Větší dotace, více trolejbusů. Jihlava zdůvodňuje zrušení tendru s levnějšími Turky

Jihlavský dopravní podnik hodlá nakoupit místo 12 nových trolejbusů minimálně 15.
Dopravní podnik města Jihlavy (DPMJ) nedávno zrušil po devíti měsících soutěž na dodávku 12 trolejbusů, kterou vypsal loni v září. Předseda představenstva DPMJ Radim Rovner vysvětluje pro deník Zdopravy.cz důvody, které podnik k tomuto kroku vedly.
„Zakázka byla zrušena, protože se objevily další dotační možnosti. DPMJ tak reaguje na další možnosti získání dotačních zdrojů z IROPU a Modernizačního fondu. Budeme totiž moci čerpat dotace na nové vozy ve vyšším objemu. Místo 12 nových vozů nakoupíme minimálně 15 nových a v dohledné době pak dalších pět nových. Celkem tedy můžeme mít v Jihlavě dvacet nových vozidel – 14 parciálních trolejbusů a šest standardních trolejbusů,“ sdělil Rovner.
Ve zrušené soutěži s odhadovanou cenou 141,3 milionu korun dopravce poptával šest dvounápravových klasických trolejbusů a šest dvounápravových parciálních strojů, které ujedou na baterii mimo troleje až 15 kilometrů.
Do soutěže přišly dvě nabídky, od tuzemské Škody Electric a od tureckého výrobce Bozankaya. Levnější byli Turci, kteří přišli s cenou 141 milionů korun, Škoda nabídla 157,7 milionu korun. Cena byla jediným kritériem tendru.
Jihlava nákup trolejbusů zdůvodňuje pokrytím nových tratí, které ve městě v poslední době vznikají.
Bozankaya nabídla trolejbusy nedávno i do Českých Budějovic, nabídla nižší cenu, ale pro nesplnění podmínek byla vyřazena. Vítězem tendru byla vyhlášena v Praze, kde ale není dosud podepsána smlouva.