Veřejnou dopravu na východě Čech čeká odbavovací revoluce. Jízdenky půjde nakoupit přes mobil
Jednotka 847 RegioFox v Pardubickém kraji. Foto: České dráhy
Přes aplikaci půjde nakupovat i časové jízdenky.
Přes aplikaci půjde nakupovat i časové jízdenky.
Víte někdo co je to, na konci článku zmíněná kreditová peněženka??
Dobiju 300 Kč jako kredit a pak z toho kupuju jízdenky?
Tedy něco jako ČD kredit u ČD?
no konečně, ta aplikace to měla umět už par let nazpatek
a co takhle zaplatit internet v mobilu? to už by se nechtělo?
Samozřejmě chápu, že srovnávám trochu nesrovnatelné, ale zatímco třeba takový Bolt, který si nainstalujete v ČR, funguje naprosto v pohodě v Londýně, Budapešti nebo kdekoli jinde, kde je ta služba dostupná, tak u VHD aby měl člověk pomalu pro každou vesnici speciální aplikaci a systém. Už několikrát se mi stalo, že namísto studování toho, jak si v tom kterém městě koupit jízdenku na VHD, objednal jsem si par ťuknutími a za pár vteřin Bolt a byl v cíli cesty rychleji, než bych prozkoumal ten tarifní systém.
To taky užívání VHD úplně nepodporuje.
čím dál více se přibližujeme k utopismu
Proč přes mobil ano (s nutností instalace další aplikace), ale přes web ne? Snad každý železniční dopravce v Evropě umožňuje koupit jízdenku přes web, ale systém IDS nebo MHD vám skoro všechny vnucují aplikaci.
Což má další nevýhodu, pokud vydavatel aplikaci omezí jen na danou zemi či jen vybrané země. Např. v Německu jedna appka na placení parkovného nejde nainstalovat na Android s CZ google účtem. Weby takové omezení většinou nemají (až na streamovací služby).
digitální otroctví je v ČR v kurzu.
Za sebe si myslím, že aplikaci na hledání spojení a kupování lístků by měla koordinovat EU. Samozřejmě lepší státní úroveň než krajská, ale lepší unijní než státní
Však i teď si můžete koupit jízdenku přez aplikaci čd nebo čd eshop, ale jizdenka iredo je výrazně levnější.
Obávám se,že si přes cd eshop nekoupíte jízdenku do stanice,do které nejezdí vlak. Iredo totiž zahrnuje jak vlak,tak i Bus.
Osobně bych byl spíše rád kdyby IDS jízdenky a plánování cest přidalo ČD do své aplikace.
Úz je tam prodej IDPK, ODIS, JMK a bude mysli IDOL a DÚK a nyslim že i ZK.
Ale ta funkcionalita je hodně osekaná. ODIS jízdenku si koupím jenom na vlakové relace. Když pak potřebuju dál autobusem, tak smůla. Ale na vlakové cesty to stačí.
RE-VO-LU-CE
Ne hele, beze srandy, na tohle jsem čekal až moc dlouho. Integrace Pardubic by ale pořád stála za to xd
Apku Iredo jsem si nainstaloval do mobilu už někdy před 3 lety v domnění, že si přes ní koupím jízdenku. Jaké bylo mé zklamání, když jsem zjistil, že je v zásadě zbytečná a k ničemu. Tak snad bude nyní aspoň trochu fungovat…
To máte…..
…můj vlak
Cendis oneticket
Ideme vlakom
Öbb Scotty
Odis apka
Poseidon
Fairtiq….
Lidi neblbněte. V mobilu mám jen 512 GB a chci tam taky jiný věci než tyto čičinky
Čím víc systémů, tím víc doprava!
Maj ty appky aspon kazda pres giga a pozaduji pristup k fotaku, telefonu, sms, a kde cemu?
Šotoušek si nainstaluje 15 jízdenkových aplikací a diví se, že jich má hodně…
Normální lidi mají v mobilu vlastní IDS a pokud jezdí hromadnou dopravou delší cesty, tak apku dopravce na dálkové cesty.
Myslíte appky 5 různých dopravců?
Každý člověk v ČR aktivně používá 5 různých dopravců?
