Věrnostní program OK Plus Českých aerolinií skončí, nevyužité míle budou smazány
Airbus A320 letecké společnosti ČSA v Praze. Zdroj: Letiště Praha
Podle společnosti nedávalo dlouhodobě smysl udržovat věrnostní program v takto komplexní podobě vzhledem k omezené nabídce destinací.
A už vysvetlili ako to bude so SkyTeamom? Budú tie QS operované lety pod značkou ČSA stále súčasťou aliancie („pre cestujúcich sa nič nemení“), alebo koniec?
Myslím si, že vyhledem k tomu, že už nebude ani OK Plus ani business class (podívejte se do rezervačního systému na listopad), je jasné, že se SkyTeamem je nutné se rozloučit.
Ve zkratce mění se vše, jenom to asi nechtějí přiznat, aby neměli negativní PR z toho, že fakticky ukončují existenci ČSA. Takto po kouskách si toho nikdo nevšimne.
CSA konci ve skyteamu s koncem platnosti letniho letoveho radu.
A je to už niekde oficiálne potvrdené? Lebo ako domnienku to chápem, tiež mi to príde pravdepodobnejší scenár, ale nie ako nevyhnutný scenár. A nech googlim ako chcem, nikde som tú informáciu zatiaľ nenašiel.
Další, byť nepodstatná součást pomalé smrti ČSA.
Nepodstatná součást?
Konec FFP a prémiových služeb pro cestující je nepodstatný?
Tak to potom opravdu nechápu, co si představujete pod pojmem „podstatný“…
Reálně kdo ty služby při těch omezených destinacích využívat? I dle komentářů zde na webu skoro nikdo…..
Pokud by to byla podstatná aerolinka je to podstatné.
Info pro členy programu OK plus. Bonusové letenky na lety ČSA na letní sezónu do 26.10 už se nenabízí, skyteam awards letenky je telž marná lásky snaha i když vám apka point.me najde, že bonusová letenka je k dispozici. Jediné na co jdou využít je vstup do salónku na letišti v Praze – jeden vstup 5 tisíc mil můžete darovat komukoliv platí 3 měsíce od vystavení.
awardy se porad najit a koupit daji, jen to chce hledat.
ale vyber nic moc, ona ta dostupnost je dost mizerna, imkdyz to clovek bookuje deset mesicu predem. natoz ve spickove casti sezony.
Tak Uz to ČSA ukoncete kompletně. Charterova aerolinka totálně zničila a zabila ČSA. Na co si v těch hloupých křídlech hrajete? Patříte k jedním z nejhorsich evropských leteckých společností,mimo cestovek s Vama nikdo normalni necestuje protoze jste drazí, služby tragické a ještě bezpecnost leteckého provozu je vám k smíchu…
Miluju hejty na Smartwings, jeden píše že jsou drazí, druhý že jsou levná šmejdská aerolinka. Už si něco vyberte a nadávejte aspoň jednotně. 😉
Jsou low cost šmejdská aerolinka za drahý peníze. To se nevylučuje. 😉
Low-cost high-fare carrier.
Jako letový zaměstnanec společnosti s Vámi souhlasím. Hlavně bohužel s tou bezpečností provozu. Přemlouvání k létání přes maximální normu, lety které skončí pár metrů od terénu.. je toho hodně o čem se nepíše
Takže kdo bude ze stávajích posldeních zaměstnaných bohatýrů CSA vybrán, aby v říjnu provedl slavností zhasnutí vypínače? Smutný konec jedné tradiční aerolinky, ale dalo se to čekat. Bohužel.
Na slavnostní zhasínání loga na budovách a světla v kanclecg by si mohli pozvat i třeba někoho ze Slavie jako speciálniho hosta
Veřejná výzva k nevěře?
Prostě záchrana ČSA na způsob pana Šimáněho…
Bez simaneho by tu csa uz hezkych par let nebylo. ani v podobe znacky.
Takze bych se na te zachrane uz nejak netocil.
.. už nekuř tu trávu!
Proč? ČSA za covidu zbankrotovaly a on jediný věřitelům nabídl restrukturalizační program. Tak tady to máte, mohly být buď zaniklé nebo holt překopané tak, aby byly schopné existovat bez ztrát.
To máš pravdu.. nabídnul.. že zachová provoz ČSA. a co s ČSA udělal?
