Větší autobusy, častější spojení. Tři kraje rozšíří spojení Prahy se Šluknovským výběžkem
Autobus Scania Irizar pro ČSAD Střední Čechy. Foto: Liberecký kraj
Dojde k zavedení zrychlených spojů mezi Českou Lípou a Mělníkem.
Kluk mi na odkaz hlásí:
Jo tím jsem jel do Lípy, nikdy víc, radši historickou karosou!
Krásnej bus, ale místa mezi sedačkama pro normovanýho člověka 65kg bez bundy.
Já se z těch pisálků fakt picnu, to nejsou autobusy Scania, ale Irizar. Do Irizarů se zabudovává motor Scania, Volvo, MAN a i třeba Mercedes. To stejné Regiojet používá autobusy Irizar i8 a Irizar PB s motory Volvo a Scania. Autobusy Scania vypadají úplně jinak.
A taky nejsou pro ČSAD Střední Čechy jak jenu fotky napsáno, ale pro ČSAD Česká Lípa, která to bude jezdit jako subdodavatel.
Pane Sůro, je to Irizar Scania ne Scania Irizar
České zastoupení Scanie nicméně používá označení Scania Irizar 🤷♂️
https://www.scania.com/cz/cs/home/products/buses-and-coaches/travel-operations/scania-irizar.html
Ne, je to Scania s nástavbou Irizar.
Auto vyrobí ve Švédsku a Španělé na to udělají nástavbu.
Auto? Snad podvozek ne?
Přesně tak a vyrábí se to ve Španělsku, tam se ten autobus i zkompletuje s těmi podvozky Scania, Volvo, MAN, MB podle tohoto s kterým hnacím ústrojím do zákazník chce. Regiojet používá Irizary i8 a Pb a motory Volvo nebo Scania. Ale je to stále Irizar!!!
Tak prosím vás – je to Irizar a Scania do toho dodá hnací jednotku a to že si to Scania vydává marketingově za svůj bus je špatně. Scania vyrábí autobusy, ty ale vypadají jinak. Když v tom je motor Volvo, taky to není autobus Volvo ale stále Irizar
A nezáleží spíš na tom, kdo je integrátorem, tzn. od koho je to koupené? Protože ta spolupráce jde na obě strany.
Když v roce 2004 Irizar vyhrál autobus roku, držitel toho ocenění byla „Scania Irizar PB“.
Když v roce 2011 RegioJet objednával nové busy, objednával typ „Volvo Irizar i6“ a smlouvu měl s Volvem, nikoliv s Irizarem.
Takže tak.
https://www.irizar.com/en/products-technologies/all-models/irizar-i4
Skvělej autobus, jeden z nejlepších, co jsem kdy řídil.
Ještě, že lidi ze Šluknovského výběžku tohle médium nečtou. Do Šluknova nejede ani jeden bus. Do Rumburka, jestli vidím dobře, 2 denně. Vše ostatní končí ve Varnsdorfu. Bydlet opravdu ve výběžku, tak je tohle k pláči.
Zrovna před týdnem jsem se o tom bavil s kamarádem ze Šluknova… říkal, že jediné rozumné spojení je dojet autem do Rumburka a pak přímákem do Prahy…
Případně rovnou vlak přes SRN s přestupem v Dc. I když ta cestovní doba není žádný zázrak, ale grafikonu snad dojde alespoň ke zlepšení souprav na R20.
QuickBus jezdí zas trasu Šluknov-Jiříkov náměstí- do Prahy jednou za rok= vždy na vánoce, proto bych podpořil návrh Jindřicha Jurajdy starosty Jiříkova-Filipova o prodloužení dosud končících 400 Střížkov-Varnsdorf-Rumburk až do Jiříkova-Království a konečná Šluknov-Terminál, klidně by QuickBus a Hemtrans mohly zajišťovat subdodávky lince 400. Konečně jsem se přeorientoval z Vlaků na Autobusy. Už trať 088 Jiříkov-Rumburk nikdo nepotřebuje autobusy jsou TOP. Říkám kéž by tarif PID platil až do Jiříkova-Šluknova a dalších sousedních krajů a zrovna pro autobusy. K čemu tu potřebujeme miliardu aplikací, systémů a tarifů? DÚK,IDOK,IDPK,IDOL,IDSJK,VDV,IREDO se mohou sloučit do PID tarifu, stejně lidé z těchto krajů jezdí… Číst vice »
Nevím proč jásáte? Kdyby se zlevnit tarif EC Praha – Badschandau tak jste ve Šluknově efektivněji než autobusem!
Ale prdlajs.
Praha-Bad Schandau EC 2 hodiny, další hodina U28 do Šluknova,
(a to jen proto, že EC nikde nestaví), když pojedete rychlíkem Labe (R20+U28) bude to 3,5 hodiny.
Autobusem s přestupem ve Varnsdorfu (400+410) 3 hodiny 20 minut. A to jen proto, že 410 jede přes Jiříkov a Království, nikoli nejkratší cestou přes Valdek.
Takže je to plus mínus stejná doba.