Proč ne? Jedu do HK je lepší a levnější iredo, jedu do Prahy vede Leo express, do Brna ČD, po Brně Poseidon po Praze lítačka mám na výběr? Moc ne.
Oni taky existuji lidi, ktery cestuji i vice krajskymi systemy, ale to takovy regionalni sotousek nemuze pochopit.
Mně se ty appky na telefon už nevlezou. Stačilo by je nějak naprogramovat, aby šly na SD kartu – zatím tam se mi povedlo dostat jenom jednu hru (650 MB).
Za Vasi nesikovnost vyvojari aplikaci nemohou.
Tak do jiných krajů bych cestoval jednorázově, čili bych si koupil jedny.
Tak jako šotouš máš stejně výdaje za foťák, paměťové karty, úložiště, sandály a ponožky, tak si prostě kup lepší telefon. Nákladové středisko hobby-šotoušení.
Ještě bude zajímavé jestli se po nasazení nové aplikace udrží dvojí ceny jízdenek – bez IREDO karty a s IREDO kartou. Rozdíl je cca 20 %.
Doporučuji, aby všichni, kteří mají relevantní připomínky k fungování krajských dopravních systému kontaktovali přímo jejich sdružující organizaci „Česká asociace organizátorů veřejné dopravy, z. s.“ https://caovd.cz/ V některých případech zde probíhá plodná diskuze, ale je nutné, aby se její výstupy dostaly k těm, kteří mají možnost o věci rozhodovat. Milion appek je samozřejmě šílenost. Nemá to sloužit jako výmluva, ale je dobré si uvědomit, že každý kraj má svůj rozpočet a to je předpokládám prozatím blokerem plošnějšího fungování jednoho univerzálního systému. Nicméně organizátoři veřejné dopravy fakt nejsou žádná paka a veřejnou dopravou cestují, takže si to uvědomují. Ke vzájemné kompatibilitě a… Číst vice »
Ano, bylo by to logické, jeden ceník a jedna aplikace. A pak máte na krku, že jste uzavřeli kartel a poškodili zákazníka….
Souhlas. Už to zdaleka není tak, jako to bylo před lety. Kraje spolu začínají spolupracovat, tam, kde to dává smysl existují mezikrajská spojení, uznávají se tarify na území jiného kraje, existují kompatibilní karty. Má to celé z mého pohledu 3 problémy: 1) veřejná doprava má z pohledu každého kraje jinou prioritu; 2) funkce a role organizátorů VHD není ve všech krajích jednotná; 3) zcela selhává Ministerstvo dopravy, které by mělo vytvořit jednotnou metodiku a celkově to metodicky řídit a pomáhat krajům hledat průniky, aby se ten systém na úrovni republiky zjednodušil. Na druhou stranu chápu, že kdyby si to kraje… Číst vice »
Zrovna Zlín je opravdu případ. Má kolem sebe tři kraje, z toho jeden s fungující veřejnou dopravou na úrovni. A co udělá Zlín? Inspiruje se a synchronizuje s těmi dvěma, kde veřejná doprava stojí na ***
A co když někdo bude tvrdit, že naopak ty dva kraje mají fungující veřejnou dopravu a ten třetí ne. Podle čeho se pak posoudí, kdo má pravdu?
IDS JMK má do funkční VD dost daleko, stačí udělat okruh 20 km od Brna a chtít jet kolmo na druhou stranu od krajského města (třeba jak desítky let jsou vazby, na kterých se před IDS dobou bez potíží uživili soukromé linkové busy). Bohužel bydlím v jedné této lokalitě, tak o tom vím své.
O „potřebnosti a nepotřebnosti spojů“ rozhodují troubové, kteří náš kout kraje ani neumí najít na mapě, natož aby tušili skutečné přepravní proudy
Kvalitu IDS nelze soudit z podobně obskurních relací.
A přepravní proudy se mohly změnit, spousta dálkových relací zanikla nebo se výrazně zredukovala (a tím myslím i bez kanibalizace ze strany IDS).
Tyhle appky by měli být posichrovane zákonem co se funkcionality, vzhledu a struktury týká včetně možnosti nabízet jízdenky jiných IDS, nebo platby G-pay/A-pay.
Proč zrovna tihle dva poskytovatelé?
Když už, ať to umí platební kartu a sepa platby.
