Větší kontroly rychlíků i expresů. Středočeský kraj schválil smlouvu na kontrolu dálkových vlaků

Jižní expres ve čtvrtek 5. září 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJižní expres ve čtvrtek 5. září 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Zapojení krajů umožní výrazně zvýšit objem kontrol dálkových vlaků.

Odebírat
Upozornit na
guest
81 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš

Je možné, že jsem toho kontrolora potkal už dnes (26.10., což je sobota na vlaku jedoucím v 5:20 z Kolína). Chodil zde nějaký pán s vlakošem, zapisoval si jízdenky, potom vlezl do kupé a psal si něco do desek.

1. sobota
2. 5:30 ráno
3. Od kdy ta smlouva platí?

Jakub

To neni kontrolor ale pruzkumnik kterej si zapisuje jizdni doklady… pid to dela kazdorocne

Jířa

Linka R2 Praha – Turnov chyba.
Linka R21 Praha – Turnov správně.
Vy tam máte tu první variantu, prosím o opravu na označení R21 děkuji jmény všech čtenářů.

Noscortas

V těch Ex linkách také platí PID pásma?

hor411

Ano kromě Ex1 samozřejmě

Noscortas

Díky! 🙂

Anonymní alkoholik

A ani na Ex2 a Ex3.

Petr

Je to i tím jak se cestující ve vlacích chovají!

Honza1

To samozřejmě. Bohužel hovada se najdou všude. Ale několik WC bez vody či mýdla, to ve většině případů cestující na svědomí nemá.

Náhodný Kolemjdoucí

Magnet na hovada jsou jednotky CityElefant.

Leinad

Elefanty jsou subjektivně hnusné, počmárané.
Ale narozdíl od ministerských linek, v PIDích se občas uklízí, doplňuje voda, hajzlpapír. Vesměs v PIDu funguje hlášení zastávek.

Michal

Chování cestujících se dost odráží na kvalitě vlaků.

Karel

Plzeň – Domažlice, orezlé vagóny a z venku špinavá neprůhledná, zevnitř zapařená okna. Je to hnus. Místo jednoho kontrolora radši objednat navíc dvě uklízečky .

Ares

To je ale věc dopravce, kraj na to kontroly posílá.

Karel

Proto to taky píšu. Kontroly chodí a lidé stejně jezdí v dobytčácích.

Petr

Však R26 pod ČD byl také krásný rezavý hnus na oknech. Tvrdilo se, že to je špalkama, že s tím nic nejde dělat.

Bubák

Zřejmě jezdíte ve stejný čas tam i zpátky, nicméně řazení pro špičku jsou staré soupravy z důvodu velkého obsazení a to je pouze 7405 a 7407 ráno a odpoledne 7416 a 7418, jinak tu jezdí motorové jednotky Regioshark. Až budou Pesy narvané k prasknutí a nebudete si mít kam stoupnout, počítám že na to budete nadávat taky.

Pavel Filip

Státní kontroly… A já myslel, že jsme už zmoudřeli. Stát nejdřív cosi objedná, pak to překvapivě nefunguje, tak stát navíc objedná kontrolora.

Co kdybychom nechali lidem jejich peníze, nic jim neobjednávali a lidi si sami rozhodli, který vlak se jim líbí víc?

Air Traveller

bez te “cosi objednavky” by prakticky zadne vlaky nejezdily. takze by se lidi nemeli mezi cim rozhodovat.

Pavel Filip

Oni to lidi nechtějí? Já myslel, že se to pro ně objednává.

Petricek

Kdyby stát neplatil silnice ale lidé by museli platit za jejich užívání skutečné náklady (mýtné, parkování atd), také by si auto většina rozmyslela 🙂

Pavel Filip

Já jsem se nestavěl proti budování tratí, ale spíš proti tomu, jak se na provozu na těch tratích plýtvá.

Tom Matto

Přesně a chodili by pěšky, třeba zboží do obchodů by se nosilo nůší a hasiči by létali vrtulníkem :/

El Barto

Lidi to chtějí, ale kolik lidí by to chtělo, kdyby to nebylo dotované? Teď neberu komerční Ex1.

