Vídeň zadotovala nákup nákladních kol, chystá propojení cyklodopravy s MHD

Nákladní kola ve Vídni. Foto: Fahrradwien.atNákladní kola ve Vídni. Foto: Fahrradwien.at

Většina lidí si pořídila nákladní kolo s elektromotorem.

54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Pěkná promofotka, pán v obleku, paní v lodičkách, asi po vyfocení odjela domů autem. A za podzimních pliskanic to asi nebude taková selenka.Další otázkou je, kolik zaměstnanců má možnost v práci před začátkem osprchovat své zpocené tělo, já tedy ne.

původní Jakub P bez tečky

To je právě ten rozdíl mezi kolem jako sportovním náčiním a kolem jako dopravním prostředkem. U toho druhého se používá oblečení podle toho, kam člověk jede. A jede se tak rychle, že se normální člověk nijak zásadně nepotí. A v lodičkách na podpatku je prý jízda na kole (pro někoho paradoxně) menší problém než chůze, zejména po nerovný dlažbě a podobně. Stejně se šlape přední částí chodidla, takže ten podpatek tam prý nijak zvlášť nevadí.

Michal Štěpán

Pokud se nepodaří právě vznikající česko-francouzská jaderná aliance, tak si povíme za 5 let, kolik z lidí si kvůli ceně elektriky bude moci někam zajet na pravidelné bázi. A teď nejde jen o volnočasové ježdění, ale i cestu to práce nebo na nákup. Protože elektrika bude potřeba především na vytápění, abyste v zimě neumrznuli. Vše ostatní bude zakázáno jako neekologické. Pokud někomu zbydou peníze, bude si moci alespoň jednou za 3 měsíce dobít sdílené elektrické auto (vlastnit jej bude přinejmenším obtížené) a pouze několikrát do roka jet někam dálkovým vlakem. Je totiž otázka času, kdy i jízdné ve veřejné dopravě… Číst vice »

Gwann

nechte těch apokalyptickych vizi.

základame si na dost zmarenych investic alek tomu co pisete nedojde

Výkolejka

Jen tak pro informaci tou dobou uz budeme umet skladovat „jarni“ elektrinu az do podzimu abychom ji pouzili na topeni jo?

mimochodem

A tak se ve Vidni stalo, ze si vetsina zajemcu o tento alternativni druh dopravy poridila nakladni kolo vybavene elektromotorem, aby si mohli i odvezt nakup a moc se pritom nenadrit. Za chvilku nekdo prijde s tim, ze nejaka striska a celni stit jako lepsi kryti pred neprizni pocasi nemusi byt vubec spatnej napad. Potom treba nekoho napadne, ze by z te baterky nebylo spatny na sebe v zime foukat aspon trosku teplyho vzduchu, ze se pak pojede lip. A jeste by nekoho mohlo napadnout mit z bicyklu aspon trikolku, ono je to s tim nakladem pak o neco stabilnejsi.… Číst vice »

ABC

Tak ve městě by stačilo i sto kilometrů. Problém spíš je aby to nestálo 300 tisíc a výše….

David

Největší problém velkých měst, včetně Prahy, je ten prostor, co auta potřebují jednak pro parkování a jednak pro jízdu. Elektromobil řeší jen lokální emise, všechny ostatní problémy přetrvávají.

mimochodem

Ano, shodneme se, ze v Praze je problem s prostorem. Pouze dodam, ze se to netyka jen silnic, ale i chodniku. To chce clovek projit sviznym krokem treba od Bile Labute na Nam. Republiky a … dost dobre to nejde, furt tam clovek o lidi zakopava, furt se s nekym vyhybat, hrozny toto. Pravda, porad je to o trosku mene spatne, nez pred prichodem cinske chripky, ale prece. Koneckoncu Praze by ubytek lidi jen prospel, zejmena co se tyka dojizdejicich za kancelarskou praci (kterou lze delat na dalku, ale management rekl ne) do centra. Treba by to trochu pomohlo i… Číst vice »

Gwann

na to že kancelářská práce se nejlépe dělá z domova jste přišel jak?

v týmu jsme homeoffice jako úplně nevitali. první měsíc fajn. ale pak akorát opruz. a pro většinu dost pokles sociálních kontaktů. krom toho nižší efektivita, víc kecani o h a tak podobně.

za mne jako eeeee.

