Vídeňské letiště odbavilo loni téměř 24 milionů cestujících, jeho provozovatel je poprvé za desítky let bez dluhů

Letiště Vídeň Foto: Martin BernictLetiště Vídeň Foto: Martin Bernict

Úspěšný restart letectví po pandemii se ve Vídni již letos projeví obnovením prací na jižním rozšíření Terminálu 3.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
R.B.

Tiše závidíme vídeňskému letišti nabídku spojů a ceny letenek.

Ibragim z Bastru

Proc bychom záviděli? Pro nás je to primární letiště. Nejlépe dostupné a s nejširší nabídkou letu. Na pražském aeroklubu už jsem, přiznávám, nejméně dva roky nebyl…

David

Tak myslim si, ze nabidku urcuje poptavka, ktera v Praze neni. Jiste by jinak byla i nabidka.

Mysel

Do jiste miry ano. Ale nevysvetluje to treba fakt, proc z PRG nic neleta do BKK, HAN, SAI.. Jen o te poptavce to nebude.

Apex

A v čem to tedy podle vás bude? Pokud vím, tak o tyto destinace ze strany letiště je dlouhodobý zájem, HAN byl například před covidem ke spuštění. Bohužel, po covidu dala letecká společnost přednost FRA… Důvod? Poptávka a potenciál trhu… Celoroční linka jen 3x týdně potřebuje minimálně 90000 cestujících.

David

Bohuzel o nicem jinem nez poptavce to neni. Praha ma nizky potencial, bohuzel.

Ala

Praha by ty přímé linky pro asijské destinace i uživila, problém je v tom, že když nějaký dopravce přijde tak kvůli absenci konkurence nasadí takové ceny, že se podstatné části pasažérů vyplatí cestovat přes okolní letiště, případně létat s přestupem.

PAN

Byl jsem na PRG pracovně, přivezl k odletu rodinu z Dubaje – 7 osob, 6 velkých a 4 malé kufry + tašky a batohy. Venku na parkovišti na Term. 1 žádný vozík, v hale žádný vozík, na dotaz u provozního personálu ledová (ne)ochota a vozíku jsme se po 10 min. nedočkali (ani jednoho). Jo, za to poplatky chtějí, servis žádný a zájem o zákazníka u ledu. Takto to funguje na PRG v praxi (31.12.2022, let 777 s Emirates). Howgh! So, nächste nach Schwechat, meine Damen und Herrren und PRG tschüssi 😉

Marťas

Jestli je to ve Vídni jinak, všechna čest, ale jinak zkušenosti s ochotou a morálkou a „nadšením“ loni Praha, Heathrow, Bordeaux, Helsinky, Tallinn stejné. První úsměv až Riga.

PAN

VIE i Vídeň jiný oddíl než PRG a Praha… Výsledky, přístup i myšlení jiné. Howhg!

David

Tady v cechach je to spise o tom mysleni, nez nabidce spoju.

Otansiho

Schwechat je hlavně velmi dobře situované letiště, které využívají kromě domacích, také my, slováci, maďaři. Moc se tím pádem nedá srovnávat z PRG.

Otansiho

*s PRG

Pražec

Tak CO₂ neutrální letiště, to je dobrej vtip.
Hlavně se mluví o tom, že nepoměrnou část emisí má na svědomí hrstka boháčů (globálně vzato) – až na to, že plánovaná uhlíková daň bude z tuny CO₂. A přitom zrovna ta by měla být „progresivní“:
v tom smyslu, že palivo do Boeingu (o bizjetech nemluvě) by se mohlo danit víc než palivo do Fabie.

Apex

Pojem CO₂ neutrální letiště znamená, že provoz letiště jako infrastruktury a všech souvisejících aktivit (provoz strojů, zařízení na ploše apod.) by měl být uhlíkově neutrální. Letecký provoz a pohyb letadel se do toho pochopitelně nezahrnuje….

Jirka

A co třeba stavba toho letiště????

Pražec

O tom žádná. Ale chlubení se uhlíkovou neutralitou zrovna v případě letiště je přinejmenším pokrytecké.

Mysel

Chlubeni se uhlikovou neutralitou je predevsim naprosta kravina.

David

Jo, letadla a hlavne bizjety by rozhodne nemely uhlikovymu zdaneni unikat. Takhle za klima bojuje jen plebs.

Mirek

Dvě vzletové/přistávací dráhy podobného uspořádání jako v Praze. Kapacit 30 M odbavených pasažérů.
Je asi dál od zástavby tak asi menší omezení na noční provoz, ale i tak výstavba nové dráhy v Praze se pak těžko obhajuje.

Patrick

Na Schwechate na rozdiel od Prahy je po pristátí na RWY 16 možné rolovať ku terminálu bez križovania odletovej RWY 29

Petr

Pokud fouká vítr od západu, tak letiště ve Vídni může použít obě dráhy najednou. Nicméně máte pravdu, že současná kapacita letiště na Ruzyni stačí a možná bude stačit navždycky. Očekává se rozvoj VRT a zdanění letecké dopravy v celé EU z důvodu ekologie. EU se bude snažit dostat lidi z letadel do vlaků tam kde to bude možné. Stačí nastavit vhodnou cenovou politiku – dát slevu na ekologickou železniční dopravu a zdanit neekologickou leteckou. Když bude stát letenka do Paříže 5 tisíc Kč a vlaková jízdenka 1 tisíc Kč, tak letiště příliš vytížené nebude.

MBecko

Jenže dneska je to přesně naopak….

Zdeněk

Ono to bude spíše tak, že vlaková jízdenka do Paříže bude stát tolik. co dnes letenka bez slevových akcí, a letenka bude násobně dražší.

Apex

Letenka za 5000 do Paříže je dnes dost průměrná cena. Beru! Raději 2 hod letadlem než se kodrcat min. 12 hod a dvěma přestupy…a pak, nechápu, proč bych měl cestující ve vlaku sponzorovat ze svých daní, protože jinak se na nižší cenu vlaky budou dostávat těžko. A konečně, opravdu si nemyslím, že nařizování a zákazy podložené bohužel jediným dnes povoleným názorem, který ale vychází z relativně krátkých časových řad, je ta správná cesta.

Walker

Moc nerozumim tomu „podobnemu usporadani drah“. Vzdyt ve VIE se nekrizi, v PRG ano… to je dost zasadni rozdil.

Apex

Omezení na noční provoz mají také a hlavně, i ve Vídni plánují a dokonce mají schválenou výstavbu třetí dráhy…