Většina věřitelů je proti předloženému plánu na reorganizaci jindřichohradeckých úzkokolejek
Parní lokomotivy JHMD čekají v remíze na svou šanci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Pokud by soud reorganizační plán neschválil, JHMD skončí v konkurzu.
Do švestek
Už toho natahování bylo dost… Snad to už soud rozsekne. Netřeba další Good tunel…
Byl plán, kde byli věřitelé pro, a soud ho zamítl.
kdy?
Před dvěmi lety před úpadkem. Věřitelé schválili reorganizační plán, ale soud to shodil. Pak se zjistilo, že soudkyně, která o tom rozhodovala byla ve střetu zájmů. Kdyby to prošlo, situace dneska mohla být úplně jiná…
no, a proč ho teda neschválil ten nový soudce co ve střetu zájmů nebyl?
Myslíte ten reorganizační plán, který počítal s úhradou dlužné částky krajem Vysočina, na což však JHMD neměly nárok, jak nedávno potvrdil i soud?
Ten plán stál od začátku na vodě, stejně jako to, že obce kolem tratí dobrovolně ponesou břemeno podnikatelského rizika a zaplatí 110 milionů za provoz podle současného plánu.
taková technická… Kde goodthing vezme 110mio.? Si někde půjčí?
V článku je psáno, že jim to bude splácet sdružení měst a obcí +úroky, pochybuju že jim to zastupitelstva schválí.
Ano, ale nejdřív by Good thing musel zaplatit část pohledávek za JHMD, takže na to by potřeboval nějakou likviditu. Třeba si myslí, že v bance dostane úvěr s nižším úrokem, než následně budou platit obce 🙂 Ne, celé je to nereálné.
jasně a vydělá jenom na transakci xx milionů. Tady se mi zdá, že chce někdo podnikat na obecních a krajských penězích…
Však, ta slavná reorganizace nebyla nic jinýho, než pokus o socializaci ztrát a kapitalizaci zisku.
1. Aby spolek obcí začal o koupi dráhy vůbec uvažovat, musela by být provozuschopná, což jaksi už delší dobu není. Investor bude muset mít prachy nejen na koupi toho, co hodlá obratem vnutit ke koupi spolku obcí, ale i na zprovoznění, aby to vůbec bylo prodejné. Nikdo soudný si nepořídí byt po požáru s tím, že ho bude pronajímat, aniž by měl prostředky na jeho znovuuvedení do obyvatelného stavu. 2. Už vidím, jak zastupitelé ze spolku obcí se zavážou na 30 let splácet koupi z nejistých výnosů z provozu, navíc ještě s úrokem 10%, když u hypoték je úrok zhruba… Číst vice »
Pochybuji, že obce schválí zaplacení těch stodeseti melounů a jestli se nepletu tak platba ze SFDI je podmíněna objednávkou ZDO………takže je otázkou jak se k tomu postaví jihočeský kraj?
Ono se samozřejmě nejedná jen o splacení 110 mega plus úroky, ale o další desítky milionů do tratí a vozidel. Nereálné je už to, jak by se asi 20 obcí, jimiž tratě JHMD procházejí, dohodlo na klíči k rozdělení nákladů v řádu 100 milionů v horizontu desítek let. To je úplný úlet. A ano, příspěvek SFDI je podmíněn provozem minimálně v rozsahu dvou párů vlaků denně (nebo jeho ekvivalentem) v celé délce tratě.
Stovek milionů.
Pan Kysela si neměl nahněvat Swietelského. To si myslím, byl ten zlom, kdy už i ostatní věřitelé řekli, a dost.
Už se opakuju, ale obce by do toho nešly se Swietelským jako bez Swietelského.
Také jsem toho názoru.
Možná ano, možná ne, ale bylo tam ztrátka to odborné i technické a personální zázemí, které teď není.
Vyjádření soudu se dá očekávat kdy?
Týdny až měsíce