Větší škody, než se čekalo. Vlaky pod Matterhorn nepojedou ještě nejméně měsíc

Oprava trati Visp - Zermatt. Foto: Matterhorn Gotthard BahnOprava trati Visp - Zermatt. Foto: Matterhorn Gotthard Bahn

Práce na opravě komplikuje vysoký stav vody v řece Vispa.

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal Němčanský

Podobná přírodní katastrofa postihla tehdejší BVZ (dnes součást MGB) v říjnu r. 2000. Přibližně třetina 44km tratí BVZ byla poškozena nebo úplně zničena. Za necelé 4 týdny byla trať sjízdná. Pozoruhodný dokument: https://www.youtube.com/watch?v=Awt1Ff9Jso0&t=129s

aaabbb

U nás by to bylo na pár let, Švýcaři se omlouvají, že to je na pár týdnů… 🙂

Jiří Kocurek

Nemáte pravdu. Někteří z nás si stále pamatují opravy v 97 roce a fakt to nebylo na 3 roky, když šlo o opravdu důležitou trať.

zdroj

Ujetý svah Rynoltice – Křížany cca 2 roky se nejezdilo, možná déle. Šlo o násep délky 80 m a výšky asi 20 m. Než se to vysoutěžilo udělal se průzkum a návrh opravy tak to trvalo hodně dlouho.

Jiří Kocurek

Mířil jsem na trať u Jeseníka nad Odrou.
https://ostrava.rozhlas.cz/pred-20-lety-havaroval-u-suchdola-nad-odrou-mezinarodni-rychlik-sobieski-6950725

Jedna fotka pro jistotu nemá náhled… tak ta.

zdroj

Trať Česká Lípa – Liberec a rok 2014

Pája

V 97 se nejmenovaná trať raději vyškrtla ze seznamu státních tratí kdyby se jí neujal svazek obcí a nenechal ji opravit, tak už dávno neexistuje.

Lukáš

Ještě, že jsem to v dubnu projel 🙂

Pražec

Propánakrále, to vypadá ještě náročněji než Chotiměř – Radejčín.
Normální člověk by se na to vykašlal a nechal to deset let vyhnít, ale oni ne, prostě si nedají říct 😀

Jasně, srovnávám nesrovnatelné, provoz na 097 byl už před sesuvem minimální. Ale filosofuju u toho, jestli bylo dřív vejce, nebo slepice. Jestli ve Švýcarech měli dřív dobře udržovanou (a hbitě opravovanou) infrastrukturu, nebo davy cestujících.

Kubrt

Tak určitě, když se člověk dobře dívá, tady je nějaká geometrická podobnost mezi Matterhornem a Milešovkou. A do Zermattu návštěvník nesmí vjet autem. Spousta inspirace pro dopravní řešení českého středohoří.
/s

Frantisek X

V našem prostředí, kde chráněnou krajinnou oblast chráníme jen do té doby, dokud si někdo nevzpomene tamtudy protáhnout dálnici, asi opravdu těžko představitelné. V technokratické ‚bublině‘ obzvlášť.

Jiří Kocurek

To je ta zatracená věc: Nemáme Alpy (hory). Na kopeček 543 m vysoký nikdo moc nepoleze, když je ani ne 20 km daleko Komáří hůrka (808 m) i s opravodvou lanovkou a dalších 12 km od ní opravdová horská trať na Moldavu a tak turisté jezdí tam.

Kdybychom ale chtěli srovnávat slavné hory, tak ke světoznámé Matterhorn bychom mohli přirovnat Říp, ten opravdu zná skoro každý čech i moravan. Jenže na Říp netřeba lanovky.

FR 8519

A Milešovka nic? Mimochodem krásně přístupná z několika stanic na té trati. Nebo třeba Kletečná taky nevypadá špatně, ačkoli davy nenalaká.

Jiří Kocurek

A všechny ty stanice jsou vlakem obsluhované, jelikož je napojená na obou koncích do zbytku sítě.

To se o trati do Zermattu a na Gornergrat říct nedá, na ni se z druhá strany nedostanete.