Více místa pro „mama taxi“. Omezení aut není dogma, říká radnice

Prostor, kde vznikne nové parkování před ZŠ Buzulucká. Foto: Google Street ViewProstor, kde vznikne nové parkování před ZŠ Buzulucká. Foto: Google Street View

Auta zaberou plochu pro pěší.

146 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Osamělý Vlk

Jak si situaci na roky podělat. Toto řešení především škodí dětem. Tak nějak mi přijde, že pán má jaksi přiléhavé jméno.

Chleba Nakup

Celé to mamataxi je v konečném důsledku pro děti špatné, budou později a méně samostatné. Vždyť nebudou umět ani používat hromadnou dopravu, pilíř zelených zítřků! Že by se cestou v autě rozvíjel zdravý vztah mezi rodičem a dítětem, což by byl snad jediný přínos, tomu nevěřím.

Peeetr

Nesmysl. Tohle jsou příklady situací, že kdyby to dělala většina populace, tak to okamžitě zkolabuje. Může se u nás volit jak chce, ale tady nikdy nebudeme mít ani prostor ani peníze na to stavět takové více pruhy jako v USA, které by skutečně dokázali pojmout většinu obyvatel.

Jaroslav Černý

… Před školou vznikne nové parkoviště režimu K+R. …

Já tedy v tom Oznámení o návrhu vidím „výzvu k uplatnění připomínek nebo námitek“, takže proběhne normální správní řízení a zatím nic rozhodnuto není, ne?

A vůbec nechápu, čím má ten projekt „zjednodušit“ zastavování aut, když na té Buzulucké se normálně před školou zastavit dá.

Mickey

No že budou ta auta ještě jezdit dvakrát přes chodník 🙂

Tomáš R.

Potíž je v tom, že i místo vytvořené pro rychlé vysazení dítěte často obsadí někdo, kdo tam zaparkuje na půl dne. Což je třeba situace nedaleko mého bydliště, kde jsou přesně dvě takováto místa označená K+R a PRAVIDELNĚ tam parkují auta celodenně, z toho jedno stále to samé, takže s vysokou pravděpodobností někdo ze zaměstnanců školy.
Jeden či pár takovýchto bezohledných tupců pak zcela vyruší smysl těchto opatření a kolem školy dál vzniká bordel.
Což bohužel neplatí jen o blízkosti škol, ale často třeba i o stancích metra, kde na K+R taky kdekdo parkuje trvale.

Jaaa

Že by městská policie nekonala? Překvapuje to tady ještě vůbec někoho?

Radek

Taková klasika. V K+R, rozhledových trojúhelnících, v pěší zóně, na zelení, na chodníku, v cyklopruhu, všude. Problém je, že zkrátka poptávka převyšuje nabídku – řešení je jednoduché, tržní cena a důsledné vymáhání přestupků.

tomas-6273

Neznám detailní obsah Plánu udržitelné městské mobility Teplic, ale fotka k aktualizaci č.2 dostupná na webu o lecčems vypovídá. Futuristická vize, která s pěšími a cyklisty jaksi nepočítá. https://www.mobilita-teplice.cz/aktualizace-sump-c-2-je-venku/

Jaaa

Ta ilustrace jsou pěkná padesátá léta v USA. Tomu odpovídá i ta koncepce. Nějakej dinosaurus si plní dětské sny. 🙂

Jaroslav Černý

No tak si to prostudujte, než začnete mít jasno.

https://www.mobilita-teplice.cz/dokumenty/

V plánu zklidnění jsou třicítky i pěší zóna

https://www.mobilita-teplice.cz/wp-content/uploads/2023/02/12_dopravni-zklidneni-na-uzemi-mesta-Teplice.pdf

Peeetr

Třicítka a promíchání aut s chodci by zvláště malých dětí, která často pidiženské v SUV neuvidí, pozabíjela více než dnes.

Změna je na dohled

Aneb jak si vychovat další generaci s pneumatikou u pasu, volantem v ruce a karburátorem místo mozku. Místo, aby je ty matky posadily na kolo, ať si do školy dojedou sami, tak jim dělají medvědí službu.

Tom

Dobrý den, celkem Vám rozumím, ale v českých školách není kde ukládat kola. Tím netvrdím, že by si děti nemohly ke škole 200 m dojít.

Orange pilled

Co neni muze byt.

Kebab

Může, ale zatím není.

Frank

Jak kde, třeba u nás “ argumentační logice“ navzdory to zřizovatel , tedy radnice vedená ODS, dokázal okolo několika budov naší školy a školek zařídit. . .

Jan T.

Stojan na kola není nijak drahá záležitost. V nejhorším by se na to mohli složit rodiče dětí, kdyby teda chtěli.

xyz

Ne že by se mi „mama-taxi“ líbilo, ale – ty matky taky chodily do školy povětšinou pěšky (příp. veřejnou dopravou), PŘESTO nyní mají ten „volant v ruce/karbutátor místo mozku“.

