČSA jsou životaschopná firma v současné podobě? Já o tom dost pochybuji. Protože už z minulosti si s sebou „táhnou“ problémy, které vůbec nesouvisí s nynější epidemií – a to: velké ztráty kvůli uzemnění 737MAX. A ještě je tu jedna věc – chápu-li správně, tak SG/ČSA jsou naddimenzované neboť v létě slouží zejména jako lety pro turisty (do Egypta, Tunisu,…). Odhaduji, že oproti pár minulým letům klesne poptávka od českých turistů, prostě proto, že většina turistů z ČR pár budoucích roků nebude mít peníze na každoroční (či dvakrát do roka) leteckou rodinnou dovolenou. A nejlepší způsob jak oddělit… Číst vice »

Jan

Dalsi odbornik, ekonom 😀

Axel

Pro Jan: Znáte lepší řešení, aby se hospodárně používaly peníze z mých nebo z Vašich daní? Nebo jste spíše tajnůskář, který jen tak „plive“ po ostatních?

Nicky

SWG/ČSA budou potřebovat hlavně dlouhodobě dotovat ztrátový provoz – je to černá díra a stát by tam neměl dávat ani korunu.

Vlastimil Kocurek

Ano, píšu to výše, budou dostávat pravidelně miliardy, aby se udrželi.

Anonymus

A jak muze rodic chodit do pracr kdyz skolka zavrena?

Dita

A ty troubo, myslis, ze te zivi kdo? Osvc a rodiny s detma, ti chytrejsi poleti levneji z Nemecka ci Rakouska.

Vlastimil Kocurek

Neoslovujte diskutující slovem mudrci.

XX

To jsou zase pohádky. 🙄 1.po státu chtějí 100 mil. dolarů a následně říká, že odškodnění u Boeingu za Maxe činí nad 100 mil. dolarů. Nevím jak ostatním, ale mě z toho vyplývá, že je nejvyšší čas se domluvit na odškodnění (některé aerolinky už tak učinili – Icelandair, Turkish, atd.), nevím tedy proč by tak SW nemohl učinit, stačí trochu slevit ze svých požadavků (nepožadovat plnou částku nebo si část vybrat na slevách). Otázkou je do jaké míry nám SW opět lže, protože většina Maxů není jejich, jen nasmlouvaná přes leasingovky, z toho plyne, že mohou vymáhat škody leda po… Číst vice »

Honza

1. pokud já dobře rozumím, chce po státu nejlépe záruku na půjčku 100 mil USD. A pokud dobře rozumím, o odškodnění požádali, a Boeing zatím asi nereaguje. Že by stejně nekomunikoval jako číňani?

jo a…. koukněte do obchodního rejstříku… stále nějak špatně píšete jméno firmy. Nebo že by špatná klávesnice? Nebo problém mezi klávesnicí a židlí?

Jan Pytela

Kdyby tomu sám věřil, tak nabídne něco vlastního. Čínský vlastník má peněz nekonečno, Šimáně taky zrovna neživoří, ale nalít do firmy cash, to nene. Branson nabízel ostrov, Šimáně nabízí bezcenný papír…

XX

1. Tak to jakým způsobem si svůj problém vyřeší je jen na nich. Ale alespoň dostávají kus vlastní medicíny.😂 Ale vážně, kdyby problém (s Boeingem nebo leasingovkou) chtěli řešit, tak se zastaví na sídle firmy k osobnímu setkání (to se dá narozdíl od e-mailu těžko ignorovat). Další možností je pak žaloba, to už komunikuje většinou každá firma. (V jaké fázi SW jsou netuším, proto se zdržuji hodnocení, jen předpokládám, že v té e-mailové). A ne, jméno firmy je u mě takové, jak si mě firma svým přístupem vychová. A pokud se nemýlím, tak první smrťák ještě neměli, abych mohl říkat… Číst vice »

Tony

Tak jsme zjistili, že Smartwings platí daně a odvody.