Pavel Filip

Já bych řekl, že by to chtělo míň lidí. Ale to je jen můj tip.

El Barto

A co znamená míň lidí? Míň vybraných peněz, tedy aby se to zaplatilo jen z jízdného, bylo by nutné dál zdražit, a tak stále dokola, až by z nejedné linky nezůstalo nic.

Pavel Filip

To asi ano. Spousta neekologických motoráků jezdí prázdná.

Petr

Pokud by se vybíralo jízdné pokrývající skutečné náklady. Tak většina obyvatel na jízdenky VHD nemá a musí jezdit IAD.

Lukáš F.

Když libertarián zabloudí do diskuze o veřejné dopravě, to je vždycky perla vedle perly

s J.

Na těchto lidech mne vždy fascinuje jejich přesvědčení, že oni budou součástí té hrstky bohatých, bezpečně uzamčených ve svých nedobitných palácích a nikoliv té většiny co bude bojovat o holý život v občanské válce.

Pavel Filip

Pokud bychom nedotovali dálkové vlaky, tak nastane boj o holý život a občanská válka. 🙂 🙂

El Barto

Tak například linka Ex1 mezi Prahou a Ostravou funguje na komerční bázi již dnes. Nějak to funguje, ovšem nesmíte chtít jet v okrajových časech.

Tom Matto

Jak by to dopadlo vidíme na liberecké dálnici. Trochu taky na D1 mezi Prahou a Brnem. Nebo na napojení D5 na D0. Teď si představte jak by o vypadalo, kdyby přestali jezdit vlaky mezi Plzní a Prahou. Rozšíření D5 na 3 pruhy u Prahy bychom mohli rovnou přeskočit a začít připravovat 4 pruhy.

Jaaa

My? Snad soukromníci by se dohodli, ne? 😉

Pavel Filip

Hlavně v těch odpovědích.

Dusmor

Ano, kdyby socialisté věděli, co jsou to peníze a k čemu slouží, nebyli by socialisty.
A výsledky palců nahoru a dolů v tomto vláknu to potvrzují.

Dusmor

Naprosto souhlasím, nechat lidem jejich peníze, ať se sami rozhodnou, co si za ně pořídí, je nejlepší řešení.
Problém je, že většina lidí je už od mala vychovávána k tomu „nestarej se, stát se postará“. Schválně se zkuste poptat lidí ve svém okolí, jestli aspoň tuší, kolik jim ročně sebere stát na daních. Naprostá většina ani neví, kolik daní platí, o celkové částce nemluvě. A přitom je to víc jak čtvrt milionu korun rok co rok i u člověka s podprůměrným příjmem.

Tomáš

A k čemu to bude?
Pokutu obdrží ČD, jakožto státní firma, které když nemá cashflow, nebo potřebuje peníze na investice od státu. Stačí se podívat do zpráv, kolik obdrželo pokuty za nedodržování standardů za minulý rok, to jsou sumy, kterého by soukromého dopravce silně mohli motivovat něco změnit, a co změnilo ČD? nic.

Zapa

Tak schválně to “nic” rozveďte.

Michal

Jak chcete rozvést nic, to vážně nevím. A souhlasím s p Tomášem, ČD buď pokuty nedostává nebo pro ně nic neznamenají. Příkladů je celá řada. A bohužel, některé platí doteď. Celé to umocňuje i dvojí metr cestujících. Není těžké najít člověka, který by raději skočil z okna, než aby řekl, že ČD dělají něco špatně, ale přitom soukromého dopravce zkritizuje za sebemenší detail.

Frantík

Bych řekl že ty pokuty pak půjdou z peněz zodpovědných osob.

Jan

Přísám pane inšpektor, když jsem vyjížděl z depa tak ta Regionova byla ještě Regiofox, vážně nevím jak se mi to mohlo stát…

M19
janvagala

Kontrola kvality jsou žabomyší války? Neštěstí v Norsku je smutné o tom žádná.
A jen tak mimochodem, píše se mrtvý.