Běžte to říct na nábřeží… Ani by na to nemusel být zákon, stačila by jednotná metodika, ale to by na ministerstvu museli něco dělat.
Já bych řekl, že na rozdíl od vás na tom nábřeží ví, že metodika není pro nikoho závazná.
A proto raději nedělaji nic. Takový typický přístup státní správy:-)
Vítej v Hradubicích 21. století…
No a po čtvrtstoletí to snad přijde:-)
A posléze nastane rušení pokladen. Nejvíce se prodávají Iredo jízdenky.Pardubice-Rosice,Moravany a podobné stanice nemají šanci přežít.Pokrok nezastavíme.Prodavat Iredo v papírové podobě nebo po zakoupení aktualizovat u pokladny byl pravěk.Sbohem pokladny v malých stanicích.
Spíš je fascinující,že dneska je ještě v místech jako Moravany pokladna 😮
Česká republika má být 1 integrovaný dopravní systém a ne tyhle krajové státy ve státě. Pro člověka, který není a nechce být dopravní expertem a chce jen využít veřejnou dopravu je to neuvěřitelný chaos, kde pokud se nevyzná tak zaplatí bambilion za jednu cestu a příště jede autem. Nehledě na vývoj mnoha systému / aplikací / zaměstnávání mnoha zbytečných lidí….
By se mi líbilo, kdyby ty lokální systémy měli nějakou rozumnou API vrstvu, aby pak někdo jiný nad tím mohl postavit jednu funkční rozumnou Applu pro všechny.
Ale některý kraje pořád apku ani nemají a nebo neumí vypsat výběrko ani na autobusy.
Chápu komplikace. Nicméně – jeden IDS by znamenal minimální motivaci se vyvíjet. Jestli teď máme v půlce krajů nějakou appku na prodej jízdenek, tak s jedním IDS bychom neměli žádnou. Jednodenní krajské jízdenky? Zapomeňte. Atd… Krajská konkurence, ač je pro běžného cestujícího menší či větší chaos, přináší viditelný pokrok.
Myslím, že takto přemýšlí méně lidí než si myslíte. Když vyjedu mimo svůj kraj, tak automaticky předpokládám, že budu platit hotově nebo platební kartou. Určitě by mě to nezlomilo pro využití auta. To by pak museli být řidiči úplně rezignovaní, když na každém parkovišti jsou úplně jiné podmínky pro parkování i platbu. Rozhodně je ten stav lepší než býval. Právě naopak v rámci kraji nemusím přemýšlet nad dopravcem. Těch appek i když se to nezdá, není až tak moc. Max. jich může být 14. Jednoznačně souhlas v tom, že matoucí je, když každá má jiný vzhled, mnohdy nelogicky název apod.… Číst vice »
Já bych si tím maximem nebyl jistý, třeba JMK už má 2 – Poseidon vs. eJízdenka. Teda snad je to jenom dočasný stav.
No já jsem se ptal, a prý ne 😂 Iris a ostatní funkce z Poseidonu chtějí přesunout do eJizdenky, ale Poseidon se prý rušit nemá
Je to dočasný stav – aplikací bude nepochybně ještě víc 🙂
Nejen 14… Je potřeba připočítat aplikaci ČD, RegioJetu, Arrivy… A to ještě sem tam mají svoje aplikace města, třeba brněnská DPMB
Plus Leoexpres
Tarify a kvalitu ať si kraje klidně nastavují sami, v okolních státech jsou v tomto rozdíly na úrovni okresů a ORP. Ale míst veškerou VHD v jedné jednoduché aplikaci by bylo daleko použitelnější
IDS mají úplně jiné problémy než řešit podobně komplikované cesty, které zajímají především šotouše…
zkuste oslovit pana ministra -:)
Tenhle český extrémní resortismus je neuvěřitelné mrhání lidskými silami a veřejnými prostředky…
To není resortismus (to je když se třeba nedohodne ministerstvo dopravy s jiným ministerstvem), tohle je spíš krajismus…
A co ty kraje mají dělat? Mají čekat dalších 15 let, až si ministerstvo všimne, že existuje VHD organizovaná a objednávaná kraji?
