Vídeňské automatické metro svezlo cvičně první cestující, zatím se strojvedoucím
Automatická souprava vídeňského metra X-Wagen. Autor: Alexandra Gritsevskaja/Wiener Linien
Vlak je určen pro automatický provoz na nově budované trase U5, která bude uvedena do provozu v roce 2026.
Myslím, že můžeme závidět nejen Vídni, ale hlavně Dubaji, kde metro bez strojvedoucího už dávno jezdí a nikomu na tom nepřijde nic zvláštního…
Tak metro bez strojvedoucího už dávno jezdí i v Paříži a upřímně, z pohledu cestujícího je to rozhodně zajímavé, ale nic převratného. (převratné je to spíš pro provozovatele). Vídni spíš budu závidět, že jejich metro tvoří po městě smysluplnou síť a nemají jen hvězdici orientovanou čistě na radiální směry jako máme v Praze…
Metro bez strojvedoucího jezdí kromě Paříže i blíž, třeba v Norimberku a to už minimálně posledních pár let…
Stejně tak v Milaně a Budapesti.
Jak hlavně Dubaji? Co se týče „těžkého metra“, Paříž linka 14, Budapešť M4 (něco na východě), Norimberk U3, Barcelona L9, Sydney, Dilí… S lehkým metrem je to nekonečný seznam.
V Budapešti se mi líbilo že to vypadá jak normální metro bez zbytečných stěn na nástupišti.
Londýn Greenwich
Zbytečných bych neřekl, protože tam zase mají dost komplikovaný systém detekce pádu osoby, podobně jako v tom Norimberku a docela si s tím užili trable (hlavně v tom Noriberku). Stěny tohle řeší naprosto spolehlivě. Bez nich je to hezčí o tom žádná. 🙂
Budoucnost veškeré kolejové dopravy.
Výtah má kolejnice taky – vodící. Od doby, co pan Otis vymyslel bezpečnostní výtah zcela běžný způsob dopravy vertikálně. Jen díky panu Otisovi se začaly stavět výškové budovy. Zkuste bydlet ve 30 patře bez výtahu… A Liftboys kvůli němu musí chodit do školy…
Strojvedoucí a lift boy to je skoro to samý akorát horizontálně. Jsem se zasmál. 😂
Když tohle vidim, tak jsem fakt zvědavej, co nakonec bude jezdit na Déčku a Céčku v Praze.
Myslím, že můžeme Vídni jen závidět, jak rychle tam budují metro s ohledem na to, že ho začali budovat dokonce později než v Praze (když nepočítám letité U6, což byla spíš nadzemní tramvaj)
Ve Vídni budují metro, v Praze politiku a kšefty pro kamarády.
Ve Vídni umí stavbui naprojetkovat tak, aby byla funkční a levná. Nedávno otevřené U2 jako nadzemka. U1 mělko pod povrchem a částečně nad zemí. Stanice nejsou megalomanské od Kotase, ale naopak už desítky let unifikované.