Frank

Bohužel to není jen školou, znám pár matek, které v Praze a okolí dokázaly ,při stíhání sportovních a jiných kroužků jejich dětí , během týdne, natočit 400 500 mamataxi km . Přitom část těch aktivit mohly obsloužit přímo v okolí pěšky, ale ony chtěly pro děti to nejlepší. Navíc ty děti prakticky neměly volný čas…

MP22

A neškodí tím jen společnosti. Já nedávno četl velmi kvalitní studii, která zkoumala vliv takového dětství plné organizovaných koníčků na samotné dítě. Výsledky jsou extrémně špatné, obří míra depresí potažmo sebevražd v dospívajícím věku oproti dětem s přiměřenými koníčky a volnějším režimem. Desítky poruch duševního zdraví, které takové dětství přináší. Rodiče chtějí pro dítě to nejlepší a přitom mu život zhorší, mnohdy dokonce zničí.

Jan T.

Nehorší je když rodiče žijí prostřednictvím svých dětí, až moc chtějí aby jejich děti byly úpspěšnější než oni sami a to ve všech měřitelných ohledech. Málokdo si dokáže připustit, že nechat děti se nudit je zdravé a žádoucí. Za mě stačí tři kroužky týdně a klidně to může být lehká volnočasová aktivita, ne trénink a příprava na vrcholové sporty. Další dny ať má dítě volno a baví se jak ho napadne, ať je to u čtení, malování nebo stavění lega. A kupodivu to zvládáme všechno pomocí chůze a MHD a to nemáme školy ani kroužky ve vedlejší ulici.

Peeetr

Bicykly u nás pro malé školáky rozhodně ne.

Hafan

(„Dopravní architekt“… cožeto? 😀 ) Na K+R u školy není vhodné nahlížet nutně jen jako na zlo. Vždy se musí posoudit situace v kontextu celého provozu u školy a navazující lokality. Někde je zcela na místě zřídit koncept typu školní ulice nebo vyrobit stavebně pěší zónu (a je super, že se to někde daří), někde je třeba naopak uzpůsobit prostor pro vyhazování dětí z aut a usměrnit provoz, aby běžně nedocházelo k ještě horším situacím (což je spíš tento případ). Řešení v odkazované situaci tu funkci zabezpečení prostoru splňuje tak napůl, jsou tam věci, které by bylo určitě záhodno doladit,… Číst vice »

Tukan

No joo chudáčci musí udělat pár kroků 🥺

Martin

Asi jak jde u nás je před školou největší frmol právě ráno, odpoledne už je klid,jelikož skoro každá třída končí jiný čas a družina je otevřena pořád.

Orange pilled

Takove rozhodnuti v podstate uprednostni pohodli mensiny na ukor bezpeci vetsiny deti. Protoze je jasne, ze vetsina deti autem az pred vchod jet nemuze, vznikla by kilometrova kolona. Cele je to hloupe a nelogicke. Pohodli a lenost zde vitezi nad zivotem ditete.

Low cost

Takové rozhodnutí se vyhodnotí ve volbách a uvidíme jestli poletí rada tady nebo v Radotíně. Podle toho se teprve ukáže, co bylo a co nebylo hloupé…

Orange pilled

Nesouhlasim, nasledky takoveho rozhodnuti ponesou predevsim deti a ne rodice.

Změna je na dohled

Co byste chtěl v Teplicích. Podobné je to všude na severu. Lidé zde volí hromadně Babiše, dřív komunisty a podle toho to vypadá. Zaostalost, malost, závist a celkově negativní emoce.

xyz

V Teplicích dlouho vítězila „Kuberova“ ODS.

mlokXCM

Tak to máte hodně jednoduché uvažování.

hank

Jestli se něco ve volbách ukáže, bude to nanejvýš snaha/schopnost té které místní věrchušky zmanipulovat voliče tak, aby volili v jejím zájmu.

mgr.pavel

Takže když někdo zavede špatné, ale populistické rozhodnutí, bude znovu zvolen – a vy to budete brát jako důkaz o správnosti rozhodnutí?

Ehm..

Chronosphere

A o správnosti rozhodnutí tedy má rozhodovat kdo/co? Samozvaný zelený komitét?

David

Trochu me mrzi, ze tu nikdo nenavrhl, ze by tam mohli mit misto toho vlecku, kdyz uz maji trat za plotem …

Orange pilled

Co my pro auta neuděláme. Moje dítě chci bezpečné dovézt svým SUV před vchod školy, aby se mu nic nestalo, ale riziko, že srazim cizí dítě jdoucí pěšky mě netrápí. Navíc chci, aby ostatní děti chodily pěšky, aby mi jejich rodiče neblokovali silnici před vchodem a nezdržovali mě.

