Vietnam Airlines se přiblížily Praze, začaly létat do Mnichova
Vietnam Airlines začaly létat do Mnichova. Zdroj: Vietnam Airlines
S dopravci z Vietnamu jedná i pražské letiště, námluvy probíhají jak s Vietnam Airlines, tak s VietJet Air.
Další vlhký sen pražského letiště, ze kterého nic nebude, protože Praha je pro dálkové síťové dopravce naprosto neatraktivní (pokud to nezaplní nějaké cestovky). Proč? Protože tito dopravci potřebují létat do regionálních hubů, aby ta letadla naplnili. A Praha žádným hubem není, nemá žádného silného dopravce, které by zajistil code-sharové přípoje do mnoha okolních destinací.
Pokud je tak neatraktivní, pak ma Praha poměrně slušné zastoupení dalkovek: Emirates, Qatar, nově Etihad, Korean Air, China Airlines. Hainan, Delta a od příštího roku Air Canada a nemyslím si, že je to kvůli cestovkám!
Spise je to o tom, ze prvne aerolinly zvoli logicky atraktivni letiste, obzvlast, kdyz nemaji dost letadel a az potom takove doplnkove, sezoni jako je PRG …
Správná odpověď je, že není až tak neatraktivní, ale jsou podstatně atraktivnější letiště a Mnichov je zcela jistě jedno z nich. Jinak u aerolinek z Perského zálivu si uvědomte, že Praha je pro ně feedovací destinace. Tzn. že i když to jsou dálkové trasy, obsluhované widebody letadly, tak pro ně plní stejnou úlohu jako pro Lufthansu spoje do Frankfurtu.
Početná vietnamská komunita u nás je tu min 40 let. Pokud si tohohle začli bejt dopravci vědomi až teď, tak potěš koště. Takže tohle asi nebude ten echt důvod k jednání.
Akorát, že před 40 lety nebyla ta komunita ochotna platit za letenky jako dnes. Neni to jen o počtu cestujících, ale hlavně o průměrné ceně letenky. A Praha se dostává na úroveň Vídně, ale je stále za Mnichovem nebo Frankfurtem.
Myslím, že nemáte úplně pravdu. Vietnamská komunita vždy dost létala a Hanoj je dlouhodobě jednou z nejprodávanějších destinací. Ale je pravda, že došlo k většímu rozprostření poptávky na celý rok na rozdíl od minulosti, kdy měla
poptávka 2 vrcholy – oslavy čínského Nového roku a letní prázdniny. Poptávka ale vždy směřovala na letecké společnosti, které nabízejí výhodné etnické tarify (zejména spojené s navýšenou volnou váhou zavazadel – 45-50 kg na osobu v ekonomické třídě).
Ja o koze, vy o voze! Poptávka je jedna věc a s tím souhlasím, ale já hovořím o průměrné vyšší ceně za letenku, která se konečně podobá něčemu, co začíná být ekonomicky zajímavé.
ČSA do Vietnamu dlouhá léta létaly takže to není objev, že by vietnamská komunita ráda lety využívala
To je super, je to jenom 381,14 km z Prahy (po silnici).
To jsme nevedeli
Kdyby bylo všechno o čem letiště v Praze jedná tak zajímavý, Smartwings by nestačilo ani deset dreamlinerů, aby to odlítaly.
Jenze vetsinou z toho neni nic a SW mit nikdy 787 nebude 😅
No aby jste se v roce 2026 nedivil…
Doufat a doufat, letiste Praha 😊 zoufat a zoufat ….
Nevybavuju si přesně co to bylo za aerolinku, ale když jsem někdy namátkou koukal na Flightradar (tuším že to bylo v době, kdy byla na MUC většina spojů kvůli počasí rušena či divertována), tak tam nějaká linka/linky z Vietnamu byly. Tudíž jsem teď překvapen, že to má být novinka.
Bamboo Airlines.
Puvodne chteli letat do PRG s B787. Linka mela zacit v dobe, kdy se rozjizdel covid. Udelali tenkrat jen jeden let jako evakuacni a pravidelny provoz nikdy nezacal..
Ty lety byly tři. Minimálně.
A nikdy už nezačne. Bamboo se zbavuje , možná už dokonce zbavil všech 787.
Ano, Bamboo vsechny Dreamlinery vratily leasingovce letos v breznu/kvetnu. Dva z nich sly nasledne k Austrianu, jeden ke Thai. Nyni maji jen sest A320/321.
Jedina dalsi spolecnost, krome Vietnam Airlines, majici ve flotile widebody, je VietJet. Jejich A333 ale povetsinou hobluji trasu Hanoj-Saigon, s obcasnymi vylety do Australie, Indie a Kazachstanu.