Věřitelé zadlužených ČSA přijali reorganizační plán na záchranu firmy
Airbus A320 Českých aerolinií registrace OK-HEU. Foto: ČSA
Firmu mají zachránit čeští majitelé Smartwings.
Firmu mají zachránit čeští majitelé Smartwings.
Já ČSA fakt přeju přežití a úspěšné znovu rozlétání, ale dost by mě zajímalo, jak jsou na tom teďka s LF. I když bych si u nich rád koupil letenku, tak mi to teď přijde jako dost adrenalinová zkušenost, i bez ohledu na to, že spolehlivější konkurence je většinou levnější. Rušení letů na poslední chvíli, anebo všelijaké psí kusy, jako včera spojení letů do Madridu a do Barcelony do jednoho, což obvykle 2 a půl hodinový let protáhlo na 4 a půl hodiny.
To spojení se přežít dá, ona i konkurence nelétá vždy na čas. Rozhodně to je lepší, řešení, než rušení a to bohužel není jen doména ČSA, ruší skoro všichni a to je pro cestující peklo.
s tim, ze konkurence rusi, bych to zas tak moc neprehanel 🙂
Dokud provozují jedno dvě letadla, tak takové eskapády docela hrozí. Tam prostě doslova každý výpadek, prohlídka letounu technikem či i drobnější oprava má zásadní dopad na celý provoz. Snad se s restrukturalizačním plánem také alespoň mírně rozvine (pro začátek mírně) rozsah provozu, počet letadel a tím schopnost držet jej stabilnější. Ze začátku asi s nějakými půjčenými Boeingy matky, později kdyby se podařilo leasnout nějaké A220, to by bylo výborné, ale to ještě není úplně na stole.
Jedno dve letadla? To je blbost. Spoustu letu zajistuje Smartwings. A naopak. Ty letadla CSA letaji pro Smartwings.
jakou spoustu letu? csa ma ted snad “spoustu letu”?
Teď (v insolvenci) teda moc ne. Bejvávalo.
4,6 za 1 miliardu v letenkach je výsměch, ale čekal jsem to. Taky jsem se zarekl že už nikdy s nima neletim
1 miliarda je samozřejmě nesmysl, to bylo před 2 roky. Jak jsem tu již psal, tak většina cestujících už letenky dávno využila a zbytek na to má do konce léta. A kdo nikdy nepoletí, jako Vy, tak dostane z přihlášených 4,6.
Rikejte to cizincum, kteri nemaji sanci to vyuzit nijak
Co jste čekal? Kdyby to poslali do likvidace, tak by to bylo dokonce jen 0,5 %.
Klasická Luftjardovina
Zapomenul jste na tečku či vykřičník. Poučte mne jak na to. Přiznám se, že opravdu nejsem v tomto nějaký odborník. Děkuji.
Tuto zprávu kvituji. Byla by velká škoda, kdyby ČSA šly do konkurzu a tím de facto padly. Snad se z problémů dostanou a postaví opět na nohy (nejlépe bez Číňanů). Jako cestující jsem rád, že linky ČSA (i když dosti ořezané) nadále budou na pražském letišti a reorganizace byla schválená. Těším se již brzy opět na lince Praha – Paříž a zpět, cestující
A vy poletite? Nebo s levnejsi konkurenci?
Ja letím s CSA CDG v červnu. Tedy tam s CSA zpet s AirFrance. Vyšlo to v požadovaných datech nejlevněji.
Poletím s ČSA
Jsem tedy zvedava, zda Anonymus predlozi ty dukazy, ze se jedna o podvod a Simane s Vikem umoznili tem co maji s danou akci neco spolecneho letat jako extra hoste na letech Smartwings a CSA.
anonymus a par dalsich toto nerozdychaji 🙂
Tak doufám, že se ve čtvrtek zúčastníte zasedání Bankovní rady ČNB jako poradce. A prosím, pokuste se udržet základní úrokovou sazbu do 5%. Tak abychom na konci roku nemuseli čelit inflaci někde kolem 14-15%.
pekne jsi se odkopal – vis o tom, ze zvysovani urokovych sazeb je opatrenim, jehoz ucelem je prave SNIZENI inflace, nikoli zvyseni?
nicmene, ve svetle ruske invaze je inflace v lete a napodzim 15% a vic v podstate nevyhnutelna. a to bez ohledu na kroky cnb, protoze pujde o inflaci zpusobenou primarne raketovym rustem cen plynu a ropy.
Vy mi svým stylem reakcí připomínáte jednoho přispěvatele, který tady v minulosti přispíval pod nickname „jenom tak“. Úroveň byla hodně jednoduchá. A k mému příspěvku, těch 5% je cílování inflace na úrovni 12%-13%. A děkuji, v noci se neodkopávám, spím klidně. A vám bych doporučil držet se kniplu nebo momentového klíče. Dost hodně mi zapadáte mezi malou skupinu „odborníky“ těchto dvou skupin zaměstnanců letecké společnosti.
cesky by to prosim neslo?
Dukazy nemam.
Tak proc jste to psal? Znamena to tedy, ze jste umyslne lhal?
Číňani jsou teda konečně mimo?
Evidentně ano, když původní akcie zanikly.
Ano i ne. ČSA Čínani nikdy nevlastnili, vlastní(la) jí Smartings, kde mají Čínani podíl. Podle reorganizace ČSA získá místo SW jiná Šímaněho/Vikova firma, ale ve Smartwings Čínané i nadále zůstávají.
Až znovu rozjedou ČSA, tak postupně vyprázdní SW a bude od Číňanů pokoj. Toto umí Šimáně dobře.
SW je montálně mnohem víc životaschopný než ČSA, kterou stále drží nad vodou jenom emisní povolenky (udělované podle předkovidových čísel).
Právě, ta nová firma není ve Smartwings group, takže podíl Ćíňanů se tam nijak neuplatňuje.
Dobrá zpráva, snad už bude vše ok a ČSA se rozlétají, bylo by fajn vidět víc, než dvě letadla ČSA.
Ví někdo jaký teď bude postup, jaký to bude mít vliv na fungování ČSA?
Plán by měl být takový, že příští rok přijdou do flotily první A220. Měly by být 4 jako při původní objednávce ale budou na pronájem. Dále se vrátí ATRka a zbytek pokryje Smartwings.
csa s a220… neuverim, dokud to nebude stat u gejtu.
ale strasne tomu fandim.
ATRka? To snad uz ne…
Budou dálková letadla dřív, než si myslíme. České cestovky už tak nebudou brát letadla od LOTu.
Tak jo. Oddlužené ČSA si pak pronajme k provozování pravidelných linek letouny Smartwings,které konečně bude tím zachráncem( i zachráněným).