Vlakem je to zajímavější jen pro obce před Šluknovem (Poustevna, Vilémov, Mikulášovice, Velký Šenov)
Tak 1) DUK je lepší, než tarif PID, který stejně bude muset chtě nechtě jednou tímto rozšiřováním přestat býti pásmovým, ale bude muset být zónovým. Pokud by jste zůstal u tohoto modelu, bude v nějakém pásmu 12 a výše jezdit skoro každý z místní frekvence jen za jednozónovou jízdenku. Tím by jste měl Šluknov – Varnsdorf v zóně třeba 25 a všichni by jezdili za jednozónovou jízdenku, což je nesmysl. 2) Návrh pana starosty je naprostý nesmysl (stejně jako jeho smetištní návrh). Tím by jste naprosto rozbil kvalitní spojení výběžku linkou 410, která v prokladu se 401 zcela kvalitně obsluhuje… Číst vice »
1) už dneska tarif PID vyžaduje, aby se jelo z/do/přes Středočeský Kraj nebo Prahu. Samotná jizdenka na pásmo 14 nemá smysl, místní cesty podle místního tarifu. Koupit si PID jízdenku na pásma 10 – 25 a jezdit s tím Šluknovskou MHD to by asi šlo, ale proč bych to dělal.
To byla reakce na to, že by pisatel chtěl zrušit ostatní tarify. Pak by samozřejmě padla věc, že musí jet přes SČk.
Tady ty nízkopodlažní autobusy s tvrdýma sedadlama to musí být jízda .Nedovedu si představit v tom sedět jako cestující do České Lípy
Zrovna tyhle Irizary jsou ale „klasická“ vysokopodlaha, jen u prostředních je výsuvná plošina pro vozíčkáře 😉
Asi v autobusech nemáte moc velký přehled
Ale má. A má pravdu, je to normálně vysokopodalžní bus se zvedací plošinou:
https://seznam-autobusu.cz/vuz/128901
Jo, vysokopodlažní autobusy má student Agency .
Ale to jsou Irizary i8 a PB
Spíš ten přehled nemáte vy.
Sedačky jsou úplně v pohodě, navíc tam je dost místa pro nohy i pro vyšší lidi. Pražská tramvaj to opravdu není…😀
Jet s tímhle spojem je normální autobusová tortura. Radši se zúčastním loterie s jízdou vlakem společnosti Arriva. I když musím přestoupit v MB, ale aspoň mě to doveze až do centra.
Tak zrovna Střížkov je cajk, hned na metru a za 10 min jste na Venclu,,,
Stříškov není špatný, jen nemá před odjezdem žádné zázemí, takže na větru a dešti (dobře, můžu se schovat do metra)
Je tohle oficiální pidžamo? Na podstatně kratších autobusech jsou často pruhy dva, tady u dlouhého z nějakého důvodu jen jeden.
V PIDu je je půlka, zbytek si domaloval ÚK a LBK dle libosti
Ještě mohli dát zelený zadek. To by byla nádhera 😂
Zajímavá volba, díky za objasnění
Tady je to i s další grafikou. Aspoň barevně to ladí.
https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/403765#photo
Graficka kombinace na mezikrajske linky – motiv pid i idol.
To je teda taskarice, design manual pro pid byly vyhozene penize, kdyz si to kazdy namaluje, jak chce. Ceska cesta, jako vzdy:)
Neřekl bych, vždyť je to podle toho design manuálu namalované, akorát ne celý bus 🙂 Jako celek to nevypadá špatně, samozřejmě s ústeckou zelenou by to dost dobře dohromady nešlo.
A za chvíli máme PID až do Královeckého kraje (snad už bude brzy opět náš)… 🙂
Ty barvy to je strašlivá příšernost.
Autobus vynechá 17 zastávek a ušetří 5 minut? To to za to skoro ani nestojí.
Praha – Česká Lípa 10min.
Už pro ten pocit, že to pořád nezastavuje, to za to stojí.
Ale např. do Mutějovic, Svojetín atd. to bude 20 min. na 415 a to už je famózní.
Tak na 415 „jen“ min.
Je-li dostatečná frekvence pro celé delší rameno, aby byl autobus využit i bez zastavování cestou, tak proč by ji měl zbytečně rušit a otravovat dalším zastavováním? Berte to jako vložené (posilové) spoje pro „dálkovou“ frekvenci – zastávkových spojů je tam i tak dost.
Občas s ní jezdím. Tam člověk nenarazi na spoj který by nebyl narvany. Tam by se uživil i Jancura 🙂
Jančura kdysi o lince Praha – Česká Lípa přemýšlel, ale tenkrát z toho sešlo a už nikdy o to neusiloval.
No jenže to by mu zase kraj hodil klacky pod nohy že tam jezdí dotovaná linka
Velkému zájmu se nelze divit, protože současná železnice nemá neději dosáhnout aspoň vzdáleně podobných cestovních dob, navíc mezi Prahou a Českou Lípou jede autobus značně jinou trasou než vlak.
Před už mnoha roky (ještě za bolševika) ČSD zkoušely asi 2 roky vést páteční odpolední posilový spoj = 1 motorový vůz v závěsu na turnovském rychlíku do Bakova n/J. a dál samostatnou jízdou snad až do Rumburku, ale ani to asi nemělo žádoucí úspěch, protože to dlouho nevydrželo: silnice je zjevně výrazně kratší, a proto ve výsledku i rychlejší – a lepší už to asi ani nikdy (bohužel) nebude.
Irizar na fotkách patří ČSAD Česká Lípa. To bude nějaká subdodávka?
ano
Foto číslo 3: naštvanější pohled už snad ani být nemůže 🙂
To je muž maximálně koncentrovaný na svou práci. 😉
Nemám rád busy, ale té Scanii to pyžamo sluší
To není Scania ale Irizar
Pyžamová noční můra.
Tak už jen ten záchod chybí!
PS: přístupný bude pouze pro držitele Lítačky
Ten se do I4 nedává, až od modelu I6S
Souhlasím, záchod na této lince by již měl v této době být stadardem.
Na jednu stranu se vymýšlí co vše musí být pro postižené cestující (což jim samozřejmě neberu a je to dobře), ale na klasické cestující se nemyslí. Nad 90 minut jízdy by mělo být WC povinné.