Carbrain

kubisek

Ve Slaném třeba zase změnili trasu školního autobusu, aby náhodou nepřekážel „plechovým nožičkám“, koho zajímá, že teď musí dcera vstávat o 15 minut dřív a když by spala u babičky, tak má smůlu a potáhne pěšky přes půl města. Jí to sice nezabije, ale ten princip je na přesdržku.

tomas-6273
Orange pilled

Haha USA is next level carbrain.

mgr.pavel

„nevoli si obcane obecni zastupitele proto, aby konali vetsinove v jejich zajmu?“ – Nevím jak v Teplicích, ale třeba v Ústeckém kraji rozhodně ne. Tam občané volí politiky, kteří kraj spíš potápí. Ale možná to je vůle/zájem občanů..? „Politici mají konat většinově v zájmu / prospěch voličů“ totiž NEROVNÁ SE „voliči si vybírají politiky dle sých zájmů“. Kdyby se to rovnalo, tak populisti by neměli co žrát. Příklad: kdybych založil stranu „zrušme všechny daně, zdvojnásobme důchody“, určitě na svůj mega-populistický a naprosto nereálný program nalákám nějaké voliče. „Vox populi, vox dei“, ale někdy spíše „vox diaboli“ nebo rovnou „vox asinus“.… Číst vice »

frank

Formou „vhodně připravené “ ankety , průzkumu můžete aplikovat demokracii jak se vám zachce , psal jsem zde asi před 3/4 hodinou. Pak je vám houby platné, že do vaší školy každý den přijíždí vysoká procenta dětí na koloběžkách a kolech protože je to pro ně prostě časově výhodné i třeba proto, že u školy školní autobus má povinné zastávky na které se ale načas nedostane, protože posledních 300-600 metrů díky stojící kolonám aut dostane nabere klidně 10 minut zpoždení. Ostatně na “ soustavná zpoždění školních linek“ se mamky a taťkové vozící děti ke škole autem u nás vymlouvají také… Číst vice »

frank

Hm “ klasické řešení“ , 3/4 rodičů kteří u nás vozí děti autem do školy to obhajují tím, že kolem školy je přece hodně aut a oni se bojí o bezpečnost dětí, to není žert, to je výsledek ankety/průzkumu pořádané naší městskou částí. Navíc ta anketa formou webového dotazníku byla už pěkně ohnutá dopředu vůbec vám nedávala možnost pokračovat po sedmé otázce “ Vyberte jeden z důvodů proč vozíte děti do školy autem“ kde ovšem nebyla možnost typu nevozíme, nepoužíváme auto k dopravě do školy , všechny odpovědi byly možné jen s autem 🙁 . Přitom v 6. otázce jste… Číst vice »

hank

Ten dotazník je do nebe volající příklad manipulace hlasem lidu. Jestliže už v takovém primitivním případě narážíme na hranice možností toho, co ještě pořád ze zvyku nazýváme demokracií, jaká je asi její perspektiva při řešení globálních problémů? A má vůbec současná politická praxe s demokracií ještě něco společného?

petr šiška

Dovolím si vstoupit do diskuze se zkušeností z Radotína. Za 5 měsíců pilotního programu školní ulice funguje naprosto skvěle, nikomu si nic strašného nestalo a neděje, jen prostě děti chodí v danou půlhodinu od 7.30 do 8.00 hod. minimálně 5 minut do školy pěšky (pokud je rodiče nenechají jít pěšky přímo z domova). Z ankety bylo 97% rodičů pro trvalé zavedení této školní ulice, pro vjezd při mimořádných důvodech včetně zranění dětí (sádra na noze a pod.) jsme s městskou policií zavedli operativní elektronické povolenky (reakce je v jednotách minut)… Ale hlavně, do školy, kam chodí více jak tisíc dětí,… Číst vice »

Danny

tak obecně v okolí Prahy či Brna bude uživatelská populace daleko progresivnější. V Teplicích ten Kuberův spirit – a la žádné svobodu omezující novoty – přetrvává.

Kebab

S progresivitou tohle souvisí jen okrajově, spíš vůbec.

Danny

Záleží, co si pod tím slovem každý představí. Výše popsaná problematika je tak trochu malou součástí kulturních válek, byť uznávám, že velká část rodičů o tom třeba tak neuvažuje.

Peeetr

Spíš úplně. Hlavním progresem lidstva je zatím stále zvyšující se hustota populace.
Kdežto třeba takový mozek se za poslední desetitisíce let reálně zmenšil.

frank

progresivnější v širokém okolí v klidu zastaví jediný dopravní expert z řad policie ČR. Když se k těm “ progresivním nesmyslům“ už musí vyjádřit v rámci schvalovacího procesu , tak je s odkazem na paragrafy a normy s přehledem zařízne a přes to nejede vlak.

tomas-6273

To je neuvěřitelná magořina. Podle mapy.cz je tam tolik místa na vytvoření K+R na vedlejší komunikaci, že p. Slepička s ředitelem ZŠ musí být totální exoti, když navrhují takový nesmysl. V noci jim tam postupně začnou parkovat lidé ze sídliště. O primitivnosti ředitelů ZŠ si už nedělám žádné iluze. Bohužel mám podobnou zkušenost s ředitelem a magistrátem u naši ZŠ. Jelikož tam děti musí posledních 50m před vstupem do šatny přes parkoviště, navrhoval jsem mu jednoduché a levné řešení, jak oddělit prostor pro auta u školy, které by zároveň zamezilo nelegálnímu parkování před vstupními brankami, na chodníku u parku apod.… Číst vice »

Klas

Pro zajímavost, dnes jsem shodou okolností sčítal u jedné plzeňské základní školy, která má 680 žáků. Parkoviště K+R využilo před začátkem výuky na 75 aut (zjevně převážně služební), která přivezla na 90 dětí. Zbytek přišel pěšky nebo přijel MHD (prokazatelně MHD na 200 dětí). Je snaha jim MHD přiblížit před vchod, zatím musí cca několik set metrů pěšky. Ale tomuto záměru paradoxně brání existence K+R, jehož funkce cca 10 minut blokuje provoz v celé ulici, včetně vozidel MHD. Taková to modernizace je s K+R. 🙂

johny

Ti, co se tak rádi holedbají diktaturou menšin, různí Macinkové, Hájkové a jim podobní, se sami ochotně stávají tou 90/680 menšinou, která bude buzerovat zbylou většinu svým jediným správným náhledem na věc. Dopravní džihád, který popisujete, to bohužel, jenom potvrzuje.