Kdyby na asociaci krajů (která zastřešuje všechny kraje) někdo zvedl zádel a zajel třeba do Rakouska, zjistil by, že tam mají třeba Klimaticket. Nebo aplikaci a la Fairtiq.
Pak by mohl zvednout zádel někdo jiný a vybojovat nějaké sjednocení postupu a aplikací. Takový Fairtiq je naprosto jednoduchá a plně automatická věc. To by mělo platit všude a ve všem.
Stačí jen chtít. Pravda. Plno lidí by přišlo o teplá místečka. Ovšem i dinosauři vyhynuli.
Tak Klimaticket není pro kraje zrovna použitelný, protože tam kompenzuje ztráty dopravcům stát.
Fairtiq zase nezná předplatní kupóny.
Ideální aplikace asi zatím neexistuje nikde. Ale myslím, že se to u nás postupně zlepšuje. I když možná pomalu.
Je to fajn. Ale přiměřenější titulek by byl ve smyslu:
Poslední kraj, který žije v minulém století, podnikl krok ke změně. Jízdenky půjde nakoupit přes mobil.
Jihočeský?
Předposlední. 🙂
…zdaleka ne předposlední, ještě VDV Vysočina, a největší parodie na IDS, totiž IDOK Karlovarský kraj, který jak je obvyklé, je tradičně nejhorší ve všem 🙂
Dobře, jeden z posledních. Udolali jste mě, asi se budu muset panu Súrovi omluvit. 🙂
V Brně to už jde?
Vysočina?
Na Vysočině je to ještě korunováno tím, že když si neřeknete VDV (nevíte), tak jeden průvodčí vám vynadá, že to nevíte, že jste si to neřekl a že to platí už 4 roky a že vám tedy prodá dražší jízdenku… a druhý průvodčí vám rovnou dá tu dražší (ČD). Ještě jsem viděl průvodčího, který po nějaké holčině chtěl kouzelné slovíčko na slevu….chudák nechápala…. Bylo to trapné z obou stran, působilo to tak, jakoby chtěl, aby mu řekla, že se s ním vyspí 😂😂
Je to jen penězích, resp. malém požadavku objednatele. Dopravce do toho nepleťte. V IDSK byla nedávno debata o tom, že by ve vlaku byl automaticky dáván PID, pokud by cestující neřekl, že chce Čd nebo One, ale světe div se, když se to spočítalo, tak by to IDSK stálo skoro 250 mil.ročně navíc v úhradě za vlaky, protože z tržeb PID dostane ČD jen malou část.
A když ty tržby nedostanou ČD, tak kdo? V rámci clearingu asi jiní dopravci v systému – o to menší ale bude jejich ztráta – takže ve výsledku je to jedno, pokud ty tržby zůstávají v závazkové dopravě v rámci brutto smluv.
Já to pochopil tak, že kraj ušetří na tom, že si lidi koupí dražší jízdenku a tak nemusí dát těch 250 mil. ročně za kompenzace ČD.
Včera bylo pozdě…
Tohle je fakt Kocourkov. Proč proboha vyvíjejí něco, co už dávno existuje v mnoha jiných krajích? Jako šotouš si poctivě stahuju aplikace všech krajů, kam cestuju. Je to fakt bizár. Začíná to už názvy – proč se to proboha nejmenuje nějak jednotně a intuitivně, třeba IDS JMK, IDS StC atd.? Proč se to třeba v Plzeňském kraji jmenuje Virtuální karta nebo v Jihomoravském Poseidon? No a další věc je, že každá z těch aplikací funguje úplně jinak. Naučit se to je občas docela oříšek. Někde lze platit přes Google Pay, někde jen kartou, někde lze jízdenku zobrazit i před časem… Číst vice »
Tohle trochu nechápu u PID Lítačky. Na iPhonu si pohodlně platím přes Apple Pay, ale na Androidu možnost Google Pay není. Pouze kartou.
Ad Google Pay: na platební bráně banky, která ji poskytuje, není zatím G Pay implementováno.
To je pokus o vtip?
https://platbakartou.csob.cz/platebni-brana/
PID platím přes Google Pay, to máte nějakou historickou verzi ne?
Já platím přes gpay. Tedy nevím, jak to bylo poprvé, myslím že platební brána chtěla číslo karty a šlo to překliknout na přístup gpay .
