Věřitelé schválili prodej úzkokolejek Gepard Expressu, čeká se na soud

Příprava na obnovení provozu na úzkokolejkách (červen 2024). Pramen: JHMDPříprava na obnovení provozu na úzkokolejkách (červen 2024). Pramen: JHMD

Pokud soud na prodej kývne, bude mít Gepard Express 60 dnů na doplacení kupní ceny.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nemel

😭

Kubrt

Aktivity pana Fikáčka ani jeho životopis neznám, a vím, že není slušné se hrabat v něčích soukromých finančních poměrech, ale risknu to, protože tomu nerozumím: ten nákup bude platit ze svých zdrojů, nebo pomocí nějakého investora, nebo úvěru, nebo?

Svojšín

Můj soukromý odhad je ten, že čeká postupně přisátí k eráru.

Pavel

vím, že není slušné se hrabat v něčích soukromých finančních poměrech, ale… 😢 Možná se zkuste zeptat přímo jeho (a pak nám dejte vědět, kam vás poslal)

Šejdr

V byznysu je celkem běžné, že odborná veřejnost hledá o nových projektech podrobnější informace a právě financování je jednou z těch klíčových. Když před časem přišel Leoš s leasingem vagónů, tak se hojně spekulovalo, že obchodní část nepochybně zvládne sám, ale na profinancování bude potřebovat silného partnera. Netrvalo dlouho a ukázalo se, že tím finančním partnerem je docela těžká váha v podobě Creditas Group.

Karl vB.

V regionálních zprávách ČT z 27.6.2025 byla reportáž, ve které pan Fikáček uvedl, že kvůli tomu prodal většinu svých firem. Mimo jiné také zaznělo, že chce dráhu zprovoznit, ale že to nechce dělat rychle, nýbrž pořádně. Viz link, 3. reportáž, od min.: 7:07 do 10:12.
https://www.ceskatelevize.cz/porady/15334114383-udalosti-v-regionech-jih-a-zapad/225411000180627/

Kupka hnoje

Fikáček: chci obnovit důvěru obcí a krajů….tak víme odkud vítr fouká

Kupka hnoje

1. září si můžeme v pendolinu při 200km rychlosti tady v jižních Čechách říct, jak dopadla první fáze. Ta druhá nrjspíše nastane až za rok. Během necelého roku bude mít nabyvatel čas provoz připravit, technicky, organizačně, finančně. Obce svým stanoviskem prodej Gepardu podpořily, možná se nějakou částkou budou na turistických jízdáchni podílet. VHD je už mimo diskuzi, bude zázrak dát dokupy mašiny a vagony pro turistiku. Hašiš půjde do šrotu, ledaže by projevilo zájem muzeum kuriozit….

Tuzemák

Mimochodem, v událostech na ČT teď 19,45h krátká cca 30s zmíňka.

Marťas

Alberte, my se známe z jídeláku, jezdil jste s námi z Brna do Blavy, Vaši pravidelnou objednávku si též samozřejmě pamatuji – strašně moc Vám držím palce, aby to vyšlo, vždyť ty úzkorozchodky jsou téměř nenahraditelé národní stříbro.. strašně moc doufám, že se Vám je podaří rozjezdit a přivést zpět k životu, byť třeba jen v turistickém režimu. Palce držím, až se do nich krev nedostává 😂

Pražák

Úzkokolejka jako národní stříbro, nevím co berete, ale chci to taky. 🤣

Marťas

No napsat Národní zlato nebo Národní klenot mi přišlo moc patetický 🤪🤪

Pražák

No kdybyste napsal národní železo, tak by to s přivrenýma očima mohla být pravda. Ale srovnávat tuhle vcelku zbytečnou věc s jakýmkoliv drahým kovem je vážně směšné.
Já nevím jestli vám dochází význam toho slovního spojení. Dává se věcem jež mají velkou hodnotu nebo alespoň potenciál je mít. Kde tady vidíte nějakou hodnotu nebo potenciál.

čtenář

Tuhle úzkokolejku zná skoro každý Čech aspoň z doslechu. A to je ta hodnota, na které se dá stavět. Přijít s projektem, který má smysl a který najde nějaké okénko na trhu. Podobně, jako třeba ne každý by jel na Banát, Žiwell nebo Do neznáma, ale Albertovi se podařilo vytvořit komunitu lidí, která tam jede a asi mu to funguje. Takže i když zábavní vlaky pořádají i jiní dopravci, publicitu má hlavně Albert. A o tom to je. A díky tomu se to možná udrží i pro ostatní, kteří by dejme tomu na Banát/Žiwell nejeli, protože jsou o generaci starší.… Číst vice »

Stráťa

Vylezte ze své sociální bubliny. Většina čechů o té úzkokolejce nikdy neslyšela a pokud ano tak okamžitě zapomněla že existuje protože jim 2 kolejnice přišroubované o kousek blíž k sobě než je obvyklé nepřijdou zajímavé.

A i kdyby tak to že o něčem víte z toho ještě nedělá „národní stříbro“ – většina lidí slyšela třeba o D1 ale těžko by ji někdo označil za národní stříbro je to prostě obyčejná dálnice.

Tom

No ještě víc takových lidí jak jste vy 🤦. Vše k ničemu, rozdrbat, rozprodat, zničit. Nejste vy nějaký přívrženec ODS?

Azuzič

Jako té brněnské ODS? Jak dohazovala Markéta kšefty podporovatelům, aby mohly jezdit do Rakouska?

Azuzič

Ma to nějakou historickou hodnotu, tu budete muset uznat, ale z hlediska obecného přínosu bych se tím unášet nenechala Per example…Rakousko se velmi stará o svoje památky a turistické zajímavosti, výborné pro Slow turismus, to ho šlechtí, je tam toho hodně k vidění, dobře organizovaná doprava na místa a sofistikovaně zpracované doplňky nejen v rámci parků, hradů, ale spousta infotabul, názorných modelů něčeho, interaktivní záležitosti…… Waldwiertelbahn taky doporučuji, okolí Gmünd a Schrems. Ale asi se tu nemusíme bavit o emočním náboji nějaké metafory jako národní poklad apod., spíš celkovém rámci toho nadšení z „nenahraditelných úzkokolejek“, spíš bych přestala z pozice… Číst vice »

Karl vB.

No, myslím, že až si tohle Fikáček přečte, obratem kontaktuje redakci a osloví vás se speciální nabídkou na pozici manažera pro strategické výzvy. 🙂

Kupka hnoje

Samozřejmě honoris causa, výplata bude až po rozjezdu za rok v létě. Teď se za 2 měsíce musí schrastit 78 mil. Čtenář zatím dostane honosnou vizitku.

rob

Souhlasím, též si přeju, aby se to rozjelo!