Vídeň má první stanici metra s dveřmi na nástupišti, jde o přípravu na automatický provoz

Vedení metra v centru Vídně totiž čeká v příštích letech velká změna, která souvisí s nově budovanou trasou U5.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr S.

Jestli se ve Vídni stejně jako v Praze pěstuje zastavování zavírajících se dveří opožděným nástupem, budou mít brzo co opravovat.

q89

U nás bude první na Zličíně, pak celé C a pak D.

M19

Napřed se zavřou vnitřní dveře, pak ty vnější.

Hádej

O kolikže je Vídeň větší než Praha?

Vidíte těch spojení metro-vlak, a hlavně kapacitních příměstských linek?

Proč že tomu Borecký nemehlo nerozumí?

David

Právě že tomu Borecký rozumí a chápe, že příměstská železnice je důležitější než objednávat v hodinovém taktu vysokopodlažní hlučný motorový vůz na lokálku, kterou se svezou v průměru dva cestující na spoj.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Jste normální?

Karl vB.

Tento „argument“ se vám jaksi nevyvedl… 🙂
Neuškodilo by ubrat na emocích a přidat trochu rácia, pokud tedy lze.

Jiří Kocurek

Mělník-Mšeno-Mladá Boleslav je pražská příměstská trať? Metro do Mochova ke vlaku? Nebo do Lužce?

Opačným příkladem budiž Praha-Kladno. A hádejte co, ruší Borecký vlaky?

Pavel Q

Dolní Rakousko zrušilo docela dost lokálek.

Alibaba

Líbí se mi ve Vídni snaha propojovat metro s S-bahnem a dotahovat linky k standardní železnici v místech kde to jde.

Pája

Takhle bylo chápáno už v době vzniku.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

U nás se to tak nikdy nedělalo…

Hádej

Když my máme ZÁKOS, to je naše spása…

Karl vB.

Se stejným požadavkem přišlo začátkem 50. let Ministerstvo obrany ČSR v rámci příprav na 3. sv. válku. Metro mělo být založené dost hluboko a mělo sloužit jako kryt pro civilní obyvatelstvo. Když Stalin v roce 1953 zemřel, byly tyto plány z finančních důvodů pozastaveny. Jedním z požadavků Ministerstva obrany bylo, aby tunely svou velikostí odpovídaly průjezdnému průřezu vojenských nákladních vlaků a aby koncové stanice metra byly napojené na normální železniční síť. V případě válečného konfliktu mohly být tunely metra využity pro tranzit vojenských transportů pod Prahou. Jediným pozůstatkem po této etapě je do povodní utajovaná stanice Klárov v hloubce ca.… Číst vice »

Alibaba

Že vojáci chtěli do metra cpát klasickou železnici vím, ale to není případ Vídně.

Karl vB.

To taky nikde nepíšu.
Pouze jsem konstatoval, že armáda chtěla mít koncové stanice metra napojené na železnici a to případ Vídně je, i když to platí pouze částečně.

Jiří Kocurek

I v Praze by se našly: Veleslavín, Černý Most… Z těch starších pak Smíchov a Holešovice.

Alibaba

Jo, když už se to zmršilo v Dejvicích, tak se to alespoň napravilo ve Veleslavíně. A s Béčkem na Černým mostě je to podobné.
Kdy asi protáhnou Céčko do Čakovic a do Uhříněvsi?
Zajímalo by mě, jestli se třeba v Jinonicích od nově umístěné zastávky nedal udělat nějak nový tunel přímo do vestibulu stanice metra, aby se nemuselo po povrchu?

johny

zrovna jsem se vrátil z Vídně a metro má tedy rozhodně hezčí Praha…. U-bahn, těžko říct, jestli to je úplně metro…..

Roman

Je to spíš podzemní tramvaj… Celkově systém dopravy ve Vídni je docela nepřátelský vůči cestujícím…

Luboš Beneš

Byl jsem ve Vídni naposledy před měsícem a že by systém byl nepřátelský jsem fakt nepozoroval. Naopak funguje.

Kamui

…A právě z důvodu zavedení automatického provozu na nové trase U5 je třeba instalovat automatické dveře i na části dnešní trasy U2…

Ještě že vedle v Budapešti nevědí, že automatické metro bez nástupištních dveří nelze, a proto ho tam mají.

Alibaba

A co to je za linku?

M19

https://www.proelektrotechniky.cz/automatizace-dopravy/39.php
Zabezpečení tam samozřejmě je, jen jiné a provozně více riskantní.

blue

Čili to vlastně reálně nikomu ve vstupu do kolejiště nezabrání…

M19

Ne, má to případně zastavit vlak.

blue

Když budu chtít skočit pár metrů před něj, nedokáže to ale vůbec nic.
A naopak, když se dostanu omylem do té bezpečnostní zóny, vlak to zastaví zbytečně. Pořád mi dveře přijdou jako lepší.

M19

Popsal jste to správně.Tak nějak to má fungovat i s těmi riziky jak jste popsal. Způsob zabezpečení použitý ve Vídni tato rizika bude eliminovat.

Luboš Beneš

Stejně jako v Paříži už léta na lince 1- 2 dveře

PepaM

M4 Keleti pu. – Kelenföld

Surio Mario Ramirez Suarez

Je to linka M4 – plně automatizovaná=bez řidiče

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Proč jezdit až do Budapešti? Úplně stačí norimberská U3.

Pája

Protože je blíž? Ne každý potřebuje jet přes Prahu 😉

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Nojono, když někdo bydlí v Asii, tak potom přes Prahu holt musí.

blue

Naštěstí v Rakousku mají více rozumu.

Jiří Kocurek

Tak budem tršet pod zemí, protože někdo spadl/skočil do kolejiště. Udělat to tak, aby do kolejiště nespadl/neskočil je mnohem lepší.
Ostatně automatický provoz bez „strojvedoucího“ funguje naprosto vpohodě vertikálním směrem. Výtah mívá dveře vnitřní i vnější a to už dost dlouho. Páternoster nechme stranou, to je kontinuální „souprava“.

Hádej

Za bolševika nemíval, ergo „nikdy se to tak nedělalo“…

Jiří Kocurek

Za bolševika nebylo …. ….. ….. to bude dlouhý seznam.