PID Lítačka je totiž kravská aplikace. Není v ní nastavovací okno s možnými platebními metodami, ale když současnou nastavenou metodu odstraníte, nabídne vám to k výběru aktuální rozsah.
Takhle jsem se náhodou domákl, že to umí Apple Pay…
A nejlogičtější název vyhrává aplikace „MobilOK_new“ v Olomouckém kraji. 🙂
A co teprve možnost nákupu jízdenky pro spolucestujícího – třeba pro dítě. Katastrofa.
Přesně tak. Trávím bez auta celou dovolenou na různých místech v Česku, a tak je přirozené, že se snažím používat krajské integrované systémy. V mých 60 letech to je docela fuška, i když to většinou pak umím líp než řidiči. Ale nebaví mě to . Vůbec princip 14 gubernií v takto malé zemi je zvrhlý.
Revolucí by bylo, kdyby tady znovu začalo platit to, co tady platilo před lety. To už spousta zde diskutujících ale neví. Tedy že na jednu jízdenku a bez příplatků, šlo dojet z Aše až do Košic. A nebyla potřeba spousta různých apek do mobilu, nemusel člověk pracně předem studovat, jaký systém platí v tom či onom kraji atd.
Tak ten systém byl samozřejmě řádově jednodušší, to ano. Na druhou stranu, věci se vyvíjejí a těžko by dnes fungovalo například to, že ve vlacích se nedalo cestovat na jízdenky MHD nebo že příměstskými autobusy nebylo možné jezdit v rámci Prahy.
Potíž je ale v tom JAK se ty nové systémy udělaly a jak jsou vzájemně kompatibilní. A tam je blbě skoro úplně všechno.
Pokud uvádíte Prahu jako příklad, tak mám dotaz“ Tušíte, že zdaleka ne všichni v tomto státě bydlí v Praze a že z těch cca 6250 obcí může návaznost MHD využít jen zlomek lidí, protože ve většině těch obcí MHD není?
Praha+MHD ve městech má možnost využívat min 70% obyvatel..takže bych to zas tak okrajově neposuzoval..protože i kdo bydlí na vesnici, třeba do toho města s MHD dojíždí do školy/práce..
Tenhle systém pořád platí, nic vám nebrání si koupit na jakoukoli relaci TR10 nebo One Ticket. Jen to holt bude dražší
Takže to není ten samý systém, protože tehdy platil jednotný tarif v celé síti a bez příplatků. Myslím tím samozřejmě osobní vlaky, nikoliv spěšné nebo rychlíky.
bez příplatků..oneticket taky nemá příplatek, má prostě takovou cenu..zrušením krajských systémů, bude oneticket bez těch vašich „příplatků“ také..spíš to bylo opačně, dnes to lze levněji
Platil jen v železniční síti a OneTicket je jednotný tarif, který také platí v železniční síti.
Ten tarif neplatil v celé síti VHD, ale pouze u jednoho dopravce a pouze na jeden druh dopravy.
Pozor, jízdenky dle TR 10 nelze koupit na jakoukoliv relaci. Zkuste např. Zlín – Kroměříž. Každý kraj může mít jiné podmínky, jako např. Zlínský, Jihomoravský apod.
Brání, někde neplatí!
Tak to můžete i teď na jednu jízdenku jezdit po celé republice, akorat zaplatíte třikrát tolik. Ta zvrhlost se jmenuje OneTicket …
Co je na tom zvrhlého? Chcete jednu jízdenku po celé republice, máte tu možnost. Že je dražší? No ale nikdo vás nenutí jí použít.
Né tak úplně. Pamatuji jízdné na Tatranské elektrické železnice, které se počítalo jinak…
na vlak existuje oneticket, na mhd to nefungovalo nikdy..a to že nebylo potřeba nic studovat není pravda..i tehdy se muselo vědět, přesně kudy se pojede a nemohl jste zvolit libovolnou cestu
To by mne zajímalo, kdy šlo na jednu jízdenku a přes příplatků dojet z Aše až do Košic?
