Větší škody, než se čekalo. Oprava nejdelšího železničního tunelu potrvá až do září 2024
Oprava Gotthardského tunelu. Foto: SBB
Náklady na odstranění škod odhadují SBB až na 130 milionů franků (3,34 miliardy korun).
Náklady na odstranění škod odhadují SBB až na 130 milionů franků (3,34 miliardy korun).
80 zaměstnanců ve 3 směnném provozu. V tom našem knedlíkstánu utopie při nějaké velké opravě. U nás by si to rozdělili na etapy na 4-5 let.
Možná že to u nás je utopie, ale ani v tomhle přebyrokratizovaným bordelu jim oprava takovýho úseku netrvá rok. To budou po každým opraveným kousku zase dělat ty docela zvrácený mejdany, který mají puritání v USA za přivolávání ďábla, nebo co?
Lidi, co by tohle mohli dělat u nás, to jezdí dělat do Švýcarska, kde je několikanásobně přeplatí.
Jako že vykolejí vlak a škody jsou za víc než 3 mld a rok bude omezený provoz? Zde je evidentně něco hodně špatně co se týče celé konstrukce tunelů. Co když po opravě vlak vykolejí znovu? Prasknout kolo může vždy…
Bude opět na rok zavřený?
Proč to nelze vymyslet tak, aby se poškozená trať dala vyměnit rychle?
Odstraňování následků havárie celý rok? Tak buďto Švýcaři neumějí opravovat, nebo jsou i bez EU nakažení Bruselismem, nebo je to důkaz že ty úpatní tunely jsou k ničemu. Za šílený peníze se postaví desítky kilometrů dlouhý roury, udělá se tam plno výhyben, a pak stejně stačí jedno vykolejení a všechno je na rok zmrzačený. A kterýho vola napadlo, že není možný aby se jezdilo víceméně bez omezení, jen v dotyčném úseku byla v provozu jen jedna kolej?
Zkuste jim poradit🙈
Zvýšilo to tedy počet vlaků Břeclav-Bohumín?
Zajímalo by mne hlavně…kdo tohle zaplati…
Ten koloťuk, co dělal naposledy technickou prohlídku. Budou mu to strhávat z platu.
A jestli se dluhy dědí, tak ještě 85.generaci potomků po něm.
Chvíli bych se rozmýšlel, jestli takovéto dědictví neodmítnout.
Darovanému dědictví na dluhy nehleď..? 🙂
Taková jakoby černá díra na peníze…
Na bahnonline.ch psali včera, že SBB na tohle má pojištění.
Pokud jsem pochopil tiskovou zprávu správně je potřeba vyměnit 7 km? kolejového svršku. Když tak mě opravte. Stávají se nehody s potřebou podobné výměny i na běžné trati nebo je to nějaké specifikum tohoto tunelu?
Pevná jízdní dráha v tunelu, dělá se to déle než štěrk a pražce.
Jak lze vyměnit PJD? Vybourá se celá betonová deska nebo jen zasažená část?
Tam jsou použity blokové pražce v antivibrační manžetě. Postupně je musíte vytrhat z betonu, očistit a případně zasanovat poškozené místo, vložit nový pražec / blok a zalít pružnou zálivkou. Jde to pomalu není k tomu pořádný přístup, vše se dělá ručně. Je to velmi podobné jako výměny pražců v pražském metru.
Jak někdo píše níže v diskuzi „jaké poučení si vzít pro další tunely“, možná i tato forma upevnění pražců se v budoucích tunelech možná změní – pokud existuje nějaká (byť třeba dražší) alternativa, kterou lze jednodušeji opravit..?
Šlo by to tam podkládat po celých panelech do předem vybetonované drážky?
Vykolejený vůz na běžné trati může být tažen po pražcích i několik kilometrů, než se rozpojí brzdové hadice, nebo se nedojede k první výhybce, kde se to celé vyvalí . Poškozené pražce se pak musí vyměnit.
Kdybych byl esoterik nebo věřící, řekl bych, že je to trest za ten satanský (satanistický) rituál, co předváděli při otevření tunelu.
Ale protože tím nejste, tak jste to velkoryse přešel.
R 18. písmeno latinské abecedy. Takže kdo je tady satanista?
