Vídeňské elektrotaxíky se budou automaticky dobíjet při čekání na stanovištích

Vizualizace dobíjení elektrických taxíků, Vídeň. Vizualizace eTaxi © ALT/SHIFTVizualizace dobíjení elektrických taxíků, Vídeň. Vizualizace eTaxi © ALT/SHIFT

Řidič spustí stisknutím tlačítka konektor z podvozku, spojí se s nabíjecí platformou, a tím začne nabíjení vozidla.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zrzek

No voda, elektřina, mikroskopické části kovů ať v podobě prachu nebo solí to bude namka. Jsem zvědavý kolik lidí dostane kopanec. Při správné konstelaci ani sebelepší izolace nepomůže.

pave69

Nejpozději za 2 zimy zjistí, že je levnější a spolehlivější ručně zastrkávat kabel, než se tuto „technologii“ snažit udržet ve spolehlivém provozu. I obyčejné trolejové vedení, které je mimo znečištění vozovky, vyžaduje dost údržby, natož takovýto 22 kWatový zapískovaný prskač.

Miky

Nejpozději za 2 zimy zjistí, že je levnější a spolehlivější ručně zastrvávat tankovací pistoli.

Johniee

Tak a kdo první vyjede s nabíjecím kabelem a utrhne ho.
Nebo tam bude nějaká pojistka že nepůjde nastartovat? Respektive už tam je? Nevím, nemám elektro 🙂

Pavel

Da se snadno s leccim nesouhlasit, ale maji na malou zemi dlouhodej koncept. Od e-taxi pres e-kola po bezautova sidliste, vlaky..co pamatuju vsechno fanaticky recyklujou atd. Se nam v bananistanu muze tak zdat.

Facepalm

Přitom je to stejně marginální desetimilionová země jako my, akorát holt nepovažujou za největší vítězství zastrčit si hlavu do prdele.

Karel_x

Jistě, že v Rakousku se víc ohání ekologií, ale ne všechno je chytré a realizovatelné. Uvidíme, jak se osvědčí tento nápad, každého technika napadne několik úskalí. Nejsem si jist, zda je tam pro venkovní užití už všechno vychytané. Praxe ukáže.
Ovšem jen zaslepený fantasta nás vidí ve srovnání s Rakušáky jako banánistán.

Pavel Bláha

Kolik v průměru najezdí vídeňský taxikář za den? S aktuální kapacitou baterií EV není problém na jedno nabití najet po městě kolem 500km, tj. není třeba často dobíjet přes den.

babilon

Jestli ta auta budou firemní, což asi jo, tak budou jezdit 24 hodin denně.

pilotWeb

Nevím kolik najedou, ale jsou v provozu prakticky nonstop (klimatizace / topení / elektronika), takže se dobíjení určitě hodí.

Miriam

A pro dlouhodobou výdrž akumulátoru je dobrý nenechávat ho vyšťavit do nuly.

Greta

Taxi jezdí celý den i noc, nelze ho na 9 hodin odstavit na nabíječku.

David

Vyhoda toho pravidelneho dobijeni je to, za pak muzou mit vyrazne mensi baterku, treba jen na 100-200km. Diky tomu uz ten taxik samotny nebude za 60k EUR, ale bude stat jako naftovy passat ci dokonce mene. Bude i vyrazne lehci.

Zlámalík

Ve Vídni nesněží, nesolí? Zrovna podvozek u auta není podle mě ideální místo pro jakoukoliv elektroniku, ale proč ne, třeba to bude cesta jak dobíjet privátní auta během stání u obchoďáků.

pilotWeb

No jsem na to zvědav, obecně je problém udržet v provozu, s ohledem na bordel, i třeba ze silnice vyjíždějící patníky 🙂

Cyklista

nic nikde nevyjíždí, jde o systém „bezdrátového nabíjení“ stejně jako u telefonů.
Na cestě je zabudována deska/podložka na kterou z auta sjede „placka“. Žádné elektrické kontakty, žádné mechanické prvky na vozovce.

Pavel Bláha

O žádné „bezdrátové nabíjení“ se pochopitelně nejedná, na zemi je deska s kontakty a z vozidla vyjede konektor s piny, pomocí kterých se vozidlo s deskou vodivě spojí, viz https://easelink.com/

Facepalm

fakt tam někde vidíte piny?

Jiří Kocurek

V tom husím krku bude schovaná sada kontaktů…

petr

To zaleží na technickém řešení. Nemožné to není.

Björn

A přitom je řešení úplně jednoduché. Na podvozku třeba kryty podobně, jako má kryt podvozku letadla. Prostě se to rozevře jako šoupací vrata (jen naležato) a pod tím suché a čisté kontakty. Na zemi pak klidně podobně, nebo odsouvací kryt s „kartáčem“ jako bývá na eskalátorech nebo u dveří autobusů. A případnou námrazu pak samozřejmě eliminuje topný kabel, nebo cívka jako u kolejových výhybek. Všechny problémy jsou již dávno vyřešeny.

pilotWeb

To všechno bude fungovat za laboratorních podmínek, v reálu se ty pohyblivé části za týden zanesou pískem, drobným nepořádkem, za měsíc solení zreznou, a nepůjdou dovřít / otevřít.
Nicméně tak jak systém pracuje podle linku od Pavla Bláhy v podstatě nic moc pohyblivého v systému není a půjde „jen“ o to nějak udržet čišté ty vystavené kontakty.

David

Palec nahoru za zajímavý projekt, Vídeň se toho nebojí. Docela by mě ale zajímalo kolik času tak v průměru prostojí Taxiky na těchto stáních.