Alibaba

Tak když je čínská společnost ochotna prodat podíl za jednu korunu, tak nechápu, proč teda pan Vik a Pan Šimáně nekupují?
Že by to bylo pro nějaké nesmyslné požadavky číňanů? AHA! A prodají akcie jen státu? To už něčím celé smrdí.
Pak najednou číňani jen poskytnou akcie jako zástavu?
Tomu nějak nerozumím, co teda pan Vik říká o číňanech?

Nicky

Celé je to habaďůra na stát. Tomu nemůže nikdo věřit. Pokud Číňané nemají zájem dále vlastnit, nemusí si klást žádné podmínky. Stačí nedělat nic. Koruna je stejně nevytrhne. Vik a Šimáně jsou jen dva komedianti…

Nicky

SWG zmobilizovali úderku zaměstnanců …jsou to komedianti stejně jako majitelé.

Honza

hele Nicko…žádný zaměstnance si do huby neber

JÁija

Těm sedmilhářům ze SW nevěřím ani co se za nehet vejde. Ani ty jejich kecy nijak neanalizuji, zbytečná námaha. Za pár minut,
když se jim bude chtít, vyrobí další lež.

Honza

„Baví“ mě to tady číst. Jen ať SW zkrachuje, on sem hned někdo nastoupí. Jo ale Ryan nechceme, ten je horší než SW. A méně společností = menší konkurence = český zákazník na tom vydělá.

Jiří 24

Kdo by sem chtěl? Leda tak Wizz nebo Ryan prostřednictvím Laudy a nebo možná LEVEL. Nejraději bych na českém nebi viděl žlutá letadla Radima Jančury, ten alespoň zvýšil úroveň cestování v ČR, a když má už vlaky a busy, letadla by mu určitě nedělala problém 😏

Ikarus

letadla jsou špatnej bussiness. Jančura(k) by se teď měl soustředit spíš na vlaky, který má docela slušně rozjetý…

Jiří 24

Letadla jsou špatnej business v době krize nebo skandálu s letadlem které máte objednané, jinak to není o moc horší než konkurence Flixbusu na silnicích. Ano je tam třeba milion osvědčení, razítek, povolení atd. Ale je to něco podobného, jako když RJ měl vstoupit na českou železnici, nikdo mu nevěřil a přesto to dokázal. Když by SW padly, měl by hned pro začátek dost celkem kvalifikovaného personálu. Ne jako když si musel ze začátku sám vychovávat zaměstnance. A pokud by zvolil vhodný typ letadel pro začátek, ne nějaké olétané 737 nebo A320, ale vsadil na A220, A320neo nebo na 737… Číst vice »

Ikarus

Je to špatný business. Trh v evropě je aerolinkami přecpaný. Už to nemá kam růst. Konkurence na tom trhu je tolik, že je to skoro i škodlivé. Je to prostě přeplněný trh.
Vlaky na druhou stranu jsou trh, kde ta konkurence teprve roste a Radímek se může uchytit a má větší potenciál růstu. Navíc se v klidu může přisát na státní cecek a jezdit v závazku.

Jiří 24

A autobusový trh není špatný business? Vždyť tam parazituje Flixbus, a to bych řekl že je ještě horší soupeř než Ryan, LEVEL, Wizz a další. Ale ti se nespecializují především na chartery, jako SW, TUI, Condor a další, ti mají jako hlavní portfolio letenky bez jakéhokoliv servisu a komfortu se zájmem co nejnižší ceny a pokud už nějaký servis navíc poskytují, je obvykle drahý a nekvalitní. Nemám takový pocit, že TUI nebo Condor by měly zájem dopravovat české turisty do dovolenkových destinací. Proto myslím, že letecká společnost Radima Jančura by měla nemalý potenciál.

Bardotka

U letadel se nedá prisát na cecík státních peněz, do toho by Radimek nešel.

