Vídeňská vlakotramvajová dráha Badner Bahn se dočkala nových vozidel
Nová vozidla postupně nahradí nejstarší vysokopodlažní soupravy, které se vyráběly v 80. letech.
Vídeňská Badner Bahn, která představuje ojedinělou kombinaci klasické železnice s tramvajovou tratí, se dočkala nových vozidel; jejich design byl představen na jaře 2020. Vozidla dodává Alstom (dříve Bombardier Transportation Austria), dopravce Wiener Lokalbahnen s ním má smlouvu na 18 vozů s opcí až na dalších 16.
Všechna potřebná povolení pro provoz nových vozů byla vydána krátce před Vánoci. První vlak začal vozit cestující během svátků, zahájení pravidelného provozu oznámila Vídeň v pondělí. V úterý se přidala druhá souprava, nyní jezdí už tři. Všech 18 objednaných vozidel TW500 se má na kolejích objevit v dalších týdnech.
Třicetikilometrová trať spojuje centrum Vídně s městečkem Baden, které leží na jihozápad od metropole. Vlaky zde denně přepraví zhruba 40 tisíc cestujících. V širším centru metropole využívají vlaky tramvajové koleje, konečná zastávka se nachází přímo před Státní operou. Zbytek trasy jedou po běžné železnici.
Kapacita nových nízkopodlažních vlaků je 74 sedících cestujících, což je o deset více než dosud. U čtyřsedaček zůstaly zachovány stolky, které jsou pro Badner Bahn charakteristické. Vlaky mají wi-fi, zásuvky a USB nabíječky. Součástí výbavy je i elektronický informační systém, kamerový systém a klimatizace.
Nová vozidla postupně nahradí nejstarší vysokopodlažní soupravy, které se vyráběly v 80. letech. Část z nich si dopravce ponechá jako rezervu. Součástí dohody je i smlouva o údržbě, za kterou zodpovídá výrobce, práce však budou vykonávat zaměstnanci dopravce ve vlastních dílnách.
Dopravce chce s obnovou vozového parku zavést na trati takt 7,5 minuty.