PS: kdyby nebylo dojížděcu do Prahy, tak většina těch vesnic co zmiňujete…je skoro bez obyvatel…

mimochodem

Na dalku neznamena nutne z domova. (Cimz nikterak nezpochybnuji, ze jsou prace pro praci na dalku vhodnejsi a mene vhodne.) Po dedinach a okresnich mestech je dost ruznych nebytovych prostor dostupnych temer za hubicku. Spis je to o tom, ze to musi byt Praha, „protoze prestiz“, pricemz jinak je jim to vlastne uplne fuk. To uz staci mit hlavni business nekde jinde a papirove sidlo (pronajatou zasedacku s dorucovaci adresou) v Praze, kam se jede jenom, kdyz je to nezbytne nutne. Brno totez v blede modrym. Jina univerzitni mesta takovy luxus nemaji a lide odtamtud mizi. Nejaka prace v miste… Číst vice »

Gwann

no, kdyz každý člen týmu je odjinud…tak nám fakt kancelář na kladně či ve slaném moc nepomůže…a krom toho vidím, jak tam ti klienti z prahy nadšeně jezdí…

dal u specifických činností máte problém, že mimo prahu (a někdy i brno) určitě finanční pozice blbě obsazujete.

když musite jednat s klienty, podepisovat ve dvou a plnou věci se furt řeší papírem, tak opravdu musíte sedět na jednom místě. a víc než den v týdnu. jinak jde efektivita do kopru…

řízení lidí po telefonu…to už ani nezminuju. totálně na prd.

Gwann

PS: bydlení v praze je fakt problém. a spousta firem by tam sedět nemusela…ale je to jednodušší…taky plno firem už má back office a callcentra mimo prahu. ale jde to jen do určité miry

Jiří Kocurek

Vážně by mě zajímalo, kdy se proti nákladním kolům zvedne stejný odpor jako proti dodávkám zásobování. Že zabírají místo lidem na ulici.

Jan

Skvělý argument ad absurdum. Z jednoho kroku jste vyfabuloval pět dalších a dotáhl to úplně mimo realitu.

mimochodem

Dohnat to az do absurdna se nabidlo samo. 🙂 Nicmene, kdyz si odmyslite poslednich par radku, dostanete realisticky obraz toho, co pred peti lety tvorilo odhadem treba petinu parizskych skutru. Maji predni kolo zdvojene, maji v horsim pripade aspon celni stit a vyhrivana riditka s integrovanou „rukavici“, v lepsim pripade stit protazenej az jako strechu… a v obou pripadech samozrejme vyhrivanou deku. Na typicke parizske zimni pocasi, kdy je sotva par dnu do roka okolo nuly, je to temer znacka ideal. Jizdni komfort je oproti kolu uplne jinde a mista to oproti bicyklu az tolik navic nezabere. Uz pred temi… Číst vice »

původní Jakub P bez tečky

Mám dojem, že během pandemie spíš ubyly. Pařížani fakt přesedávaj na kola v počtech, o kterých se nám tady ani nezdá…

Jinak s tím místem to je někde mezi kolem a autem. Při stání místo tak za dvě kola nebo pětinu auta, za jízdy díky rychlosti tipuju tak půlka auta nebo pět kol). Plus u spalovacích verzí hluk a emise. Hmotnost a tedy energie potřebná na rozjezdy bude taky někde mezi. Ekologická zátěž z výroby, pneumatik, olejů, jak přes kopírák

Proti autu dobrý, ale kolo je z hlediska příznivosti pro město furt o poznání jinde. I to elektrický.

mimochodem

Tak tam je obecne infrastruktura pro jednostopa vozidla na trochu jine urovni, parkovist vyhrazenych pro ne tam bylo docela dost. A ten zastreseny skutr, ackoliv je vetsi a vyssi, na takovem parkovisti zabere stejne jenom misto jednoho obycejneho skutru – resp. druhej by tam clovek nevecpal ani v pripade, ze by tam byl „normalni“. Viz treba https://in.pinterest.com/pin/316870523758151364/ (prvni link z hledani obrazku na Googlu, nic lepsiho ted po ruce nemam) Jinak samo, souhlasim i s tim, ze jizda na kole je tam docela oblibena. Bodejt, kdyz je tam MHD budto preplnena, ve stavce, nebo uplne nejlip kombinace obojiho. 🙂 A… Číst vice »

původní Jakub P bez tečky

Jo, skůtr o tolik menší není. Ale o skůtrech jsem nepsal, psal jsem o kolech, která fakt zaberou citelně míň místa i proti tomu skůtru. Už proto, že se s nimi do toho parkování snáze manipuluje (desítky vs stovky kg), dají se snadno nadzvednout. atd. Dají se pro ně dělat i patrový držáky, když je potřeba místem opravdu šetřit. To pro skůtr jen tak neuděláte. Jízda na kole je tam tak masivně oblíbená až teď, kdo přijede po letech, Paříž občas nepoznává. Což je tím, že měli odvahu udělat velký změny a omezit i auta, aby vytvořili prostor pro kola.… Číst vice »

axon

no dobrý, číňani přesedlali za posledních 30 let z jízdních kol na auta a motorky a evropani budou muset naopak, děkujeme.