Jiří 24

A u busů se snad přisál na státní cecík když nepočítám slevy z jízdného, což byl čistě populistický krok Babišovo vlády.

Bardotka

Ještě to tak….
Žlutej mor úplně stačí na kolejích.
Ten by byl schopen koupit z německých válečných přebytků Heinkela, přestříkat to na žluto, zalepit díry v potahu a do pumovnice namontovat sedacky….
Hlavně že bude kávička a wiffi

Jiří 24

No jasně, zapšklej odborář, pro kterýho není nic dobrý kromě ČD a jejich staré části flotily tj. béčka, Honeckery, Banány a další historické stroje. Nevím proč RJ označujete jako „žlutý mor“ jelikož má jen malé procento výkonů v ČR. V tom případě by se ostatní dopravci dali popsat jako tyrkysový mor (Arriva), černý mor (LE), oranžovo-žlutý mor (GWTR) a bílo-zelený mor (die Länderbahn), ale nic takového se neděje, protože nejsou úspěšní a u RJ (jak společnosti tak osoby) jde o čistou závist. To co zmiňujete by rozhodně neudělal obzvláště z ekonomických důvodů, protože by měl obrovské náklady na servis a… Číst vice »

Tomas Noworyta

LOT, Lufthansa, Austrian. To se Vam zda malo? Vzdyt tyhle spolecnosti maji uspesnou dalkovou flotilu. A uroven jejich poskytovanych sluzeb je na mnohem vyssi urovni. Jak rikam, jenom na tom zdejsi trh vydela

Nicky

Létaly by sem ty samé společnosti co před koronavirem, jen častěji. A přibyly by i nové. Praha je celkem atraktivní destinace.

Vítek

To si opravdu myslíte že si tu udělají základu?
Ty vám sem pošlou denně víc ATRek a navezou si vás do Vídně a do Frankfurtu. A za druhý, opravdu někdo v brzké době po krizi na nějaké expandování alespoň pomyslí? Budou rádi když situaci přežijou.

Apex

A kde berete jistotu, že sem prijdou?? Vsichni vyjmenovaní žádají podporu od státu a ta bude mít svá omezení. Např. Austrianu poskytne rakouská vláda pomoc pouze v případě, že budou peníze použity v Rakousku, jinak nic a ať se LH jako vlastník postará (viz. nedávná jednání mezi AT kancléřem a CEO LH).

nicky

Ale přijdou a to na 100% minimálně jako feeder na své dálkové linky.

Filias

Aerolinky jsou vysoce konkurující byznys už teď. Problém bych v tom neviděl. SW nejsou žádný strategický podnik. Jediné co by mělo stát zajímat, zda je to pro něj v dlouhodobém horizontu výhodné (zda získá více daní).

M H

Číňan dost možná přemýšlí, jak z toho vybruslit bez ztráty reputace a bez vložení vlastních prostředků. A čeští majitelé (Šimáně) tam zřejmě taky nechce dávat vlastní prostředky, protože číňan je nevyzpytatelný. Nejlepší by bylo asi zbavit číňana podílu a poskytnout garanci na půjčku za předpokladu, že budou ručit majetkem.

Na druhou stranu pokud teď situaci ustojí a MAXy budou zase v dohledné létat, může jít o velmi dobrý restart s flotilou tvořenou novými úspornými letadly, což jen tak někdo mít nebude. Pokud ale MAXy ve vzduchu nebudou při obnovení provozu, budou na tom velmi zle…

petrs

Opet se potvrzuje neobjektivita zdejsich prispevatelu do diskuze….
Jedine o co vam jde, aby Smartwings a CSA zkrachovali….
Typicka vlastnost Cechu-zavist…
když mi zdechne koza, potesi me, ze sousedovi zdechla taky …. a o tom to tu je…

Nicky

Nepochopil jste podstatu problému. Když vám zdechne koza, kupte si klidně novou, ale za své. Přece byste nechtěl aby vám ji platili sousedé jako to chce Vik a miliardář Šimáně….