To šlo totiž jenom vlakem a na to teď existuje státní tarif. Jenže kouzlo krajských integrovaných systémů tkví v tom, že cestujete vlakem, autobusem, trolejbusem, tramvají a někde i metrem, lodí nebo lanovkou a pořád jedete na jeden lístek. A to tady nikdy nebylo. Ano, teď to jde jen v rámci kraje, ale postupnou spoluprací jednotlivých organizátorů VHD to snad časem půjde i napříč republikou.
Vždyť na tu jízdenku nešlo přestoupit z vlaku na nic jiného.
Jako správný nostalgický blábolil a navíc režista jsi ovšem zapomněl dodat, že takhle to fungovalo jen u dráhy.
Na ĆSAD byl nepřestupní tarif a pokaždé sis musel kupovat nový lístek. V pražské MHD – nepřestupní tarif, cvakal se lístek při každém přestupu. Železnice v rámci MHD neexistovala.
A ve všech krajích se i dnes dá nastoupit do autobusu a koupit si jízdenku u řidiče, stejně jako kdysi. Existují stále cesty jak to dělat bez aplikace byť aplikace je nejjednodušší…
Jo. A když jste potřeboval autobusem z Dolní Horní do té Aše a pak z Košic jiným busem do Hornej Spodnej, tak už to byly jízdenky tři. A ještě dvakrát v autobuse za batoh. A jestli jste jel do těch Košic osobákem, aby to bylo bez příplatku, tak jste král masochistů. Jinak příplatek na spěšný vlak nebo rychlík.
Takže když už tu zas točíte o starých dobrých časech, tak prosím přesně.
A to si vemte, ze jste sotous. Bezny smrtelnik cestujici narazove mimo svuj domovsky kraj vubec nechape, nebo ho to spis proste nezajima (proc by taky melo). A pak je z toho spatny uzivatelsky zazitek, ridic neprijemnej, listky kupuju nevim kde, nabizi mi to spoustu variant (ktere jsou jine nez doma) atd. = priste beru auto. Kdyz jsem pribuznym vysvetloval, ze jsem z vychodnich do strednich Cech jel na kombinaci IREDO + PID s delenim v Prelouci, aniz jsem opustil rychlik, a ze jsem diky tomu platil misto dvou set treba 130 korun, tak na me koukaji jak na cernokneznika.
Přesně tak. Byl jsem nedávno svědkem situace, kdy pán s kolem, zjevně pouze výjimečně cestující vlakem, přišel k pokladně Arrivy v Turnově a chtěl jízdenku do Benešova u Prahy. Pro tento typ cestujících je to prostě „pokladna na nádraží“ a naprosto nemají ánunk o tom, že do Prahy jede nějakou Arrivou a pak vlakem ČD a že na to potřebuje buď dvě jízdenky s tarifem dopravce (což u pokladny Arrivy nekoupí) nebo jízdenku PID, která sice platí z Turnova (proč, když je to LBC kraj?), ale zase nelze koupit kolo anebo si koupit OneTicket, který stojí trojnásobek (!!!) toho, co… Číst vice »
To nepochybne. Neznam podobne pruzkumy dopravniho chovani, ale ve svem okoli znam hodne lidi tak mezi 40 a 60 lety, kteri vlakem jedou fakt jednou za x let, vetsinou nejak neplanovane, protoze „naposled jeli vlakem kdyz v okynkach kvetly kytky a houby, dvere se malem otviraly za jizdy a z WC bylo videt na koleje“. A vetsinou jsou pozitivne prekvapeni, ze prijede hezky vlak, pri brzdeni neskripe k ohluchnuti, uvnitr cisto, v cili jsou rychle apod. A vlastne zjisti, ze je to tim vlakem obcas docela fajn. Akorat kdyz uz takove lidi odradi samotny nakup jizdenky, tak je to blbe.… Číst vice »
Mě to ukázalo PID za 110 s pražským kupónem. A když si k OneTicketu koupíte ještě místenky a kolo, tak je to za neuvěřitelných 462,- Kč.
Mne bez prazskeho za 150. OneTicket je silenost.
Ad. „nebo jízdenku PID, která sice platí z Turnova (proč, když je to LBC kraj?), ale zase nelze koupit kolo“
Jízdenka na kolo v PIDu koupit jde, teda alespoň aplikace PID Lítačka mi nabízí dvouhodinovou za 30 Kč nebo celodenní za 80 Kč.