Fsp

oni jsou liné těch několik set metrů pěšky ujít?

Klas

Píše mi v pravidelných intervalech jeden tatínek, že by rád nechal jezdit své děti MHD, ale mají v trase cesty do školy jeden přestup a ještě k tomu několik set metrů cesty od zastávky do školy. A protože to prý jeho děti 6+8 let nezvládnou, vozí je mamataxi, tj. také tam vyrábí ty zácpy. Ale můžu za to prý já … 🙂

Fsp

odkažte je na kolegu mgr.pavla

„3) projít se 100 či 200 metrů ráno před školou je zdravé (pro fyzičku i psychiku).“

Peeetr

Ale ne po parkovišti, kde zvláště malým školákům hrozí přejetí od SUV s mamataxi, která má často obří slepý prostor mnoho metrů před kapotou.

mgr.pavel

Myslíte ti, co přijedou autem?

Fsp

všichni

mgr.pavel

OK, všechny lidi tedy donuťme jít několik set metrů pěšky, říkáte (vy).

V tom případě je nutné zrušit K+R parkoviště u školy, ne? MHD už zastavuje pár set metrů daleko, tam není třeba nic měnit.

Fsp

ano, bežte to tam navrhnout 🙂

mgr.pavel

Proč mám jít navrhovat váš nápad? 🙂

Studý Chudent

Já jen tak přemýšlím, kdy se dětem z rodičů stalo tágo.
Jsem student VŠ, na prvním stupni základky jsem v jednom z největších měst ČR uměl sám dojet trolejbusem na hlavní nádraží, abych se třeba dopravil na kroužek.

Dnešní děti mnohdy nebyly samy ani kilometr od domu – viz https://www.seznamzpravy.cz/clanek/fakta-cesti-rodice-se-dnes-o-deti-boji-tak-az-jim-vzali-svobodu-231552

Klas

Nicméně Vás jako úředníka označí za nelidu, když jim řeknete, že docházková vzdálenost k MHD je 300 metrů a děti s těžkou aktovkou přijdou do školy zmožené… Zcela reálné historky.

Fučida

A je bezpečné poslat tam děti bez doprovodu do školy? Aby nedošly třeba zmlácený nebo okradený?

Vočko

Ve zcela výjimečných případech ano. Ale to musí být škola v Pardubicích nebo jiném městě, kde politici i úředníci nic neřeší a i když vědí, že na cestě od zastávky MHD ke škole dochází k obtěžování dětí. Pak to v lepším případě končí takto. https://pardubicky.denik.cz/zlociny-a-soudy/divku-pred-deviantem-zachranoval-skolnik-20120427.html

mgr.pavel

A ve zcela výjimečných případech znásilní ženskou v autě, když čeká na své dítě u školy.

Cosi takového bylo před pár dny v Praze.

Mám tím argumentovat stylem „zakažme mama taxi, je to nebezpečné“? Asi ne..

Vočko

A proč se na to ptáte mě? Já nic zakazovat nechci a vaše argumentace zákazem mamataxi mi nedává smysl.

Luboš Beneš

Počet násilných trestných činů na dětech je desetiletí stále stejná a zločinec je obvykle někdo z rodiny.

Radek

…nebo přejetý… Nedávno mi tady jeden pán vysvětloval, že děti je vzhledem k dopravě ve městě nutné držet na vodítku. Je to začarovaný kruh – rodiče mají strach, že jejich dítě přejede auto, tak to řeší tím, že je radši všude vozí autem.

Dony

No ona i ta tramvaj je může přejet nebo autobus.

mgr.pavel

Nebo na ně může v Českých Budějovicích spadnout tryskáč.

Jednou se stalo, riziko je nenulové. Řádově menší než od MHD které má řádově menší riziko než srážku s autem, ale riziko tu je..

Radek

To máte určitě pravdu, nicméně je důležité vědět, o jakém poměru se bavíme. Když se podívám na statistiku nehodovosti ve městech od roku 2006 tak 82% úmrtí chodců tvoří srážky s osobním automobilem, 10% s tramvají a 8% s autobusem. Takže ano, máte pravdu, jen zkrátka u automobilu je to nebezpečí cca 8x větší než u tramvaje a 10x větší než u autobusu. V případě těžkých zranění je ten poměr dokonce ještě větší – srážka s automobilem tvoří 95 % nehod, s tramvají 3% a s autobusem 2%. https://nehody.cdv.cz/statistics.php

Fučida

Tramvaj i autobus je větší, ten spíš chodec čumící za chůze do mobilu nepřehlédne (narozdíl od auta).