petrs

A proc ostatnim aerolinkam pomahaji staty proc? I nasim podnikatelum stat pomaha…. tim chcete rict, ze stat nema nikomu pomahat??
Navic 1,5 miliardy formou pujcky mi prijde celkem ferova pomoc….

kanafasik

protože nich některé mají podíl, (AF/KLM, LOT,) dostávají jasnou záruku a zástavu ze strany aerolinek. Co nabízí SW? Podíl,který někdo přenechá za korunu? Tak to bude jistě cenná zástava. Spíš jdemo zoufalý pokusnpředat Čerého Petra někomu jinému. A ne všem se po máhá. Na se tak nějak při argumentaci, že ůvšichni pomáhají“ taktně zapomíná.

Katka

A kdo tu půjčku splatí, až zkrachují? A že od toho nebyly před tou koron krizí úplně daleko….

Nicky

To je právě podstata problému – miliardář Šimáně by půjčku v bance dostal okamžitě, ale musel by se zaručit svým majetkem, s akciemi SWG by ho poslali na psychiatrii. Ale to on neudělá, protože ví, že by o něj mohl přijít. Takto by to zaplatil český stát, tedy my všichni.

Tomas

a kolik myslis, ze ten “miliardar” toho majetku ma, aby jim mohl rucit za uver? 😀

to, ze je nekdo miliardar, jeste neznamena, ze ma nekde miliardu kacek v trezoru …. 🙈

nicky

Kdyby to měl cash v trezoru tak nepotřebuje úvěr. Může to použít rovnou a nemusí ani chodit do banky.

Dan

A proč by tam strkal vlastní prachy s nejistou vyhlídkou? Půjčí mu banka, zaručí se stát. Když to neklapne, stát to bance zacáluje, on vycouvá, svoje prachy jistý. Když to klapne, úvěr se splatí, bude za borce, svoje prachy jistý.

vitapb

Není to spíš tak, že pokud SWG padne, tak se rozprodá majetek, z toho se umoří dluhy a zbylá výše dluhu se zárukou státem se pokryje ze státního rozpočtu?

Jan Pytela

Jaký majetek? Podstata toho problému je, že už tam mnoho hodnoty nezbývá. Ani bohatým akcionářům se přisypávat cash nechce.

Dita

🤣🤣🤣tak tohle je bludistak roku!!!Pane!!!Pokud Simane ma svuj bolsevicky byznys od sametoveho podvodu- OBI, Duty Free atc., mel.si nasetrit na ten, jak rika, „konicek“.

Nicky

SWG nejsou při vší úctě ani Lufthansa ani Air France. Férové by bylo by si to pan miliardář zaplatil sám, zejména když je to jeho společnost.

petrs

Jste uplne mimo….
ale kdyz síe clovek procte dal, vidi jen ty same nicky a stejne aurgumenty…
Predpokladam osobni zast…. ze by byvali zamestnanci?

Nicky

Mimo jste vy když nechápete že není normální aby 18. nejbohatšímu Čechovi platil stát jeho soukromou společnost. Zejména, když si jí může zaplatit sám.

petrs

Porad melete to same dokola….jak vite, jaci jsou akcionari v jinych aerolinkach? A taky se to neresi….Nevite nic…..
Proc stat pomaha ostatnim podnikatelum? Taky zkoumate kdo z nich ma kolik penez?

Nicky

Vy melete také pořád to samé dokola. SWG zkrachuje tak jako tak, protože tuto krizi přežijí jen silní a to není případ SWG. Jednorázová injekce státu nepomůže, bude potřeba dlouhodobě dotovat ztrátový provoz. Čím dříve skončí, tím to bude pro stát levnější.

petrs

Porad cekam ne nejaky padny argument, Vy je spekulujete a jedinym Vasim pranim je krach SW….

Nicky

už se opakujete – ať si to dotují majitelé miliardáři společně s čínskými soudruhy, je to koneckonců jejich firma.

