Autobusy Doprava ve městě Tramvaje Trolejbusy

Více informací u nádraží. Brno instalovalo do podchodu šest obrazovek s časy odjezdů MHD

Zobrazovací tabule s informace o odjezdech MHD v Brně. Foto: DPMB
Zobrazovací tabule s informace o odjezdech MHD v Brně. Foto: DPMB

Cestující v podchodu u Hlavního nádraží v Brně od čtvrtka vědí, v kolik jim jede nejbližší tramvaj, trolejbus či autobus.

Za 897 tisíc korun nechala do podchodů brněnská radnice instalovat šest tabulí s časy odjezdů MHD. Jde o projekt „Tabule s odjezdy v podchodu Hlavasu,“ který si vybrali sami občané v takzvaném participativního rozpočtu Dáme na vás.

Tabule mají lidem ušetřit čas, aby se každý mohl operativně rozhodnout, jakým spojem pojede, a nemusel přebíhat z ostrůvku na ostrůvek. Projekt navrhl Pavel Melichárek.

„Nové tabule s odjezdy v podchodě Hlavního nádraží zjednoduší a zpřehlední cestování celé řadě Brňáků. Jsem rád, že občané do participativního rozpočtu Dáme na vás navrhují opravdu různorodé nápady, které řeší všední problémy života ve městě,“ dodal druhý náměstek primátorky města Brna Tomáš Koláčný.

Odebírat
Upozornit na
guest
38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bob

Připojit text „vůz v koloně“ k názvu cílové zastávky je taky nápad nějakého třeskutého logika.

Martin z Moravy

Zrovna dnes jsem tyto tabule využil, ráno pěkně pršelo a mačkat se v malé kadibudce na perónu už člověk vlastně nemusí. Dobrý nápad 🙂

Pavel

Podle nadpisu by se řeklo, že ty ty tabule mají něco společného s vlakem nebo nádražím. Ani jedno. Dokonce nejsou ani pod stávajícím nádražím. Jsou to info panely v městském podchodu pod uzlem šalin (tramvají) a ukazují jen brněnskou městskou veřejnou dopravu. Nejsou tedy ani v nádražních podchodech a neukazují žádné vlaky. Ani ne ty regionální.
Na další info panely, který by tentokrát už opravdu byly v městském podchodu pod nádražím a ukazovaly časy a refýže vlaků si holt budeme muset v Brně ještě počkat.

Liboros

ano mohou být např. v podchodu u těch dvou výlezů

Martin

Co znamena cas odjezdu ±6min.?
Jako jede za 6 min. nebo uz odjela pred 6min.? Zrejme asi priblizne za 6min…

Martin

Jinak fajn,… uz tak clovek stravi studovanim jizdneho co mu kam plati…

Petr

Jakože tramvaj odjíždí za zhruba 6 minut. Ano, je to nepřesné a měli tam místo +- dát vlnovku, ale co už. Lidi si zvyknou.

Pavouk

„Pokud před časovým údajem svítí značka ±, nemá systém o vozidle aktuální informace a zobrazuje se odjezd podle jízdního řádu. Vozidlo v tomto případě může přijet později, než je uvedeno na obrazovce. Pokud je časový údaj bez znaku ±, pak je systém s vozidlem v kontaktu a vozidlo by mělo vykonat odjezd podle údaje uvedeného na ELPu.“ https://www.kordis.cz/ced.aspx

R2R2

Nekdy mam chut pracovat pouze nacerno. Respektive tu mam porad, ale nekdy vyrazne zesili.

kpetr

Plzeň hlavní nádraží – standard již léta. Nejdřív jen v hale, po zprovoznění podchodu i u jeho východu.

Johny

tak už to chybí jen na záchodu.

Luboš Beneš

No jako vždy v Brně objevili svět….-:)) Ale ANO občané to chtějí, zařízeno-)))

robert

V Praze ho zatím neobjevili.

Leoš Konečný

A kam byste to v Praze chtěl dát?

robert

Na každý výstup z metra, na každou významnou zastávku. Proč v Kobylisích musím obíhat označníky, když by tam klidně mohla být tabule, ze kterého místa a v kolik hodin odjíždí který autobus? V Olomouci to jde, na hlavním nádraží je velký panel. Na tramvajových zastávkách zpravidla taky. V Opavě na východním nádraží je taky velký panel a objevují se i na důležitých zastávkách. V Brně je na důležitých zastávkách taky panel s odjezdy. Je to fakt takový problém?