M19

Kontrola kvality ne, příspěvky zde ano, protože ty příspěvky nejsou moc věcné. Spíše ideologické a proto žabomyší.
Jen tak mimochodem, ano překlepl jsem se. Ukojil jste svou potřebu si ulevit? Dodám jen, že váš příspěvek je názornou ukázkou zdejší pasivní agresivity a demagogie.. 😉

Ferda

Tak Ty ses povedl…

Petr

To je od tohodle individua normální. Nejdřív napíše nějakou blbost, pak poučuje. Typickej troll

janvagala

To, že neznáš pravidla českého pravopisu, je prostě ostuda. Já se ukájet nepotřebuji, od toho si tady zjevně ty. K tématu prd, ale sežral moudrost světa.

Vít Jůza

Je typické v takovéto diskusi napsat „si“ místo „jsi“.

Jihočeský velkoměšťan

Proč třeba do PID lítačky (aplikace) nepřidat možnost reportování konkrétních problémů se spoji? Jsem si jistý, že minimálně šotouši by často i rádi např. zadali, že jede nesprávný typ vozu.
Pak by stačilo, aby pověřený pracovník dorazil do cílové stanice vlaku, kde by si „odchytnul“ reportovanou soupravu a informaci formálně potvrdil nebo vyvrátil.
Vedlo by to k menší personální potřebě kontrolorů.

Al de Baran

Myšlenka se mi zamlouvá – ale s tou personální potřebou bych byl opatrný: takovýhle sběr dat by mohl lehce vést k zahlcení kontrolorů a potřebě je naopak personálně posílit…

Jihočeský velkoměšťan

Pak by to akorát ukázalo, jaké extrémní množství problémů ve vlacích je. Lepší, když jde kontrolor jen po reportech, než když jde naslepo a zbytečně plýtvá čas kontrolou bezproblémových souprav.

Air Traveller

vedlo by to k vetsi potrebe zpracovatelu podnetu – uz vidim ty stovky a stovky “podmetu”, z nichz polovina by byla nesmyslna a druha polovina ve stylu “pruvodci se na neusmival”

Jihočeský velkoměšťan

Přímo v appce by to chtělo (intuitivně!) roztřídit. Nepodával by se textový report, ale vybralo by se podle ikonky např. toaleta, řazení vozu atd. a pak by se z předvyplněného výběru možností vybral konkrétní problém. Text by byl jen dobrovolný pro doplnění.

Příklad reportu – na co klikat:
Ikonka topení/klimatizace -> Nefunkční klimatizace -> 3. vůz soupravy -> Doplňující info: „průvodčí to řešila, ale nešlo to i tak.“

Pro třídění důležitosti máme dnes už snad AIčko. Nebyl by snad takový problém něco jednoduchého natrénovat pro hodnocení důvěryhodnosti (hlavně podle doplňujícího textu).

Jiří Kocurek

Z nějakého důvodu nám PR oddělení jezdí s konkurencí …

Samožřejmě žo to šotouši znežijí podle svých osobních sympatií.

Jiří Kocurek

Skutečné řazení se hlásí do ISOŘe.
https://isor.spravazeleznic.cz/

Budeme věřit, že to nefalšují.

Z. Lapil

Přesně tohle neznám, ale na MujVlak je j dispozici tandartni a podle poteeby i mimořádné řazení.
Je pravda, že to sleduje spíš náhodně a že některé mimořádnosti jsou z hlediska cestujícího vysloveně neviditelné.

Ferda

Bál bych se zneužití v neprospěch některých dopravců… Každej šotouš má přeci tu svou barvu, kterou by tvrdě hájil…

s J.

A na všechno budeme mít aplikaci. I na utření pozadí. Jen ať peníze z eraru létají z okna za programování těchto a dalších nesmyslů.

Vy neumíte vyplnit tenhle formulář na webu?

https://pid.cz/kontakty/

xyz

K té fotce – zrovna v minulém týdnu jsem vícekrát viděl „jihoexpresní“ zastaralé vozy i na R11 (symbol trasování „Vltavy“ na boku vozu).

Tomariero

Už pomalu dochází k přesunu lepších vozu R11 aby to do začátku gvd sedělo s plánem nového řazení.

