Více autobusů mezi Prahou a Kladnem, konec zastávek na dálnici. Kraj mění jízdní řády na Kladensku a Slánsku
Středočeský kraj reaguje na připomínky k jízdním řádům.
Cestující na Slánsku a části Kladenska čeká od 15. listopadu změna jízdních řádů. Integrovaná doprava Středočeského kraje k ní přistupuje po připomínkách měst, obcí a cestujících po velké změně, která nastala integrací v srpnu loňského roku. Tehdy se oblast stala další, kam se rozšířila Pražská integrovaná doprava.
„Byly zváženy také provozní zkušenosti jednotlivých dopravců a koordinačního dispečinku. Byla také provedena řada přepravních průzkumů za účelem zjištění obsazenosti spojů, které prokázaly vysokou obsazenost některých autobusových linek a naopak velice nízkou poptávku po jiných linkách,“ uvedl Ropid na svých stránkách.
Nejvíce připomínek směřovalo k nedostatečné kapacitě páteřních linek 300 (Praha – Kladno, Energie), 330 (Praha – Kladno – Smečno) a 399 (Praha – Kladno, Energie) v období přepravních špiček pracovních dní nebo změně příliš zdlouhavého spojení Velvar a Kladna. Do jízdních řádů se promítne i stavba některých silnic. Kvůli proměně silnice I/7 na dálnici D7 budou některé zastávky zrušeny a přesunuty mimo dálnici. Připomínky mířily i k lince Kladno – Mělník a její nevyrovnanou poptávku po celé trase.
Posílení autobusů mezi Prahou a Kladnem ve špičce
Reakcí na připomínky je rozšíření počtu spojů na linkách mezi Prahou a Kladnem. V ranní špičce pojedou spoje v intervalu 10–15 minut (souhrnný interval se zkrátí na 3,3 min.), v odpolední pak po 15–20 min. (souhrnně po 5 minutách). U linky 324 budou mezi Prahou, Zličínem a Kladnem prodlouženy intervaly mezi spoji v odpolední špičce z 20 na 30 minut, což bude kompenzováno nasazením kapacitních kloubových autobusů na většinu spojů. Linka 324 bude z Kladna, Rozdělova prodloužena přes město Smečno až do Slaného.
V severní části Slánska zůstane páteřní linkou 389, která bude kvůli plánovaným i probíhajícím stavebním úpravám silnice I/7 přetrasována. Cestující mezi Slaným a Louny ale čeká kvůli změně trasy delší jízdní doba.
Změny čekají také spojení Slaného a Kladna linkou 609. Její provoz bude mírně omezen. Linka bude na území města Slaného ukončena na autobusovém nádraží. Nepojede na sídliště, obslouží ale centrum města. Naopak u linky 324 pro rychlejší spojení Slaného a Kladna bude zajištěn především kapacitními kloubovými autobusy. Tím kapacitně odlehčí zbývajícím linkám v podobných trasách.
Konec přímé linky Kladno – Mělník
Od poloviny listopadu skončí přímá linka 617 z Kladna až do Mělníka. Linka 617 nově pojede v trase Slaný – Velvary – Nová Ves – Nelahozeves – Kralupy nad Vltavou. Z důvodu minimální obsazenosti linky 617 mezi Novou Vsí a Mělníkem bude tato linka od Nové Vsi odkloněna přes Nelahozeves do Kralup nad Vltavou.
Na Kladensku a Rakovnicku bude nově páteřní linkou číslo 600. Na linku budou převedeny spoje, které nyní obsahuje linka 619 a jsou vedeny až do zastávky Vinařice. Vzhledem k novému trasování dojde k výrazně rychlejšímu spojení mezi Kladnem, Novým Strašecím, Řevničovem, Kroučovou, Pochvalovem, Smilovicemi, Kozojedy a Vinařicemi. Od příštího roku by měla být linka 600 mezikrajská s Ústeckým krajem v trase Kladno – Louny.
Vzhledem k rozsáhlým uzavírkám silnice II/606 budou do prosince 2020 jezdit všechny linky v oblasti Kladenska/Rakovnicka podle výlukových jízdních řádů, které jsou postupně aktualizovány podle aktuální fáze rekonstrukce.