Radek

Jasně, těch důvodů může být spousta, akorát z mého pohledu je celkem irelevantní ta příčina, důležitý je ten výsledek. A v tom ta statistika mluví jasně, IAD ve městě má na svědomí násobně více nehod chodců než autobusy a tramvaje.

Studý Chudent

Jj, každý ráno cestou na fakultu vidím minimálně tři únosy dětí, jedno pobodání a v centru se co týden dostávám do přestřelky s místní drogovou mafií.

/s

Peeetr

Hlavní zlom nastal s dopravou dětí ze satelitního bydlení, ale pak se už se přidávala i hromada dalších ze statusových důvodů, a toho stále nabalujícího se chránění dětí, aby je nezajel někdo jiný.

Zlámalík

To je ale reálně chodník! No nic, je dobře, že jsou stále místa a lidi, kteří se nebojí udělat i naprostou číčovinu 🙂
Že by se naopak ze silnice před školou udělala sdílená plocha (zvýšit do roviny chodníku) a vysazování zařídilo vedle (na plánku hned vlevo od křižovatky), to nikoho nenapadlo.

Ludwig

Žasnu nad tím stejně, jako Vy. Proč nezruší chodník u cesty, tam můžou zřídit K+R a ze zbytku prostoru můžou udělat volné prostranství pro pohyb, shromažďování, parkování kol apod?

Peeetr

Plocha sdílemá malými školáky a velkými SUV je vhodná pouze pokud máte genocidní choutky.

Dan

Chování většiny rodičů ve svých miláčcích (nejčastěji SUV) je něco neuvěřitelného. Každé ráno jsem toho svědkem v Pardubicích před ZŠ na Benešově náměstí… Hodím to na blikačky doprostřed cesty, na trávu a ostatní se třeba po…. Přece nebudu parkovat o ulici vedle na volných místech, abych pak musel jít 100 metrů pěšky. Jste se zbláznili ne?

Jakub P

Neblázněte, to auto by vybouchlo, kdyby se od něj zadek majitele vzdálil na víc jak padesát metrů.

Dony

Přesně tak, pokud tam je nějaké místo kde jde K+R zřídit není důvod aby tam být nemohlo. Je každého věc jak si dítě do školy bude vypravovat a jeho čisté soukromé důvody. Kvicet proti tomu může kdo chce a jak chce , ale to je Adi to jediný co s tím udělá . Za mě dobrý počin radnice.

Ares

Souhlas, jestě dodám, že se vždy ozývá kvičení jak je v každém autě jeden člověk, ale když tam jede rodič a dvě děcka ke škole a pak do práce, tak je to najednou špatně.

Dony

To je omyl pane Sůra, já nikoho nehajim, já pouze tvrdím , že to je každého svobodné rozhodnutí jak se po téhle planetě hodlá pohybovat. Každý preferujeme nějaký druh pohybu a každý pro jej chceme svoje místo. To že se z aut stal v některém smyslu pro některé jedince či spolky hon na čarodějnice je bohužel fakt, ovšem je třeba si přiznat , že auta zde jsou a budou a pro některé lidi v některých místech ani jiná možnost volby není.

Dony

Sám v článku uvádíte že chodníky budou restaurovány a nové bude dělit od komunikace pro pěší zábradlí . Já v tom teda problém fakt nevidím. Snad jen ten že se sebere kousek chodníku . Já nevím , ale ta radnice asi ví co dělá dle mě.

peter

Takze zastupitelia podla vas si nevedia spocitat 2 + 2 ? Podla mna pokial tymto opatrenim naseru svojich volicov, tak ich potom znovu nezvolia a zvolia tych, ktori budu presadzovat obmedzenie mama taxy.

Dalsia moznost je, ze pre vacsinu volicov je to nezaujimava tema a je im to jedno.

moza14

Jo, v Teplicích to tak je. Co řekne Slepička je svatý a vedení města se za to bude rvát, i kdyby to byla zcela evidentní lež. Šikana obyvatel Zámeckého náměstí hovoří za vše.

Jakub

Ne nevedi. Teplice jsou dlouhodobe “laboratori” pseudo svobody pana Kubery a jeho nasledovniku. 1. Dlouhodobe odmitani uzemniho planu jako regulace 2. Privatizace vseho mozneho a nasledne zestatneni dopravniho podniku kvuli nefunkcnosti 3. Dotace poplatku za svoz odpadu z privatizacnich zisku a tvareni se, ze umime vyrovnany rozpocet. 4. Podpora developera Tresnaka vedouci k vylidneni centra mesta a devastaci . Co nezvladli komunisti, dodelal Kubera a ANO.. pochazim z Teplic.

trafopajka

Jistě, pokud chce někdo před školou přistát osobním tryskáčem, je to jeho svobodné rozhodnutí a radnice by mu to měla umožnit postavením přistávací plochy.

