Vídeň otevírá novou tramvajovou trať. Propojuje dvě linky metra, součástí jsou dva kilometry cyklostezek
Nová tramvajová trať pro linku 12 ve Vídni. Foto: Wiener Linien

Podle města zlepší trať spojení pro čtvrt milionu obyvatel.
Propojije U1, U4, U5 a U6…
U5 tedy v budoucnu samozrejme..
Obzvlášť trestuhodné je nedotažení tramvajové tratě ke stanici metra Krieau, čímž by došlo nejen k napojení na linku U2, ale i obloužení výstaviště. Snad to někdy někomu dojde…
Ještě lepší by samozřejmě bylo napojení na linku 1 v Prater Hauptalle.
Podle toho plánu rozvoje by měla být od příštího roku (a je to snad už dokonce ve stavbě) prodloužena linka č. 18 okolo muzea MHD dál ke stadionu, takže by zatím vzniklo spíš vzdálenější tangenciální spojení s U2. Ale třeba je časem napadne, že by mohli linky č. 12 a 18 propojit a současnou autobusovou „jedenáctáčku“ v této části nahradit tramvajemi úplně, nebo z ní tam udělat jen nějakou vedlejší občasnou místní obsluhu.
Je opravdu smutné, že v Praze i při celkové rekonstrukci ulice a třeba i stavbě nové tramvajové trati se prostě nepostaví oddělená cyklostezka, i když je tam místa spoustu. Opravdu nechápu proč, takhle město tento nevyhovující stav fixuje na dalších 30+ let.
Jak je vidět, ve Vídni to možné je, vždyť to není příliš odlišné město!
Je diametrálně odlišné tím, že ve Vídni „se chce“. V Praze „se nechce“. A jak známo, když se nechce, je to horší, než když to nejde…
Další rozdíl je v legislativě. Když ve Vídni magistrát řekne, že tam bude cyklostezka, tak tam bude.
Když to řekne pražský magistrát, může MČ (a je jedno, jestli politici nebo úředníci) (a někdy i sousední) říct, že to nechce. Tím se to celé zdrží klidně o 2 roky a MČ stejně nakonec vyhraje, protože bez jejího souhlasu má magistrát prostě smůlu.
A kromě MČ to může zablokovat i odbor památkové péče, hasiči, policie a asi 100 dalších subjektů.
To je částečně pravda, ale není to zdaleka jediný důvod. Jinak by se to dělo aspoň v některých MČ, které jsou takovým věcem nakloněny. Jenže i tam vznikají přinejlepším hodně polovičatá řešení…
Vsimnite si ten bytovy dom napravo. Na 1.poschodi su tam bubliny, ku ktorym sa clovek dostane z balkonu lavkou. Je to nieco ako zimna zahrada. V Brne na druhu stranu developer ledva dovoli naprojektovat balkon k bytu.
Hm, oblast nové výstavby… tahle linka vede prakticky celá „uvnitř“ bývalých hradeb, tomu bych říkal nejspíš rozšířené centrum, že tam zastavují nějaké proluky to asi bude pravda ale rozhodně to není někde poblíž okraje Vídně…
A 12 minut dojezd do „centra“? Hm, z „prostředka“ linky od FJB je to ke Stephansdomu 20 minut pěšky… dtto k Hofburgu.
A co je špatného na nové výstavbě na brownfieldu, prosím?
Já takové snahy naopak velmi vítám. Města se mají rozrůstat primárně do výšky či v současných hranicích, než se jako urban sprawl rozšiřovat za své hranice. Čím menší hustota obyvatel ve městě, tím méně efektivní infrastruktura.
Nic na tom není špatného, jen kdybych to tam neznal tak podle článku bych měl dojem že je to kdesi na periferii…
Ano je to efektivní. Jen mám dojem, že se tim zvětšuje nervozita lidi v daném prostoru v závislosti na hustotě osídlení.
Nejvic stresu a nervozity do hustych mest vnasi lidi z ridke sidelni kase svymi auty…
Záleží na tom, co kdo považuje za „centrum“ – Vídeň je hodně velké město, takže má i velké centrum. Tahle linka povede spíše „širším centrem“ a ani se nijak nedotkne toho centrálního okruhu po Ringu – v Praze by to bylo trochu srovnatelné třeba s linkami č. 10 nebo 12, ale stejně jen hodně vzdáleně. Jeden užitečný přínos (resp. vlastně dva) pro mě ale zkoumání souvislostí s novou linkou č. 12 mělo: na internetu jsem narazil jednak na výklad systému číslování vídeňských tramvajových linek, který jsem jen z pohledu „z terénu“ do té doby příliš nechápal, a také na stať… Číst vice »
Vídeň razí poněkud odlišnou tramvajovou filozofii. Autobusy v centru – linky 1, 2, 3 jsou ekvivalentem pražské 193.
Ano, ale to je to úplné centrum, a navíc se tam už dávno pokusili o provozování elektrobusů. Ale i tak vedou uvnitř města i autobusové linky v mnohem větším počtu než Praha – ne že bych chtěl Praze vnucovat podobné řešení, když se jej v minulosti úspěšně zbavila, ale o parciálních trolejbusech by se uvažovat jistě dalo protože investičně jsou určitě méně náročné než tramvaje.
A propos: i Vídeň má oblasti, kde by se parciální trolejbusy docela dobře „uživily“ také …