No, udrzel je a ted se z CSA stane materska firma holdingu a holt lety budou pod znackou QS.
Zkus pochopit, ze kdyby Simane CSA v roce 2018 nekoupil, tak se tady uz 6 let nebudes mit nad cim rozcilovat, protoze CSA by tady uz sest let nebyly ani ve verzi “polomrtvola na hadickach”.
…Tebe bych opravdu nechtěl potkat.. buď jsi tak “ zpracovaný”, nebo …. ale moc toho o historii ČSA nevíš.. ani o emis. povolenkách.. ani o .. ale.. škoda mého času s Tebou o něčem debatovat ..
tak povidej, kdo jeste stal ve fronte , kdyz se stat polokrachujicich csa zbavoval?
podle tvych vykriku by clovek cekal, ze se zajemci o csa ve fronte doslova predbihali…
.. je mi Vás líto…. bylo mi jasný, že na můj argument nebudete pane travelo reagovat. nechcete.. a asi ani nemáte jak .. tak víte co? nechte si tu svoji “pravdu” a já tu svoji.
proboem je, ze zadny argument nezaznel. tudiz nebylo na co reagovat.
Jojo klasicky pindy o zachrane Csa Simanem.. co se argumentu tyce staci se podivat na ucetni zaverky podle vas „polokrachujiciho“ Csa rok 2017 koncilo cistym ziskem 267 mil, v r.2018 287 mil.. nakup Csa nebyl zadna charita a uz vubec tam nikdo tam nic nezachranoval, prave naopak..
No, provozuje je po svém. Berte nebo nechte být. Je to horší než kdyby se v bankrotu zlikvidovali konkurzním správcem?
Lidi se pořád pomazávají nějakou nostalgií, ale s tím žádná aerolinka daleko nedojde a velká část už je v propadlišti dějin. Letecký trh je žraločí, takže nějaká rozmazlování zákazníků bez ohledu na ztráty, jako v posledních dekádách, nečekejte. Ani mi to není líto, když vám jak to jelo od Tvrdíka pořád z kopečka.
Pro mě je vlastně jedno jestli bude létat s livrejí ČSA pod licencí QS nebo něco jiného. SkyTeam FFP mám, ale fakt ne u ČSA.
Tak ono nejde jenom o insolvenci po covidu. Uz koupe CSA v roce 2018 zachranila CSA od rychleho konce.
Tak to samozřejmě nikdo nechce slyšet, protože pořád lidi žijí v mlze představ, že to mohla koupit… nevím Lufthansa, že jo nalejt prachy a udělat z nich druhý SwissAir i když to SwissAir nebyl. 🙂 Sice nikdo zájem neměl, ale představy jsou to vzrušující.
CSA znicil stat. A mne vubec nevadi, ze CSA se privatizovalo. Naopak. Stat nepotrebuje leteckou spolecnost, natoz ztratovou! A ze CSa v dobe statu bylo ztratovy hrozne moc, to nikomu nevadilo. Zamestnanci preplaceni, ztratove linky… Jako Ceske drahy. Taky bych je zprivstizoval nebo zuzil.
A navic Ceska republice staci bohate jedna letecka spolecnost. Smartwings s CSA nyni funguji mnohem lepe.
Je velký problém, aby vstoupil do Sky Teamu QS? Vůbec nevím, jestli je to možné nebo, jestli by QS chtěli.
No, tak QS by primárně nechtěli. Pro leisure aerolinku to nedává smysl. Navíc, celá tahle anabáze zavání snahou vyvést ČSA že SkyTeamu, takže pokud by tam následně vstoupili QS, tak to celé bylo k ničemu.
Možné to je, pokud by to QS chtělo.
Nicméně, nabízí se otázka, proč by to dělal? QS je pořád primárně charterowka/lowcost, a z členství v nějaké alianci vyplývá spousta povinností, které u lowcost / charteru moc smysl nedává…
Není to možné.
Bez FFP a prémiovoých služeb nelze být členem žádné aliance. Nedává to ani smysl…
Četl jste někdo někdy podmínky OK plus? Je tam drobným písmem uvedeno,že program lze že strany aerolinky kdykoliv ukončit a míle v tu chvíli ztratí platnost? Ty míle znamenají nějakou plnící povinnost a pokud to tam není, máte někdo pocit, že je to právně v pořádku? Nechápu, proč se nemohli domluvit třeba s FB (AF/KLM) plus třeba Hiltonem a dát lidem možnost míle vyměnit.