Takže OneTicket nestojí trojnásobek než PID, ale dvojnásobek (302 vs. 150), OneTicket i PID umí prodat kolo. A lístky obou dopravců Arriva a ČD jsou mezi Turnovem a Benešovem v součtu skoro přesně mezi cenami OneTicket a PIDu.
Také tak jezdím … pravidelně každý víken na výlet … a člověk prostě vyloženě musí kombinovat … hlavně kraje, kde platí brutto smlouvy, jsou největší peklo, tam prostě platí jen IDS nebo OneTicket … ČD pouze celosíťová …
Jste si jistý, že se bude něco složitě vyvíjet? Pokud to vyhrál Chaps, tak ten pokud vím už dodává pro Prahu a Středočeský kraj Lítačku, pro Liberecký kraj Idolku, takže spíš si myslím, že jen vezmou co už mají, dají tam logo IREDO, napojí to na patřičné datové zdroje, chvíli ještě budou vymýšlet název (Hradubická karta nebo Hraparappka jim asi budou připadat moc pejorativní) a může se vyjet. A jestli to má být až v roce 2025, tak si myslím, že na to mají času víc než dost…
„Vyvine aplikaci s funkcionalitami“, píše se v článku. Ale jak složitý ten „vývoj“ bude, toť samozřejmě otázka.
Termíny jsou ve smlouvě dost pružné, vázané na ukončení jednotlivých etap, takže teoreticky to může být za měsíc venku 🙂
Hraparappka…🤣
Děkuji za lepší náladu. 👍🏼
Už aby byly jen časový jízdenky.
A v nějaké jiné zemi se to všechno jmenuje stejně? Anebo to tam je taky všude kocourkov?
Sbb mobile umí prodpat lístek jak na vlak/bus tak i na mhd, ale nevým jestli mají ve švýcarsku i kantony nějaké svoje app kde se dá dosahnout lepsí ceny vhd. Ten lístek mhd je stejně drahej jako by byl „v trafice“ takže výhoda je že se to nemusí nakupovat v jiné appce
Oni to samosebou nebudou vyvíjet. Vezmou Můj vlak, vyměněj popisky a logo, a shrábnou 9,5 mega…
Pokud to není systém jalo u FAIRTIQ, který používá Zlín, tak to zrovna jako nějaký skok kupředu nevnímám…
Přesně tak – od té doby, co existuje FairtiQ, mi přijde vymýšlení nějakých lokálních aplikací jako hloupost.
Ale předplacenku ve FTQ nekoupíte a pořizovat si v 21. století plastovou kartičku kategoricky odmítám
On ale i ten Zlínský kraj plánuje spustit vlastní aplikaci pro nákup jednotlivého i časového jízdného, vyhledání spojení, online mapu, atd.
Zdroj: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/28079943
Úplně nejlepší by bylo, kdyby se do co nejvíce krajů rozšířil Fairtiq pro pay-as-you-go cestování (hlavně pro nepravidelné cestující) a pro ty pravidelné existovala JEDNA aplikace pro celou ČR umožňující právě správu předplatních jízdenek, nákup jednotlivého jízdného pro předem určenou trasu a další komplexnější úkony.
Zrovna muset mít 2+ hodiny zapnutý mobil na datech (spotrebivavajici energii navíc) nemusí být vždycky příjemné, snad se to na delší cesty nějak došetří.
Stačí zaplé jen GPS, ale to taky žere.
No konečně, ještě aby se na jízdenky dalo jezdit v MHD v Hradci a v Pardubicích a pak to bude paráda.
A nestačilo by místo vymýšlení nové aplikace licenčně koupit nějakou funkční aplikaci z jiného kraje, případně dát možnost koupit IREDO jízdenky do aplikace Můj Vlak ?
Nejlépe, kdyby bylo obojí. Vzhledem k tomu, že to bude vyvíjet Chaps, bych se toho ani nebál.
A nestačilo by, kdyby byla jedna jediná aplikace na hromadnou dopravu pro celou ČR?
samozrejme by to bylo super, ale kdo by se snazil kdyz dvanact malych osliku vytrese vic dukatku nez jeden velky.
No na vlaky je … OneTicket … ale na to jezdit nechcete, je to 3x dražší …
a jeden jediný jednotný tarif??