Vídeň testuje kloubový autobus na baterie a vodík

Testovací kloubový autobus kombinující pohon na baterii a vodíkové články. Autor: Wiener Linien/David BohmannTestovací kloubový autobus kombinující pohon na baterii a vodíkové články. Autor: Wiener Linien/David Bohmann

Vídeňský dopravní podnik nedávno objednal deset minibusů s kombinací klasických baterií a vodíkových článků.

Odebírat
Upozornit na
guest
4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Novotný

O tom tady píšete, jak kdyby objevili Ameriku a byla to nějaká převratná novinka. Všechny vodíkové dopravní prostředky jsou jen elektro(busy, kamiony, vlaky) s baterií a palivový článek je tam jen kvůli prodloužení dojezdu. Přesně z toho důvodu je to především pro městskou dopravu zcela nevhodná technologie, protože je to zbytečně komplikované, drahé a v příštích několika desetiletích i neekologické…

libcha

Tak ona asi všechny vozidla na vodík používají tyto články v kombinaci s baterií. Spočívá novinka v tom, že je tam vodíkový článek méně výkonný, takže se stejně musí/hodí navíc nabíjet z vnějšího zdroje kabelem/pantografem?

Jan Novotný

Tak to se vyplatí vždy, ukládání elektřiny do vodíku má ztráty přes 80%… A vodíkový článek nedokáže poskytnout ten vrcholový výkon na rozjezdy, čili baterie je tam vždycky potřeba a vodíkový článek potom většinou poskytuje elektřinu na rovině v konstantní rychlosti… Čili pro autobus MHD uvnitř města je vodíkový článek úplně k ničemu…

libcha

To zas není tak úplně pravda, vodíkový článek může běžet neustále na konstantní výkon, takže sám zvládne dobíjet baterii prubezne, mimo výkonové špičky, třeba i při stání v zastávce a na konečné, a dobíjení z vnějšího zdroje by nemuselo být potřeba. Ale je zas pravda, že se vyplatí oproti spotřebovávání většího množství drahého a neefektivního vodíku.