Ano, je to tam uvedeno. A nikoli malým písmem, ale písmem stejně velkým, jako ostatní ustanovení. Možná by neuškodlilo, kdybyste si je přečetl před tím, než tady začnete ČSA z čehosi obviňovat. A k té druhé části – k tomu, aby se někdo „mohl domluvit“ je potřeba dvou. K tomu, aby se ty míle překonvertovaly z OK Plus na (třeba) FB, by krom toho, že by musela být vůle na obou dvou stranách, tak by taky muselo ČSA vysázet nemalý množství peněz na dřevo 🙂 IMHO tam míle má už jenom pár (jako že opravdu pár) lidí, kterým ještě náhodou… Číst vice »
Že je to relativně marginální problém, protože už jen pár lidí ještě do OK plus sbíralo míle, je mi jasné. A že by aerolinku něco stála výměna mil za míle v jiném programu, je snad logické. Ty míle měly nějakou hodnotu a bylo by logické ji držitelům nějak kompenzovat a je jen říci, máte pár týdnů na jejich proletění.
Pokud stát přivede na buben i ČD,taky budete chtít převést ČD body třeba na lítačku?
Pokud ČD zbankrotují, je to jiná věc. A pokud by někdo měl body, svojí hodnotou odpovídající třeba deseti jízdenkám mezi Aší a Břeclaví, je tu teoretická otázka, zda by se nemohl přihlásit do insolvenčního řízení.
Ony ty míle nejsou něco drobného, co dostanu jako malou odměnu od aerolinky. Spousta aerolinek aktivně nabízí nákup mil. Představte si, že někdo koupí v akci míle za sto tisíc korun a pak mu přijde dopis, že míle je musí vyletět během 5 měsíců. Samozřejmě míle OK by v posledních letech koupil jen blázen, ale principiálně to prostě není v pořádku.
Ty míle jsou forma bonusu, takže pochybuji, že můžete požadovat jejich převod jinam. Hodnota to je bonusová, ne reálná (proto to neoznačují finančními částkami ale mílemi). Stejně jako vám nijak nekompenzují klasicky expirované míle i když samozřejmě (pro držitele) nějakou hodnotu mají.
1) Míle se dají převést za míle/body v jiném programu, třeba míle aerolinky za body Hiltonu a naopak a stejně tak body banky za míle aerolinky apod. Dělá se to naprosto běžně.
2) Pokud si míle nakoupím, tak např. United povoluje v některých akcích nakoupit až 450 tisíc mil za rok, což s daní dělá nákupní cenu přes 8 tisíc dolarů. Vy byste takovou částku považoval za nějaký drobný bonus, který Vám můžou jen tak vzít.
3) S expirací počítáte a je vždy dostatek možnost, jak platnost mil prodloužit. A spousta aerolinek již od expirace ustupuje a míle máte doživotně.
Aha, to jistě, to je něco jiného než jsem myslel já. Já myslel třeba převedení z věrnostního programu OKplus na SKIPASS.
Ale i to se běžně dělá. Sice ne obvykle z věrnostního programu aerolinky, nýbrž třeba banky (body za nákup kreditní kartou), ale to je jen technický detail:
https://thepointsguy.com/guide/planning-your-ski-trip-with-points-and-miles/
A jestli jste myslel skypass (KE) a ne skipas, tak ono jde jen o vůli aerolinek se domluvit.
Ano SKYPASS KE samozřejmě, děkuji za upozornění. O lyže nejde. 😀
Přesně, jde jen o domluvu, Podle mě je problém, že ČSA nemají moc co nabídnout jako kompenzaci tomu druhému členovi který získá závazek, ale do jejich byznysového vztahu nevidím.
Raději se přiklonit k alespoň nějaké značce ČSA namísto mimo ČR neznámé QS Smartwings, by bylo asi moc jednoduché.
A nejsem teda odborník, ale když na jednu stranu nesjednocujeme flotilu a nakoupí se pro převlečené QS Airbusy, když zbytek Molochu jede tvrdě Boeing, tak by mě zajímalo, kolik reálně úspor přinese tohle „zefektivnění“
Nerad to říkám, ale kdybychom si měli poměřit „známost“ značek ČSA vs. SmartWings .. Tak mám obavu, že Smarwings jsou ty známější .)