Axel

Pro petrs – ano souhlasím. Asi nejméně špatným řešením SG/ČSA je insolvence a to formou tzv. „reorganizace“. Podobně jako např. tomu bylo ve firmě Kordárna nebo ve firmě OKD… Tj. obvykle insolvence formou reorganizace probíhá: změní se vlastník, nový vlastník část dluhů a zbytek dluhů jsou firmě prominuty jejími věřiteli, je-li ve firmě nějaký majetek který je postradatelný tak majetek je prodán a výtěžek z prodeje je určen k zaplacení dluhů či jako provozní hovotost…. Znáte nějaké lepší řešení firmy typu SG/ČSA, která měla hodně ekonomických problémů už před nynější epidemií? Problémy typu: předdimenzovaná flotila letadel, přičemž pro část letadel… Číst vice »

Dita

Ne to vubec ne, prave pro ty vnimajici, musi to vest nekdo schopny.

Dita

Estebacke umeni strachem ovladat.Brzo bude vse jinak, jen ty bludistakem roku zustanes.

Dita

Velice vtipne!🤣🤣🤣

Tomas

kdyz ti ale zdechne stado koz, ktere zivilo pulku vesnice, a ty je ted budes muset zivit ze sveho … vzdy stoji za to zbazit, zda tech par koz nezafinancovat, a do budoucna tom vyresit zabaznejsi problem

ta zlucovitost a neschopnost zapnout mozek…. a videt problem v sirsim kontextu, je az smutna.

petrs

Souhlas…. bohuzel zapnout mozek tech par nicku zde neumi….

a8n

Akorát že to stádo v tomto případě živí možná tak dva domy ve středně velkém městě.

Dita

To vubec, jde o to, aby ceske aerolinky vlastnil nekdo zcela jiny, milovnik letectvi a ne tunelar.15 let uz tvs nenabizi kvalitu.Bezpevnost krom jednomotorare ano, ale ten tu jedinou jistotu zkomptomitoval na MAX.

Dalibor

Nevím nevím… Ten socio kapitalismus je takový – – divný…. Když to jde, tvoříme zisky a plácáme se po zádech. Když to nejde voláme na všechny strany pomozte, garantujte, nalijte peníze, převězměte firmu… Tak buď státní – socialistický (ničí a všech) nebo kapitalistický, (něcí) v zisku i ve ztrátě. Stáme mám pocit že se často lavíruje na hranici: jak to jde kasírujme „po kapitalisticku“, jak to nejde, všespásný státe, starej se “ po socialisticku“ …

JÁija

Třeba to není kapitalismem, ale národní vypočítavou mentalitou.

Filias

Terminus technicus je „privatizace zisků a socializace ztrát“. To je normální kapitalismus. Maximalizace zisků „za každou cenu“. Na státu je, aby tomu dal nějakou morálku. Pokud na to kašle a zachraňuje krachující podniky co ani neplatí daně, jen pro to „že si to řekli“, je problém státu. A je na něm, zda nějakou elementární morálku bude vyžadovat. Na zákaznících/voličích je, aby tu morálku po kapitalistech i státu vyžadovali (volby).

Nicky

Miliardář Šimáně není žádný hlupák a dobře ví, že celý SWG prakticky dolétal, čeká se jen až dojde cash, prý pálí 150 mio/měsíc, proto už žádné peníze ze svého dávat nebude. To mu ale nebrání zkusit podnikat za státní peníze. Pořád je šance i když minimální že to vyjde a on nic neriskuje. Příjmy jsou na nule, není poptávka, není ani kam létat a příjmy z charterů také žádné nebudou a už před virem se SWG držel sotva nad vodou. Až se bude létat. tak aerolinky co mají dostatek hotovosti nasadí velmi agresivní ceny a dorazí konkurenci. Pokud stát nehodlá… Číst vice »

Tomas Noworyta

Presne tak. Spolecnosti jako LOT, Lufthansa, Austrian plus Ryanair a Wizzair si zde velmi radi a rychle udelaji bazi a prevezmou veskery provoz ktery obstaraval Smartwings a CSA. Cesky zakaznik na tom jedine vydela

Nicky

Přesně tak, stát nemá vlastnit aerolinky, stejně to neumí. Pokud vytvoří vhodné podmínky, aerolinky přijdou samy. Pro stát je to o starost méně.