Pouze omezení jedinci, kteří nenávidí svobodu pohybu, by mohli proti takovému rozhodnutí protestovat.

peter

Ok, mozu kandidovat za poslancov taki ludia, ktori bude presadzovat zakaz pristavania tryskacov. Ked to bude vacsine vadit, tak si zvolia takych zastupitelov, ktori to zakazu

Zlámalík

Že to říkáte zrovna vy, Slovák, kde jste si stejně svobodně a demokraticky pořídili Fica…

peter

Ano, vacsina ho zvolila. Nevolil som ho, takze mam smolu. Ako narod sme evidentne nepoucitelny. Zase aby to u vas nedopadlo ANO + SPD, co by tiez nebolo vyhra.

Ked idem trochu nizsie. U nas sa v mestach a obciach volia starostovia a primatory priamo obcanmi. U nas v 52 000 okresnom meste vyhral staronovy primator, ktoremu na vytazstvo stacilo 4200 hlasov. Tiez to nebola moja volba. No co ale urobite, ked k volbam pride len 1/3 opravnenych volicov a zvysok asi len nadava na internete, ze mesto upada.

Ludwig

Máte pravdu, je to každého svobodné rozhodnutí. Stejně tak je právo chodců svobodně chodit pěšky a nenechat si brát od aut veřejný prostor. Je to prostě konflikt dvou zájmů, který ovšem Vy na jedné straně nazýváte právem a druhé straně říkáte kvílení aktivistů nebo hon na čarodějnice.
Čímž jen dokazujete svoji nadřazenost…

jva

Není to žádné dlouhodobé stání (a omezování). Furt lepší tohle, než když stojí v průjezdné silnici, dítko vyskočí dveřmi za řidičem…

Peeetr

Vy to berete z pohledu projíždějícícho.
Ale tu zácpu by se vám tvořili i ti vjíždějící a vyjíždějící v tu školní půhodinu z toho parkoviště.
Ovšem daleko zásadnější je problematika ohrožování dětí na životech těmi auty motajícími se u vchodu do školy.

mgr.pavel

Pokud tak hájíte svobodné rozhodnutí, proč hájíte politiku výrazně upředňostňující menšinovou dopravu, která ale zabírá výrazně nejvíce prostoru, kde se my všichni chceme nějak svobodně pohybovat?

Hájíte také svobodu chodců nebo cyklistů či cestujících MHD, podobně jako hájíte svobodu IAD? Nevšiml jsem si..

peter

Tak si zvolte politikov, ktori budu pretlacat zakaz IAD.

mgr.pavel

Ale moje volba politiků je nezávislá na tom, kterým skupinám lidí vy dáváte přednost a svobody kterých zase ignorujete 😉

Peeetr

U nás se nevolí politici, ale politické strany, a ve špičkách jsou příliš často arogantní automobilová hovada zájmem skutečné většiny pohrdající.

johny

Hon na čarodějnice? Ale notáák… kolik motoristů bylo takto loni upáleno? Vám naprosto uchází, že Vaše svoboda vozit děti do školy končí tam, kde končí svoboda jiných. Tady hlavně těch, kteří chtějí chodit/vodit pěšky a připadá jim zvláštní, že Vaše menšina si uzurpuje ta nejlukrativnější místa před školami jenom pro sebe

Václav

Svoboda jednoho končí tam, kde omezuje svobodu druhého. Škoda, že se i téměř 35 let po revoluci tuto jednoduchou definici poměrně dost lidí nenaučilo…

Radek

„Je každého věc jak si dítě do školy bude vypravovat a jeho čisté soukromé důvody“ ale veřejný sektore ty to zařiď a umožni mi to realizovat podle mých osobních preferencí. To jako čekáte, že když někdo bude chtít dopravovat dítě lodí, tak mu tam mají vybudovat řeku?

Dony

Pro pobavení dobrý, ale většině lidí dojde že v rámci možností které panují. A tou je evidentně pozemní doprava. Takže holt i zde budeme muset najít kompromis a o ten prostor se podelit.

Radek

Je to samozřejmě myšleno jako analogie. Ano, jasně, že člověk má právo volit daný typ dopravy, který mu vyhovuje nejvíce. Jen je třeba mít na zřeteli, že svoboda jednotlivce končí tam, kde začíná svoboda druhého (to jsou ty kompromisy, o kterých píšete a kde s Vámi naprosto souhlasím). A zkrátka IAD pro celkovou společnost vychází v mnoha ohledech řekněme problematicky/nevýhodně – ať už z důvodu ohromných prostorových nároků, bezpečnosti, hluku nebo emisí, byť samozřejmě z pohledu jednotlivce je pohodlné/výhodné.

mgr.pavel

„Je každého věc jak si dítě do školy bude vypravovat“, to myslíte „na mou svobodu mi nešahejte, i kdyby ta omezovala jiné“, že? Protože vaše právo zajet až těsně ke škole se zde bije s právem ostatních, co se chtějí do stejné školy dostat *bezpečně* (a relativně svobodně, ne v úzkém koridoru vyhrazeném desítky metrů dlouhým zábradlím – vaše svoboda zajet autem až ke škole zde znamená omezení svobody chodců). Jde zde primárně o střet práva na pohodlí a práva na bezpečí. Čeho by si měla společnost cenit více (obecně, do určité míry)? Navíc, proti „vašemu“ přístupu mluví dva další… Číst vice »