Michal

Mohu se zeptat, proč se vlastně pořád řeší jenom kontrola dálkových spojů? Neměly by se kontrolovat všechny linky?

SaulGoodman

Protože regionální spoje objednávají kraje (případně obce, či jejich svazky), které většinou mají své kontrolory, nebo přinejmenším pracovníky jejich integrovaných systémů, kteří to mohou dělat. Zatímco u dálkových linek dosud byla situace, že to mělo teoreticky kontrolovat v celé zemi asi 8 zaměstnanců jednoho oddělení ministerstva dopravy, kteří ale mají normálně svou agendu práce a ty kontroly jsou jaksi nad její rámec, takže se k nim celkem logicky nemají moc kdy dostat.

Michal

A to je přesně důvod, proč by o tom kraje vůbec neměly rozhodovat. Pak to na regionálních tratích vypadá jak vypadá, když to kraj nijak nekontroluje.

xyz

Kraje by o tom neměly rozhodovat PROTO, že mají své kontrolní pracovníky?

Tzn. raději aby nebyla kontrola žádná? 🙂

Michal

Ale na některých ta kontrola je ŽÁDNÁ už teď, protože je kraji ukradená.

kubisek

Když se ve škole učilo chápat psaný text, že jste tenkrát chyběl?

Michal

To, co nechápu, je nespravedlnost na železnici, která spoustě lidem přijde naprosto normální.

Air Traveller

jaka nespravedlnost?

Michal

Jak jsem řekl, že kraje nepřístupují k tratím rovnoměrně.

Air Traveller

dobre, ale co je na tom nespravedliveho?

kraje si tam plati dopravu, tak je jejich starosti, aby si to ohlidali.

a pokud si to neohlidaji, tak je to na volicich, aby je u pristich voleb kopli do zadku.

Michal

Co není? Proč může někdo centrovat naprosto normálně jenom proto, že bydlí na lepším místě?

A mě nezajímá, co platí kraj, ale co platím já.

MartinS.

To je ale strašná nespravedlnost. A nejhůř jsou na tom ti, kteří bydlí někde, kam koleje nevedou. Ti potom vlakem nemůžou jezdit vůbec. S tím by se mělo něco dělat, když bydlí na horším místě;)

Michal

No nevím. Ty staré autobusy jsou už jenom ve filmech, v reálu jsem je už hezky dlouho neviděl. A největší extrém je, když během výluky jezdí autobusy, které jsou milionkrát lepší než vlaky. Pamatuji si, jak jsem cca dva týdny musel jezdit část autobusem. A bylo to v létě, kdy bylo ve vlaku na zdechnutí, ale v autobuse klima byla. Jako haló? Ať jdou ČD do p*dele s těma šrotama.

Air Traveller

cesky by to neslo?

to, ze si to platis ty, je uplne irelevantni.

stat nebude kontrolovat to, co si objednaly kraje. tecka.

Michal

Ano, takže platit za mizerné služby je nepodstatné? Řekněte mně jediný důvod, proč bych měl v létě platit za cestování vlakem bez klimatizace? A s těmi řeči, že v minulosti neměly vlaky klimatizace vůbec, si víte co. Mě nezajímá, co bylo v minulosti, ale co je teď.

Jiří Kocurek

Jaká nepravedlnost? Že kraje kontrolují, MD nikoliv a tak se musí kraje zrušit?

Michal

Krajům by se měla řešit ta možnost o tom rozhodovat, protože kraje kontrolují jenom soukromé dopravce, u ČD je to výjimky, většinou je vůbec neřeší.

Ondra

Kraje kontrolují u toho, u koho mají objednanou danou dopravu na dané lince – a je jedno, jestli to je zrovna „státní Tonda“ nebo „soukromý Fanda“… 🙂

janvagala

Nezlob se, ale seš úplně mimo. Četl si ten článek? A tou nespravedlností myslíš co?

Jiří Kocurek

Přečtěte si ještě jednou, na co reagujte. Kraje opravdu nemůžou za to, že MD je jenom 8 kontrolorů a ti nestíhají.