Vídeň výrazně rozšiřuje cyklistům možnost odbočovat vpravo na červenou
Nová značka umožňuje cyklistům odbočení vpravo i na červenou. Foto: PID/Christian Fürthner
Nová značka bude osazena na dalších 150 semaforů.
Nová značka bude osazena na dalších 150 semaforů.
Přátelé, kamarádi. V Rakousku je cyklodoprava i její vnímání na mnohem vyšší úrovni, tudíž už logickým vývojem dospěli k této možnosti. Při čtení diskuse je mi dost smutno….
Vidite to moc cerne. Podle chovani cyklistu v Praze je kazdemu jasne, ze zrovna tohle odbocovani na cervenou je povoleno uz dlouha leta..
Souhlasim. V Rakousku obecne ma vnimani cyklistu na silnici jinou kulturu nez v CR. Rozhodne se k nim ridici nechovaji agresivne, ci by je primo ohrozovali atd. Jsem docela v soku pokazde, kdyz vidim nejake video na Youtube, kde ridic predjizdi cyklisty a pritom spusti naschval ostrikovace a samozrejme tohle chovani ma docela velkou oporu mezi divaky. Na druhou stranu z vlastni zkusenosti prilezitostneho cyklisty ve meste vim, ze neketeri cyklisti se chovaji taky hruzostrasne, jizda na cervenou, ohrozovani chodcu na smisenych zonach atd. Ale, a to je dulezite si uvedomit, kdyz auto srazi cyklistu, nasledky byvaji mnohem horsi, takze… Číst vice »
Dobrý nápad. Byť už dnes něco takového mnoho cyklistů dávno dělá. A i auta by měla mít takovou možnost. Jak vidno,tak tady se objevuje Amerika.
Hlavně by měla být zrušena červená na semaforech pro chodce a nahrazena oranžovou. Zelená pro chodce = chodec má přednost, oranžová pro chodce = může přecházet jen pokud nic nejede. To neustálé čekání chodců na červené „co kdyby náhodou jelo auto“ nepatří do civilizované země.
V Praze to tak funguje už dlouhý roky, ostatně i já chodím na červenou, když nic nejede.
Jde o to, aby to bylo legální.
Kam všichni pořád pospíchate,že nevydržíte minutu na červenou.???
Tak ono je to blbé, když máte semafory nastavené stylem, dlouho pro auta a pár vteřin pro chodce.
Osobně bych to viděl tak, že chodec by měl smět jít vždy vyjma tramvají a řidič měl vždy dát přednost chodci.
Přesně tohle funguje na běžných přechodech pro chodce. Trousí se jak pětikačky do záložny (čti jeden a za ním půl minuty druhý). Kdo má pak dýchat ty emise z výfuků při rozjezdu a prach z brzd. Na hlavních městských tazích totálně nepoužitelné.
Tak nějak. Šalinmajstr(ová) aby pak preventivně brzdil(a), protože je tam přechod a případná chyba se s ní(m) potáhne jak smard za bezďákem. Písek z pískovačů = oblaka prachu. Totéž bus MHD, plus popadaní lidi uvnitř, protože na žlutou… a nehleděl vpravo-vlevo.
Napadá mě jeden případ, kde by to šlo, protože šalina tam má oemzení kvůli výhybkám, přes Joštovu u Moraváku. Opačný případ: Lidická X Koliště.
Slabá snaha o trolling
Ty si slabej, když ani nenapíšeš svůj názor trole.
To je dost hloupá otázka, nemyslíte? To je jako kdybych vám dal každý den facku a kdybyste protestoval, ptal bych se, jestli nevydržíte jednu facku denně. No, vydržíte – ale lepší je to bez ní, ne? A stejné je to s těmi přechody se semafory – jsou tam preferovaná auta, ale musí být preferovaná až tak moc, že tam chodci buď čekají úplně zbytečně, nebo porušují zákon?
A čekání, až vystoupí cestující, aby jiní mohli nastupovat, to je taky na facku vystupujícím?
Mimochodem co u železničního přejezdu? Řidiči musejí čekat, chodci taky, budem to dávat do stejné roviny jako výtržnost a napadení?
