Více rychlovlaků mezi Británii a kontinentální Evropou. Ve hře jsou tři nové linky
Jednotka e320 společnosti Eurostar. Foto: Eurostar
Jen pár týdnů po spuštění nové přímé vlakové linky z Amsterdamu do Londýna začínají dopravci a provozovatelé vysokorychlostních železnic řešit
Je to hezké, otázka je na jakou cenu jsou schopni se v Evropě dostat .
5 a púl hodiny a celní kontroly jako u letadel už je podle mě za hranou časové výhodnosti vlaku proti letadlúm. Tím budou jezdit hlavně lidi, kteří neradi lítají. U Amsterodamu a Roterdamu je jízdní doba ještě OK, v součtu z cestou na a z letiště múže vyjít lépe než letadlo. Zurych vlakem je nesmysl.
Mno jsem zvědavý, jak se na provozu projeví Brexit. Aby se zase ty linky netušily…
zdržení bude jisté na celnicích.
Těžko říct, UK není v Schengenském prostoru ani dnes. Takže teoreticky by se nemuselo nic změnit.
Jel jsem kdysi (před už mnoha roky) „tunelem“ z Paříže do Londýna a odbavení v Paříži připomínalo už tehdy odbavování leteckých cestujících na letištích, takže ani „Brexit“ na takovém stavu nemusí zřejmě příliš mnoho změnit – spíše bude zajímavé, zda a jak se projeví na počtu cestujících (i když ani na ten nemusí mít nepříznivý vliv).