Větší autobusy a více spojů. Říčany soutěží dopravce pro MHD na dalších deset let
Minibus Rošero v říčanské MHD. Foto: ICOM Transport
Vítěz soutěže získá desetiletou smlouvu, místo šesti autobusů bude denně nasazeno devět.
Takže Říčany požadují autobusy kategorie M3 (nad 5000 kg), třídy II pro minimálně 21 sedících, s celkovým počtem míst minimálně 41, délkou nejvíce 8050 mm a nízkopodlažní částí minimálně mezi dveřmi.
Existuje na relevantním trhu jiný autobus, který splňuje tato kritéria než ISUZU Novo Citi Life?
Nevím co pro vás znamená relavantní trh, ale napadá mě ještě Karsan.
Karsan e-ATAK měří na délku 8315 mm.
Nejsem znalcem místní dopravy. To je tam takový provoz, že je potřeba oběh devíti autobusů?
Jsou tam hlavně velké vzdálenosti, Říčany jsou převážně rodinné domy sem tam bytový dům a pár paneláků. MHD Říčany pokrývá i Pacov, Kuří, Voděrádky, Strašín, všude spousta nových satelitu s mladými rodinami a děti jezdí do škol v Říčanech.
Pro omezení IAD dobrý krok
Ale asi jen pro školní dopravu ne?
Mohu vědět proč mám mínusy za dotaz?
Nejsem znalec místní dopravy, asi proto. Ale máte potřebu se k tomu vyjádřit se.
Však se normálně slušně zeptal, protože to tam nezná. Mě to přijde jako rozumný slušný dotaz. To už je dneska taky špatně?
Co je špatně na mínusu? V podstatě ty mínusy potvrdily, že se ptá správně.
Pako si ten nick zvolil s rozmyslem a zodpovědně.
Tak třeba právě proto, že není znalec místní dopravy, tak se na to ptá. 😉
Potvrzují, že hlavně školní linky jezdí plné, ráno jsem viděl ve Strašině zastávku plnou dětí všeho věku. Nejsem si jist, že ty delší autobusy se všude vejdou, linky jsou vedeny místy úzkými uličkami.
Ale oni nejsou delší, jen nepatrně širší.
Cože? úzký polní cesty a oni tam chtějí větší autobusy? Kromě školáků beztak vozí jen vzduch. A řidiči zásadně nedávají přednost v jízdě.
No v poslední době jezdí právě už celkem plné. Trvalo to, ale lidi si postupně zvykají
a řidičky přednost v jízdě dávají?
Znova, nejsou větší. Jen o pár Cm širší, toť vše.