Vídeň má první stanici metra s dveřmi na nástupišti, jde o přípravu na automatický provoz
Vedení metra v centru Vídně totiž čeká v příštích letech velká změna, která souvisí s nově budovanou trasou U5.
Vedení metra v centru Vídně totiž čeká v příštích letech velká změna, která souvisí s nově budovanou trasou U5.
Jestli se ve Vídni stejně jako v Praze pěstuje zastavování zavírajících se dveří opožděným nástupem, budou mít brzo co opravovat.
U nás bude první na Zličíně, pak celé C a pak D.
Napřed se zavřou vnitřní dveře, pak ty vnější.
O kolikže je Vídeň větší než Praha?
Vidíte těch spojení metro-vlak, a hlavně kapacitních příměstských linek?
Proč že tomu Borecký nemehlo nerozumí?
Právě že tomu Borecký rozumí a chápe, že příměstská železnice je důležitější než objednávat v hodinovém taktu vysokopodlažní hlučný motorový vůz na lokálku, kterou se svezou v průměru dva cestující na spoj.
Jste normální?
Tento „argument“ se vám jaksi nevyvedl… 🙂
Neuškodilo by ubrat na emocích a přidat trochu rácia, pokud tedy lze.
Mělník-Mšeno-Mladá Boleslav je pražská příměstská trať? Metro do Mochova ke vlaku? Nebo do Lužce?
Opačným příkladem budiž Praha-Kladno. A hádejte co, ruší Borecký vlaky?
Dolní Rakousko zrušilo docela dost lokálek.
Líbí se mi ve Vídni snaha propojovat metro s S-bahnem a dotahovat linky k standardní železnici v místech kde to jde.
Takhle bylo chápáno už v době vzniku.
U nás se to tak nikdy nedělalo…
Když my máme ZÁKOS, to je naše spása…
Se stejným požadavkem přišlo začátkem 50. let Ministerstvo obrany ČSR v rámci příprav na 3. sv. válku. Metro mělo být založené dost hluboko a mělo sloužit jako kryt pro civilní obyvatelstvo. Když Stalin v roce 1953 zemřel, byly tyto plány z finančních důvodů pozastaveny. Jedním z požadavků Ministerstva obrany bylo, aby tunely svou velikostí odpovídaly průjezdnému průřezu vojenských nákladních vlaků a aby koncové stanice metra byly napojené na normální železniční síť. V případě válečného konfliktu mohly být tunely metra využity pro tranzit vojenských transportů pod Prahou. Jediným pozůstatkem po této etapě je do povodní utajovaná stanice Klárov v hloubce ca.… Číst vice »
Že vojáci chtěli do metra cpát klasickou železnici vím, ale to není případ Vídně.
To taky nikde nepíšu.
Pouze jsem konstatoval, že armáda chtěla mít koncové stanice metra napojené na železnici a to případ Vídně je, i když to platí pouze částečně.
I v Praze by se našly: Veleslavín, Černý Most… Z těch starších pak Smíchov a Holešovice.
Jo, když už se to zmršilo v Dejvicích, tak se to alespoň napravilo ve Veleslavíně. A s Béčkem na Černým mostě je to podobné.
Kdy asi protáhnou Céčko do Čakovic a do Uhříněvsi?
Zajímalo by mě, jestli se třeba v Jinonicích od nově umístěné zastávky nedal udělat nějak nový tunel přímo do vestibulu stanice metra, aby se nemuselo po povrchu?
zrovna jsem se vrátil z Vídně a metro má tedy rozhodně hezčí Praha…. U-bahn, těžko říct, jestli to je úplně metro…..
Je to spíš podzemní tramvaj… Celkově systém dopravy ve Vídni je docela nepřátelský vůči cestujícím…
Byl jsem ve Vídni naposledy před měsícem a že by systém byl nepřátelský jsem fakt nepozoroval. Naopak funguje.
…A právě z důvodu zavedení automatického provozu na nové trase U5 je třeba instalovat automatické dveře i na části dnešní trasy U2…
Ještě že vedle v Budapešti nevědí, že automatické metro bez nástupištních dveří nelze, a proto ho tam mají.
A co to je za linku?
https://www.proelektrotechniky.cz/automatizace-dopravy/39.php
Zabezpečení tam samozřejmě je, jen jiné a provozně více riskantní.
Čili to vlastně reálně nikomu ve vstupu do kolejiště nezabrání…
Ne, má to případně zastavit vlak.
Když budu chtít skočit pár metrů před něj, nedokáže to ale vůbec nic.
A naopak, když se dostanu omylem do té bezpečnostní zóny, vlak to zastaví zbytečně. Pořád mi dveře přijdou jako lepší.
Popsal jste to správně.Tak nějak to má fungovat i s těmi riziky jak jste popsal. Způsob zabezpečení použitý ve Vídni tato rizika bude eliminovat.
Stejně jako v Paříži už léta na lince 1- 2 dveře
M4 Keleti pu. – Kelenföld
Je to linka M4 – plně automatizovaná=bez řidiče
Proč jezdit až do Budapešti? Úplně stačí norimberská U3.
Protože je blíž? Ne každý potřebuje jet přes Prahu 😉
Nojono, když někdo bydlí v Asii, tak potom přes Prahu holt musí.
Naštěstí v Rakousku mají více rozumu.
Tak budem tršet pod zemí, protože někdo spadl/skočil do kolejiště. Udělat to tak, aby do kolejiště nespadl/neskočil je mnohem lepší.
Ostatně automatický provoz bez „strojvedoucího“ funguje naprosto vpohodě vertikálním směrem. Výtah mívá dveře vnitřní i vnější a to už dost dlouho. Páternoster nechme stranou, to je kontinuální „souprava“.
Za bolševika nemíval, ergo „nikdy se to tak nedělalo“…
Za bolševika nebylo …. ….. ….. to bude dlouhý seznam.