Cestovní ruch Letectví Letiště

Vídeňské letiště překonalo hranici 30 milionů cestujících, rostlo o 17 procent

Letiště Vídeň. Pramen: Vienna Airport
Letiště Vídeň. Pramen: Vienna Airport

Vídeňské letiště Schwechat má za sebou další rekordní rok, přičemž počty pasažérů loni předčily předpovědi z počátku roku. Letiště loni vůbec poprvé překonalo hranici 30 milionů cestujících, když odbavilo 31,7 milionu cestujících. To je meziročně o 17,1 procenta více. Pro letošní rok očekává vedení společnosti zpomalení růstu na tři až pět procent, důvodem je omezený počet slotů.

Loni narostl především počet lokálních pasažérů, pro které byla Vídeň výchozím nebo cílovým místem cesty (24,3 mil., + 20 pct.), počet transferových cestujících vloni rostl pomaleji (+ 7,6 pct.). Počet pohybů narostl o 10,7 procenta na 267 tisíc. Cestující z Vídně nejčastěji mířili do Londýna (707 tisíc).

„Přes rostoucí počet cestujících se nám, společně s Austrian Airlines, podařilo zlepšit i dochvilnost. V roce 2019 byla Vídeň třetím nejdochvilnějším letištěm ve své kategorii v Evropě, světově jsme na 15. místě,“ uvedl předseda představenstva Flughafen Wien Julian Jäger.

Pro letošní rok očekává vedení vídeňského letiště zpomalení růstu na tři až pět procent. Letišti totiž chybí nové sloty, zejména ve špičkových časech. Do konce roku chce Flughafen Wien investovat kolem 230 milionů eur, značná část financí poputuje do modernizace a rozšíření terminálu.

Letiště Praha loni odbavilo 17,8 milionu cestujících, o šest procent meziročně více.

Rok 2020 na letišti Vídeň Schwechat:
Cestující: 31 662 189 + 17,1 %
z toho lokální cestující: 24 318 315 + 20,0 %
a transferoví cestující: 7 189 864 + 7,6 %
Počet pohybů: 266 802 + 10,7 %
Cargo (v tunách): 283 806 – 3,9 %

19
Diskuze

avatar
5 Komentáře
14 Reakce na komentáře
15 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
16 Autoři komentářů
JirkaJiří KocurekpozorovatelViKoAlan Wank Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
nicky
Host
nicky

Omezený počet slotů je příležitost, které by se mělo chopit Brno.

Nekdo
Host
Nekdo

soudruzi na MD a na kraji se rozhodli, že JMK a Brno ubráníme pře nájezdy hnusných cizáků! nejdřív jsme na jihu postavili obranný systém se soustavou vodních nádrží a neprůchozích mostků. dále v polích kolem štatlu hlídkují bojové šaliny a na D1 jsme taky vytvořili rafinovanou síť opatření proti nájezdníkům!

ViKo
Host
ViKo

Brno není úplně zajímavá cílová destinace. Tím se nechci Brna dotknout. Studoval jsem tam 5 let, ale za vinařem tam nikdo ze světa nepoletí. Že tam je problém dostat letadla s byznys záměrem mi je divný. Jsou tam velký nadnárodní firmy, takže spojení se světem by mělo být lepší. Možná z Vídně nějaký ATR aby létalo denně. i Vícekrát.

pozorovatel
Host
pozorovatel

Vídeň je příliš blízko Brnu na to, aby dopravu tam nebylo snazší řešit jinak než letadlem – i když uznávám, že velkou roli při nástupu do letadla už v Brně hraje i možnost odbavení přímo tam místo asi nepohodlnějšího a delší dobu trvajícího odbavování až ve Vídni v případě použití jiného dopravního prostředku než letadla. Ale pro spojení Brna „se světem“ by se pro využití letadla už z Brna hodilo spíše jiné vzdálenější velké evropské „přestupní“ letiště, které je z Brna jinou dopravou dostupné komplikovaněji a za delší dobu než Vídeň.

Martin V.
Host
Martin V.