To si taky myslím, samozřejmě záleží koho a kde mimo ČR se ptáte.
Záleží, kde se ptáme. Taky bych bral v potaz, kdy naposled provozovalo třeba 10 letadel aspoň. Asi bych taky zjišťoval potenciál značek. Ale klidně nechme shitwings, mně to je jedno, ale není potřeba si tu na oko hrát na dvě značky.
v tomto segmentu je lidem je znacka uplne putna
ti co leti s cestovkou se ani pomalu nedozvi, s kym leti. a ti ostatni hledaj na pelikanovi/kayaku/kiwi/googlu/letusce/cokoli jineho a berou to co je prvni v seznamu serazenem “od nejlevnejsiho”.
To bych teda netvrdil, rozdíly mezi aerolinkama jsou někdy obrovské, tak to samozřejmě i cestující řešit budou. Samozřejmě ne všichni a je i skupina těch, které popisujete, ale určitě to nebude většina.
A pokud je značka putna, tak tím spíš je neefektivní (když nám na tom najednou tolik záleží) mít dvě
Segment trhu ktorý popisuješ síce existuje, ale nie je to jediný segment trhu. Samozrejme že existuje kopa ľudí čo si vyberá letenky aj podľa iných parametrov, vrátane dopravcu.
Problém je že ČSA žiaden pozitívny image nemajú a nikto mimo Česka pomaly ani netuší že existujú. Nikto nebude cielene letieť s ČSA, tá značka je vďaka skvelej práci manažmentu už úplne bezcenná.
Nemáte pravdu.
Když jsem letěl do Dubaje, tak jsem neletěl tím nejlevnějším, co se dalo najít, ale zcela úmyslně zaplatil skoro dvojnásobek a letěl Airbusem A380 s Emirates. A nelituji jediné koruny navíc, které jsem za to dal. A jako bonus pro vás jsem nebyl sám, ale celá naše skupina 7 lidí.
co je proboha nepochopitelného na slovním spojení „v tomto segmentu“?
Pokud jste si zaplatil leštěný prd u Emírka za dvojnásobek, tak to zcela určitě se tento segment netýká vás .)
A co je pro vás nepochopitelného na všem textu „ti ostatni hledaj… …od nejlevnejsiho“? To je to, v čem nemáte pravdu.
Žádný leštěný prd to nebyl. Protože i cesta může být cíl (+ dalším cílem byla Dubaj). A vím, že v tomto ohledu nejsem sám a není nás ani tak málo, jak si myslíte 😉
Ach jo…
Říká se tomu kontext.
Část textu s „v tomto segmentu ….“ nastavuje kontext.
Zbytek textu (druhý odstavec) se jaksi vztahuje k onomu nastavenému kontextu ..
Takže polopatě – část „ti ostatní …. “ přirozeně nezahrnuje „všechny ostatní, kromě těch, co letí cestovkou“ ale zbytek skupiny, která je cílovkou travelu.
Chápeme?
.. to už je opravdu diagnóza..
Rád by som vás vyviedol z omylu. Pracujem v letectve (nie ako pilot) viac než 10 rokov. Stretol som sa s tisícmi ľuďmi v obore. A poviem Vám rovno, že CSA nemá žiadne meno vo svete. Drvivá väčšina odborníkov v letectve ani nevie že nejaké České Aerolínie existujú.
Môžem dostať mínusov koľko len sa dá, ale na fakte to nič nemení. 😉
Je to presne tak, uplne stejna zlusenost a kdyz uz nejaky pametnik pamatuje, tak jako aerolinii z vychodni evropy, neco jako TAROM
Vždyť v pohodě. Pochybuju teda, že by měli QS jméno o moc lepší, ale možná jsem jen neznalý.
Pokud je pravda, co píšete, tak tím spíš nechápu tu snahu o zachování obou značek paralelně, když o ČSA nikdo neví. Raději to zabalit než tato komedie
Tak to netvrdím. QS má rovnako nulové meno vo svete ako CSA. 😉
Kdo vi. Spousta spolecnosti pouziva vice znacek, stavebni materialy, auta, elektrospotrebice…
Mám opačnou zkušenost. Když jsem létal na západě, hlavně piloti z KLM věděli o ČSA a brali je jako dobrou aerolinku. Nevěděli, jaký byl v tu dobu stav ČSA. Na druhou stranu piloti z Brussels airlines nevěděli nic. 😀
A co jim brání program prejmenovat na „QS plus“ a provozovat ho skrz lety Smartwings? …Aha, přišli by o prachy nějakou přidanou hodnotou pro cestující, musí to být čistý low Cost za ceny prémiových aerolinek, a to by s bonusovym programem šlo jen těžko.