Roman

jak zákazník vydělá na nižší konkurenci?

Nicky

Podívejte se například do Bratislavy – Slovensko také nemá žádného národního dopravce a aerolinky se tam trumfují v cenách.

Tomas

hmm… ale ty destinace nic moc.

Apex

Obávám se, že tohle je ukázka toho, že úplně nevíte, o čem mluvíte. Situace v BTS rozhodně není tak růžová. Dopravci létají jen tam, kam se jim to hodí, ve dnech a časech, kdy se jim hodí a to trumfování v cenách je také jen zdánlivé, s výjimkou dvou destinací mají Wizz a RYR na svých linkách monopol. Navic, nízké ceny způsobují, že je tam úmrtnost linek nebo počtu frekvencí relativně vysoká, za pár € za letenku se špatně vydělává i při plném letadle.

Jan Pytela

Z Bratislavy je to necelou hodinu na VIE a spojení těch dvou měst bude v příštích letech lepší a lepší (vlaky). Tolik k BTS.

Honza

jak jsem psal minule… diagnoza. Všechno to tady píšete… trumfování v cenách, nájezdy společností do Prahy… a že se to ještě nestalo v době kdy byli všichni na koni? Teď, když každý bude rád že přežil, tak se asi nebude předhánět v cenách.

Tomas Noworyta

Konkurence se prece zvysi. A nechcete snad pochybovat nad nepochybne vyssi urovni sluzeb u LOT, Lufthansa, Austrian a spol.

Tomas

padem smart/csa se tedy konkurence rozhodne snizi.

dusledek pro cestujici, kteri budou potrebovat letet do normalnich destinaci (a ne ryanarovych apod) by byl celkem jasny – zvyseni cen.

Tomas

LOT, Lufthansa, Austrian … si udelaji nazi v CR?

Proc by to proboha delaly? Vy si fakt myslite, ze kdyz smart/csa padnou, tak sem nekdo z nich s radosti napochoduje a zacne delat baze? 😀

Nicky

Přesně to se stane – bude to pro ně obchodní příležitost, mají dost volných letadel i personálu a ČR je nebude muset sponzorovat. Naopak zaměstnají ve své bázi české zaměstnance.

Tomas

i vy naivko.

jedine, k cemu by mozna doslo, je posileni linek do fra/mic/dus/vie apod.

zadna baze zadne z tech spolecnosti tu nikdy nebude.

Y.K.

Přesně to se nestane. Jaký má zájem Lufthansa dělat bázi s síť spojení z Prahy po celé Evropě? Žádný. Nedělá to nikde v Evropě. Navážet svůj hub ve FRA to jo, ale jinak jsme pro takové riskantní expanzní akce nezajímavý malý trh. Prostě by spousta spojení zanikla, část kapacity by převzaly zahraniční aerolinky co sem normálně létají a jak vidno, o nějaký cenový souboj nemají zájem. Na stabilizaci nabídky charterů by jsme si nějaký čas počkali. Ryan by se asi chopil šance, ale nevím jestli je zrovna to symbol zlepšení.

Tomas Noworyta

Ja se na Vas nezlobim ze tomu nerozumite a placate tady. Proc by si tu neudelaly bazi? Je zde velka poptavka po letech z Prahy, navic vhodna poloha oproti treba BTS, kde je velka konkurence ve Vidni. Vite pane, ty spolecnosti to maji dobre zmapovane a je to otazka mesice aby zde bylo bazovano napr. 30 letadel

Tomas

otazka mesice … 30 letadel bazovanych …. proboha… ops. tak tohle uz jensilne kafe 😀

a proc tady tu bazi neudelali uz davno, kdyz je praha takove terno? csa se svymi 7 a pul destinacemi neni zadnou prekazkou takovemu rozvoji. s tom nemusi cekat na pad csa 😀

takovy troll uz tu dlouho nebyl 😀

Y.K.