Tím chci ukázat, že satanismus lze vyvařit absolutně ze všeho a nedá to moc práce. Mnoho lidí prostě jenom vymýšlí pomluvy, aby si ododůvodnili, proč je něco nového zásadně špatně. Charakterová vada.
Nerozumím vám. Jako že jsem kvůli tomu, že mám jméno od R., nacista, fašoun, že jako 18 – Adolf Hitler? Dobře, tak zakažte Romana, Romanu, Richarda, Růženku, Rolfa, Radka, Radoslava, Ronalda, Rebeku, Roxanu, Rachel atp. Jméno mi dali rodiče, já za něj nemohu. –
Nepřeháníte to? Podívejte se na to „satanistické představení“ – slečna nebo paní Lada sem vložila odkaz. Vizte níže. A možná se k tomu postavíte jinak. Minimálně za přemýšlení to stojí.
Jakkoliv to představení nebyl můj šálek čaje, marně hledám, co má spojitého se satanismem.
J.Kocourek vás jen parodoval, že kdo chce, tak najde spojitost v čemkoliv. Možná vy jste viděl satana v tom, že v jednu chvíli tam byly tři skupiny svičenců po šesti lidech, což je oslím můstkem číslo 666, což je, samozřejmě a ne jinak, satanovo číslo? Nebo proč a jak ta ceremonie měla spojeného se satanem?
A co to bylo za rituál?
Rituál to úplně nebyl, ale ta otevírací show byla hodně alternativní. Ale proti gustu.
Jedno video té trachtace: https://www.youtube.com/watch?v=koQZt019P8g
Ok, slušnej matroš… Ze začátku s těmi stavaři mi to ještě dávalo jakžtakž smysl, pak se to ale celkem zvrhlo. Ale co mě zaráží, že ta show stala dle dostupných údajů 8 mio eur… 😀
Díky, že jste to našla a vložila. No, já si myslím, že je to aspoň k zamyšlení.
To byl křeasťanský rituál vyhánění Ďábla z hory. 🙂
Co máte proti satanismu? Je to prostě náboženský systém. A máme tu přece svobodu vyznání?
To je hodně drsná škoda… To půjde na pojišťovnu nebo to bude platit SBB (respektive stát)?
Pojištění je skoro vždy zastropované nějakou částkou.
Poučení z krizového vývoje – dlouhé tunely razit se 3 traťovými tubusy, aby byla záloha 🙂
Ta pevná jízdní dráha nějak nic nevydrží.
Švýcaři se mají přijet zeptat do ČR, jak stavět železnici jo? To je blbé i jako vtip.
No ale vážně, myslíte že tato nehoda bude mít vliv na projektování budoucích dlouhých tunelů? Protože ta škoda včetně ztrát je poměrně významná i ve srovnání s náklady na tunel. Banální vykolejení, které by na širé trati ve štěrku opravili do týdne.
Podle mne ano. Začne se v rámci ekonomických propočtů také zvažovat možnost dlouhodobé výluky v jednom tubusu a potom tedy jaký to bude mít vliv na provoz v druhém tubusu (zda bude i nadále funkční evakuační postup, protipožární systémy atd….)
Nemusí to být hned třetí kolej, múže třeba přibýt propojek mezi tunely.
Při porovnání se silnicí, kdy 2x širší silnice nestojí 2x tolik, tak dvoutubusový tunel stojí 2x víc než jednotubusový.
A to jste vyčetl kde?
Podle metodiky MD/SŽ pro zpracování studií proveditelnosti stojí holý jednotubusový tunel 770 mil. Kč/km a holý dvoutubusový 1,438 mld. Kč/km, takže jen o 87 % více a dva jednotubusové stojí o 7,1 % více než dvoutubusový.
Jen můj nápad, ale možná by bylo snažší tunel po celé délce vybavit detektory vad kola (+vykolejení), napojené na ETCS, což by mohlo při problému vlak zastavit co nejdřív. Zkrátilo by to poškozený úsek.
Tunel samozřejmě nemá dvoutřetinový podíl na švýcarské železniční dopravě, ale na železničním švýcarském transalpském tranzitu.
Opravdu hodně drahé vykolejení. Náklady na mnohaměsíční využívání objízdných tras budou také asi nezanedbatelné…