Dony

Víte co je zajímavý na té vaší teorii. I z řidičů se občas stávají chodci . Nebo cyklisté ( sám cyklistiku dělám silné aktivně) Tam kam mohu jedu autem , tak kde to nelze nevadí mi dojít kus pěšky. Přiznám se že MHD jsem jel naposled zřejmě na střední skoro před dvaceti lety , ale pohyb jak píšu mi cizí neni. Ale pokud se někde pohybují ( chůze, kolo) skutečně nepremyslim o tom , že mi někdo vzal kus chodníku nebo krajnice a tě situaci se tam přizpůsobím. Jsem totiž jak motorista, tak cyklista, tak také chodec.

mgr.pavel

Hele a když se jako chodec přizpůsobíte situaci na místě a ani o ní nepřemýšlíte, pak by vám asi nevadilo jako motoristovi přizpůsobit se zákazu vjezdu do těsné blízkosti škol, a ani byste o tom nepřemýšlel..?

Jen se ptám jaké zákazy vy automaticky přijímáte a jaké ne, nic jiného.

prt

Báječný detail je zapsáno konec přechodu od Zrenjaninské – dnes od něj jde jít dál je škole, nově je tam zábradlí a zeleň, chodec musí tedy zábradlí obcházet (asi zleva?).
https://mapy.cz/s/curofebula

Takže po přechodu už nikdo chodit nebude a bude se chodit přes jižní rameno křižovatky a výjezd z parkoviště – podle kterého ani chodník nevede.

Projekt ani raději nezobrazuje stávající a nejspíš zachovanou krásu dopravního režimu ve vozovce:
https://mapy.cz/s/kegegazopu

Viktor Šedivý

Že by se blýskalo na lepší časy – na nějaké radnici myslí, berou v úvahu potřeby občanů a ne kvikot aktivistů?

Ludwig

Viktore, Vaše potřeba nemusí být potřebou občanů, zkuste nad tím přemýšlet. Chodím hodně pěšky, především pro svoje zdraví a to, jak se chovají řidiči (stání na trávě, na chodníku, ve vjezdu tak, že zablokují chodník) je velmi sobecké a bezohledné.
Jisté dogma je především to, že si velká část řidičů myslí, že kamkoli dojet a tam zaparkovat, je jejich ústavní právo.

ZdendaP

Hele a tady se prostě místní samospráva rozhodla, že k té škole dojet a vyložit tam děti můžou. Tak kde je teda problém?

trafopajka

spíš bych řekl, že radnice podlehla kvikoku pár motoaktivistů na úkor chodící většiny

peter

Tak ta chodiaca vacsina ma sancu zvolit politikov, ktori budu presadzovat zaujimi podla vas chodiacej vacsiny a kvikot par motoaktivistov ich nebude zaujimat, lebo bez podpori chodiacej vacsiny by sa nedostali na radnicu.

Radim

Nebo, a to je pravděpodobnější, začalo více zaměstnanců (vedení) radnice vozit svoje děcka do školy, tak si to tak zařídili a chodící většina je jim víte kde…

Fil00

To je geniální, to se snad ani jinde než v Čechách stát nemůže.. ale ještě, že tam dají 42 metrů ocelového zábradlí! Návrat do devadesátek jak vyšitý.. Přímo do třídy už to K+R umístit nešlo?

55p

A bude to zábradlí modré? Nebo v Teplicích by mohlo být modrožluté 🙂

Jan Novák

Modrožluté být nemůže, to by místní dezolé křičelo, že se jedná o podporu Ukrajiny 😀

Peeetr

A co furt přestat vymýšlet blbosti, tradiční bezpečnostní barvy jsou černožlutá nebo bíločervená.

ZdendaP

Co je na tom tak hrozného? Pokud tam třeba chodí hodně dětí z okolních vesnic, tak je pro rodiče nejschůdnější je tam po cestě do práce hodit autem. Proč by to mělo být nějaké tabu?

IMO je o hodně lepší, když se způsob, kterým se spravuje veřejný prostor, přizpůsobuje místním potřebám, než aby se slepě následovalo nějaké dogma. Teplice zkrátka nejsou Praha.

Frantisek X

Záleží na tom, jaké jsou alternativy – proč třeba i více těch rodičů nechce/nemůže jezdit veřejnou dopravou, aby ubylo aut tam, kde už jich je příliš. Nu, ale třeba je jich v Teplicích stále málo, co já vím. 🙂 Pro mnoho lidí je auto už bohužel závislost…

ZdendaP

Tak z vesnic se typicky veřejnou dopravou jezdí dost blbě a autem to bývá typicky o hodně rychlejší. Takže asi pro to. Jo a řekl bych, že takhle na kraji Teplic opravdu těch aut zas tolik nebude a místní jsou s tím patrně v pohodě. Nesnažte se vše napasovat na pražské reálie. Chápu boj autům v centrech velkých měst, protože jich je tam prostě už příliš. Ale na samém okraji Teplic?