původní Jakub P bez tečky

Vsadím se, že číňanům dojde, že stavět dopravu (zejména) ve městech převážně na autech je slepá ulička o dost dřív, než nám. Je klidně možný, že budou ve velkým počtu zpátky na těch kolech (a meziměstsky v rychlovlacích) rychleji, než my tady v ČR nebo třeba USA. Vlastně věřím jen západní Evropě, že tu v tomhle nepředhoněj…

axon

myslím že v evropě to bude jen díky tomu že auto na baterky (pokud to tak skutečně bude) si bude moci dovolit jen menšina lidí (nehledně na cenu elektřiny která už nní je skoro 3 násobná než vloni) , čímž se provoz dostane na úroveň 50-60tých let 20 století.

původní Jakub P bez tečky

Hlavně to bude proto, že víc a víc lidem dochází, jak prostorově neefektivní taková auta při svém obvyklém obsazení a naložení jsou. A nechají si je hlavně na ty cesty, kdy není jednoduchá, podstatně efektivnější náhrada. A na ty cesty, na které se auto skutečně hodí (a ne jako kanón na vrabce) se většině nebude chtít živit vlastní, ale radši si nějaký půjčej.

axon

jo rád ty jezdce na kole uvidím pak v zimě a na sněhu to bude teprv legrace, zkoušl jste jet na kole v tomto ročním období?

mimochodem

Za mych mladych let, behem SS, jsem si privydelaval rozvozem denniho tisku pred zacatkem vyuky. Samo, na kole, auto jsem tehdy papirove ridit nemohl a ani bych si autem vzhledem k rozmisteni prijemcu tisku nijak nepomohl, nastup/vystup do auta by trval dele.
Samo, rozvazelo ze v lete, zime, desti, snehu, proste za kazdeho pocasi.
Vyber cesty mezi 15 cm zaveji, nebo vyjetou koleji od auta (ovsem s ledovkou) byl zabavny.

Jako … slo to, ale uz bych do toho fakt nesel 🙂

Ale zas, prece jenom jsou to zazitky dlouha leta nazpet, treba ve Vidni tolik nesnezi a nemrzne.

původní Jakub P bez tečky

Jo, zkoušel. Dokud není sníh, není problém. Když je sníh, záleží to na kvalitě infrastruktury a na její údržbě. Což je v Praze bohužel zatím velkej problém. Ale jsou města, kde to uměj a klidně by se o zkušenosti podělili, kdyby někdo chtěl. Vyhlášený super zimní údržbou cyklostezek (a tím pádem i počtem lidí, kteří jezdí na kole i v zimě) je třeba Oulu na severu Finska…

jura

Jenze cilem GreenDeal je navrat do doby pred prumyslovou revoluci. Hezky zpatky k nevolnictvi a vsemocnym neomylnym elitam.

axon

máte snad nějaké statistiky a informace o tom že si právě kola pořizují ti samí lidé co mají na elektroauta? Z logiky věci to titíž lidé nebudou.

M19

Proč by nebyly? Jako kdo má suto nejezdí na kole?

Jiří Kocurek

Bohužel, někteří to tak opravdu vidí: Jsou cyklisté a řidiči. Průnik mezi nimi neexistuje. To by bylo kacířství. Označení „řidič nemotorového vozidla“ považují za nejhlubší urážku.

původní Jakub P bez tečky

Proč by nebyli? Kolo fakt není jen nějaká nouzovka pro ty, komu nic jiného nezbyde (jo, může být o hodně levnější, ale taky nemusí).

Pokud maj tam, kde bydlej, dobrou infrastrukturu, je jízda na kole v řadě případů příjemnější, než cesta autem, tak proč ho nemít a nepoužívat?

123

No, občas je to proto, že se z jízdy s autem stala v některých lokalitách administrativními zásahy taková pakárna, že ta cena není až tak podstatná.

Gwann

prosil bych vyvinout nákladní elektrokolo schopné dopravy ledničky, sdk desek a jiného deskoveho materiálů. s pohonem umožňujícím provoz i v koncovce praze

TP107

Do dvou metrů délky SDK přívěsný vozík za kolo, dojezd 100 km (e-carla 36v), lednička nebyla problém nikdy ani pro malá kola.

