Vídeňané od loňska častěji volí cestu pěšky než automobilem
Když obyvatelé Vídně někam vyrazí, ve třech ze čtyř případů využijí MHD, kolo nebo jdou pěšky. Aktuální statistiky z roku
Když obyvatelé Vídně někam vyrazí, ve třech ze čtyř případů využijí MHD, kolo nebo jdou pěšky. Aktuální statistiky z roku 2017 navíc poprvé ukázaly, že Vídeňané častěji zvolí chůzi než usednutí za volant automobilu. Informovala o tom Zahraniční kancelář města Vídně v Praze.
Vídeňský dopravní podnik vydal před pár dny přehled dopravních výkonů osobní dopravy v rakouské metropoli za rok 2017. Přímo na vídeňskou veřejnou dopravu vychází v rámci takzvaného modal splitu 38 procent. Metro, tramvaje a autobusy Wiener Linien přepravily za uplynulý rok 961,7 milionů pasažérů, nejvíce v historii.
V porovnání s předchozím rokem vzrostl i podíl pěších cest, a to o procentní bod na 28 procent. Díky tomu v roce 2017 lidé ve Vídni absolvovali více pěších cest než jízd automobilem. Automobilová doprava vloni vydala na 27 procent všech cest a její podíl dlouhodobě klesá. Pěší cesta na zastávku nebo parkoviště se do statistik chůze nezapočítává. Cyklistická doprava se na loňském modal splitu podílela stabilními sedmi procenty, podobně jako v předcházejících letech.
MHD, pěší a cyklistická doprava v roce 2017 ve Vídni představovaly 73 procent všech cest. Město chce přitom podíl do roku 2025 zvýšit na 80 procent. Tento cíl si rakouská metropole uložila ve svém strategickém plánu rozvoje schváleném v roce 2014. Město proto plánuje vylepšit infrastrukturu pro pěší i cyklisty, přímo do MHD letos Vídeň investuje 407 milionů eur. Část z nich poputuje na prodloužení 83 kilometrů dlouhé sítě metra, v ulicích se začnou objevovat nové nízkopodlažní tramvaje i ekologické autobusy.
Vídeňský modal split 2017
MHD 38 % | Chůze 28 % | Automobil 27 % | Cyklo 7 %