Těch 30 letadel vezmou odkud? Vybudovat bázi není jen tak.

nicky

volných letadel bude spousty zejména zkrachovalých aerolinkách jako třeba SWG.

Y.K.

Letadlo je letadlo. Kus hodně drahého a certifikovaného kovu. Jde o aerolinky a jejich kapitál na expanzi. Pod každým článkem pořád dokola opakujete, že se ještě roky létat nebude a Smartwings/ČSA věštíte jistý karch, protože to nepůjde a prodělají gatě a na druhé straně sníte o expanzi Lufthansy/LOT/nevím-ještě-koho – což se při vší úctě zcela vylučuje. Buď bude šance pro byznys a expanzi a nebo to bude v háji a žádné expanze a nákupy volných letadle nebudou.

RAF

Pan je nejspise komik ze?

Apex

A na to jste přišel jak? Převezmou jen linky, které se jim budou hodit. Stejně jako třeba v LJU po krachu Adria (a to nemluvím o tom, že jim ještě musejí tyto linky dotovat).

Adrian

Jasně, všichni tady budou mít bázi a budeme se mít ještě líp. A teď tu o Karkulce prosím.

Apex

Tak AUA si rozhodně nikde bázi dělat nebude, ta bude ráda, když to sama přežije… Uz před krizí připouštěla, LH jim zatrhla rozvoj, resp. obměnu dálkové flotily. LOT po zkušenostech z BUD nejspíš do stejného dobrodružství také nepůjde a LH nikdy mimo DE žádnou základnu dělat také nebude. Wizz z PRG odešel v době konjunktury, což neznamená, ze by se nemohl vrátit, ale je to otázka a RYR tu základnu má, ale po pravdě, nevím, zda Wizz a RYR by byly nějaká zásadní výhra a zlepšení….

Petr

Už jste směšný, jak pod každým článkem píšete to svoje pořad dokola 🙂

RHood

Jsem ochoten odkoupit akciový podíl CITIC za 10.000,- CZK. Máte někdo kontakt ? To jako si pan Vik myslí, že jsme všichni na hlavu ? CITIC je ochoten odprodat 49,9% podíl, dle tvrzení majitelů a zároveň managerů zdravé společnosti za 1 CZK ? Tak buď je v tom nějaká levárna, nebo bylo již uhrazeno jiným způsobem, nebo tam bude jiný závazek vůči CITIC, Číně do budoucnosti. Již jsem dříve psal, finanční pomoc (státní záruka) nemá řešit problém, kterému čelí z důvodu COVID, ale má vyřešit finanční problém spojený s B737 MAX, tedy problém z minulosti. Pan Vik mluvil, že nemůžou… Číst vice »

PatriK

Nabídka za 1Kč platí pouze pro stát a pochopitelně o tu částku vůbec nejde, je jasně napsáno „určitě budou mít nějaké podmínky“. Existuje přece i nepeněžní forma plnění.

Ted

Ty seš asi hodně zahořklej co? Ano, SW je ted v prdeli a potřebuje půjčku, ale ty tvé vychvalovené LOT: 2010 žádají o vladní pomoc, 2012 opět pomoc tenktokrát 400míčú zlotých s mediálním dovětkem že je LOT několik let ztrátová, rok 2014 je na stole 200 míčů eček. Když to sečteš je to druhé ČSA, stát tam nalil možná miliardy zlotých. Ted to možná funguje, ale radši než konkurenci bych to měl lokální společnost co zde zaměstnává lidi a zde odvádí odvody.

K.S.

