Veselí nad Lužnicí promění opuštěný koridor v cyklostezku, vypsalo tendr
Opuštěná stopa IV. koridoru ve Veselí n. L. Vznikne zde cyklostezka. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Veselí nad Lužnicí získalo násep staré tratě po přeložení IV. koridoru na území města do nové stopy.
Zase asfalt lobby. Zatím to fungovalo bez něj zcela O.K.
Proč asfalt? Cyklisté furt tvrdí jak jsou eko. Tak stačí vytrhat koleje a štěrkové lože zaválcovat do roviny. Alespoň bude zachována schopnost vsakovat vodu. Navíc, vyjde to levněji. Výrazně!
A přece jste přišel , ten který ví o cyklistech FŠECKO …
Proč nevyužít příležitost pumpnout Brusel?
Docela by mne zajímalo, kdy dojde k zahájení stavby cyklostezky po bývalém tělese trati mezi Doubim a Sobeslavi.
A je to v plánu? Aktuálně se dá v celém úseku jet na kole po místních silničkách nedaleko bývalé tratě, teoreticky by se to dalo lépe využít přímo v Soběslavi ale i tam se prakticky v trase dráhy jet na kole dá.
Dokončuje se (nebo je čerstvě dokončen) projekt pro ÚR.
Navézt, rozhrnout a zaválcovat prosívku, které se v každém lomu rádi zbaví, to je fakt na projekt, územko a stavebko.
Kde jsou ty casy, kdy Sheinherr machroval v Praze s tim samym na zruseny trati ve Stranicich. Ale porad nic nevidim
tak pozor, tady mají 4 roky náskok, to je mimořádně nefér 😀
i když teda koukám na katastr a v praze z toho ještě není oddělený pozemek, takže nějakých 8-10 let na přeměnu z opuštěného drážního tělesa na cykostezku holt budeme muset vzít jako běžnou věc. jestli je to hodně nebo málo? kdo jsem, abych soudil…
Tam do toho, včetně delé tzv drážní promenády , bohužel a naprosto nečekaně hodil vidle VRT a stavba je pozastavena kvůli jednání . Další přicházející jobovkou j propadnutí získaného pravomocného územního rozhodnutí a to již počátkem dubna 2025 . Údajně se jedná o to, že s částí kolejišť se nově počítá pro odstavy VRT o čemž snad teď jedná Praha ( Odbor dopravy) se Správou železnic . Podle mě je hodně nepravděpodobné, že by se tam do konce března koplo do země a tím se “ zahájila stavba“ a nebylo potřeba nové územní rozhodnutí…
no nevím, když odhlédnu od zamýšleného začátku a konce, kde by to chtělo ukončit nějak provizorně, aby tam případně měly VRT trochu prostoru, tak ta původní stopa https://mapy.cz/s/notecotode do bývalého seřaďovacího nádraží, kde se počítá s odstavy https://mapy.cz/s/dutabuhuro zrovna nezasahuje. ale tak pěstování akátů a chov bezdomovců na opuštěných drážních pozemcích je taky činnost. dokoce činnost snadná a přinášející rychlé výsledky. jenom teda výsledkem jsou bezdéčka a trní no…
Ve Vaselí je rozdíl – trasa je veřejností používaná. Označeno je to zákazem vjezdu motorových vozidel, s šotolinovým povrchem. Přeměna ve stezku tedy posune komunikaci kvalitativně vpřed (nový povrch), zlepší bezpečnost v křížení s ostatními komunikacemi a protáhne trasu pro cyklisty až k nádraží, kde chybělo cca 100 metrů (starý chodník).
Aktuální pražské vedení nemá o žádné cykloprojekty zájem, většina aktuálních projektů jsou opravy chodníků. Veškerá záminka, která může běžící projekt zastavit, je pak vítaná.
Chodníky taky magistrát převedl do režie městských částí, ať se o ně starají samy. A oprava je mnohdy potřeba, protože je ostuda v jakém oraništi se někde musí chodit, akorát to dlouho trvá než si projde každý požadavek na opravu byrokratickým kolečkem.
Pokud vím, tak jsem po zrušení té trati tehdy četl, že to v plánu je. Ta trať by byla zajímavá zejména v Roudne.
👏👏