Vídeň otevřela první vodíkovou stanici a spustila testovací provoz vodíkového autobusu
První vodíkový autobus ve Vídni. Pramen: Wien Energie/Max Kropitz
V dalších letech chce Vídeň převést jednu celou linku MHD na vodíkový pohon a začít vodík vyrábět.
ve Vídni nejsou tak bohatí, aby si kupovali elektro busy. Je každému jasné, že jediný smysl má vodíkový pohon…když budeme velebit elektromobilitu která má výfuk v uhelné elektrárně ve Chvaleticích tak o jaké ekologii provozu se to mluví? ČESKO JE INVESTIČNĚ NESCHOPNÉ, PROTO TU MOBILITU ZAPLATÍ NĚKOLIKANÁSOBNĚ….hlavně že brečíme, jak máme málo peněz ale ale na to že tu dopravu zaplatíme dvakrát, už nějak nedochází.
Také Ústí nad Labem si pořídí 20 vodíkových Solarisů. https://www.solarisbus.com/en/press/first-hydrogen-buses-to-go-to-the-czech-republic-a-prestigious-order-for-solaris-1678?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=article-1678
pár světlých vyjímek Ostrava a Ústí…možná Brno. Jinak banda trubek
No ve městech s trolejbusy by mi přišlo logičtější kupovat parciální vodíkové trolejbusy jako koupila Riga, když už se teda pořizují vozidla na vodík…
https://www.h2nodes.eu/en/home/news/european-commission-president-ursula-von-der-leyen-visits-h2nodes-hydrogen-powered-trolleybus-in-riga.html
https://www.h2nodes.eu/en/home/news/h2nodes-hydrogen-trolleybuses-operating-on-riga-trolleybus-route-no-4.html
Vzpomínám si, že se to zkoušelo i v Praze, byl to autobus, do nějž dali motor, co snad vyvinuli v ČVUT, podílel se na tom i ÚJV Řež. Tankovalo se to v areálu Spolany v Neratovicích. Projekt to byl zajímavej. Snad to rok jezdilo Ládví – Nera. Pak to stopli, náklady na skladování vysoké, na výrobu vodíku taky. Údržba toho busu taky prý levná nebyla. Prostě se to zkusilo a vylezlo z toho to, že je to nerentabilní. Teď s velikou slávou to samé zkoušejí ve Vídni. Osobně bych si přál, aby přišli na něco jiného, ale v tomhle směru… Číst vice »
To bylo ještě v předchozí epoše, ne? 🙂
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/1400195-v-neratovicich-bude-jezdit-prvni-vodikovy-autobus-v-cr
Nechapu, jak se dari prodejcum vodikovych technologii presvedcovat dopravni podniky o tom, ze maji vubec vodik zkouset. Technologie je to draha na porizeni i na provoz, pri ziskavani vodiku elektrolyzou i nesmirne neefektivni, vodik se neda poradne skladovat, rad prosakuje i skrz kovy, nadrze na jeho skladovani jsou obrovske a tezke a jeste je nebezpecne vybusny. Pritom je mnohem levnejsi (a dost pravdepodobne i ekologictejsi) provozovat bateriove trolejbusy, ktere si dokrmi baterie cestou mimo historicke centrum mesta a idealne do kopce pod trolejemi, cestou z kopce a pri brzdeni dokonce umi rekuperovat. Mam pocit, ze za temito vodikovymi experimenty stoji… Číst vice »
Řekl bych, že to není o prodejcích (ti jsou hezky vy…ní), ale o hloupejch kupcích. A nejhorší je, že si ty hlupáky volíme občas sami.
Ono to bohužel přesně tak je, vodík nejvíc tlačí ropné/petrochemické společnosti 🙁
Nejvyšší čas uvalit na vyváženou elektriku exportní cla minimálně ve výši emisních povolenek.
Že Rakousko elektrizuje železnici je v pořádku, i ty elektrobusy bych pro hromadnou dopravu bral. Ale takto plýtvat elektrikou? Jsem zvědavej na ty jejich přebytky, když mám pocit, že obecně nejsou v elektrice soběstačný. To si budou muset udělat v létě zásoby vodíku na zimu.
Takový způsob regulace by měl smysl leda v případě, že bychom si tu do zahraničí neprodanou elektriku uměli nakřečkovat pro vlastní spotřebu.
Pravdou ale je, že kdybychom teď opustili evropský trh s elektřinou, měli bychom ji levnější.
Tak celkově by se to dalo dělat zápočtem (vývoz – dovoz).
Tenhle problém řeší „burza elektřiny“ V nějakou chvíli se prostě vyplatí si elektřinu vyrábět a nebo jí neplýtvat.
To já jsem na ty Rakušáky právě zvědavej, když se říká, že jsou spíš v mínusu celkově.
Mobilita založena na vodíku je zajímavá a myslím, že by si zasloužila víc pozornosti. Zatím vím, že se zkouší vlaky, busy, lodě. Otázka je, jak u aut a menších vozidel. Víte někdo něco?
Menší vozidla? Horizon grand prix…
Já slyšel něco o problému , že při přeměně vodík -> elektřina jsou zatím 50% ztráty – tedy pokud potřebujete dodat třeba 150 kW (např. pro ten autobus), dalších 150 kW potřebujete uchladit, což není úplná sranda… Ale třeba se to časem vyladí.
Problém je v tom, že fyzikální zákony jaksi vyladit nejdou.
A spalovací motor má snad větší účinnost? Taky ho umíme uchladit.
No tak nejprve musíme tu elektriku vyrobit (s různou efektivitou), pak distribuovat(další ztráty) a pak z ní vyrobit vodík a ten teprve použít na pohon (s 50% ztrátou). Není ten spalovací motor víc bio?
Bio určitě, eko už moc ne…
Za to nafta se asi vyrábět nemusí a ani se nemusí distribuovat… OMG