Lukas

Zase jako kazdej cech jdete z extremu do extremu.Na to co pisete jsou auta,ty kola jsou urceny napr kdyz jedete do ikei pro plnou tasku kravovin nebo na velky nakup.

Roman Soudný

A k čemu to auto bude, když fyzicky nebude mít kudy jet?

basteilubbe

Je to přesně naopak. Čím víc lidí zvolí pro cestu místo auta kolo, tím víc místa bude pro ty, kteří potřebují použít auto.

Roman Soudný

Takže když zamezíte autům vjezd do centra tak jich tam najednou může jezdit víc? To funguje jak přesně?

Jan

A pro koho se teda budují ty cyklostezky a různé cyklopruhy včetně těch vyhrazených?

Gwann

já jen, že nákup odnesu v ruce a dovezu MHD, což ale moc neplatí (vzhledem k rozměru) o dvou deskách SDK (kde to obvykle je problém i s osobákem).

tak abychom si pořídili místo nákupní tašky na kolečkách nákladní elektrokolo a nic víc než nákup neodvezli…to je trošku zbytečnost a shnilost

Mickey

jak často proboha vozíte ledničku?

Jiří Kocurek

Pokud je prodává, tak každý den. Blbé je, že křiklouni vidí dodávku, která podle nich jenom zbytečně zavazí lidem a nemá ve městě co dělat. Pro ně to není, tak je to zbytečné. Až příliš častý projev namyšlenosti, egoismu, nebo jak se tomu říká.

původní Jakub P bez tečky

Ale houby. Že někomu doveze novou lednici dodávka vadí minimu lidí. Co vadí hodně lidem je, že tyhle dodávky strašně často parkujou tak, že je to a) nebezpečný, protože zablokujou výhled do křižovatky nebo třeba ten chodník, kterej na takovou váhu není stavěnej, poškoděj; b) aspoň chodník totálně zablokujou a chodce ženou mezi auta. A velmi často to rozhodně není o tom, že by se snažili, když už překážej, co nejrychleji vyložit/naložit a zas jet… Řešením by byly místa pro zásobování, kde by mohly v klidu zastavit, vyložit/naložit a zas jet. Ony se i dělaj, ale málo, protože potřebujeme strašně… Číst vice »

Gwann

tak jednou za tři roky. ale beru to jako největší krám (objemem), co můžu potřebovat prevezt

původní Jakub P bez tečky

Na velikost krámu, kterou potřebuju převézt jednou za tři roky opravdu nebudu dimenzovat ani auto, natož kolo. To si jednou za tři roky radši tu velkou dodávku (nebo vlek) na den půjčím, než s ní kvůli tomu jezdit těch 1094 dní mezi tím…

původní Jakub P bez tečky

Provoz v Londýně by nestačil? Pedal Me (https://pedalme.co.uk/our-service/) uměj leccos.

erik

Asi si taky nákladní elektrokolo taky koupím, pokuď se na něm bude moc přivézt uhlí do kamen.

jura

Pod hrozbou vraceni dotace bude zakazano prevazet cokoliv, na cem bude zrovna panovat vedecky konsenzus o nebezpecnosti ci skodlivosti.
Ke kontrole bude nutne najmout specialne vzdelane eko hlidky s pravem na miste naklad zabavit a dat k uredni likvidaci. Pro sve Dobro majitel elektrokola bude poslan s celou svou rodinou do zarizeni urcenych k dukladnemu vzdelani ve vecech ekologie.

Gwann

no, hezky pokus prudit, ale trochu mimo.

Mickey

Každý den vozíte uhlí?

mimochodem

Tento argument zda se mi ponekud nestastny. Kdyz jsem kupoval auto, bylo mi celkem sumak, jestli ma, nebo nema tazne, protoze uhli kazdy den nevozim a „nejak se zaridim“. A jak to prislo vhod pri stehovani, pri vyklizeni bytu, … Proste – ta moznost se muze hodit a clovek nevi, jak moc casto. To je podobny, jako se clovek – i v panelaku – muze hodit treba nejaka zakladni sada naradi. To je najednou drobotiny, co si clovek muze sam opravit! Tuhle u nas v praci mame kolegu, takovy spravny mlady mestsky clovek – hlavne nic nevlastnit, hlavne hodne sdilet… Číst vice »

Jiří Kocurek

V dobách lokálního vytápení v pavlačáku, kdy měl každý vlastní kóji na uhlí, se uhlí muselo nosit ze sklepa denně.

Protáhněte to k zákazu nákladních automobilů a bude muset s putnou až na nádraží. Uveze zhruba tak půl metráku (tj, jednu putnu), to je na dva dny, když není moc velký mráz. https://www.esbirky.cz/predmet/304045