Neskutečně smutné, co s ČSA dokazal Luftarda a teď další udělat, likvidace v podobě sloučení s nejhorší aerolinkoi v Evropě je už jen vyústění tě zoufale situace. A to byla ČSA svého času špička.
Náklady, které nechtěj nést…
Tedy to, co jsem napsal výše. Zůstat totalni low cost, ovšem za ceny prémiových aerolinek.
Jaký překvapení, že QS je lowcost… vzdyť to je prakticky od okamziku svýho vzniku 🙂
To neni vubec pravda.
Odbavene zavazadlo byvavalo v cene. Odbaveni na letisti byvvalo v cene.
I jidlo byvavalo v cene.
No a I kdyby, tak to, že jednou byly zdarma, neznamená, že budou zdarma vždycky.
Pokud jste si neráčil všimnou, tak (reálné) ceny letenek posledních 20 let klesají či stagnují, a to se někde projevit musí (vstupy jsou čím dál dražší)
I když si k ceně letenky dneska připočtete kufr , tak se po přepočtu na reálně ceny nedostanete ani na cenu letenky před 10-15 lety.
A jen abychom se tady nebavili jen v akademických číslech – tak pro vaši představu .. toto jsou ceny lnejlevnějších letenk („od“) na cca půl roku (kupováno v červnu 2008 na září 2008) z čr do vybraných destinací Londýn (easyJet z Prahy) – 1917 Kč Amsterdam (SkyEurope z Prahy) – 3645 Pariz (tam byla nejlevnejsi CSA) – 4236 Barcelona (Ryanair z Brna) – 1665 Kč Řím (SkyEurope z Prahy) – 3750 Kč Milán (EasyJet z Prahy) – 2528 Kč Dubrovnik (SkyEurope z Prahy) – 4800 Kč Atény (Sky Europe) – 5700 Kč Heraklion (SmartWings) – 7700 Kč Burgas (SkyEurope) –… Číst vice »
Souhlas. Takových 15 litrů za cestu na Kanary v dobytcaku SW je fakt terno
A kolik si myslíte, že stojí z Prahy na ty kanáry konkurence? Náhodný vběr – LPA v čevenci, 10.7 tam, 17.7 zpátky Smartwings to má za 567 € Nejsou sice nejlevnější, ale levnější jsou následující: Vueling za 293 € s 4 hodinovým (tam) a 6 hodinovým (zpět) přestupem v BCN LH/TP za 463 € s přestupem ve Frankfurtu a Lisabonu (a celkovou dobu letu 19 h) AF za 497 € s přestupem v CDG a MAD (s celkovou dobu letu 22 hodin) a par dalších podobných variant, kdy celková doba letu atakuje 20 hodin) Takže ono ve světle konkurence je… Číst vice »
Vsak si litejte za 15k, sorry za 567€ cca 14k 😀 primym letem z prahy.
Ja si odskocim do vidne, kde funguje konkurence austrian a ryanu. 6.-9. Tento mesic za 3300czk i s vyberem mista. Kupovano 2 tydne predem.
Konkurence Austrianu? mate na mysli ty prime lety Austrianu z Vidne, ktere nemaj na cervenec problem stat 19 tisic? 😀
no a co? Kazdy nech si leta cim chce. Ja se stejne jako QS vyhybam W6. Beru je jen v nejnutnejsich pripadech, kdy neni zbyti nebo konkurence je vyrazne drazsi. S QS jsem naposledy letel 8.8.21 z HER to PRG. Tedka s nimi letime 5.9. PRG-AGP, ale z toho duvodu, ze sla letenka koupit pres lastminute a slevu diky nakupu diners club za 29 eur
„Odskocim si do Vidne a mam to levne“ znamena 8 hodin v aute, cenu dopravy, cena parkovani, cenu vlastniho casu…
Ted se rozhodnu, ze si chci o dva tydny vylezt na Teide:
PRG-TFS, 24.6.-1.7.2024, 9824 Kc i s podanou bagazi a vyberem mista.
Za kolik by to bylo z VIE?
