Vídeň v krátké době otevírá druhou tramvajovou linku, propojí Floridsdorf a Donaustadt

Nová tramvajová trať na severovýchodě Vídně. Autor: Wiener Linien_/ Simon WöhrerNová tramvajová trať na severovýchodě Vídně. Autor: Wiener Linien_/ Simon Wöhrer

Trasa linky 27 měří 13,5 kilometru, z toho téměř 2,5 kilometru vede po nové tramvajové trati.

5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Přestupní stanici Aspern Nord bohužel totálně zprasili. Z tramvaje musí člověk první po dlouhé rampě dolů jen aby pak zase lezl nahoru na nástupiště vlaku a ubahnu.

Ventura35

Tahle stavba je prazvláštní, teda aspoň podle mě. Konečná 26 je o jednu stanici metra vedle. Soudě dle map tam (možná zatím?) nikde nic není. Těším se spíš na prodloužení dvanáctky ke Stadionu.

xyz

Ale Aspern Nord má S-Bahn (vlak). Hausfeldstrasse (na rozdíl od dřívějška) už ne.

knedlo

Samozrejme že tam nič nie je. Lebo vo Viedni vybujdú najprv infraštruktúru, potom bytovky. Nie ako v Bratislave, kde postavili megasídlisko Petržalka (110 tisíc obyvateľov) ale koľajovej dopravy vo forme pomalej povrchovej tramvaje s úrovňovými kríženiami (lebo takú ju mesto chcelo, hoci mohla byť vybudovaná rýchlodrážneho charakteru s mimoúrovňovými kríženiami) sa obyvatelia dočkali až o štyri desaťročia neskôr. Pamätám si keď predĺžili linku metra U2 na Seestadt. Som sa tam odviezol, vyšiel zo stanice a všade okolo iba žeriavy a stavebná činnosť. Zo začiatku tam jazdilo metro v slabom intervale, ale bolo vybudované a funkčné. Medzitým tam vyrástla kompletná mestská… Číst vice »

Antonín1

Kupodivu na to už i u nás v matičce stověžaté přišli na to, že se nejdřív postaví tram a pak teprve domy – viz prodloužení tratě na Slivenec. Má to výhodu, tráva se nebouří a nepíše petice.