Zvyšuji svou minulou nabídku na 3Kč, dvě sady hůlek a lahev medoviny. Komu se mohu s nabídkou ozvat 😀

kanafasik

dorovnávám a přidávám tři sady hůlek.

K.S.

Dorovnávám a přidávám polévkovou misku z Taiwanu.

PatriK

Vy jste stát?! „Deklarují, že pokud by stát měl zájem jejich podíl odkoupit, tak jsou připraveni podíl za korunu předat,“ řekl Vik

Nicky

Vik kecal – má snad oprávnění mluvit za CITIC?

Petr

Ať stát klidně vstoupí do Smartwings, hlavně ať nekupuje ČSA.

Panoramix

To není technicky možné. Smartwings vlastní cca 97% podíl ČSA. Tudíž vstup do Smartwings = vstup do ČSA.
Nebo myslíte značku ČSA z holdingu Smartwings vyčlenit? Nedá se hovořit o společnosti ČSA, už je to opravdu jenom značka v rámci holdingu.

Jája

Nesmysl. ČSA jsou stále samostatný právní subjekt viz Obchodní rejstřík. Jsou jen dceřinnou společností v holdingové struktuře SWG.

Nicky

ČSA stejně už nic nevlastní – je to jen značka

Jája

Taky nesmysl. Něco vlastnit ještě v letectví neznamená fungující společnost. Fischer kdysi koupil pár letadel za hotové protože na ně měl a kde je mu dnes konec. Hodnota společnosti spočívá v know-how, ve vyškoleném personálu, v platných povoleních a existujících kontaktech a smlouvách.

Tomas Noworyta

Proc se nikde nepise o tom ze jine letecke spolecnosti se doslova tresou na to az v PRG nahradi CSA/Smartwings? Takovy Ryanair zde klidne udela bazi 20 letadel behem tohoto leta. A cestujici na tom jedine vydela

Petr

A jak na tom vydělá český stát ?

Nicky

Stát vydělá úplně nejvíc ze všech – nebude muset nikoho sanovat.

Karel Jezbera

Ryanair? Děkuji nechci. To by bylo lepší spíše Eurowings. EW je totiž sice nízkonákladovka, ale je přesná, využívá technické zázemí Lufthansy a není to létající dobytčák včetně přístupu personálu.

Tomas

mozna proto, ze jedine misto, kde se to deje, je vase hlava 🙂

pokud to tak je, proc uz tak davno neucinily?

Jája

Chtít nahradit SWG Ryanairem je poněkud úchylné. Ryanair má ve vztahu k cestujícím ještě horší renomé, je to opravdu to dno poskytovaných služeb osekaných na holou dřeň. To když už nahrazovat, tak raději Easyjet nebo Wizzair.

Nicky

Ať přijde kdo chce, rozhodne trh.

Tomas

no…. to je spravna pripominka . bohizel ale jen v dobe kdy nejaky trh existuje.

diky corone je situace takova, ze ten “trh” prestal defakto existovat. a bude docela dlouho trvat, nez tu nejaky trh zase bude.

nicky

To ano a mezitím SWG bude dál prodělávat až zanikne.

Otakar

Ve 4. odstavci je překlep > má být 100 milionů dolarů namísto 100 miliard. Nevím kam to hlásit, tak to píšu aspoň sem.

Laco

Dalsi zaujaty moderator… taktiez by si mohol davat pozor na skakanie do reci…

Petr

Skákání do řeči obecně taky nemám rád, ale myslím, že v rámci vyváženosti a objektivity žurnalistiky je vhodné dotazovaného přerušit, pokud začíná prostor před kamerou využívat pro self promo. Uznávám, že pan Vik se ve srovnání s politiky ještě držel vcelku při zemi, ale i tak tam podle mě žádné zbytečné přerušení nebylo.

Tony

Pan Veselovský je to lepší co v tomto pořadu na pozici moderátora je.

kanafasik

když se dotázaný odchyluje v odpovědi od položené otázky, tak proč ho nepřerušit?