Tak ono záleží, kde bydlíte, že?
Nepojedu osm hodin do Vídně, pokud mám relativně za rohem Katowice, Krakov, Norimberk, Drážďany, Lipsko, Berlín nebo i Salzburg.
Smůlu mají Pražáci, ale ti zase mají v průměru nejvíce peněz, tak si můžou kupovat prémiové služby QS.
Luftarda tomu jistě dal korunu, byl tam dosazen politikem, který začal organizovat život ČSA a podle toho to taky vypadá. Odchod charterových letů od ČSA byl habaďůrou politika. Air France ano, Air France ne atd.
Spicka za jakou cenu? Statni firma, kterou dotoval stat, tedy danovy poplatnik. Dekuji, nechci nikdy vice. Stat nepotrebuje ztratovou aerolinku. Stejne jako ztratove Ceske drahy.
Konečně. Od posledních velkých změn to byl nejhorší program na sbírání a využití mil co byl na trhu
Konecne … Vy delate, jako by vas nekdo nutil ok plus pouzivat :)))
Nenutil, jednu dobu jsem byl OK plus gold, přes 300 tis mil na úctě. Po těch změnách na jsem míle utratil za letenky v business class u Korean air a jiných dopravců mimo ČSA. Konečně říkám, že od té doby co změnily pravidla se tento program stal bezcenný a jenom poslední skalní štamgasti do něj sbírali něco, co nemá reálnou hodnotu využití. Takže je dobře, že to končí a že ČSA vypadne ze skyteamu, kterému nemá co nabídnout
Co myslíte posledními velkými změnami?
Já teda nejsem pamětník (v OK Plus jsem od 2020), ale přišlo mi, že dokud měli bonus 1000 mil za nákup přes stránky ČSA, tak byli v tomto ohledu poměrně výhodní. Tuto výhodu ovšem v lednu zrušili, takže jestli myslíte toto, tak to chápu.
Za to, že jste do OK plus vstoupil v roce 2020 (a nezačal sbírat místo toho třeba na Flying Blue), by Vám měli udělit medaili Za chrabrost :-)))
Myslím, že s tou chrabrostí jste ještě celkem hodný. Možná bych si zasloužil spíš medaili za blbost.
Ne teď vážně… Může se to zdát jako zvláštní rozhodnutí, ale já v ten rok začal pravidelně létat do Paříže. OK Plus mělo bonus 1000 mil za každou online rezervaci, což je na takto krátkých letech poměrně velká část. Navíc tenkrát měli i codeshare s Air France, takže se dalo získat 1000 mil i za nákup AF letu. Pak zmizel codeshare, pak většina destinací a teď zmizí celé ČSA…
To je to nejmenší. Nějakých 1000 mil za rezervaci letenky on-line neřeším. Změnami myslím dávno před 2020. Nepamatuju si přesně rok , možná když to převzalo QS. Využitelnost mil šla do kopru, zvlášť pokud člověk chtěl míle využít na jiné lety než u ČSA v Business třídě.
Jo využitelnost mil je značně omezená, to s vámi souhlasím. Jenom já si prostě jiné časy nepamatuju.
Zas tak tragicky to nebylo … jasne, TATL tim clovek sanci moc koupit nemel (dostupnost nulova), ale asie, karibik, dalny vychod mel dostupnost docela dobrou.
Nejvetsi opruz na skyteam awardech bylo to, ze clovek zaplatil ukrutny rakety na palivovych priplatcich (af/dl/kl v C na long haulech tusim 600 Eur) . ale za ty CSA nemohlo. a ten dodatecny poplatek za vystaveni C letenky, co si uctovalo csa, ten uz to moc nezhorsil 🙂
Největší změna k horšímu proběhla v roce 2012, kdy OKplus zavedl expiraci mil po 24 měsících i pro kartičkáře, dále povinné lety s ČSA, přestal dávat míle v případě upgradů na gate, rozdělili OKplus a OKplus corporate, takže služební letci už nemohli sbírat míle i na soukromé účty, změnily se počty mil pro bonusové letenky a nedaly se využívat míle v některých jiných programech. Tehdy během pár týdnů před změnou začalo obrovské množství uživatelů OKplus vybírat bonusovky a protože to šlo jen telefonem nebo osobně, tak byly telefony permanentně obsazené a u tehdejších kanceláří CSA v centru Prahy byly fronty… Číst vice »