Mě v té zprávě https://www.viennaairport.com/jart/prj3/news_press/uploads/db-con_def-uploads/va-news/E-03_2020.pdf zaujaly i dvě další věci: – rostly všechny geografické oblasti (nejvíce +30 % Severní Amerika), takže růst není tažen výlučně bojem LCC s Austrian – v pořadí leteckých společností skupina Lufthansa drží pořád nadpoloviční podíl, konkrétně Austrian Airlines 43,2 % Lauda 8,4 % Eurowings 7,2 % Wizz Air 6,6 % easyJet 3,9 % Lufthansa 2,3 % LEVEL 1,9 % Turkish Airlines 1,7 % British Airways 1,4 % SWISS 1,4 % ostatní 22,0 %

Jen tak
Host
Jen tak

severni amerika sice rostla o 30%, ale jinak je to marginalni skupina, ktera na celkovem cisle nema zas tak dramaticky podil.

tamze ano, ten tust je vylozene dilem low costu.

Gajda
Host
Gajda

Tak Austrian tam ještě nějakou dobu bude neotřesitelná jednička, nicméně Lauda a Wizz s přidáním destinací od letního letovýho řádu zase o nějaký to procento vyskočí

Václav
Host
Václav

Wien HBF – Flughafen Wien 16 minut
Wien Mitte – Flughafen Wien 22 minut (CAT je rychlejsi, ale podstatne drahsi)

A to je jeste Flughafen Wien na lince S-bahn, ktera protina cele mesto. Cena 1,8€, kdyz ma clovek Kernzone Wien.

Jak je to v Praze?

Martin V.
Host
Martin V.

V Praze je to 31 minut (na Můstek) za 32 Kč, plná cena. Když mám pražskou „jadernou zónu“ 🙂 , tedy pásmo P, tak mám letiště gratis. A to je ještě Veleslavín na lince A, která protíná celé město (ale odtud už se člověk musí dokodrcat autobusem 119).

Alan Wank
Host
Alan Wank

Naštěstí z Veleslavína se už linkou 119 člověk nekodrcá moc dlouho a oproti Dejvické to je slušný pokrok.

pozorovatel
Host
pozorovatel

Těch 31 minut na Můstek bych rád někdy viděl skutečně doložených – je sice pravda, že IDOS to aktuálně nabízí dokonce za pouhých 30 minut (a tedy teoreticky i za jen 24 Kč), ale s tříminutovou přestupní dobou ve Veleslavíně, takže to platí možná pro někoho dobře znalého místních poměrů a přestupujícího „v čele pelotonu“, ale rozhodně ne pro běžné cestující s kufry, a zejména určitě ne pro cizince, kteří do Prahy přicestovali poprvé.

Nekdo
Host
Nekdo

Diky. To je nase domovske letiste. Blize, lepe a rychleji dostupne a vetsinou i levnejsi. Na Viklefa Hejvla uz jen v nouzi 🙂

Petr
Host
Petr

To je dobře! Hulváti ať lítají z Vídně

Butrusik
Host
Butrusik

Souhlas, každý viklef do Vídně

Jirka
Host
Jirka

Z mého pohledu tak nepřívětivé letiště jako je Vídeň jsem ještě nepotkal. Chaos, bordel, neuklizeno, a přelidněno. I CGD ma ode mne lepší známku…

AAA
Host
AAA

Co na to Gréta, když maj tak skvělý noční vlaky?

Tady na Moravě
Host
Tady na Moravě

Gréta se ptá, jestli ji náhodou nemiluješ, když jsi ní tak posedlý <3

Frantisek
Host
Frantisek

Pán si nevšiml, že růst zaznamenává doprava jako celek. Bohužel.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Tak byl tady jistý … diktátor … který „to měl pořešené“. Lidi z pracovního tábora nikam nedojížděli, doprava jako celek byla ořezána na méně než nejnutnější minumum a to včetně pitné vody. Počet obyvatel i bytů klesal, ikdyž v tomto byl přeborníkem jiný diktátor…

Ani jeden z těch 2 diktátorů lepší svět nevybudoval. Třetí do sbírky je PolPot. A to v Kambodži nesjou mrazy. Prý Svobodná kampučia. Ani rybařit tam nemohli, právo na majetek neměli, právo odejít neměli, vládce je mohl kdykoliv usmrtit. Což teda definici otroka splňuje beze zbytku.