Zkuste si to přečíst ještě jednou, možná to pomůže 🙂 Podle vás je špatně, když chodec čeká na červenou a nejede žádné auto. Ale pokud čeká auto na červenou a zrovna nejde žádný chodec, tak je vše určitě zcela v pořádku. Ono je prostě špatně to auto, ztělesnění čistého zla v jinak sluníčkovém světě 🙂 🙂 🙂
Za prvé, já jsem o čekání auta nic nepsal. Za druhé, ty semafory jsou tam jenom kvůli autům – protože jsou velká, nemotorná, řidič z nich špatně vidí ven. Řidiči na červené čekají kvůli jiným řidičům. Chodci na červené čekají kvůli řidičům.
Vždyť píšu, že za to můžou ta zlá auta 🙂 🙂
Ne auta, řidiči. Ať se vám to líbí nebo ne.
Tak můžeme zrušit semafory kde je pouze přechod podle vaší teorie.
Ano, to by bylo nejlepší. To by ovšem museli řidiči dodržovat předpisy, pouštět chodce na přechodu a jezdit bezpečně. Semafory, kde je jenom přechod, totiž chodce zpomalují – bez semaforu by měl přednost před auty, se semaforem musí čekat, až ho semafor pustí (a ty semafory jsou málokdy naprogramované tak, že by stisknutí tlačítka hned dalo oranžovou autům). Ty semafory jsou tam jenom proto, že řidiči nedodržují pravidla takže by se tam chodec necítil bezpečně.
Ale třeba se dočkáme, že budou ve městech běžně zóny 30 a v nich tohle zpomalování chodců semafory nebude nutné.
Vydržte. Až budou všechna auta samořiditelná a na elektriku, tak bude na světě zase dobře 🙂 🙂 🙂
Doufám, že když budou auta samořiditelná, přestane je většina lidí brát jako něco, co jim umožňuje dokázat si, jací jsou borci, že ovládají takový velký stroj. Zároveň, když budou samořiditelná, bude ekonomicky ještě mnohem větší nesmysl, než dnes, auto vlastnit. Takže snad lidé přestanou auta tak protežovat. Kdyby to tak nedopadlo, bude to naopak velký problém, protože sdílená samořiditelná auta cestování autem ještě zlevní, a kdyby byla dál protežovaná tak, jako dnes, auta by nás už úplně zahubila.
Při tom, jak jsou tady některý schopný vlýzt do silnice před houkající sanitkou, bych to za dobrý nápad rozhodně nepovažoval. To může teoreticky fungovat v jiných zemích, ale TADY URČITĚ NE.
Lenže si je potrebné uvedomiť, že kým vodiči odbočujúci doprava na zelenú na základe značky musia dať prednosť všetkým naokolo a teda vina za prípadnú nehodu je automaticky na ich strane, ak by chodec vstúpil na vozovku na túto oranžovú, vodič by mu v niektorých prípadoch musel dať prednosť aj tak (keďže povinnosťou vodiča nie je sledovať, aký signál majú chodci, ktorých smer križuje)
To není žádný problém.
Úplný nesmysl. Chodci by lezli na přechod pořád a při střetu auta s chodcem, co šel na oranžovou, by měl podíl i řidič (má předvídat překážky).
Jasně, chodci netouží po ničem jiném než být sražen autem. To, že by měl podíl i řidič, by bylo vpořádku – podíl na nehodě by se měl posuzovat podle hybnosti.
Za co by pak policie vybírala pokuty…? (Vlastní zkušenost, dokonce nikoli s městskou, ale s PČR)
Amerika a Východní Německo. Ale ono to odbočování na červenou není ideální. Spousta lidí není schopná si současně hlídat auta zleva a chodce zprava. Když přecházím a někdo čumí doleva a čeká na skulinu mezi auty, co jedou zleva na zelenou, není to zrovna bezpečný pocit…
ano pro chodce je to nebezpecne, i kdyz cykliste nejsou takova hrozba jako auta
Od odbočování aut vpravo na červenou se spíš upouští, a to kvůli vyššímu riziku přehlédnutí chodců na přechodu.
Souhlasím, tohle by se mělo povolit i pro auta. V plno případech stojíš na křižovatce na červené a nikde nikdo. Přitom v tomto případě si hlídáš jen auta zleva a chodce vpravo. Nic náročného, je to přirozené.
Najsou se křižovatky, kde pro odbočení vpravo je trojúhelník hrotem dolů a blikající žlutá.
„V každém případě se musíte zastavit a ujistit se, že nevystavujete nebezpečí sebe ani ostatní“
HA, HA, HA!!!
Jeden zastavil, dával přednost šalině. Druhý v pořadí měl festku. Stalo se, co muselo, drc.