Sap1k

Typicky možná ano, ale vzhledem k tomu že Teplice + okolí jsou aglomerace menších měst o 5000-20000 obyvatelích s Teplicemi jako spádovým místem dojížďky, tak i ve většině obcí pod tisíc obyvatel jezdí autobus 1-2x do hodiny, a dojezdová doba je velmi podobná IAD.

Nehledě na to, dopravní situace v Řetenicích ve špičce bývá opravdu hrozná, rozhodně to není nějaký „samý okraj Teplic“ vzhledem k tomu že komunikace co jimi prochází již nyní praská ve švech a místo toho aby se jí město pokusilo odlehčit, tak to pro jistotu ještě zazdí.

Glutexo

Ono se to málo ví, ale autem se dá přijet i ne přímo do cíle, ale kousek vedle a dojít to.

Kuba2

A jaký má být smysl takového konání?

mgr.pavel

Těch smyslů je několik:

1) těsně u školy (kde je nejvíce pěších, i těch právě vystoupivších z aut) bude mnohem méně střetů pěších a aut – větší bezpečnost

2) těsně u školy je vždy jen omezený prostor, který lze využít na parkování. Viz můj propočet jinde v diskuzi „kdyby každý chtěl jet autem, máme kilometrové fronty“ – to technicky nedokážete zařídit u žádné školy.

3) projít se 100 či 200 metrů ráno před školou je zdravé (pro fyzičku i psychiku).

ZdendaP

Hele ti lidé už evidentně přímo k té škole děti vozí. Kolik tam bylo za posledních 15 let střetů, že je to takový problém?

frank

u nás bylo střetů několik paradoxně ten asi nejhloupější po té, co v jednosměrce mezi oběma stupni naší školy ( cca 400 metrová ulice ) bylo nainstalováno „bezpečí“ tedy zpomalovací prahy, plastové balisety a spousta barev. Hned první den se jedna maminka rozhodla, že zpomalovací práh , takový ten plastový obdélník zkusí objet( asi se bála o auto) ale nějak se toho v rámci manévru lekla, přidala plyn, porazila několik baliset a holčičku na chodníku které zlomila nohu. Druhý případ bylo, že malý cyklista jel v cyklopruhu v protisměru jednosměrky ( přesně podle účelu toho cyklopruhu v jednosměrce ) a… Číst vice »

ZdendaP

Ono se to ve skutečnosti ví hodně, ale proč je takový problém, že lidé přijedou až tam a ušetří čas? To se IMO neví…

prt

A co ti, kdo tam chtějí přijít pěšky. Třeba od východu?

Zlámalík

Blázníte? Jako po svých? Podívejte na tu školu, jak má blbě rozmístěné pavilóny, tam se naběháte za celý den až až 🙂

ZdendaP

Předpokládám, že jim to nikdo zakazovat nebude.

Jakub P

Bude. Jejich rodiče, kteří se budou oprávněně bát o jejich bezpečnost mezi tolika spěchajícími auty…

Fil00

Pokud.. a o tom to je.. Jestli si nikdo neudělal pořádný průzkum a jen reflektuje současnou, někdy i možná spíše domnělou situaci, tak takové řešení je prostě na nic. Sám zpracovávám v současné době analýzu na dojížďku žáků do ZŠ a zajímavé důvody mnohdy jsou i to, že se rodiče bojí pouštět děti sami do školy kvůli nadměrnému množství vozidel, proto je vozí automobilem. Tak poté, ale takovým opatřením bludný kruh pouze přiživujeme ne? .. A přesně jak je napsáno níže, principem školní ulice není jen omezit dojíždění automobilem úplně, ale dostat je třeba jen do vzdálenosti odkud mohou děti… Číst vice »

Mech

Ten argument se strachem o bezpečnost kvůli autům před školou, kdy tu zhoršují sami rodiče, kteří ráno spěchajíc jezdí jak smyslů zbavení, je dokonale absurdní.
U mnohých škol, to vypadá jak při příjezdu hvězd na Oskary, kdy šňůra aut se postupně posouvá před vchod kde vystupují dětičky. Chybí už jen červený koberec.

ZdendaP

A víte, že tu analýzu nikdo nedělal? Je přede rozdíl, jestli ta škola je v centru velkého města, kde vesměs všichni bydlí v docházkové vzdálenosti, nebo jestli někde na periferii a dojíždí tam děti z okolních vesnic.

Sap1k

Mimoměstské přepravní proudy k té škole vedou ve směru od Oseka, Háje u Duchcova, Duchcova, Lahoště, Újezdečka, Hrobu a Košťan – ze úplně všech zmíněných jede v taktu autobus, který navazuje na školu a je ve školních špičkách vcelku plný, s tím že se u Buzulucké tak o polovinu vyprázdní – rozhodně s nimi do té školy dojíždí více dětí než s mamataxi. A co se týče přímo Tepličáků, tak je v docházkové vzdálenosti sídliště, a MHD v Teplicích funguje slušně. Rozhodně se nejedná o potřeby místních, ale potřeby pár lidí z vedení města, kteří si nedokážou představit změnu současného… Číst vice »

Peeetr

Můžou. Ale ať je vyhazují decentralizovaně 2-4 minuty od vchodu do školy. Přímo u vchodu má mít takovou možnost když tak maximálně autobus.