Zbyněk

Jen drobná oprava, nejsou v provozu ode dneška. Už to tam funguje minimálně od pondělka, to už jsem je tam viděl 🙂

Zbyněk

Už jen to, že přímo na fotce je datum na tabuli 22.9., což bylo úterý 🙂

bkp

Naprosto klíčová informace

Liboros

No neviděl jsem větší zlepšení tohoto významného přestupního uzlu za poslední dobu!

Jakub (easydrink)

Pár monitorů za pár tisíc, a radnice je ochotná dát téměř milion.

Jan

A projekt, elektrická prípojka, LTE modemy (prípadne sieťová kabeláž), nosné konštrukcie a nejaká amortizácia vývoja SW, ktorý to zobrazuje, sa urobia zadarmo?

Jiří Kocurek

Samozřejmě. Metr padesát uhlopříčka přece stojí necelé tři tisíce. A tedhnikovi by víc jak dvacku na hodnu nedal a ještě byse mu zdálo o čertech.

jakub (easydrink)

Pokud vám nevadí, že za pár monitorů ukazující kdy plus mínus pojede tramvaj se z obecních peněz zaplatí skoro milion, je to vaše věc, ale nemluvte za mě.

robert

To ale není jen pár monitorů. Zkus u takového projektu být a pak mudruj.

Jakub (easydrink)

U takového projektu jsem nebyl, ale jsem u toho, když se vynakládají peníze z veřejného rozpočtu, takže o tom něco vím. A věřte tomu, že to moc dobré není.

Kráťa

Takže o tom evidentně nevíte nic.

robert

U vynakládání peněz z veřejného rozpočtu jsem taky. A mimoto jsem i u projektu. Jestli to umíš levněji, přihlas se. Jinak tady nebreč.

Jiří Kocurek

Jinak ceny jsou tady: http://www.mironet .cz/televize/komercni-panely/65+c34013/
Od 35.000 Kč nahoru za úhlopříčku 65″. Je jich tam šest (6). Pár jsou dva (2).

Kamui

Záleží co tam je za HW. Vždy mě dostane když vidím že takovýhle aparát běží na plnotučných Windows, a v nich je spuštěná fullscreen aplikace „jizdnirad.exe“. Čekal bych, že tam bude nějaké RPi a tabulka s odjezdy bude vykreslovaná přímo do grafické konzole, to by bylo ale asi příliš jednoduché.

Jiří Kocurek

Takhle vám stačí obyčejný síťový kabel a tahat data po TCP/IP přímo z databáze. Ale i tak bych tam nacpal Linux a fullscreen aplikaci v prohlížeči. Psát něco přímo pro grafickou kartu má tu nevýhodu, že v příapdě výměny grafické karty to nemusí fungovat.

jakub (easydrink)

a zapomněl jste na analýzy, ty také něco stojí

Kamui

Tohle jsou průmyslové monitory, co musí vydržet chod 24 hodin denně v teplotách od -20 do +40 stupňů. Ty fakt nestojí pár tisíc.

Marian Kechlibar

V podchodu máte úplně jiné kolísání vlhkosti a teploty než doma, navíc to běží 24 hodin denně. Obyčejný monitor by po pár týdnech chcípnul.

Jakub (easydrink)

Já netvrdím, že tam mají být monitory pro domácí použití. Jen se pozastavuji nad výslednou cenou.

Bob

Hezký tabule „s časy odjezdů“ – bohužel ty časy odjezdů zrovna na té tabuli chybí a místo nich je tam nějaký nesmyslný údaj ±.

Jiří Kocurek

To je čas, za jak dlouho to pojede. Tedy +-6 znamená asi šest minut.

Prikryl

A pochopitelne se zobrazuje aktualni cas, plusminus byl asi vypadek iRISu

Ondra

Docela dobrá věc, ještě by se to hodilo taky naopak, aby se na Hlavase na šalinových zastávkách na již existujících displejích zobrazovaly odjezdy vlakových S-linek.. třeba S3 směr Lesná nebo Krpole je kolikrát rychlejší vlakem, akorát člověk neví kdy přesně jede, se zohledněním zpoždění atd..