Jeden jel rovně, po hlavní silnici, druhý jel z prava, měl dát přednost. Ale značky byly podle něj jenom pro auta. Horší, než kdyby měl festku.
U nás jakákoliv nová značka pro cyklisty je zbytečná, jelikož nerespektují ani ty současné, bohužel .
To asi odkoukali od ridicu aut.
Cyklisté se nemají co plést mezi auty. Ve městech by měli mít postavené cyklostezky. A tím myslím opravdové cyklostezky, ne nějaké srandačáry namalované na silnici…
Ale ve Vídni jsou cyklostezky, hodně cyklostezek…
A co tak auta by se měla co nejméně plést do center měst?
Ale u nás jsou 3 objížďky pro auta málo, a musí tak jezdit přes náměstí.
Ve městech se nemají především auta plést tam, kde je hodně chodců a cyklistů.
No a v Praze mezitím rušíme i těch několik málo cyklostezek co máme, např. A2 v podolí.
Další co nezná rozdíl mezi cyklotrasou a cyklostezkou.
Co přesně myslíte? Navíc tam jestli je teď něco zavřené, tak proto, že se to opravuje, ne proto, že se to ruší…
místo sdílené stezky tam bude chodník s povolenou jízdou
To by tady bylo mrtvejch cyklistů, hlavně od Boltu a spol.
Na to nepotřebují cyklisté značku 🤣
Neměla by totéž u nas požadovat PCR, která je ze zákona zodpovědná za bezpečnost a plynulost provozu?
Za co mínusy?
Naprostou většinu obětí nehod způsobují auta. Čili, čím více lidí zvolí pro dopravu kolo, tím méně obětí nehod. O dalších aspektech nemluvě.
Za co mínusy? Pokud významná část cyklistů nerespektuje ani to, co platí doposud, je každé rozšíření jejich volnosti proti bezpečnosti – v tomto případě legalizované hojně rozšířené odbočování vpravo bez dání přednosti pod heslem „však tam se vejdu“… (jen do chvíle, kdy se na hlavní míjí aurobus s náklaďákem a nemají kam uhnout)
To je zvláštní logika – pokud cyklisti nerespektují některá pravidla, která jsou určená pro auta a pro cyklisty nedávají moc smysl, řešením je opravit ta pravidla, aby odpovídala realitě. Ne vymýšlet další nesmyslná pravidla. (Čímž neobhajuju cyklisty porušující pravidla.)
To nakonec platí obecně u jakýchkoli pravidel.
Cyklisté jsou účastníci silničního provozu a většina pravidel je ně stejná jako auta. To si jako cyklisté sami určí, která pravidla jim nedávají smysl a odůvodní tím jejich nedodržování?
Zkuste si ten komentář přečíst ještě jednou a celý.
To má určit hlavně parlament. Nicméně byly případy, kdy to dělal soud (materiální aspekt přestupku, nemělo smysl držet 50km/h mezi posledním barákem a cedulí konec obce).
Nedává smysl stát před křižovatkou, když se nic neblíží v žádném z kolizních směrů.
Zkuste si někdy ty statistiky opravdu vyhledat. U nehod s účastí cyklisty je cca v 70 % prvotní zavinění/chyba právě na straně cyklisty. V příčinách převažuje nedání přednost a nezvládnutí řízení vinou nevěnování se jízdě. V nemalé míře i alkohol na straně cyklisty. Větší smrtnost je přirozeně způsobena jejich větší zranitelností, spousta z nich by přežila kdyby měla přilbu. Ale to se samozřejmě u takové diskuze nehodí do krámu, že? Ano mezi těmi příčinami je jízda na červenou zastoupena minimálně, ono tam to většinou auto stihne ještě zabrzdit a mistra řetězu v lepším případě jen pošle do patřičných míst.
Vy asi po městě moc na kole nejezdíte….
Bohužel pčr řeší bezpečnost a plynulost provozu po svém tak, že se pokouší zamezit vzniku jakéhokoliv opatření pro chodce a cyklisty s tím, že to zkomplikuje a znepřehlední situaci. Takže pčr snažící se prosadit výhody pro cyklisty je z říše snů.
Tscheská Volk si ještě mnoho Autobahn nach Zentrum postavit musí.
Je jich už moc. Měly by se naopak rušit, nebo zklidňovat. Ale vím, jsme v ČR.
In Tschechien weiß man immer alles am besten.